Hope2 -> RE: Končni izlet - vrtec (26.4.2014 7:37:29)
|
Patrino sem bila enakega mnenja kot si ti zdaj in sem tudi napisala, da sem prva jokala in bentila cez sistem. Ampak vse dokler ne spoznas in ne dozivis na lestne oci, izkusnje. Kljub temu, da so mi vse to ze govorile mame, ki so slovenske otroke dale cez tale sistem in so vsi navduseno (od starsev, do otrok, ki so ze doktorirali na vrhunskih solah po svetu) jim nisem verjela in sem bila skepticna. Ampak zdajle po 1 letu mi je jasno zakaj. Sistem temelji na sproscenem ucenju in igri. Ja, gledajo tudi risanko vsak dan (ne tom in jerry, ampak povecini povezane s temo ucenja ali kake poucne- npr crke, barve, liki...) veckrat na dan imajo igralne trenutke, prilagajjajo se otrokom, ce npr vidijo da so utrujeni. Imajo urnik, imajo ure, imajo predmete, ampak nic ni striktno strogo. Otroka znajo zamotit, zmotivirat, spodbudit, ali ga pa pac umaknejo k stvari, ki mu je trenutno zanimiva.... Sistem temelji na razumevanju, na razmisljanju... ni nobene piflarije, nobenega pritiska. Ja se zacnejo zgodaj ucit crke, tudi brat, ampak ne vsi enako, eni v razredu ne znajo nic, drugi znajo ze brat, spodbujajo vse, kolikor je kdo dojemljiv pac je, delajo z njim tako kot je dojemljiv, na nacin (ipad, racunalnik, knjiga, pisanje, miselne ali druzabne igrice, karte....) ki mu je najbolj razumljiv, zato ni nobenega pritiska na otroka, cetudi ne zna. Tole pocnejo 3 leta (3-6 let), pocasi na humani nacin vsi pridejo do tiste tocke, kjer so slovenski otroci, ko v 1 letu morajo vsi v razredu istocasno brat. In potem tukaj berem kako so ze prvosolcki obremenjeni, kako so vasi otroci obremenjeni z ogromno kolicino uceja (beri piflarijo, domacimi nalogami....) predvsem pa z balastom- nepotrebnimi informacijami, en kup snovi, ki jo pozabijo ze na drug dan in ki so nepomembne za zivljenje. Tu se najbolj pozna ta razlika- pripraviti otroka k razmisljanju, ki sam najde na svoj nacin potrebne in uporabne info in pripraviti otroka k piflariji nepotrebnega balasta, na nacin, ki ga zahteva solski sistem oz ucitelj. Pa oprosti, ampak spoznavanje dolocene snovi(tudi crke in stevilke) v roku 3 let, skozi igro, skozi ucenje prilagojeno tem letom in prilagoditvi vsakemu otroku posebej.... je cisto nekaj drugega (osebno raje tole izberem), kot pa pritisk, ko otrok pride iz vrtca (kje bi se naj samo igral in cartal) v solo, kjer je strikni sistem, kjer ni cartanja, temvec pritisk- v enem letu crke, branje, stevilke, racunanje, tako kot ucitelj rece... cetudi gredo kasnej v solo, niso vsi zreli in zato tudi veliko otrok joka in ne mara slovenske sole. pA TO NI VSE, JE SE VELIKO drugih stvari, SAMO TEMA ni temu namenjena in tezko vse opisat. Predvsem mi je zanimivo, kar povejo tudi otroci, ki se preselijo iz slo in pridejo sem v solo. Ko vidis to veselje, ko gredo v solo. Pa so tako prvosolcki (en malcek rekel, ves tukaj pa ima ucitelj vse rad in smo vsi enaki, v slo pa je imel samo ene rad) kot tudi srednjesolci. In kot je ena zapisala, otroka se ne pelje kar na en brevezen izlet, o temi se je treba pogovarjat ze v vrtcu, otrokom to vzbudi veliko zanimanja, ce je seveda ucitelj sposoben... in se tisti, ki ga ne zanimajo te stvari, so potem navduseni in gredo z veseljem pogledat. Ce nekdo pravi, da je to pranje mozganov otrokom in da so zaradi tega revcki, potem ni cudno da so proti in je tak kot pac je.
|
|
|
|