frufru
|
IZVIRNO SPOROČILO: london_paris mislim, da je tale '9letka' bolj prijazna otrokom, tudi tistim posebnežem, manj pa seveda profesorjem oz učiteljem. Mi je pa povsem prav, da dajo recimo v vsak razred enega posebneža ali dva - to naj bi bilo zato, da bi se jim učitelji lažje posvečali in bi tako razvili sposobnosti tudi na drugih področjih. Saj, pravim, to naj bi bil namen, kar pa zelo dvomim, da nam v teoriji uspeva. Ne poznam načina dela RPja, se mi pa zdi, da bi mogli vsaj v prvih 3letih 9letke ugotoviti, kateri otrok je poseben, kje nazaduje in kje je nadpovprečen. Ker večinoma takšnih otrok, ki šepajo pri matematiki, imajo bolj razvite likovne sposobnosti, kar se pa meni ne zdi nujno slabo. Pa še ena pomankljivost glede našega šolskega sistema, predvsem teh 'otrok s posebnimi potrebami' - sem gledala enkrat en fajn dokumentarec, kjer so v Veliki Britaniji dali v razred povsem normalnih otrok, enega, ki je imel DS, pa je najprej pretepal sošolce (pa so se skupaj borili) ob koncu leta pa tega ni več počel, ker so mu sošolci in učiteljica pokazali, da pretepanje (strah) je nepotreben, da se je učiti super, edinole naveličat se ni smel prehitro. Pa sošolci so ga na koncu tako dobro poznali, da so vedeli, kdaj bo dobil napad in so ga predhodno z učiteljico pomirili, tako da do teh napadov ni več prihajalo tako pogosto. To se meni zdi ful pozitivno, pa zelo lepo in prav, sploh pa je omogočeno malo bolj normalno življenje tem otrokom, ne pa šikiniranje, na kakršnega so obsojeni pri nas, že s tem, če morajo obiskovat šolo s prilagodljivim programom, oz. za otroke s posebnimi potrebami. 9letka je sicer čisto OK, samo to, da dajo ''otroke s posebnimi potrebami'' not je v redu na papirju. Smo imeli v prvi triadi takega otroka. Je bil brihten, samo socialni invalid. Ni govoril, kar v hlače se je polulal. Jaz sem ga mela samo v podaljšanem bivanju. Ko je bil v 2.razredu je imel dve stanji ali je bil tiho, ali pa je kričal. Sošolci so ga sprejemali takega kot je, samo je postajal vedno bolj nasilen. so pisali naloge, pa je sošolcem naloge in zvezke uničeval, potem jih je s svinčnikom pikal. Pa v PB je 40 otrok, se stran obrneš in je nesreča tu.Pri pouku ga ni bilo možno ocenit, ker ni hotel pisat, pri slovenščini ni hotel brat in odgovarjat in je ponavljal. Pol se ga je pa lastna sestrica sramovala, ko sta bila v istem razredu. Je dobil odločbo psihologo, specialnega pedagoga, pa so po letu dni dvignili roke, ko ni bilo nobenega uspeha. Mi smo se pa z njim mučili 4 leta. Mučili, ker za to nismo bili izšolani. In otroci tudi. Pa še en primer, je deklica po testih mejna za posebno šolo (v obraz je kot mongoloid) in se muči eno nalogo rešuje tudi po uro. Samo pol si pa v dilemi, se ji posvetiti in reskirat, da se ostali medtem stolčejo ali skrbeti za ostalih 20 tudi 27 sošolcev. S tem, da ne dobi nobene pomoči, če nima odločbe.
|