Misek
|
IZVIRNO SPOROČILO: Lolypop Vidiš, to imam v mislih. In od partnerja pričakujem da ima interes. Interes da prebere knjigo ali potuje in si s tem širi znanje. In kaj mislis, pri katerih skupinah je interes za sirjenje znanja vecji? Pri tistih z nizjo ali pri tistih z visjo izobrazbo? Od kod ti pa ideja, da nekdo izobrazen gleda kot tele v nova vrata? Bolj mi napisano zveni kot tolazba, saj iz meni nejasnega vzroka se vedno, ko poteka pogovor o izobrazbi, pomen le te skusa na vsak nacin zmanjsati, izniciti, in postaviti na nivo, da je vseeno ali si izobrazen ali nisi, ali vlagas v sebe ali ne vlagas v sebe. Vsak od nas vlaga v sebe in v svoje znanje in izobrazbo kolikor hoce in ne vem zakaj bi se nekomu odvzemal dosezek na izobrazbenem podrocju. Iz iskušenj. Tole s tolažbo me pa že žali, ne želim zmanjševat pomena izobrazbe, ampak ga tudi ne želim poveličevat. Je pomembna, vendar dvomim da v partnerskem odnosu, oziroma vsaj zame ne. Izkusnje. Ti imas taksne izkusnje, kot jih imas, drugi imajo drugacne izkusnje. Moja izkusnja kaze, da gledanje kot tele v nova vrata ni rezervirano ua izobrazene, prav nasprotno, kar je nekdo manj izobrazen ima vecje moznosti, da gleda kot tele v nova vrata. In dejmo pustit pri miru enkratne in ekstremne primere. Le taksni primeri se dajo zastopiti kot obupan poskus dokazovanju necesa, kar v povprecju ne drzi. Ne, jo naredi bolj razgledano in nič manj oziroma prav toliko vredno tistim z višjo ali visoko šolo. Ze smo prisli do tega, da vrednost cloveka ne odreja izobrazba. Izobrazbo lahko gledamo kot dodano vrednost in nekdo ne glede na to koliko je razgledan ce ni izobrazen, nima enake dodane vrednosti kot nekdo, ki je izobrazen. En delcek lahko mogoce kompenzira, vendar vecino ne. Tako kot ti ne bos dala nekomu, ki je sicer razgledan da ti obnavlja stanovanje, a ni usposobljen za to, temvec bos poiskala nekoga, ki je tudi skozi izobrazevalni sistem za slednje usposobljen. zato se tudi za dolocena delovna mesta zahteva dolocena izobrazba, povrh celo dodatna izobrazba in izkusnje - izobrazba v praksi. Opsa, pa ne zdej mešat profesionalnega pa partnerskega odnosa. Je velika razlika. Paralela se zlahka potegne. Tako kot za svoje stanovanje isces ustreznega cloveka, ki bo znal ponudit tisto kar isces, tako za parterstvo isces (zavestno ali podzavestno) ustreznega cloveka, ki ti bo znal ponuditi tisto kar isces. Pri veliki izobrazbeni razliki se lahko pojavi problem pozneje, scasoma , ko se zacne kazati prepad v komunikaciji, saj nam je jasno, da ljubezen z leti preide v vse kaj drugega kot smo si na zacetku mislili. Bom probala povedati drugace. Meni veliko pomeni, da lahko partnerju razlozim npr. kaksen strokovni clanek pisem, da lahko z njim debatiram o dvojbah, ki jih imam glede snovi v clanku in podobno, ne da bi morala paziti kaksno in katero terminologijo uporabljam; da lahko kot komentar na nekaj videnega ali slisanega izjavim samo npr: Minhaunzenstvo, pa on tocno ve o cem govorim. Da lahko brez cenzure uporabljam splošno strokovno terminologijo in da nimam potrebe ti. akademski jezik prevajat v splošno pogovorni. Ja, zelo mi je pomembno, da sem s parterjem to kar sem in da ne izvajam nobene samocenzure. In seveda, veliko mi pomeni, da zastopi o cem govorim in da jaz zastopim o cem on govori. Eden od drugega sva se veliko naucila in en od drugega se se vedno lahko veliko naucimo. Recimo temu tako: izhajava skupaj iz enake pozicije dodane vrednosti in nadaljujeva skupno osebnostno rast. Pa da ne bo spet pomote okoli tega, ja znotrak ene stroke. Moj moz je popolni naravoslovec, sama sem popolnoma usmerjena v druzboslovje, vendar nam zadostna kolicina znanja in izobrazbeni nivo omogacata, da komuniciramo interdisciplinarno in da dognanja iz ene sfere prenasamo tudi v drugo. Znanost ima navsezadnje enake temelje, ne glede na disiplino. In ko smo ze pri osebah z osnovno solo. Moja izkusnja in nisem edina s to izkusno je, da se o dolocenih zadevah z povprecjem, ki ga predstavlja odrasla populacija z osnovnosolsko izobrazbo ne mores niti pod razno pogovarjati. Celo te pogosto niti ne razumejo kaj zelis povedati. Mogoče se ti ne moreš z njimi pogovarjat, ker si preozko usmerjena. V naši družbi smo z "vseh vetrov" pa se vsi zastopmo med sabo. Napacen zakljucek. Jaz se pogovarjam z ljudmi z osnovnosolsko izobrazbo in presentljivo dobro se z njimi razumem, vendar se tudi zavedam, da oseba z osnovnosolsko izobrazbo ne bi mogla slediti tistim razgovorom in debatam, ki jih imam s partnerjem. Tudi ti se s prijatelji ne pogovarjas o istih zadevah. Z enim o tem z drugim o drugem in verjetno sama dobro ves, da nekdo nekaj lahko razume, nekdo isto to ne more razumeti. Se spomnim kar nekaj casa nazaj ene debate tukaj na ringaraja. Razprava je bila o medpartnerskih odnosih. Pojasnjevala sem svoje stalisce in eden od odzivov je bil, da kaj nekateri mislimo da smo pametni ce uporabljamo ( nekaj v tem smislu) taksne besede, ki jih nihce ne razume. O tem problemu med ostalim govorim. In kako naj osebi, s taksnim staliscem in s taksno kapaciteto razumevanja splosne terminologije nekaj pojasnim? S flomasterji? Ok, pripravljena sem, vendar ne v privatnem zivljenju. To je samo tolazba. Izobrazba je pokazatelj vedozeljnosti, vztrajnosti, sposobnosti, pripravljenosti vlaganja v sebe, v znanje, ambicioznosti, vere v sebe in svoje sposobnosti in povsem osebne zelje. Tu se pa sploh ne morem strinjat s tabo. Izobrazba je pokazatelj vstrajnosti, da, ne pa ostalega. Kaj pa ima ambicioznost s tem? Nekdo je lahko ambiciozen športnik, pa mu ni mar za šolo - izobrazbo. Osebna ambicioznost presega enkratne dosezke. Poglej med nase vidne sportnike pa preveri koliko njih se izobrazuje, koliko njih je pa popolnoma nezainteresiranih za solo. Ambiciozen clovek nima samo kratkorocnih ciljev, temvec tudi dolgorocne in ne redko si sportniki zastavljajo vprasanje kaj bodo poceli in kako bodo napredovali ( osebnostno tudi) po koncani sportni karieri. Tudi za sportnega trenerja je potrebna izobrazba. Ambicioznost ni znacilnost vezana za izkljucno eno podrocje ali en sam cilj - razen ko je v vprasanju denar. Za slednje bi sicer tezko rekla da spada v ambiciznost, pravzaprav nasprotno. Osebna želja? Vedoželjnost? Sposobnost???... To nima z izobrazbo popolnoma nič, ima pa z načinom življenja, karakterjem, temperamentom in osebnostjo človeka zelo veliko. In to je tisto, kar mi je pri partnerju, in sočloveku nasploh, pomembno. Kako nekdo, ki nima osebne zelje po izobrazevanju konca npr. z visoko izobrazbo? Na silo?? Kako nekdo, ki ni vedozeljen konca fax? Kot fijakerski konj (by Mic)? Tudi taksni so - motivi za izobrazevanje so navsezadnje zelo razlicni. Kako nekdo nesposoben lahko konca fax? Zal, niso vsi sposobni usvojiti znanja, ki jih ponuja dosiplomski program ali podpiplomski program. Nacin zivljenja, karakter, osebnost se tudi kazejo, kot sem ze zapisala skozi zeljo po izobrazbi. Studentska leta so npr. ena velika izkusnja, ki ima veliko veze z organizacijo lastnega casa, disciplino, odgovornostjo ipd., kar direktno tudi prica o karkternih znacilnostih osebe, njegove osebnosti, sposobnostih, ciljih in priporavljenostjo, da ostavari zastavljene cilje itn... Ce nekdo ne zeli v akademske kroge in ce nekoga nekaj drugega veseli, je to njegova lastna odlocitev, vendar mu to ne daje pravico, da odreka dosezke tistim, ki so dosegli dolocen izobrazben nivo. Nikomur ne odrekam dosežkov, ne želim pa da se žali tiste, ki nimajo končane fakultete (vsak zase ve zakaj jo ni končal), da so slabi sogovorniki, bedaki, lenuhi in podobno. Nihce ne zali tistih, ki nimajo koncane fakultete. Dejstvo pa je, da se povprecna oseba z osnovnosolsko izobrazbo tezko pogovarja na ravni diplomanta. Menim, da ni potrebno zaradi nekaksne "politicne korektnosti" ali zato, da nekdo ne bo uzaljen skrivati to dejstvo. Nikoli avtomehaniku nisem oporekala njegovo znanje o avtomobilih in ga zaradi le tega izjemno spostujem in mu zaupam, saj mu dam v roke svoj avtomobil in posledicno tudi varnost kako svojo, tako tudi varnost moje druzine, vendar ta isti avtomehanik ne more zadovoljiti moje potrebe za doloceno vrsto pogovorov ali debat. In znova se vracamo na osebne znacilnosti kot so pomankanje volje ali lenost, nezainteresiranost in podobno. Ce nekdo zaradi tega ni koncal faxa, potemtakem je to tudi njegova znacilnost. Znacilnost, da ima drugacne interese. nekateri so pa enostavno zamudili zadnji vlak ali so okoliscine bile taksne, da se niso odlocili za fax. To je pa njihov problem in ne more vplivati na dejstvo, da je za koncanje faxa potrebna volja, sposobnost, odrekanje, trud itn. V šoli se lahko naučiš neke splošne razgledanosti, ampak samo do srednje šole (pa še to ne vse), fakultete pa so bolj ozko usmerjene na stroko in o neki splošni razgledanosti ne moreš govorit. Tisto kar fakultetno izobrazevanje ponuja vsem je splosna akademska terminologija, pa se druge vescine in znanja, ki osebo postavijo v doloceno - akademsko okolje. Tisti, ki ima kapaciteto, da iz visokosolskega studija kaj odnese zunaj stroke ima izjemno veliko moznosti. Tisti, ki se izobrazujejo kot "fijakerski konji" (by Mic) tisti od tega kar visokosolski studij nudi ne bodo dosti odnesli in bodo spadali v to kar ti govoris. Koncal faks nic odnesel na podrocju razgledanosti.
_____________________________
http://www.youtube.com/watch?v=h-8PBx7isoM&feature=related
|