Misek -> RE: Dva obvezna tuja jezika v OŠ (26.8.2008 14:30:24)
|
IZVIRNO SPOROČILO: FLASK_A IZVIRNO SPOROČILO: zvesta Sama tudi pravim, da znanje tujih jezikov zmeraj prav pride, ampak je treba razmislit kdaj se katerega učit in kdaj kaj uvajat v šole. Evo, ravno to sem tudi jaz hotla pripomnit... Cim prej tem boljse. Otrok do 6 leta strosti se jezikov nauci z lahkoto, sicer jih tudi mesa. Do cca 7 leta razcisti kateri od jezikov je kateri. Moj 5 letnik ze nekaj casa pozna razliko med hrvascino in slovenscino. Me je pa letos presenetil, da je ugotovil razliko med srbscino in hvascino. Otroci sprejemajo "koordinatni sistem" jezika. Nekaj zastopijo, nekaj ne. Tudi ce v tem "naucenem" jeziku ne govorijo, osnova "koordinati"/"logika" jeziak so vpisani v njem. In ce se ga bo kadarkoli ucil, bo za njega to dosti dosti lazje. Po istem principu deluje naglas. Otrok, ki se do cca 6 leta nauci jezika - ne bo imel tujega naglasa. Osebno sem za ucenje dveh tujih jezikov v OS. Precej me pa moti sistem ucenja tujih jezikov. Tradicionalno slovnicni pristop, ki poucuje besede, njihov pomen in slovnicna pravila -> je za otroke popolnoma zgresen ( pa tudi za veliko vecino odraslih). Korpusni sistem je dalec lazji in ucinkovitejsi. Ucis se pa fraz v jeziku in preko njih usvajas pravila in besede. Lahko prvemu recemo slovnicen, drugemu pristopu pa kontekstualen (aktivni konverzacijski jezikovni tecaji so v bistvu ta drugi pristop), a istocasno je drugi pristop (sistem) nacin kakos e otroci sploh naucijo katerega koli jezika - maternega. Noben od nas svojemu otroku ni razlagal dvojine, pa jo le ti obvladajo, niti sklona, sklanjatve, spregatve, .. pa otroci vse obvladajo in tocno vedo, kaj je prav, kaj ni ( z dolocenimi tezavami tipa : clovek - cloveki, no to je pa nekaj drugega in to je smao dokaz, da obvladajo koordinatni sistem tega jezika - sposobnost po analogiji prenasati pravila jezika iz enega na druga podrocja). Zdaj sem pa nakracala. Upam, da je razumljivo.
|
|
|
|