liliana
|
IZVIRNO SPOROČILO: Ankica* Naše javno šolstvo ni v najboljši kondiciji, ker se je nekaj posameznikov spomnilo, da je treba uvesti devetletko in spremeniti učne načrte ter otrokom dati tisoč in eno pravico, pa ker že prej ne preveč bleščeče univerzitetno šolstvo zdaj filajo še z bolonjcem in še dodatno zmanjšujejo stopnjo znanja diplomirancev. Bo treba najprej šolstvo kot celoto reformirat in TEMELJITO razmislit, kaj pravzaprav sploh hočemo doseči (piflanje in tekomovalnsot nista lih fajn, bolj usmerjenost v sodelovanje, razvoj, inovacije). Srednjega poklicnega šolstva skorajda ni več, dobiti dobrega mojstra (mizarja, keramičarja, vodovodarja,..) je pa skoraj tako kot da bi iskal iglo v senu. Ampak obrtniška dela so razvrednotena. Danes bi starši in tudi otroci radi, da bodo otroci vsaj magistri menedžmenta, pri čemer so nobenemu niti približno ne sanja, kaj to pravzaprav pomeni. Samo dobro se sliši. Delo z rokami je razvrednoteno, učiteljem starši zbijajo avtoriteto pred otrokom, preden ta sploh prestopi šolska vrata (pomankanje avtoritete je dvosmerna ulica, da ne boste vso krivdo samo na učitelje prelagali). In potem imaš dobre učitelje, ki hodijo na raznorazne sestanke ministrstva, zavoda za šolstvo ipd., ki glasno in jasno opozarjajo ne nelogičnsoti, na birokratizacijo, zniževanje standardov, a bodo tisti na ministrstvu, ker so pač tako sveto prepirični v svoj prav, naredili vse, da te učitelje, ki bi vendarle radi naredili nekaj za svoje učence, čim bolj utišajo. Recimo jim med razpravo vzamejo mikrofon (true story). In potem javno opozorijo na vse, kar je narobe (ne mislim tu na plače), pa jim drugi državljani po sistemu če je meni crknila krava, naj še njim, mečejo naprej zakaj pa tega niste prej opozorili, namesto da bi rekli, matr, a res, tu pa moramo nekaj skupaj narediti, da se to prepreči ali spremeni. Individualizem, nobenega sodelovanja. Aja, delam pa v gospodarstvu, sama sebi šef in mi je zelo jasno, da smo v recesiji. Samo problem recesije niso učitelji. Niti naši otroci, da bi si zaslužili nižanje standarov. Zakaj recimo banke še vedno sedijo na tisočih stanovnajih in umetno držijo cene nepremičnin ne nerazumni ravni? Požrešnost? Se povsem strinjam z večino kar si napisala...razen z odebeljenim delom.....nikjer nisem videla, da bi kdo od prizadetih učiteljev zdaj, v času stavke opozarjal na ta, dejanski problem šolstva, ki si ga izpostavila......nasprotno, g. Štrukelj je celo dejal "Zakaj spreminjati nekaj, kar je dobro?" ...in stavkajo predvsem zaradi nižanja plač in povečanja normativov, zaradi napovedanega zniževanja potnih stroškov, regresa za prehrano (med drugim to bo prišlo tudi v realni sektor, se nič ne slepim zaradi tega).....vsaj tiste učiteljice, s katerimi sem jaz govorila in ostali zaposleni v javnem sektorju, ki so stavko prijavili 10 dni prej (nekateri je namreč niso in zaradi tega bodo nekateri zavodi celo delali 18.4.2012 )....nisem pa zasledila, da bi kdo zdaj, v tem času opozarjanja na probleme, opozarjal na dejanske probleme našega izobraževanja, ki masovno producira magistre menedžementa, kot si dejala, ko pač starši spoznajo, da pa njihovo dete kljub končani gimnaziji vseeno ne more biti dr. medicine in postane pač magister menedžementa......
|