Šolstvo (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


Frodo Bisagin -> Šolstvo (17.10.2013 10:16:03)

Zelo, zelo zanimivo:

http://www.delo.si/assets/media/other/20131016//Odprto%20pismo%20ministru%20Pikalu.pdf

Clanek: http://www.delo.si/novice/slovenija/deset-let-devetletke-pretirano-intelektualna-in-prevec-zahtevna.html




Brisani uporabnik -> [Brisano sporočilo] (17.10.2013 10:55:09)

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]




ronja -> RE: Šolstvo (17.10.2013 11:06:47)

Problem devetletke je, da so ji nasedli tudi starši: imamo učiteljico, ki zagovarja igranje in socializacijo in se bodo začeli učit črke šele marca. In starši vsi v luft! Da drugje se že učijo, da igrali so se v vrtcu, zdaj je pa šola in šola je šola in konec in pika. In jim pravim: ja, pa saj smo se mi tudi igrali pri 6ih letih in učili pisat pri 7ih, pa vseeno znamo pisat in brat in vse ostalo, to otroci hitro nadoknadijo, ko so zreli za to... AMpak ne, cela štala, ker še ne pišejo! Pa delajo po delovnem zvezku (ne bogevkok, kar se mi zdi čisto fajn, če sem iskrena, ampak bi imela veliko rajši, če bi se lahko kaj igrali; kotičkov tako ni več, igrače bojo zdaj nehali nosit v šolo,...)

Mogoče sem res jaz bolj na izi, ker se moja pupa pač sama rada uči, ampak mislim, da bi bila še bolj prepričana v to igranje, če bi imela otroka, ki to še bolj rabi in ne želi cele dneve risat črt in črk in barvat... Že tako ogromno barvajo - si ne predstavljam, kako je otrokom, ki tega ne marajo počet... In res se mi zdi, da se otroci tako zlahka naučijo stvari, ko so zanje zreli, takrat se jih tako hočejo naučit in jim skoraj ne moreš preprečit...

Tale link je tudi za pogledat, isti tip kot ga je ankica dala, pa luštno ilustrirano:).




nananaja -> RE: Šolstvo (17.10.2013 11:35:00)

No vidiš ronja, vaša učiteljica je naredila napako, ker je časovno opredelila, kdaj se bodo začeli učiti črke. Pri nas je cilje le naštela, nič pa povedala, kdaj bo kaj. Tako noben od staršev ni imel kakšnih pripomb, ali pa mogoče živimo dovolj na podeželju :) Delajo sicer po delovnem zvezku in meni se zdi, da dokaj malo delajo v navadne zvezke. Sicer če gledam v zvezek, bi rekla, da že ful znajo pisat, saj s table preslikajo naslove tem, ki jih delajo, dejansko pa naša še ne ve črk. Sedaj so se lotili številke, pa se meni prav zdi, da je kar zgodaj po opazovanju dekleta, kako to uporablja doma.

Pa a vi to resno, da v prvem razredu nimajo več igralnega kotička in ne nosijo več igrač v šolo? Pri nas imajo še kar nekaj igrač, tudi dopoldne imajo tako, da imajo po prvi uri malico, po malici pa skoraj eno uro proste igre. Prosto igro pa imajo potem še v podaljšanem bivanju.




liliana -> RE: Šolstvo (17.10.2013 12:37:08)

Pri nas imajo tudi še igrače in igralni kotiček......in se precej igrajo tako dopoldne, kot v podaljšanjem bivanju.....učiteljica je dejala, da se igrajo včasih tudi večkrat, ko vidi, da so utrujeni in potrebni igre.......





saragr -> RE: Šolstvo (17.10.2013 13:29:30)

Men je tale devetletka taka beda, otroke je potrebno dati eno leto prej v šolo, da tam delajo kaj???? Se igrajo!!! Mislim igra je za v vrtec, učenje je za v šolo. Tu pa so pomesali vse med seboj.
Redkokdaj kaj komentiram na forumu, večinoma le kadar lahko govorim iz lastnih izkušenj, rada pa vas berem, ampak tule moram dati svoje mnenje.
Ronja, tvoja mnenja spoštujem in jih vedno rada preberem, no vsaj tiste kratke poste. Za dolge nimam časa jih brati, tako da svaka čast, da si ti vzameš čas in vse to napišeš. Pri tem tvojem komentarju, da so mamice zahtevale da šola je šola, se pa ne morem strinjati s tabo. Ko je moj sin šel v prvi razred, je imel starejšo učiteljico in njej je bilo otrok žal da so tako mali in da morajo že biti v šoli. In ona je njim dovolila ogromno igre, kadar se niso igrali, so pa risali. Torej tipični vrtec. Tam nekje v marcu, aprilu so se začeli učiti črke. In tu je nastal problem. Zaradi prevelike igre, otroci šole niso jemali resno. Sploh niso vedeli kaj je to šola. Da zdaj so pa naloge in obveznosti in da bodo prišle ocene itd. Učiteljici je bilo to normalno, da oni pač ne želijo delati, ker naj ne bi bili pripravljeni ker so še mali. A v drugem razredu je šla ta njihova dobra učiteljica v penzijo in dobili so novo, mlajso, ki je delala po programu. Otroci so bili zmedeni, igre je bilo konec, samo pisanje in računanje in razmišljanje itd. In niso želeli delati. Vsi starši smo imeli velike težave z našimi otroci da jim poskusimo pojasniti, da je sola resna stvar, da tu ni igre, da morajo poslušati, sodelovati, delati domače naloge. Ne, brez uspeha. Šele danes, v četrtem razredu, smo skupaj z učiteljičino pomočjo nekako uspeli priti do te stopnje, da se otroci doma učijo in vsaj malo naredijo za šolo. Tri leta nam je bilo potrebno, da smo jim izbili iz glave da šola ni igra in vse samo zaradi tega, ker jim je učiteljica v prvem razredu popuščala. Vedno ko sem prišla po otroka v šolo sem ga slišala kako glasen je v razredu. No, vsi so bili glasni. Učiteljice se nikoli sploh ni čulo, ker ni prišla do besede. To je bila katastrofa, stati pred razredom in poslušati. Nisi vedel al si v cirkusu al v živalskem vrtu, nobena kazenska domača naloga, nobeno grajanje, nič ni pomagalo. Njim je šola bila igra. In zato jaz trdno stojim za tem, da šola je šola in tukaj igre ni. V šolo se hodi cca 15 let in v kolikor otroci od samega začetka ne vedo, da je šola nekaj resnega in obveznega, kjer je potrebna velika mera discipline, potem je lahko kasneje zelo težko otroke navaditi na šolsko delovno dejavnost. V prvem razredu so zelo malo časa v šoli in v teh treh urah ni potrebno da se igrajo. Naj ustvarjajo, naj rišejo, naj razmišljajo in malo delajo šolske snovi. Igre pa ne, razen na odmorih. Pridejo domov in imajo dovolj časa za igro, a naj to ne bo v šoli.
Verjetno, se bo marsikomu zdaj zdelo, da sem brez občutkov ali kaj podobnega, ampak ta tri leta šole, ki so za mano in moijm sinom, so bila vse prej kot prijetna. Hotela sem napisati nekaj dokaj smiselen post, ampak vidim da nima niti repa niti glave, ampak verjetno ste razumele kaj sem želela povedati.
Niti starši, niti otroci, niti učitelji nismo krivi da se je uvedla devetletka. No, če pa se je že morala uvesti, pa mislim da ni bilo potrebno, da gre otrok zaradi tega eno leto prej v šolo lahko bi šel normalno s sedmimi leti in potem pač hodil eno leto dlje. Ne pa da se jim vzame eno leto otroštva, ki je realno gledano, najkrajše obdobje v življenju.




ronja -> RE: Šolstvo (17.10.2013 13:47:34)

Vprašali so jo, kdaj bojo potem začeli pisat, če se bojo zdaj še igrali, pa je morala povedat;). Igralni kotički so v tisti učilnici, kjer je jutranje varstvo, v razredu pa so klopi v krogu in tabla. Okoli so še stvari, ja, ampak ni to glih igralni kotiček... Igrače so se pa zdaj zmenili, da bojo nehali nosit.

Sara, razumem tvoj argument, ker ga ima tudi pri nas veliko staršev: da je potem pa kriza v višjih razredih. Ne vem, ker še nismo tam, mogoče res. Ampak po drugi strani pa - mi smo se pa samo igrali pri 6ih, pa nismo meli krize s šolo... In otroci se učijo igraje - tamala se je naučila brat, ker se je pač hotela in je za boga ne boš ustavil... Pa je nismo "učili", ko je prišla s "katera črka je že to?" sva pač povedala, ker itak ni melo smisla karkoli drugega, ker bo težila, dokler ne boš povedal:D. Nama je šla po pravici povedano večinoma na živce, ko je glasno črkovala in sva ji rekla, da naj to dela potiho[sm=smiley36.gif] (bad bad mother:D). Verjamem, da ne gre ravno pri vseh otrocih tako, niso vsi tako mahnjeni na črke in knjige, ampak vseeno se mi zdi, da so vsi sposobni sprejet, da je zdaj igre konec in se je začela prava šola. Samo da bi to sprejeli 1 leto kasneje - to se obe strinjava, da bi bilo najboljše... Zakaj so jim vzeli 1 leto otroštva, mi nikoli ne bo jasno...




saragr -> RE: Šolstvo (17.10.2013 14:07:24)

Glej, Ronja, če je pa otrok pameten, je pa to še večji problem, ker naš mali je pri štirih letih znal tekoče brati, računanje mu je pa očitno prirojeno, ker zna na pamet izračunati stvari, ki jih še jaz ne znam. In smo ga blokirali nismo mu dovolili da doma kar naprej nekaj računa in piše, a znanje mu je ostalo. In zato je bilo še vse toliko težje, tako zelo se je veselil šole, da bo lahko končno delal tisto kar mu gre, nato pa je padel v neki krog igranja.
Kakorkoli obrneš, devetletka ni dobra za nikogar. Ali pa recimo tisti otroci, ki imajo se kaksno govorno napako in zaradi tega gredo leto dni kasneje v šolo ( pri sedmih letih ) in tam dobijo še dodatno leto igre.
Zdaj, ko sem prebrala svoj prejšnji post, vidim da je izpadel ful grozno. Moram reči še to, da ko naša učiteljica vidi, da otroci niso več zbrani, jim dovoli igro, ampak miselno, toliko da se malo spočijejo. Ker realno gledano, mi odrasli smo težko zbrani osem ur v sluzbi, kako bi le lahko pričakovali od otrok da so zbrani 4 do 5 ur nekje v tretjem razredu. Tako da jaz stojim za igro, ampak ne za igro na ravni vrtca, igra naj bo miselna, naj bo na ravni šolskega sistema.




nananaja -> RE: Šolstvo (17.10.2013 14:15:00)

Hm saragr, podobni problemi so se pojavljali tudi že prej, v osemletki. Tak primer je bil pri mojem bratu. V prvem razredu niso zadosti resno štartali, v drugem razredu so dobili starejšo učiteljico, ki ni uspela umiriti razreda, zato jih je kaznovala s slabimi ocenami, v tretjem in četrtem pa sta učiteljici potem lovili zaostanke. Pa je bilo to še vse pred osamosvojitvijo.

jaz nimam nič proti temu, da se otroci učijo rednega dela v šoli, tudi proti rednim domačim nalogam nimam nič, zato, ker je moja hči letos še prav ponosna, ko mora delat domačo nalogo (ta je zaenkrat primerno težka), s tem pa bo dobila fino delovno navado. Enostavno se uči misliti popoldne, da mora za naslednji dan nekaj pripraviti. Učenje pa ni treba da je pisanje, branje in računanje. Zalo super stvar je obiskovanje knjižnjice, ki jo obiščejo vsak ponedeljek pri slovenskem jeziku, tega jaz nisem znala početi tja do četrtega razreda, enostavno mi sistema ni nihče privzgojil - v prvem razredu smo enkrat šli v knjižnjico, takrat sem si izposodila knjigo, vrnila sem jo pa pred koncem šolskega leta, ko so me na to opozorili - danes je na glas pove, da se dislektiki ne počutijo dobro v knjižnjici, včasih se ni :).
Hočem reči, da se lahko v tem letu naučijo zelo veliko, če imajo prave cilje, pravi program. Ali imamo to res, pa lahko sklepamo po člankih strokovnjakov, kot jih imamo na začetku teme.

Sem bila pa kritična že do s. gabra in šolskih reform takrat, ko se je devetletko poskusno uvajalo, a so mi govorili, da nisem dovolj izkušena za komentiranje - že takrat je to pomenilo politično usmerjenost. Sem bila še v procesu izobraževanja in sem od blizu opazovala spremembe na srednjem šolstvu, ki so se prav tako uvajale ob koncu devedesetih. Kaj bo, ko bodo svojo desetletnico praznovale te spremembe, pa seveda že danes se govori o slabi uvedbi bolonjskega sistema v visokem šolstvu...




nananaja -> RE: Šolstvo (17.10.2013 14:41:26)

IZVIRNO SPOROČILO: ronja

Vprašali so jo, kdaj bojo potem začeli pisat, če se bojo zdaj še igrali, pa je morala povedat;).

vsekakor je slabo izpeljala roiteljski sestanek - tudi to so izkušnje.

In otroci se učijo igraje - tamala se je naučila brat, ker se je pač hotela in je za boga ne boš ustavil... Pa je nismo "učili", ko je prišla s "katera črka je že to?"

tudi mi smo imeli vrstnike, ki so znali, to je velikokrat povezano tudi s starejšimi sorejenci, že moj oče se je naučil brati, ko je čez zimo mama učila leto dni starejšega brata, on je pa vse skupaj opazoval s peči (tako mi je pripovedovala babica). Torej ni to nek novodoben pojav.




nananaja -> RE: Šolstvo (17.10.2013 14:42:24)

.




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (17.10.2013 16:19:20)


IZVIRNO SPOROČILO: ronja
Ne vem, ker še nismo tam, mogoče res. Ampak po drugi strani pa - mi smo se pa samo igrali pri 6ih, pa nismo meli krize s šolo...


Odvisno od otroka. Vecinoma maljsi otroci v druzini, ki so se predsolski in imajo solskega bratca ali sestrico si zelijo iti v solo. Ce so dovolj zreli za to, ne vidim tezave. Sama sem sla s sestimi leti v solo (zdaaavnaj pred osmosvojitvijo) in nisem imela nobenih tezav ne v osnovni, ne v srednji, ne na faxu.
Bil je pa drug sistem ucenja - ex katedra, za katerega danes ugotavljajo, da je vseeno najboljsi in najbolj ucinkovit. Sistem je od otroka zahteval in otrok se je trudil. Veliko v tej smeri je zapisano v linku, ki sem ga dala oz. odprtem pismu.
Mene zgrozi, da ucbenik za druzbo nima nobega kriterija in na pr. v 4. razredu imamo obcestne in grucaste vasi. Sele delovni zvezek vpelje zaselke. Vas je lahko grucasta in obcestna - delitev je narejena brez skupnega kriterija kar tako nametano. Ce pa ne bi imeli delovni zvezek, bi otroci sli naprej v 5. razred s pomankljivim znanjem, ker v ucbeniku nimamo celotno "delitev". Tovrstnih nesmislov je ogromno.
Pravzaprav, za otroke nobenemu ni mar. Glčedajo kako bodo zasluzili z ucbeniki tem in drugim ucnim pripomockom. Odobrijo se ucbeniki brez premisleka in so potem popoln polom od ucbenika. Zal je to raven znanja, ki jo bodo slčedili nasi otroci. Potem se pa cudimo, da pridejo v SS in imajo tezavo s postavljenjam kriterijev za razvrscanje, delitev.. karkoli...
Najbolj tragicno pa je, da otrok dobi slabo oceno zato ker misli in pove, da je ta delitev nelogicna oz. postavi vprasanje ali je obcestna vas lahko istocasno grucasta in ce je lahko kako jih delimo pravzaprav....
Ne ves kdo je bolj neumen.




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (17.10.2013 16:31:09)

IZVIRNO SPOROČILO: Ankica*

Eh, lej, bomo poklicali trojko, bodo prišli s svojo metlo in se bo vse bleščalo in svetilo in živeli bomo happy ever after [sm=smiley1.gif].


No, gled ena to kako nas zatupljajo in kako uspesni so pri zatiranju naravne inteligence... bi znalo biti, da bomo tako mislili... Saj ce malo pomislis... so tudi talenti, ki si famozne trojke ze sedaj zelijo in jo klicejo [sm=smiley13.gif]

Resno: ja, še ena stvar, ki je bila pri nas narejena na pol, površno in kjer se z metlo fajn pometa pod preprogo, je pa vrhunsko znanje ena naših edini potencialov konkurenčnosti (ne poceni delovna sila, to je blablabla, ker ne moremo konkurirat poceni kitajčkom), a še tega ne znajo izkoristit (ali nočejo, kaj pa vem). pa ni problem samo devetletka, problem je celoten sistem šolanja. Dobi dobrega keramičarja, monterja pohištva, električarja, vodovodarja...


Ni vec vajenistva, unicene so dobre prakse (zdavnaj ze), narejeno je pa tako, da zasluzijo zalozniki ucbenikov - zakaj hudica se ne more cela Slo uciti iz enega istega ucbenika, ki bo za razliko od sedanjih nekaj kvaliteten?
Zadnjic gledam ucbenik za geometrijo , ko je se moja mama hodila v solo... prekrasen - lekcija, cel kup nalog - ve se kaj je kaj in kaj kam spada... a dan danasnji... se vasi ne znajo razvrsiti po tipu. [sm=smiley13.gif]





nananaja -> RE: Šolstvo (17.10.2013 16:54:05)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Ni vec vajenistva, unicene so dobre prakse (zdavnaj ze), narejeno je pa tako, da zasluzijo zalozniki ucbenikov - zakaj hudica se ne more cela Slo uciti iz enega istega ucbenika, ki bo za razliko od sedanjih nekaj kvaliteten?
Zadnjic gledam ucbenik za geometrijo , ko je se moja mama hodila v solo... prekrasen - lekcija, cel kup nalog - ve se kaj je kaj in kaj kam spada... a dan danasnji... se vasi ne znajo razvrsiti po tipu. [sm=smiley13.gif]


Predvsem je pa preveč delovnih zvezkov, s tem pa se otrokom jemlje trening pismenosti. Včasih se je nalogo iz učbenika prepisalo, potem pa se jo je rešilo, danes se v zvezek napiše samo še rešitev, če predmet nima mogoče samo delovnega zvezka.
Pa še take kazni smo imeli, ko si moral za pozabljeno rumeno rutko napisat 50_x_ v zvezek: POZABILA SEM RUMENO RUTKO.




urška -> RE: Šolstvo (17.10.2013 20:27:15)

uf šolstvo.....never-ending story. komentirala bi samo tole: učbeniki ali delovni zvezki niso podobni ničmer. to kar smo imeli mi, je bilo zakon. sedaj pa otroke filajo z enimi podatki, velikokrat nenatančnimi, da ne rečem nepravilnimi.
naravaslovje v četrtem razredu: se učijo o glivah in dobijo za domačo nalogo vprašanje, zakaj glive niso rastline. sin ni natančno vedel pa sem mu rekla naj pogleda v učbenik. in noter piše: glive niso rastline, ker nimajo korenin, stebla, listov in cvetov. in sem mu rekla, da naj to prepiše. mali pa cel halo, da glive korenine imajo, ker so tako napisali v zvezek. in grem gledat in ima res na celi starni narisano gobo in označen klobuk bet in korenine. na koncu mu le dokažem, da to niso korenine kot take in da se temu reče podgovje in micelij in z muko prepiše odgovor iz učbenika v zvezek. in rezultat? odgovor je bil napačen. prečrtala mu je besedo korenine. ko sem bila na govorilnih sem jih hotla povedat, da je naredila napako in da je sin samo prepisal iz učbenika (ki ga uporabljajo), torej bi odgovor moral bit pravilen. pa je še mene hotla hotla prepričat, da glive imajo korenine. potem sem raje odnehala. tolk o naših vrlih učiteljih.....




nejcko -> RE: Šolstvo (17.10.2013 21:16:14)

Slovensko šolstvo - še ena moja priljubljena tema [sm=smiley36.gif] obup. in se strinjam z vsem, kar je napisal gospod v tem pismu ministru.

O zbirokratiziranosti raje ne bi izgobljala besed, o učnih načrtih, ki so naravnost obupni, prav tako ne. Človeku, ki vsaj malo od blizu pozna zadeve, se lahko smao bruha.

Tudi moja srednja hči je v 4. razredu in se strinjam z Urško - katastrofa. Pri NiT jemanje snovi kar malo na počez, malo o rastlinstvu in malo o živalstvu, kar tako ... od semenk, trosnic, gliv, preko mehkužcev, nevretenčarjev žuželk in mravelj, vsakega po malo[sm=zmeden2.gif]
Nobene sistematičnosti, same definicije brez trdne osnove, zakaj čemu tako.

Samo piflanje na pamet in memoriranje za 2 dni in to je to. Kakorkoli obračam, še ena stvar, ki nam jo je prinesel socializem in bivša Juga, je definitivno šolstvo, ki smo ga, tako kot mnogo drugih stvari, morali uničiti. Škoda.
Predvsem je škoda, da se toliko denarja zmeče v to naše šolstvo, efekta pa nobenega.

Lani je bila od prijateljice hčerka V Franciji (pobratene šole in to). Bila je popolnoma presenečena, kako puste šole so tam, nobenih računalnikov v učilnicah, nobenih projektorjev in interaktivnih tabel, še plakatov in ostalega slikovnega gradiva je bilo bore malo. Znanje pa prav gotovo primerljivo našemu, če ne boljše.

In še en fajn članek na to temo http://www.rtvslo.si/znanost-in-tehnologija/reproduktivno-ucenje-je-napaka-ali-kaj-imata-skupnega-sipa-in-france-preseren/305041




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (17.10.2013 22:46:01)


IZVIRNO SPOROČILO: nananaja

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Ni vec vajenistva, unicene so dobre prakse (zdavnaj ze), narejeno je pa tako, da zasluzijo zalozniki ucbenikov - zakaj hudica se ne more cela Slo uciti iz enega istega ucbenika, ki bo za razliko od sedanjih nekaj kvaliteten?
Zadnjic gledam ucbenik za geometrijo , ko je se moja mama hodila v solo... prekrasen - lekcija, cel kup nalog - ve se kaj je kaj in kaj kam spada... a dan danasnji... se vasi ne znajo razvrsiti po tipu. [sm=smiley13.gif]


Predvsem je pa preveč delovnih zvezkov, s tem pa se otrokom jemlje trening pismenosti. Včasih se je nalogo iz učbenika prepisalo, potem pa se jo je rešilo, danes se v zvezek napiše samo še rešitev, če predmet nima mogoče samo delovnega zvezka.
Pa še take kazni smo imeli, ko si moral za pozabljeno rumeno rutko napisat 50_x_ v zvezek: POZABILA SEM RUMENO RUTKO.


Povsem se strinjam. Pisejo pa kot, da bi slo za hudo prisilno delo in tezko kazen.




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (17.10.2013 22:46:40)


IZVIRNO SPOROČILO: urška

uf šolstvo.....never-ending story. komentirala bi samo tole: učbeniki ali delovni zvezki niso podobni ničmer. to kar smo imeli mi, je bilo zakon. sedaj pa otroke filajo z enimi podatki, velikokrat nenatančnimi, da ne rečem nepravilnimi.
naravaslovje v četrtem razredu: se učijo o glivah in dobijo za domačo nalogo vprašanje, zakaj glive niso rastline. sin ni natančno vedel pa sem mu rekla naj pogleda v učbenik. in noter piše: glive niso rastline, ker nimajo korenin, stebla, listov in cvetov. in sem mu rekla, da naj to prepiše. mali pa cel halo, da glive korenine imajo, ker so tako napisali v zvezek. in grem gledat in ima res na celi starni narisano gobo in označen klobuk bet in korenine. na koncu mu le dokažem, da to niso korenine kot take in da se temu reče podgovje in micelij in z muko prepiše odgovor iz učbenika v zvezek. in rezultat? odgovor je bil napačen. prečrtala mu je besedo korenine. ko sem bila na govorilnih sem jih hotla povedat, da je naredila napako in da je sin samo prepisal iz učbenika (ki ga uporabljajo), torej bi odgovor moral bit pravilen. pa je še mene hotla hotla prepričat, da glive imajo korenine. potem sem raje odnehala. tolk o naših vrlih učiteljih.....


Tipicno!




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (17.10.2013 23:04:15)


IZVIRNO SPOROČILO: nejcko
Lani je bila od prijateljice hčerka V Franciji (pobratene šole in to). Bila je popolnoma presenečena, kako puste šole so tam, nobenih računalnikov v učilnicah, nobenih projektorjev in interaktivnih tabel, še plakatov in ostalega slikovnega gradiva je bilo bore malo. Znanje pa prav gotovo primerljivo našemu, če ne boljše.


V nasih solah ni ostalo nic od studioznosti. Unicili s(m)o znanje in sposobnost kako poiskati gradivo v knjigah, kako ga povezati, uporabiti , kako sklepati, kriticno vrednostiti, razmisljati in pridi do sklepa, ki ga lahko zagovarjas. V nasih solah so vecinoma ostale papige. In se kriterij za program za nadarjene je za [sm=smiley11.gif]
Po nadarjenosti veckratno presegamo statisticno povprecje na 1000 otrok. Ali smo nadarjeni ali smo tupine. Povprecni so paradoks [sm=smiley36.gif]


In še en fajn članek na to temo http://www.rtvslo.si/znanost-in-tehnologija/reproduktivno-ucenje-je-napaka-ali-kaj-imata-skupnega-sipa-in-france-preseren/305041




mateyka -> RE: Šolstvo (17.10.2013 23:24:57)

a ni jasno da sistematsko gojijo delavce za tlako? samo kdor bo sam sistematsko delal na tem, da bo sposoben študirat višje znanje, bo verjetno prišel zraven, ostali pa.. imo se namerava it v ameriški sistem - porazne "public schools" in samo če si res bogat, privatne dobre šole IN ne sanjaj o faksu, če nimaš keša (al se pa zapufi za lajf).
amerika. sam da bomo bolj mehika, ker bomo revni in razprodani. tega se najbolj bojim. slomehike. ker (kakor si rekla frodo) enim se to zdi celo izhod in potem je ta črni scenarij še toliko bolj verjeten.

p.s. ja, vem da se sliši kot iz Orwellovga učbenika, samo - a ni vse skupaj že malo preveč spooky in sumljivo? kdo bi namenoma ob vseh opozorilih rinil v drek brez nekega "drugega" namena?




bskrle -> RE: Šolstvo (18.10.2013 7:42:31)

Naša že lani ni imela več igralnega kotička v 1.r. Bila sem ogorčena, menda edina, ki sem kaj rekla.




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (18.10.2013 9:11:04)


IZVIRNO SPOROČILO: mateyka

a ni jasno da sistematsko gojijo delavce za tlako? samo kdor bo sam sistematsko delal na tem, da bo sposoben študirat višje znanje, bo verjetno prišel zraven, ostali pa.. imo se namerava it v ameriški sistem - porazne "public schools" in samo če si res bogat, privatne dobre šole IN ne sanjaj o faksu, če nimaš keša (al se pa zapufi za lajf).
amerika. sam da bomo bolj mehika, ker bomo revni in razprodani. tega se najbolj bojim. slomehike. ker (kakor si rekla frodo) enim se to zdi celo izhod in potem je ta črni scenarij še toliko bolj verjeten.

p.s. ja, vem da se sliši kot iz Orwellovga učbenika, samo - a ni vse skupaj že malo preveč spooky in sumljivo? kdo bi namenoma ob vseh opozorilih rinil v drek brez nekega "drugega" namena?


Nekoc me je prav presenetilo dejstvo, da je celotna svetovna avtomobilska industrija eno podjetje. Ce si bil pozitivno ocenjen in sprejet za A, B, C dobavitelja pri eni "firmi" si takoj bil IN za druge firme. Zacel si delati za skodo, potem te glede na kvaliteto dobavljenih polizdelkov so te vabili naprej. Na koncu pa ugotovis, da je nkeje neka firma "Delphi", ki obvladuje celotno avto industrijo (pa se kaj zraven).

Nekoc je eden najbogatejsih ljudi na zemlji izjavil - da ne potrebuje mislece, temvec delavce. In to je enostavna resnica. Moto, da je znanje pot v boljso bodocnost je pozabljeno. Otroci so, ze v visjih razredih OS, povsem apaticni, nezainteresirani, nemotivirani.

Mateyka, treba je vseeno upostevati pri raznih talentih in videnjih trojke, da nekaterim niti sola ne pomaga. prevlada naravni talent. Nekateri pa imajo svoje "bogate kmete", ki ne potrebujejo mislecev, temvec delavcev.

V zvezi s tem: "Blaženo neznanje nam pruža osećaj unutrašnje topline, sigurnosti, samopouzdanja i, tako neophodne, hrabrosti za učestvovanjem u životnom nadmetanju. Blaženo neznanje je ishodište većine naših eksperimenata i avantura, bilo da se radi o isprobavanju novog deterdženta, bilo da se radi o seksu bez kondoma ili plovidbi Titanikom. U blaženom neznanju smo srećniji, vedriji i zdraviji. Ovom obliku duhovne levitacije se lako prepuštamo kako bi smo brzo i lako obezbedili, baš izvikanu ali genijalnu kovanicu, LAKOĆU ŽIVLJENJA"...
Tako vidis je za telante vse enostavno - ce ni pac ni in v svoji lahkotnosti zivljanja ne vidijo, da pa vseeno je, samo govori se , da ni. [sm=smiley36.gif]




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (18.10.2013 9:12:57)


IZVIRNO SPOROČILO: bskrle

Naša že lani ni imela več igralnega kotička v 1.r. Bila sem ogorčena, menda edina, ki sem kaj rekla.



Ce ta kaj tolazi.. sama sem sla v solo s komaj 6-mi leti starosti in diplomirala sem pri 21. Potem se se polenila.
Ce te to ne tolazi naj te potolazi dejstvo, da se mi navedeno prej, se dan danes pozna.... [sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif]




nejcko -> RE: Šolstvo (18.10.2013 10:35:27)


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


IZVIRNO SPOROČILO: nejcko
Lani je bila od prijateljice hčerka V Franciji (pobratene šole in to). Bila je popolnoma presenečena, kako puste šole so tam, nobenih računalnikov v učilnicah, nobenih projektorjev in interaktivnih tabel, še plakatov in ostalega slikovnega gradiva je bilo bore malo. Znanje pa prav gotovo primerljivo našemu, če ne boljše.


V nasih solah ni ostalo nic od studioznosti. Unicili s(m)o znanje in sposobnost kako poiskati gradivo v knjigah, kako ga povezati, uporabiti , kako sklepati, kriticno vrednostiti, razmisljati in pridi do sklepa, ki ga lahko zagovarjas. V nasih solah so vecinoma ostale papige. In se kriterij za program za nadarjene je za [sm=smiley11.gif]
Po nadarjenosti veckratno presegamo statisticno povprecje na 1000 otrok. Ali smo nadarjeni ali smo tupine. Povprecni so paradoks [sm=smiley36.gif]




Meni je najbolj adijo to, da se tako poudarja, kako so učitelji danes v šolah avtonomni, resnica pa je povsem drugačna. Bog ne daj, da danes še kakšen učitelj prisega na staro, dobro, preverjeno metodo; tabla-kreda-gobec. Takoj je označen za zastarelega, nefleksibilnega, neinovativnega, zadrtega, celo lenega, češ da se mu ne ljubi slediti napredku ipd.

Tanes za najbolj oh in sploh veljajo učitelji, ki ne znajo sprgovoriti niti besede, brez da ne bi pri tem brali ali se naslanjali na razne slajde na panoju, e-učbenike in DZ, fotokopirane učne liste.

Učencem pa krnijo možgani, saj jim dejansko ni treba sploh nič več razmišljati, ampak samo sledijo (točno določenemu vodenemu postopku) v raznih DZ, ki jih pripeljejo do točno določene rešitve.

Skratka katastrofa.






nejcko -> RE: Šolstvo (18.10.2013 10:50:39)


IZVIRNO SPOROČILO: mateyka

a ni jasno da sistematsko gojijo delavce za tlako? samo kdor bo sam sistematsko delal na tem, da bo sposoben študirat višje znanje, bo verjetno prišel zraven, ostali pa.. imo se namerava it v ameriški sistem - porazne "public schools" in samo če si res bogat, privatne dobre šole IN ne sanjaj o faksu, če nimaš keša (al se pa zapufi za lajf).
amerika. sam da bomo bolj mehika, ker bomo revni in razprodani. tega se najbolj bojim. slomehike. ker (kakor si rekla frodo) enim se to zdi celo izhod in potem je ta črni scenarij še toliko bolj verjeten.

p.s. ja, vem da se sliši kot iz Orwellovga učbenika, samo - a ni vse skupaj že malo preveč spooky in sumljivo? kdo bi namenoma ob vseh opozorilih rinil v drek brez nekega "drugega" namena?


Jaz tudi tako razmišljam, ja. Da prav načrtno delajo iz ljudi bebce. Saj nas je zgodovina naučila, da je za oblastnike najbolje, da imajo pod seboj neuke ljudi. Take komot prepričaš, da čarovnice letajo na metlah in prašičih.

Žalostno in grozljivo, se strinjam [sm=smiley13.gif]




Stran: [1] 2 3   Naslednja stran >   >>