Gina -> RE: Dva obvezna tuja jezika v OŠ (26.8.2008 18:01:55)
|
IZVIRNO SPOROČILO: Volga Ja, meni se tudi zdi v redu, šit je za tiste, ki jim jeziki ne ležijo, mislim, ki se še slovenščine ne morejo naučiti. To mora biti potem pa nočna mora. V resnici ni težava v jezikih. Znanje jezikov je fajn zadeva. Težava je za določene otroke, ki se težko učijo jezikov ali ki imajo specifične učne težave. Tam pa je težava. Še nekje je težava. Otroci imajo ne vem več koliko, ampak cca 15! predmetov že sedaj tam nekje v 8. razredu. POvejte mi ljudje, kako lahko nekdo 7 ur na dan posluša predmete zbrano, potem naredi vse naloge, projekte, zadolžitve za šolo, utrdi snov tistega dne + ponovi nazaj snov za vse te predmete še popoldne? V resnici bi tisti, ki bi to zmogel v resnici redno počet in ob tem še vse to dolgoročno za vse življenje razumet in znat, bil zelo obremenjen človek, ki bi delal od jutra do večera petek in svetek, ali pa genij. Vsi ostali si zapomnijo zgolj tiste reči, ki so jim zanimive in res zelo fajn, vse ostale reči pa memorirajo za kratek čas do testa ali v najboljšem primeru na ravni razumevanja vsaj neke osnovne osnove, ali v slabšem primeru zgolj na ravni kratkoročnega memoriranja "na pamet" - slednje čisto prevečkrat. Kakšen je potem smisel tolikšne količine vlivanja znanja? Sama sem razumela v množici pogovorov na to temo dva vidika gledanja: 1. vidik, ki ga zagovarja moderni kapitalizem: prav je, da se otroci ful veliko učijo, ker si bodo tako zagotovo več zapomnili, saj če otroku več reči predstaviš, vsaj nekaj ostane v glavi. Če otroku predstaviš samo malo reči, mu bo še to odveč memorirat, kaj šele razumet. 2. vidik, ki ga zagovarjajo nasprotniki: prav je, da se otroku predstavi manj stvari, pa te v nulo, da se mu jih toliko časa približuje, z njim utrjuje, da bo imel zelo dobre osnove, dobro razumevanje, ne zgolj na pamet memoriranje, na čemer bo kasneje komot gradil. Če boš otroku ponudil preveč informacij, bodo samo nametane na kupu in jih niti urediti ne bo znal v svoji glavi, torej niti osnovnega znanja je bo imel, kaj šele razširjenega. Same se odločite, v katero skupino spadate. Jaz spadam seveda med zagovornike 2. vidika. Menim, da sta dva jezika fajn, to je vendar čisto osnovno znanje, vendar da bi bilo treba hkrati ali čim prej (neodvisno od dveh jezikov seveda) pol balasta iz šol skenslat ven, ker je nepotrebno in celo otežuje razumevanje temeljnega.
|
|
|
|