frost -> RE: DOWNOV SINDROM in govor... (20.11.2011 15:09:09)
|
Otrokov razvoj se NE zaustavi okrog 8.-10. leta, pa če ima downov sindrom ali bilokaj drugega. Vsi nabiramo izkušnje in se učimo celo življenje, razlika je le v tem, da nekateri znanja usvajajo hitreje kot drugi. Za večino otrok z DS (nikakor pa ne za vse) velja, da je njihov splošni razvoj počasnejši kot pri večinski populaciji. Za usvajanje določenih spretnosti potrebujejo načeloma tudi veliko več spodbud in ponavljanj kot ostali. Če se pogovarjamo o mentalni starosti, bo večina rekla, da oseba z lažjimi MDR doseže mentalno starost okrog 13-15 leta, oseba z zmernimi MDR doseže mentalno starost okrog 6-8 let, oseba z težjimi MDR mentalno starost okrog 3-5 let in oseba z težkimi MDR mentalno starost do 3 leta. Velikokrat se uporabi izraz, da nekdo 'funkcionira na ravni 3-letnika' (ob tem je oseba stara recimo 20 let, ima DS in torej težko motnjo v duševnem razvoju-npr.). To je zelo ohlapen izraz, ki ga večina ljudi narobe razume. Namreč, ta oseba niti slučajno v svoji glavi ni 3 letni otrok, niti ne razmišlja kot 3 letni otrok, niti ne dojema sveta kot 3 letnik. Obvlada pa večino spretnosti na nivoju 3 letnika. To je oseba, ki ima vendar 20 let izkušenj in to niti slučajno ni primerljivo z izkušnjami ki jih ima mali otrok. Nihče ni večni otrok in kot vsaka druga oseba tudi osebe z MDR vse življenje napredujejo in se učijo. Res je, da imajo otroci bolj plastične možgane in se zato lažje in hitreje učijo nekje do 6.-8. leta. To še ne pomeni, da se razvoj potem ustavi, niti ne pomeni tega, da oseba potem kaj počasneje dojema. Le možgani potrebujejo več časa, da ponotranjijo nove informacije in se na njih prilagodijo. Osebe z MDR načeloma dojemajo in se učijo počasneje kot večinska populacija. To pomeni, da je lahko marsikaj zamujeno šele po končanem šolanju, ker za te osebe preprosto ni visokošolskih programov. Oseba z težjimi MDR je recimo do 21. leta v Posebnem programu vzgoje in izobraževanja, kjer usvoji osnove skrbi za samega sebe in nekaj temeljnih znanj. Ta oseba je dosegla recimo mentalno raven 5-letnika,obvlada torej pri 21h letih večino stvari, ki jih obvlada 5 letnik. Potem pa...konec! Nič več spodbud, nič več izobraževanja, preprosto se domneva, da je oseba dosegla svoj limit. V glavnem, malo sem zabluzila, se opravičujem. Specifično glede vstopa v šolo bi jaz rekla, da samo vi veste, kdaj je vaš otrok pripravljen. Če je usvojil vse, kar je v vrtcu moral usvojiti, potem je pripravljen na vstop v šolo. Načeloma se to odlaga samo zaradi socialnega razvoja. Torej, kako se otrok vključuje v družbo, kako se razume z vrstniki, zna razreševati konflikte primerno njegovi starostni ravni, je pripravljen na to, da bo v šoli po par ur sedel in poslušal ter zavestno usmeril svojo pozornost v nekaj, kar ga ne zanima nujno? Če je odgovor na vse to ne, potem otrok po mojem mnenju ni pripavljen na šolo.
|
|
|
|