Paštetka -> RE: Način ocenjevanja (11.3.2014 9:39:32)
|
IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka Ma, ja, Frodo, to pričakovat od šole je iluzorno. Pri nas vsekakor, je pa to dejansko naloga sole. Kot je naloga vrtca izenacit izhodiscne moznosti otrok in s tem zmanjsati razlike, ki se pojavijo zaradi razlicnih socialnih, ekonomskih in drugih dejavnikov. Mene nobena šola ni naučila "skakanja in plezanja" in mojega otroka tudi ne bo naučila kako najti izgovor ali priliko, da se izogne "raztrganim hlačam". Tega se mora vsak posameznik naučiti sam. Niso vse familije enake, ne razmišljamo vsi enako in zato so pogledi na rešitve, veščine (skils, kot pravijo angleži), in iznajdljivost tisti, ki posameznike reva gor ali dol. in žal nobena šola ne more dati tega nobenemu, saj smo si prveč različni. Šola lahko vleče in uči samo neko linijo, vsa odtsopanja pa so odvisna od posameznika in vzgoje. Sola lahko da nacin razmisljanja, logiko po kateri stvari lahko pogledas iz drugega zornega kota. Sola ti mora dati osnovno znanje in instrumente kako nadgrajevati znanje in ne zgolj reprodukcijo in faktografijo kot se gremo sedaj. Saj pa ne more šola naučiti vse po vrsti kako moraš gledat out of the box. Če bi temu ne bilo tako, bi po svetu hodili sami znanstveniki in inovatorji. Zagotovo ne more nauciti vse po vrsti, mora pa vecino nauciti, namesto, da ih sama tlaci "in the box". Jaz mirne vesti povem, da me nobena šola, učitelj ni nič naučil. Vse sem se sama naučila. Nihče ti ne more ničesar v glavo vcepiti, če ti vse drugo hodi po glavi. Žal. In danes, ko imajo otroci na voljo internet, ko imajo možnost iskanja odgovorov na dlani... Od vsakega posameznika je odvisna kak daleč bo vrtal. Pa se kako lahko ucitelj zbudi zanimanje za predmet ali za vrtanje naprej. En ist predmet je lahko zanimiv in lahko dolgocasen in zamorjen... odvisno od ucitelja. Zato imamo dobre in slabe ucitelje... Ucitelje, ki znajo in zmorejo in ucitelje, ki samo po placo v sluzbo hodijo. In, ko imaš v razredu 20 ali več različnih učencev, ima lahko učitelj samo čarobno palico, da se bo vsakemu posamezniku prilagodil. Ce je "sirok", bo vsak posameznik - ucenec nasel sebe v sirini uciteljeve misli. To je carobna palica. Moj je recimo čisti naravoslovec, deužboslovne stvari so mu za pop***, ko se mora učiti. In kako bo 20 takih nekdo učil gledati izven škatle. Ni šans, da kdorkoli to zmore. Kdor to pričakuje lahko otroka vpiše v privat šolo ali najame privat učitelja. Žal. Gledanje out of the box ni nacin za druzboslovje ali naravoslovje je nacin razmisljanja ins prejemanj ne glede na vrsto zanosti. Ce oseba ne zna pogldati cez meje politicno korektnega ali ne bo znala podvomiti o avtoriteti je vseeno o kateri znanosti govoris. Enostavno en zna, pa ce je naravoslovewc ali druzboslovec. Sirina je stanje uma. Žal te lahko samo na kratko razočaram z odgovorm: Šola UČI in ne NAUČI! Zakaj? ker je od vsakega posameznika odvisno ali se bo NAUČIL ali ne. Lahko se učitelj na trepalnice vrže in če bom jaz z mislimi pri moji najnovejši računalniški igrici ali v planiranju napada na sošolca ali na travniku za žogo, je vse zamanj. Dejstvo je, da smo ljudje in učenci različni in jih nikakor ne moremo, niti ne smemo enačiti. Nikoli ne bomo vsi enaki v dojemanju, sprejemanju, odločanju kaj je prav in kaj ne. Tudi inštrukcije lahko straši plačujejo, pa ne bom razumela učiteljeve razlage, če tega ne bom hotela, če ne bom sama na to pripravljena. Tako se ločimo tudi po službah. Žal. Če nimaš tistega v sebi, enostavno nimaš in nikoli ne boš imel, če SAM, tega ne boš hotel ali te kdo PORINE ali PRISILI v to.
|
|
|
|