RE: Šolstvo (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


mateyka -> RE: Šolstvo (18.10.2013 11:07:17)

Goethe je rekel:
Nihče ni bolj suženj kot tisti, ki misli, da je svoboden, pa ni.

on je točno vedel o čem govori.




nejcko -> RE: Šolstvo (18.10.2013 11:33:29)


IZVIRNO SPOROČILO: mateyka

Goethe je rekel:
Nihče ni bolj suženj kot tisti, ki misli, da je svoboden, pa ni.

on je točno vedel o čem govori.


Tako, ja.

Jaz skozi govorim, da preveč demokracije nujno vodi v anarhijo. Da ne govorim o tem, kako smo s temi preteranimi človekovimi pravicami ljudje sami sebi zakomplicirali življenje in postali dobesedno ujetniki.

To se vidi že v šoli; en učenc s svojimi pravicami od a-ž lahko ustrahuje ostalih 20 sošolcev, cel učiteljski zbor itn.
En sosed v imenu svojih pravic lahko zaj***va celo sosesko.
In takih primerov bi lahko naštevali še in še.

Ali pa če se dotaknemo une druge teme: sklicujoč se na pravice do svobodne izbire, smo postali sužnji potrošništva in s tem kapitala. V pehanju za čim več denarja človek postane suženj službe ali pa pristane na delo za pest riža.

Modri Goethe, se strinjam.




mateyka -> RE: Šolstvo (18.10.2013 12:44:12)

no ja, je več kot problem demokracija imo. plus mogoče so te "pravice" samo navidezne, da veš ne veš več kje so prave meje..

check this out, je zanimiv izsek iz dokumentarca - glede poceni delovne sile in pufov, in malo zgodovine, informacij, znanja.. itd.
http://www.youtube.com/watch?v=H3m5lq9FHDo




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (18.10.2013 22:56:21)

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko
Meni je najbolj adijo to, da se tako poudarja, kako so učitelji danes v šolah avtonomni, resnica pa je povsem drugačna. Bog ne daj, da danes še kakšen učitelj prisega na staro, dobro, preverjeno metodo; tabla-kreda-gobec. Takoj je označen za zastarelega, nefleksibilnega, neinovativnega, zadrtega, celo lenega, češ da se mu ne ljubi slediti napredku ipd.

Tanes za najbolj oh in sploh veljajo učitelji, ki ne znajo sprgovoriti niti besede, brez da ne bi pri tem brali ali se naslanjali na razne slajde na panoju, e-učbenike in DZ, fotokopirane učne liste.

Učencem pa krnijo možgani, saj jim dejansko ni treba sploh nič več razmišljati, ampak samo sledijo (točno določenemu vodenemu postopku) v raznih DZ, ki jih pripeljejo do točno določene rešitve.

Skratka katastrofa.


Govora je bilo o tem, da so otroci nepismeni. Na predlog, da naj jim dajo vec nalog, vec spisa in za domaco nalozijo vec pisanja je padel odgovor - ne morem, saj imam predpisano v ucnem nacrtu. Ce dam vec naloge se takoj starsi zbunijo.... 
Kaksne ucence lahko sproducira tovrsten ucitelj? Pa velja za eden boljsih na soli ...[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley11.gif[/image]




nejcko -> RE: Šolstvo (19.10.2013 0:49:24)


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko
Meni je najbolj adijo to, da se tako poudarja, kako so učitelji danes v šolah avtonomni, resnica pa je povsem drugačna. Bog ne daj, da danes še kakšen učitelj prisega na staro, dobro, preverjeno metodo; tabla-kreda-gobec. Takoj je označen za zastarelega, nefleksibilnega, neinovativnega, zadrtega, celo lenega, češ da se mu ne ljubi slediti napredku ipd.

Tanes za najbolj oh in sploh veljajo učitelji, ki ne znajo sprgovoriti niti besede, brez da ne bi pri tem brali ali se naslanjali na razne slajde na panoju, e-učbenike in DZ, fotokopirane učne liste.

Učencem pa krnijo možgani, saj jim dejansko ni treba sploh nič več razmišljati, ampak samo sledijo (točno določenemu vodenemu postopku) v raznih DZ, ki jih pripeljejo do točno določene rešitve.

Skratka katastrofa.


Govora je bilo o tem, da so otroci nepismeni. Na predlog, da naj jim dajo vec nalog, vec spisa in za domaco nalozijo vec pisanja je padel odgovor - ne morem, saj imam predpisano v ucnem nacrtu. Ce dam vec naloge se takoj starsi zbunijo.... 
Kaksne ucence lahko sproducira tovrsten ucitelj? Pa velja za eden boljsih na soli ...[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley11.gif[/image]



Frodo, žal je tako. Ima ta učitelj čisto prav. Dejstvo je, da sistem sili učitelje v tak način dela. Ne vem, koliko poznaš šolstvo od blizu, ti pa lahko jaz povem.

Učni načrti so nabutani do konca in naprej. Ure imaš predpisane in vso to snov je treba strpati v te ure. Časa za utrjevanje (vajo) praktično ni. To je ena stvar.

Vse, kar se dela v razredu, se beleži v dnevniku in v pripravah. Ure se morajo ujemati. Realizacija mora biti najmanj 95 %. Najmanj!!! Realizacija pa pomeni, da si obdelal vso učno snov, ki je predvidena v učnem načrtu.

Nadalje, lahko učitelj da vsak dan napisati en spis za domačo nalogo, ampak učencem naloge ni treba narediti oz. če je ne naredijo, se to nikjer ne pozna. Učitelj ne sme dajati ocen iz domačih nalog (kot je bilo včasih - 5x nimaš naloge, sledi 1). Ni šans, ker moraš vsako oceno do vseh skrajnosti zagovarjati, če pride inšpekcija.
Poleg tega so naloge smiselne le, če učenci dobijo povratno informacijo. Tudi če bi učitelj dal učencem nalogo, da napišejo vsak teden en spis, bi bila ta naloga smiselna le, da bi spise popravil ter o rezultatih predebatiral z učenci, kar bi vzelo vsaj eno uro, ki pa je na programu ni. Ni je in pika.

In dejstvo je, da danes mulci točno vedo, da naloge niso obvezne, da jih učitelj ne sme ocenjevati in temu primerno tudi reagirajo. Za đabe ne bojo pisali nalog, sploh pa ne spisov.
Njih boli bralna in funkcionalna nepismenost. Prosim te lepo, katerega mulca pa še to zanima, kdo se sploh še sekira zaradi tega. Starši pa tudi hočejo samo ocene. In to dobre, ne slabih.

Skratka vse skupaj je en začaran krog. Sploh v osnovnem šolstvu. Na SŠ in gimnazijah imajo učitelji malo več manevrskega prostora. OŠ pa je totelno ukalupljena in zbirokratizirana, kar učiteljem jemlje ogromno energije. Ker delajo skoz pod pritiski, o katerih lahko beremo tudi v člankih v linkih.

In ti ne veš, za kakšne neumnosti se porablja čas v tem našem ljubem šolstvu. Učenci se pri slovenščini učijo pisati sožalja, čestitke, pisma ... brati vozni red in tv-program ... ja, vse to je funkcionalna pismenost, o kateri se mi nismo nikoli učili v šoli, pa vseeno znamo napisati sožalje in prebrati tv-spored. Znamo pa tudi vse ostalo, kar smo vadili in driblali do nezavesti - stavčne strukture, pisanje spisov, sklanjatve ipd.
Danes pa mulci ne znajo ne enega ne drugega. Ker je enostavno vsega preveč in vse napol.





nejcko -> RE: Šolstvo (19.10.2013 1:22:25)

Da nadaljujem. Pri slovenščini in funkcionalni nepismenosti.

Po UN mora učenec prepoznati in ločiti: opis kraja, predstavitev kraja, opis postopka, definicijo, življenjepis, opis življenja osebe, opis osebe, oris (osebe), opis življenja ljudi, opis države, predstavitev države, čestitko, voščilo, uradno in neuradno pismo, uradno in neuradno prošnjo/zahvalo/vabilo, učijo se kako izpolniti prijavnico, položnico, naročilnico ..., ločijo novico, poročilo, reportažo ... skratka en kup neumetnostnih besedil do sporeda, voznega reda, branja razpredelnic itd. Vse to se učijo pri slovenščini.
A po drugi strani jim ni treba več vedeti, da slovenščina pozna 4 moške, 4 ženske in 3 srednje sklanjatve.

Včasih smo brali zgodbe in pesmice in se pogovarjali o njihovi vsebini in sporočilu ter se mogli napiflati življenjepis avtorja, danes morajo - povsem nezreli in nedorasli - prepoznati metaforo, metonimijo, stalni okrasni pridevek, poosebitev, ... Govorim za OŠ, za učence, stare od 11-15 let.

Na račun funkcionalne (ne)pismenosti je pri pouku slovenščine izpadlo mnogo stvari, ki smo se jih mogli mi nekoč driblati do nezavesti in so nas bogatile in so nam omogočile, da smo znali prepoznati tudi razlike med posameznimi neumetnostnimi besedili. Na račun funkcionalne (ne)pismenosti je pouk slovenščine postal eno skropucalo od nabijanja nerazumljivih pojmov, kupa besedil, ki so otrokom vsa ista, t. j. brez vezna, ker so jim ja tako zelo logična in nevredna gobljega poglabljanja.
Pojma pa nimajo, zakaj je pred predmetnim odvisnikom treba postaviti vejico, niti ga ne prepoznajo, ker je temu namenjeno tako malo ur, da se ti zjoka. Ker če bi drblali tako, kot smo mi, se ti vendar nekje usridra v male možgane, da pred določenimi vezniki stoji pač vejica.
Skratka en velik bul šit je tole naše šolstvo.




mojcaziga -> RE: Šolstvo (19.10.2013 8:53:56)

Ne bom citirala, ker je preveč, ampak napisano velja predvsem za Frodo in nejcko:

Sin hodi v 6. razred ene izmed MB šol. Lani smo imeli razredničarko, pri kateri je bila povprečna ocena slaba 4, petic izredno malo. Recimo pri deklamacijo so morali otroci pesem zdrdrat ali pa je že bila 4. Naloge oziroma nenaloge so bile ocenjenje. Petkrat je ni imel, je dobil v redovalnico 1. Vse to je napovedala že na prvem roditeljskem sestanku in je nihče od staršev ni projavil. Enic na ta račun je bilo kar nekaj. Domače naloge so imeli količinsko toliko, da jo je sin, ki je izredno sposoben in hiter, delal vsaj 2-3 ure vsak dan. Kako je bilo s slabšimi učenci, nimam pojma.
Letos, ko si je že človek mislil, da več naloge ne more bit, jo imajo še več. Praktično so do zdaj vsak dan mogli napisat eno pravljico, pri matematiki imajo vsaj 2-3 strani v DZ vsak dan, ko je matematika na urniku, angleščina vsak dan. Tudi zgodovine in geografije imajo vedno nekaj, ampak ker je 1x tedensko je naloga obsežnejša. Pri SLJ so pisali do zdaj že 4 nenapovedane "male" teste in skupna ocena bo šla v redovalnico. gospodinjstvo so ravno zadnjič pisali mali test nenapovedano, ampak ker so bili rezultati slabi, se jim le-ta ne bo upoštevala, ampak bodo enkrat ponavljali.

Sem pedagog po izobrazbi, p op oklicu ne in je že nekaj let odkar sem bila na tekočem z zakonodajo..... Vem, da pri nas, v želji, da bi šola bila najuspešnejša, kršijo en kup zakonov, ampak se starši ne pritožujemo/jo, ker sta v šoli disciplina in red.
Čeprav, ko gledam otroke iz sosednjega vhoda, ki hodijo v šolo par sto metrov stran, se mi naš rahlo zasmili [sm=smiley1.gif], ker pri njih pa očitno velja vse, kar je nejcko napisala. Nalog praktično nimajo, če pa že, pa jih nihče ne kontrolira, tudi snovi se mi zdi, da jemljejo manj (naši imajo neke dodatne, izbirne vsebine???), tam v razredu same petice. V glavnem, velika razlika.

lp




mateyka -> RE: Šolstvo (19.10.2013 12:13:08)


IZVIRNO SPOROČILO: nejcko
A po drugi strani jim ni treba več vedeti, da slovenščina pozna 4 moške, 4 ženske in 3 srednje sklanjatve.


wth? [sm=zmeden.gif] a sploh zanjo potem pravilno skanjat?

potem bomo čez 100 let končali kot eni nemci - s 4 sklanjatvami..




nejcko -> RE: Šolstvo (19.10.2013 14:04:26)


IZVIRNO SPOROČILO: mojcaziga

Ne bom citirala, ker je preveč, ampak napisano velja predvsem za Frodo in nejcko:

Sin hodi v 6. razred ene izmed MB šol. Lani smo imeli razredničarko, pri kateri je bila povprečna ocena slaba 4, petic izredno malo. Recimo pri deklamacijo so morali otroci pesem zdrdrat ali pa je že bila 4. Naloge oziroma nenaloge so bile ocenjenje. Petkrat je ni imel, je dobil v redovalnico 1. Vse to je napovedala že na prvem roditeljskem sestanku in je nihče od staršev ni projavil. Enic na ta račun je bilo kar nekaj. Domače naloge so imeli količinsko toliko, da jo je sin, ki je izredno sposoben in hiter, delal vsaj 2-3 ure vsak dan. Kako je bilo s slabšimi učenci, nimam pojma.
Letos, ko si je že človek mislil, da več naloge ne more bit, jo imajo še več. Praktično so do zdaj vsak dan mogli napisat eno pravljico, pri matematiki imajo vsaj 2-3 strani v DZ vsak dan, ko je matematika na urniku, angleščina vsak dan. Tudi zgodovine in geografije imajo vedno nekaj, ampak ker je 1x tedensko je naloga obsežnejša. Pri SLJ so pisali do zdaj že 4 nenapovedane "male" teste in skupna ocena bo šla v redovalnico. gospodinjstvo so ravno zadnjič pisali mali test nenapovedano, ampak ker so bili rezultati slabi, se jim le-ta ne bo upoštevala, ampak bodo enkrat ponavljali.

Sem pedagog po izobrazbi, p op oklicu ne in je že nekaj let odkar sem bila na tekočem z zakonodajo..... Vem, da pri nas, v želji, da bi šola bila najuspešnejša, kršijo en kup zakonov, ampak se starši ne pritožujemo/jo, ker sta v šoli disciplina in red.
Čeprav, ko gledam otroke iz sosednjega vhoda, ki hodijo v šolo par sto metrov stran, se mi naš rahlo zasmili [sm=smiley1.gif], ker pri njih pa očitno velja vse, kar je nejcko napisala. Nalog praktično nimajo, če pa že, pa jih nihče ne kontrolira, tudi snovi se mi zdi, da jemljejo manj (naši imajo neke dodatne, izbirne vsebine???), tam v razredu same petice. V glavnem, velika razlika.

lp


To, kar opisuješ, je pa druga skrajnost, ja. In kršitev zakonov.

Kar se tiče domačih nalog, menim, da moraj v prvi vrsti domače naloge služiti svojemu namenu. Imeti morajo jasen namen in cilj, ne pa da se jih daje kar tako malo na počez, samo zato, da se pač delajo.
Seveda je odvisno od predmeta do predmeta - pri matematiki so vsakodnevne vaje skorajda nujne, ker služijo svojemu namenu, saj matematiko usvojiš z vajo, vajo in še enkrat vajo.
Tudi pri angleščini so pogoste vaje smiselne, ker učenes s tem utrjuje besedišče in pravila.
Pri slovenščini so naloge smiselne le pri slovnici kot vaja in utrjevanje, bolj kot pisanje spisov pa se mi zdi smiselno domače branje, kajti prav z branjem človek nezavedno usvaja besedišče in jezikovno pravilnost.

Kopičenje nalog zaradi nalog samih in zaradi videza, da je učitelj zahteven in da se v šoli nekaj dela, mi je totalno mimo in ne služi svojemu primarnemu namenu.
Prav tako se mi zdi poplava izdelovanja množice govornih nastopov, plakatov ipd. v nižjih razredih popoln nesmisel, saj otroci (velika večina) niso sami sposobni tega narediti, torej je to delo za starše.

Mnogo bolj smiselno bi mi bilo nenapovedano spraševanje in pisanje kratkih kontrolk, kot je bilo to včasih pri nas, saj mora biti učenec nenehno v rahli pripravljenosti in dobi občutek, da v šoli ne gre zares samo parkrat na leto, ko ima napovedano spraševanje oz. test.

toda pri tako nabutanih učnih načrtih, kot jih imamo, v šoli dejansko ni več časa za vaje, zato to učitelji prelagajo na domače naloge. In to je popolnoma zgrešeno. Kajti delati vaje v šoli ali doma je zelo zelo drugače; v šoli se učenec lahko vsak hip obrne na kvalitetno in strokovno pomoč učitelja (doma ob laičnih straših je ta pomoč čisto nekaj drugega) in na pomoč sosšolcev, ki mu lahko nekako na isti ravni razumevanja, kot ga ima on sam, pomaga.

In še nekaj - danes se je zahtevnost snovi v OŠ potrojila. Mnogo zadev, ki smo jih mi nekoč spoznavali šele v SŠ (ko smo bili umsko zreli za te reči), se je danes preselilo v OŠ.

Mi smo Krst pri Savici (ki je izredno zahtevno besedilo, tako vsebinsko kot slogovno) obravnavali v SŠ, danes ga obravnavajo v 8. r!

Dejstvo je, da so naši snovalci učnih načrtov v slepi želji po tem, da bi v Sloveniji že OŠ proizvajala Einsteine, dosegli ravno kontra učinek. Mnogo podatkov, s katerimi si otroci ne znajo čisto nič pomagati, ker gre vse preveč časa za slepo memoriranje, ne pa za razumevanje določeni starosti primerno.




liliana -> RE: Šolstvo (19.10.2013 16:42:40)


IZVIRNO SPOROČILO: nejcko



Mi smo Krst pri Savici (ki je izredno zahtevno besedilo, tako vsebinsko kot slogovno) obravnavali v SŠ, danes ga obravnavajo v 8. r!




Kolikor imam jaz v spominu smo uvod Krsta pri Savici mi že osnovni šoli obdelovali.....ne vem pa v katerem razredu točno.....




mateyka -> RE: Šolstvo (19.10.2013 19:15:56)

liliana, meni se tudi tako dozdeva; zgleda malo prezgodaj, zato se pa nič drugega razen tega, da smo nekaj obdelovali, ne spomnim [sm=smiley36.gif]




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (19.10.2013 20:32:52)

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko
Frodo, žal je tako. Ima ta učitelj čisto prav. Dejstvo je, da sistem sili učitelje v tak način dela. Ne vem, koliko poznaš šolstvo od blizu, ti pa lahko jaz povem.


OS bolj slabo, SS in fax pa iz prve roke.

Učni načrti so nabutani do konca in naprej. Ure imaš predpisane in vso to snov je treba strpati v te ure. Časa za utrjevanje (vajo) praktično ni. To je ena stvar.

Vse, kar se dela v razredu, se beleži v dnevniku in v pripravah. Ure se morajo ujemati. Realizacija mora biti najmanj 95 %. Najmanj!!! Realizacija pa pomeni, da si obdelal vso učno snov, ki je predvidena v učnem načrtu.


MI smo pisali v dnevnik kar je bilo v nacrtu, delali kar je bilo smiselno. Pa so "moji" ucenci maturo izeleli s 4, kljub slabim napovedim.

Nadalje, lahko učitelj da vsak dan napisati en spis za domačo nalogo, ampak učencem naloge ni treba narediti oz. če je ne naredijo, se to nikjer ne pozna. Učitelj ne sme dajati ocen iz domačih nalog (kot je bilo včasih - 5x nimaš naloge, sledi 1). Ni šans, ker moraš vsako oceno do vseh skrajnosti zagovarjati, če pride inšpekcija.
Poleg tega so naloge smiselne le, če učenci dobijo povratno informacijo. Tudi če bi učitelj dal učencem nalogo, da napišejo vsak teden en spis, bi bila ta naloga smiselna le, da bi spise popravil ter o rezultatih predebatiral z učenci, kar bi vzelo vsaj eno uro, ki pa je na programu ni. Ni je in pika.


Ucitelj IMO mora biti toliko suveren in imeti toliko avtoritete, da se ga uboga ne , da bi grozil z kaznijo. Ucitelj, ki poklekne pred napisanim nesmislom to posreduje tudi ucencem. Ne vem kako je v OS, vendar v SS tudi otroci sami kar precej zastopijo in se jim lahko nekaj tudi razlozi. Posebej "netezavni" so, ce vedo zakaj nekaj delajo.

In dejstvo je, da danes mulci točno vedo, da naloge niso obvezne, da jih učitelj ne sme ocenjevati in temu primerno tudi reagirajo. Za đabe ne bojo pisali nalog, sploh pa ne spisov.


Nas je v 5. razredu pa nima pojma o tem. Ce pa ne bi pisal odmacih bi imel tezave z mamo, kar si pa kolikor vem, ne zeli [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] Res pa, da ne reagiramo vsi enako.

Njih boli bralna in funkcionalna nepismenost. Prosim te lepo, katerega mulca pa še to zanima, kdo se sploh še sekira zaradi tega. Starši pa tudi hočejo samo ocene. In to dobre, ne slabih.


Po prvem poraznem samostojno narejenem plakatu, sem pokleknila in naredila kar vecina ostalih starsev - naredila otroku plakat. On je zraven izigraval levo smetalo. Pripombe uciteljici niso zalegle. Meni, da je dobro, ce starsi prezivijo kvaliteten , ustvarjalen cas z otroci in jim pri nalogah pomagajo...[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image]

In ti ne veš, za kakšne neumnosti se porablja čas v tem našem ljubem šolstvu. Učenci se pri slovenščini učijo pisati sožalja, čestitke, pisma ... brati vozni red in tv-program ... ja, vse to je funkcionalna pismenost, o kateri se mi nismo nikoli učili v šoli, pa vseeno znamo napisati sožalje in prebrati tv-spored. Znamo pa tudi vse ostalo, kar smo vadili in driblali do nezavesti - stavčne strukture, pisanje spisov, sklanjatve ipd.
Danes pa mulci ne znajo ne enega ne drugega. Ker je enostavno vsega preveč in vse napol.


Vidim za kaj se zgublja cas in joka se mi... ustvarjamo fah idiote!




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (19.10.2013 20:50:47)

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko

Skratka en velik bul šit je tole naše šolstvo.



Tocno tako. MOram priznati, da razmisljam o morebitnih variantah...




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (19.10.2013 20:57:06)

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko

To, kar opisuješ, je pa druga skrajnost, ja. In kršitev zakonov.

Kar se tiče domačih nalog, menim, da moraj v prvi vrsti domače naloge služiti svojemu namenu. Imeti morajo jasen namen in cilj, ne pa da se jih daje kar tako malo na počez, samo zato, da se pač delajo.


Strinjam se. Permisivnosti nasproti torturi.

Prav tako se mi zdi poplava izdelovanja množice govornih nastopov, plakatov ipd. v nižjih razredih popoln nesmisel, saj otroci (velika večina) niso sami sposobni tega narediti, torej je to delo za starše.


Hladilna skatla v 5. razredu. Baje predpisano s strani ministerstva. Popolnoma sfaljeno.

Mnogo bolj smiselno bi mi bilo nenapovedano spraševanje in pisanje kratkih kontrolk, kot je bilo to včasih pri nas, saj mora biti učenec nenehno v rahli pripravljenosti in dobi občutek, da v šoli ne gre zares samo parkrat na leto, ko ima napovedano spraševanje oz. test.


Strinjam se.

Dejstvo je, da so naši snovalci učnih načrtov v slepi želji po tem, da bi v Sloveniji že OŠ proizvajala Einsteine, dosegli ravno kontra učinek. Mnogo podatkov, s katerimi si otroci ne znajo čisto nič pomagati, ker gre vse preveč časa za slepo memoriranje, ne pa za razumevanje določeni starosti primerno.


Gradili so si spomenik, zgradili so septicno jamo v katero tlacijo nase otroke.
Zato popolnoma podpiram odprto pismo ministru in upam, da se bo vsaj nekdo spametoval.
Z druge satrani se sole same obnasajo kot podjetja in ne izobrazevalne ustanove.  




mika -> RE: Šolstvo (19.10.2013 20:58:13)

ustvarjamo fah idiote!

Frodo, bojim se, da ustvarjamo idiote. Če bi bili fah idioti bi poznavali vsaj neko področje. Kaj se je zgodilo s tehničnimi srednjimi šolami? Vse so uvedle gimnazijske programe in večina dijakov se jih vpiše v le- te. Po uspehu slabši učenci, se pa vpišejo v tehnični program.. Tehnični gimnazijci skorajda nimajo strokovnih predmetov oz. si jih dijaki izberejo. Po navadi si jih ne, ker so zahtevnejši. V mojih časih smo imeli vsi enak predmetnik, le da smo mi bili v maturitetnem razredu in smo delali maturitetne predmete na višjem nivoju od ostalih. Gimnazijski program bi moral bit v gimnazijah, na tehničnih šolah pa strokovni. Na faxu je bila velika razlika v razumevanju med nami in gimnazijci. Pravzaprav se je tudi kasneje v službi videlo na katero srednjo šolo je kdo hodil. Fax nam ni dal temeljnega znanja, pač pa srednja šola.




Frodo Bisagin -> RE: Šolstvo (19.10.2013 21:10:22)

IZVIRNO SPOROČILO: mika

ustvarjamo fah idiote!

Frodo, bojim se, da ustvarjamo idiote.


Zgrozim se ob misli, da imas verjetno kar prav. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley13.gif[/image]




mateyka -> RE: Šolstvo (19.10.2013 21:33:56)

sej sem že rekla - čedalje bolj sem vesela, da gre naša tukaj v šolo (prej nisem imela nekega opredeljenega mnenja). s sedmimi.

dam lahko primer - naša mala šola (v oš - kot del oš)

4 delovne sobe in "chill zone" na sredini - vse 4 sobe imajo izhod vanj. 34 učencev. 3-4 učitelji in vsak ponedeljek imajo otroci sestanek v "gathering room" in razdelitev v manjše skupine za tekoči teden (ki potem delajo vsaka svoje, ne gužvajo se vsi v eni sobi).

modra soba - umetnost
rumena soba - jeziki in lingivistika
rdeča soba - družabna soba
zelena soba - naravoslovna soba (science room z mini kuhinjo, sicer ne vem zakaj, ampak tko je [sm=smiley1.gif] )
vmesni prostor - soba za oddih in počitek (tukaj so sicer tudi omare za material, ampak ful blazin, mizice s stolčki, kavči..)




nejcko -> RE: Šolstvo (19.10.2013 22:14:21)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana


IZVIRNO SPOROČILO: nejcko



Mi smo Krst pri Savici (ki je izredno zahtevno besedilo, tako vsebinsko kot slogovno) obravnavali v SŠ, danes ga obravnavajo v 8. r!




Kolikor imam jaz v spominu smo uvod Krsta pri Savici mi že osnovni šoli obdelovali.....ne vem pa v katerem razredu točno.....



Mi ga definitivno nismo, ampak smo ga v 1. ali 2. letniku SŠ (mislim, da v prvem) in smo se ga mogli celega naučiti na pamet (Uvod).
Samega Krsta pa sploh nismo obravnavali - očitno sem res prava Titova pionirka, ki je odraščala v hudo partizanskih časih in je bil Krst za tiste čase čisto preveč versko obarvan [sm=smiley36.gif]

V OŠ smo od Prešerna obravnavali le Od železne ceste in Lepo Vido, kolikor se spominjam.

Kakorkoli, Krst pri Savici je božanska stvaritev, ki ni šans, da jo otroci pri 14 letih razumejo. Ni šans. Prvič, ker tega zgodovinskega obdobja pri zgodovini takrat sploh še ne obravnavajo (toliko o tako v nebo vpijočem medpredmetnem povezovanju), drugič, ker ima tako globoko moralno noto, ki jo je sposoben razumeti šele odrasel človek. Popolnoma odrasel.
Tudi jaz sem to pesnitev v globine razumela šele pri svojih krepko čez dvajset___ih letih. V SŠ sem se Uvod samo napiflala na pamet; na srečo, ker ga znam še danes [sm=smiley36.gif]




nejcko -> RE: Šolstvo (19.10.2013 22:19:57)

IZVIRNO SPOROČILO: mateyka

sej sem že rekla - čedalje bolj sem vesela, da gre naša tukaj v šolo (prej nisem imela nekega opredeljenega mnenja). s sedmimi.

dam lahko primer - naša mala šola (v oš - kot del oš)

4 delovne sobe in "chill zone" na sredini - vse 4 sobe imajo izhod vanj. 34 učencev. 3-4 učitelji in vsak ponedeljek imajo otroci sestanek v "gathering room" in razdelitev v manjše skupine za tekoči teden (ki potem delajo vsaka svoje, ne gužvajo se vsi v eni sobi).

modra soba - umetnost
rumena soba - jeziki in lingivistika
rdeča soba - družabna soba
zelena soba - naravoslovna soba (science room z mini kuhinjo, sicer ne vem zakaj, ampak tko je [sm=smiley1.gif] )
vmesni prostor - soba za oddih in počitek (tukaj so sicer tudi omare za material, ampak ful blazin, mizice s stolčki, kavči..)


Ah, ja [sm=smiley19.gif]
[sm=smiley19.gif]




nejcko -> RE: Šolstvo (19.10.2013 22:33:56)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko

Učni načrti so nabutani do konca in naprej. Ure imaš predpisane in vso to snov je treba strpati v te ure. Časa za utrjevanje (vajo) praktično ni. To je ena stvar.

Vse, kar se dela v razredu, se beleži v dnevniku in v pripravah. Ure se morajo ujemati. Realizacija mora biti najmanj 95 %. Najmanj!!! Realizacija pa pomeni, da si obdelal vso učno snov, ki je predvidena v učnem načrtu.


IMI smo pisali v dnevnik kar je bilo v nacrtu, delali kar je bilo smiselno. Pa so "moji" ucenci maturo izeleli s 4, kljub slabim napovedim.


Saj se da, ne rečem, da ne, ampak v SŠ je glede tega veliko več manevrskega prostora kot v OŠ.

Nadalje, lahko učitelj da vsak dan napisati en spis za domačo nalogo, ampak učencem naloge ni treba narediti oz. če je ne naredijo, se to nikjer ne pozna. Učitelj ne sme dajati ocen iz domačih nalog (kot je bilo včasih - 5x nimaš naloge, sledi 1). Ni šans, ker moraš vsako oceno do vseh skrajnosti zagovarjati, če pride inšpekcija.
Poleg tega so naloge smiselne le, če učenci dobijo povratno informacijo. Tudi če bi učitelj dal učencem nalogo, da napišejo vsak teden en spis, bi bila ta naloga smiselna le, da bi spise popravil ter o rezultatih predebatiral z učenci, kar bi vzelo vsaj eno uro, ki pa je na programu ni. Ni je in pika.


IUcitelj IMO mora biti toliko suveren in imeti toliko avtoritete, da se ga uboga ne , da bi grozil z kaznijo. Ucitelj, ki poklekne pred napisanim nesmislom to posreduje tudi ucencem. Ne vem kako je v OS, vendar v SS tudi otroci sami kar precej zastopijo in se jim lahko nekaj tudi razlozi. Posebej "netezavni" so, ce vedo zakaj nekaj delajo.


In dejstvo je, da danes mulci točno vedo, da naloge niso obvezne, da jih učitelj ne sme ocenjevati in temu primerno tudi reagirajo. Za đabe ne bojo pisali nalog, sploh pa ne spisov.


INas je v 5. razredu pa nima pojma o tem. Ce pa ne bi pisal odmacih bi imel tezave z mamo, kar si pa kolikor vem, ne zeli [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] Res pa, da ne reagiramo vsi enako.




Se absolutno strinjam, ampak po drugi strani je to spet prelaganje "skrbi" na starše. Jaz mulcu zelo težko sledim, če mi vztrajno zagotavlja, da nima DN, potem pa čez en mesec na GU zvem, da jih 3x ni imel. Neko bentenje in kaznovanje vsaj pri našemu mulcu ne obrodi nobenih sadov. Konec koncev pa tudi jaz sama nisem bila ljubitelj domačih nalog in sem marsikatero prepisala od sošolca tik pred zdajci med odmorom [sm=smiley36.gif]
Dejstvo je, da bi mogel učenec sam pri sebi začutiti smiselnost teh nalog.

Je pa res, da sem sama precej kritična do tega in če vidim, da mulc dela nekaj, kar se meni zdi čisti nesmisel, sem zelo težko tiho pred njim[sm=smiley36.gif]




Lukka -> RE: Šolstvo (19.10.2013 22:45:29)

Ne bom pametoval, ker je moja trenutno še premajhna za šolanje :) V tem trenutku sem jaz njen starš in učitelj. Seveda pa tudi ona šole ne bo obiskovala v Sloveniji. Ampak pozor - ni rečeno, da je to najboljše :)

Jaz bi vam tukaj dal en link, ki je fantastičen za prebrat. Nedolgo nazaj sem ga našel, ko sem brskal pač nekaj o šolstvu na Norveškem. Krasna zadeva.

http://www.dnevnik.si/objektiv/intervjuji/1042404357




nejcko -> RE: Šolstvo (19.10.2013 23:23:50)


IZVIRNO SPOROČILO: Lukka

Ne bom pametoval, ker je moja trenutno še premajhna za šolanje :) V tem trenutku sem jaz njen starš in učitelj. Seveda pa tudi ona šole ne bo obiskovala v Sloveniji. Ampak pozor - ni rečeno, da je to najboljše :)

Jaz bi vam tukaj dal en link, ki je fantastičen za prebrat. Nedolgo nazaj sem ga našel, ko sem brskal pač nekaj o šolstvu na Norveškem. Krasna zadeva.

http://www.dnevnik.si/objektiv/intervjuji/1042404357


Tale link sem jaz že enkrat linkala v eni podobni debati. Super zadeva, ki bi mogla dati misliti vsakemu in ki dobro povzema vse, o čemer smo tu že pisali. Prevsem to, da če je neka metoda preverjeno dobra skozi tisočletja poučevanja, je ne gre kar tako zavreči, kar tako radi počnemo danes, ko nam vse staro pomeni bljak in fuj.

Ko bi se še naši tam gor na ministrstvu znali zamisliti kot norveški snovalci šolske reforme, predvsem pa, ko bi le znali priznati napake. Pri nas je zelo malo upanja za kaj takega [sm=smiley13.gif]




liliana -> RE: Šolstvo (19.10.2013 23:45:37)


IZVIRNO SPOROČILO: mateyka

liliana, meni se tudi tako dozdeva; zgleda malo prezgodaj, zato se pa nič drugega razen tega, da smo nekaj obdelovali, ne spomnim [sm=smiley36.gif]


Saj Cankarja je verjetno tudi redkokateri osnovnošolec pri 12 letih štekal........




mateyka -> RE: Šolstvo (19.10.2013 23:48:48)

IZVIRNO SPOROČILO: Lukka
Seveda pa tudi ona šole ne bo obiskovala v Sloveniji. Ampak pozor - ni rečeno, da je to najboljše :)


ja, Lukka, seveda ne - vse je odvisno od tega kje jo bo, a ne? če bi bila na finskem, bi bilo najbolje, v afganistanu pač ne..

plus razvitost države in kvaliteta javnih šol ni nujno eno in isto.

evo, en del iz tega tvojega linka:
Ste se vi zgledovali po kakšni tuji državi?

Da, po Finski, ki je, kot gotovo veste, država, ki se redno uvršča na najvišja mesta v raziskavah znanja.

Tudi mi z zavidanjem zremo v to državo… In zakaj njim uspeva, vam pa ne?

Najkrajši odgovor bi bil, da je Finska, kar zadeva izobraževanje, »staromodna« država, ki spoštuje svojo tradicijo. Zelo pomembno je tudi dejstvo, da je učiteljski poklic na Finskem izjemno spoštovan. Na univerzi vsako leto zavrnejo na stotine mladih ljudi, ki bi radi postali učitelji. Na fakultetah, ki usposabljajo učitelje, zato študirajo najboljši študentje.


tukaj ti lepo kaže glavne oporne točke, da ima finska dobro javno šolstvo - smo se tukaj o tem že pogovarjale; sem dala link kjer govori točno o tem zakaj je finska tako uspešna.

tole se mi zdi zanimivo:

1 . Finska ne daje svojim otrokom standardiziranih testov.
2 . Posamezne šole imajo učno avtonomijo, posamezni učitelji imajo avtonomijo v razredu.
3 . Ni obvezno, da imajo dijaki ocene, dokler niso v 8. razredu.
4 . Vsi učitelji morajo imeti magisterij.
5 . Finska nima kulture negativne odgovornosti za njihove učitelje. Glede na Partanen , "slabi" učitelji dobijo pomoč za profesionalni razvoj, ne grozi se jim z odpusti.
6 . Finska ima kulture sodelovanja med šolami, ne konkurence. Večina šol je na isti ravni, tako da ni razlike na katero šolo otrok hodi.
7 . Finska nima zasebnih šol.
8 . Poudarek Izobraževanja je na " enake možnosti za vse. " Cenijo enakost pred odličnostjo.
9 . Precej višji odstotek izobraževalnega finskega proračuna gre neposredno v razred (kot recimo v ZDA) in administracija ima približno enako plačo kot učitelji. To naredi izobraževanje na finskem bolj dostopna, kot drugje (ZDA).
10 . Finski kultura vrednoti neodvisnosti otroštvo - na primer: otroci večinoma hodijo v šolo sami, s hojo ali kolesarijo, itd. "helikoptersko starševstvo" ni res v njihovem besednjaku.
11 . Na finskih šolah nimajo domačih nalog, ker se predpostavlja, da se mojstrstvo doseže v razredu.
12 . Na finskih šolah imajo šport, ne pa športne ekipe. Konkurenca se ne vrednotijo​​.
13 . Poudarek je na posameznem otroku. Če otrok zaostaja, visoko usposobljeno pedagoško osebje priznava to potrebo in takoj ustvari načrt za obravnavanje otrokovih individualnih potreb. Prav tako, če je otrok veliko naprej pred vrstniki in mu je dolgčas, je osebje usposobljeno in pripravljeno ustrezno obravnavati tudi to.
14 . Obvezna šola na Finskem se ne začne dokler niso otroci stari 7 let.




mateyka -> RE: Šolstvo (20.10.2013 0:15:27)

top public school sistems (svetovno merilo):

1. Finska
2. Južna Koreja
3. Japonska
4. Singapur
5. Anglija
6. Nizozemska
7. Nova Zelandija
8. Švica
9. Kanada




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 [2] 3   Naslednja stran >   >>