Vijoličarka
|
IZVIRNO SPOROČILO: petea IZVIRNO SPOROČILO: Vijoličarka Menda so ustavili na odstavnem pasu, ker so ugotovili, da so preslabo zaprli prtljažnik in so ga hoteli do konca zapreti. Hm. Od MS do Tepanj je več kot 80 km, iz Lenarta, od koder bi naj bila ena izmed potnikov, več kot 50 km. Do počivališča, kjer bi lahko varneje ustavili, naj bi bilo manj kot kilometer in so torej morali že videti obvestilno tablo zanj, če že ravno niso že iz prejšnjih voženj vedeli, da je tam. Če jih toliko km vrata niso motila, bi komot lahko peljali še nekaj sto metrov. Nekako se mi zdi, da bi lahko bil kakšen drug razlog verjetnejši. Razmišljam predvsem zaradi preštevilnih opozoril policistov v zadnjih mesecih, da so njihova vozila tehnično vedno manj izpravna zaradi raznoraznih varčevalnih ukrepov (na nepravih mestih). Aha, ti cesto poznaš. Dejansko je ta trenutek res težko vedeti, zakaj so se ustavili. Četudi je počivališče 1 km naprej, so se mogoče ustavili impulzivno, ker so ravno takrat ugotovili, da je prtljažnik premalo zaprt. Lahko pa je bilo kaj drugega. Definitivno pa nihče ne bi pomislil, da se ne bi ustavil na odstavnem pasu, ker bi lahko kakšen kamion priletel vanj. Ljudje si to zdaj dajejo v memorijo, kot še eno stvar, na katero je treba paziti, ampak cena za to je strašna. IZVIRNO SPOROČILO: petea IZVIRNO SPOROČILO: Vijoličarka Morda pač ta romunski voznik tovornjaka ne pozna dobro naših cest in je mislil, da je to tretji pas za počasna vozila, pa se je hotel umakniti drugim vozilom. Potem pa nima kaj delati na cesti. Če ne pozna pravil, naj se jih nauči, preden sede za volan. Nimamo v naši državi nekih posebnih odstopanj od pravil, ki veljajo v naši okolici. Odstavni pas je odstavni pas. Pri nas se ne spreminja v voznega glede na gostoto prometa, kot je to ponekod na AC izvedeno npr. v Nemčiji. Voznika ne zagovarjam, bolj hočem poudariti, da se preveč na lahko razmišlja, da je kar vsak primeren za na cesto, da se ne da ustreznih navodil, informacij, da se počne vse mogoče, da se prikrije, da voznik vozi že predolgo brez počitka... Sama imam medlo v spominu, da nekje, po klancu navzgor, pa počasni zapeljejo na 'tretji pas', ampak ker to res ni moje močno področje, se čisto lahko motim. Skratka, če voziš, je treba ceste poznati. Tole prevozno podjetje ali ni najelo primernega voznika ali ni dalo primernih navodil ali pa je šušmarilo z urami vožnje, precej verjetno pa kar vse troje skupaj. IZVIRNO SPOROČILO: petea IZVIRNO SPOROČILO: Vijoličarka Spet so se reševalna vozila težko prebijala do mesta nesreče, ker se ljudje ne znajo umikati, ker ni discipline, ker so najbrž bolj razmišljali, da se ne bo še kakšen od zadaj vrinil (kar je čisto realno pričakovanje), ne pa, da je morda zadaj še več reševalnih vozil. Meni v takšnih primerih nikakor ni jasno, zakaj se vsaj ena reševalna ekipa ne spusti z druge strani, saj je cesta od prizorišča nesreče bila najverjetneje prazna (če je bila popolna zapora) oz. da peljejo po nasprotnem pasu, ob ustreznem spremstvu policije, ki ustrezno zadrži oz. usmeri promet. To je težko reči, ker predvsem iščejo najkrajšo pot, morda je treba, da se prebijejo iz druge strani, več časa, šteje pa vsaka sekunda. Drvijo, kot zmešani in ni prav veliko časa, da bi se postrojili skupaj s policijo. Saj morda kakšni, od kje drugje, pa pridejo iz nasprotne smeri. Kakorkoli, Slovencem manjka empatije in discipline pa najbrž tudi interesa in znanja na tem področju. To je vedno problem in vedno se najdejo pametnjakoviči, ki delajo zgago. Recimo, Italijani so take glasni čvekači, pa tudi nervozni vozniki, ampak več naših voznikov rešilcev, ki so imeli priložnost s sireno peljati po italijanskih cestah, je povedalo, da tudi pod razno tam ni nobenega problema, vsi se umaknejo, tako kot je treba in počakajo, kolikor je treba. IZVIRNO SPOROČILO: petea IZVIRNO SPOROČILO: Vijoličarka bi res že zdavnaj morali dati take tovornjake na železnico. Pravzaprav žalostno, da številni tovornjaki iz Avstrije pridejo do MB po železnici, nato pa jih tu raztovorijo in pošljejo na ceste, namesto da bi jih kar razvozili dalje z vlakom ... Vidiš, tega pa nisem vedela. V tej luči je res vse skupaj še bolj trapasto. A je res takšen problem narediti iz MB dobro povezavo do Luke koper in pa čez Zagreb na Balkan? Ali kakorkoli je že najbolj pametno? Ali nimamo sto in sto strokovnjakov za promet in ne vem, kaj še vse? Ali morajo res ljudje plačevati z življenjem, pa še ni ni nujno, da kašen tak strokovnjak začel razmišljati o možnih rešitvah. IZVIRNO SPOROČILO: petea IZVIRNO SPOROČILO: Vijoličarka Če se ne motim, je Švica nekaj takega že naredila. Švica ima (ozkotirno) železnico napeljano v 'vsako vaško selo'. In je to povezano z ostalimi oblikami javnega prevoza v zelo dobro organizirano mrežo. Na postajah so zelo pregledno prikazane karte te proge, da človek brez težav prispe tudi v kraje 'za devetimi gorami in devetimi vodami'. No, na število obojih v Švici še tudi za kakšno več. Ne vem pa, če je to ravno neka nova 'pogruntavščina'. Jaz sem med vožnjo s vlakom precej starega letnika dobila občutek, da je tako pri njih že od nekdaj. Enkrat, ko bom velika, bi si res želela vožnje z vlakom po Švici. Pri nas se je v zadnjih 20 letih izjemno malo ali pa nič vlagalo v javni prevoz, zanemarjen je tako železniški kot avtobusni promet. Po moje je stanje tako precej tudi zato, ker je bilo zelo dobičkonosno prodajati avtomobile. Iz enega avtomobila na družino smo prišli na dva, tri, celo štiri. Pa vsakodnevne migracije so zdaj čisto drugačne, daljše, skratka stanje je kaotično. Edino rešitev vidim v temeljiti prenovi javnega prometa in prvi korak bi lahko bil, da se ves tranzitni tovorni promet preusmeri na železnico. Sploh, če že Avstrija tako dela, bi lahko pri nas samo nadaljevali.
_____________________________
When you stand before God, you cannot say "but I was told by others to do thus" or that "virtue was not convenient at the time."
|