Gina -> RE: iz 2. v 3 razred- velik preskok v zahtevnosti? (21.9.2013 17:48:35)
|
IZVIRNO SPOROČILO: asyka Mogoce je res tezko, pa veliko. Ampak snov pa zagotovo ni nic tezja in obsirnejsa kot je bila leta 1996 ko sem jaz zacela z nasim solskim sistemom. seveda je tu in tam prislo do sprememb, ampak otrokom delate medvedjo oslugo ce jim dopovedujete da pa saj imajo tezko in veliko pa da je prenaporno. To ni res. Niti malo ni res. Leta 96 je večina OŠ pri nas imela še vedno 8-letko oz. je ravno prehajala na sistem 9-letne OŠ. In učni načrt takrat in zdaj sta hudo zelo močno različna. Če kdo ne verjame, naj vzame v roko UN od takrat in od zdaj, pa bo videl gromozansko razliko. Več se zahteva v 1. razredu 9-letke, kot se je zahtevalo v 1. 8-letke, pa so bili eno leto starejši. Niso zreli za vse te reči, enostavno niso. Človek ima ves čas občutek, da jih posiljuje z nečim, kar težko sprejemajo, e težje dojemajo in najtežje ponotranjijo. V bistvu tega skoraj nihče ne naredi, ker enostavno ne more dojet nekih reči. Organizem ni zrel ne fizično ne psihično in še manj socialno. Morda bi lahko, če bi imeli 5 otrok v razredu, pa polno pripomočkov. Tako pa imamo opravka z otrokom, ki ni sposoben sledit skupinskim navodilom več kot 10 minut, ajd največ 15 in potem je za tisti dan konec z njegovim sledenjem skupinskim navodilom. Kako pa naj učitelj hodi od enega do drugega otroka, pa mu vsako reč posebej pove, če jih ima 28 oz. celo po 30 na nekaterih šolah, no to pa naj mi pove, kdor ve in je tega sposoben vsak dan vse ure, medtem ko ima v razredu še kakih pet otrok, ki absolutno še niso zreli za večino snovi, ne razumejo, ne gre še. Premladi so. Naslednje leto bi šlo normalno, pri petih in pol ali šestih letih pa še ne. NO, potem se trudiš in letiš čez načrt kot maratonec, povezan s tekačem na kratke proge, da boš ja vse predelal, potem ti pa rečejo, zakaj nisi predelal česa več, še kaj, česar ni v učnem načrtu, da v 2. razredu otrok ne bo tako bogi. V 2. razredu je ravno tako prenabutan učni načrt kot v prvem in enako je v tretjem. Komaj najdeš čas za odmor, da ne potegneš še v njega kaj. Ne vem kako si to kdo predstavlja, da smo učitelji odgovorni za to, kaj piše tam. Učni načrt je dokument, ki ga je sprejela republika Slovenija. V bistvu je zrasel gor na politični ravni in je uradni dokument. Jaz si ne morem zmišljevat, kaj bom učila in česa ne. Veliko je. Ogromno tega. Preveč za toliko stare. Ampak ajd, ker obstajajo tudi ambiciozni starši, je nekaterim celo všeč. Fino, bom rekla, vsaj kdo zadovoljen. Jaz nisem. Za povprečnega otroka je prezahtevno. Težko je gledat tiste utrujene učke, ki te milo gledajo, ko vidiš da ne morejo več, pa četudi se prelomiš na pol s tisoč igricami in zabavami in domislicami, da jih boš ja motiviral. In težko je gledat fizično utrujena mala telesca, ki ležijo na klopi, na blazini, ker enostavno težko sledijo tudi fizično temu tempu. Ni primerno starostni stopnji. Bom še enkrat povedala: Finci imajo namanj ur pouka na teden, imajo najmanj natrpan učni načrt, gredo v šolo s 7. leti in na koncu osnovnega izobraževanja znajo največ. A ne pove to veliko o celi stvari?! Z našim šolskim sistemom je nekaj hudo narobe. S celotnim šolskim sistemom po Evropi. Kapitalistično je usmerjen v : več, več , več, več..... nekje se ustavi, ko ne moreš potem naredit nič, niti osnovnega v redu. Ker hočeš preveč prekmalu. Za vse je čas. Vzeti bi si ga morali. Pa ne smemo. Dokumenti pišejo drugače.
|
|
|
|