RE: malček-33 mesecev (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


liliana -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 13:35:15)

IZVIRNO SPOROČILO: dadd0

Srce in pljuča sta različna organa, močno povezana in hkrati striktno ločena. Enako velja za vzgojo in izobraževanje. Gre za 2 striktno ločena pojma, čeprav tesno vezana z veliko stičnih točk in medsebojnega prepletanja. Njuna ločenost je osnova sodobne pedagogike, saj se pedagogika ukvarja tudi s povezovanjem procesa vzgoje in izobraževanja.




Srce in pljuča sta različna organa.....vendar pa morata oba sistema, tako pljučni, kot srčni delovati enotno, da funkcionirata.....

In ravno zaradi te prepletenosti sistemov, ne moremo zgolj spreminjati sistema izobraževanja, brez da bi spremenili sistem vzgoje......razen, če predpostavljamo seveda, da se je v zanjih nakaj letih sistem vzgoje tako spremenil, da nujno zahteva spremembo sistema izobraževanja......




Paštetka -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 15:29:09)


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2


IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka

Kako pa potem drugim uspeva? Mislim, saj imajo vsi enake kriterije za sprejem na konkretno šolo, ali?


Kje pa kdo pravi, da vsem uspeva. Sem že v začetku napisala, da ne in kaj se zgodi, če otrok ne zna, ni sprejet in kaj vse vpliva še na sprejem. Če bi vsem uspevalo in bi bilo to mogoče ali celo normalno za 3-4 letnike, potem ne bi tega govorila kar govorim.


Saj nisem napisala, da VSEM uspeva. Ko je povpraševanje večje od ponudbe, si pač šole lahko naredijo malo višje kriterije. In tistim, ki uspe, so vpisani. Ali pa če imaš debelo denarnico. Očitno ima šola dovolj takih malih pametnjakovičev, ki jim ta kriterij ni visok, da zapolni vsa mesta, ali pa dovolj takih z debelo denarnico.
Sicer pa če se prav spomnim, si mi napisla, da se deca pri vas že od prvega dne v vrtcu ne igrajo z navadnimi kockami, ampak so na kockah številke, črke in jih zelo zgodaj znjimi spoznavajo, kar v slo vrtcih še nisem videla. Mogoče v kakšnih privat.. Prav tako kar se tvoj otrok uči glede zemljepisa, jezika, bi lahko jaz rekla, da je to preveč za 4,5 letnega otroka, pa zna super pokazati kje je Amerika, kar pri nas še nekateri 9- šolci ne znajo. Torej se lahko skozi igro marsikaj naučijo, so sposobni.
In kot si napisala ima večina vaših dobrih šol že vrtce. Zakaj? Ker jih prilagajajo verjetno na njihov program, ki ga zahteva prvi razred. In če želi kdo od zunaj priti noter je jasno, da mora zadostiti enakim kriterijem ali pa plačati.
Sicer te pa jaz čisto razumem in bi bila jaz tudi "zmedena" od vsega tega in želje vpisati otroka na najboljšo šolo.




Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 17:03:09)

IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka

Sicer pa če se prav spomnim, si mi napisla, da se deca pri vas že od prvega dne v vrtcu ne igrajo z navadnimi kockami, ampak so na kockah številke, črke in jih zelo zgodaj znjimi spoznavajo, kar v slo vrtcih še nisem videla. Mogoče v kakšnih privat.. Prav tako kar se tvoj otrok uči glede zemljepisa, jezika, bi lahko jaz rekla, da je to preveč za 4,5 letnega otroka, pa zna super pokazati kje je Amerika, kar pri nas še nekateri 9- šolci ne znajo. Torej se lahko skozi igro marsikaj naučijo, so sposobni.
In kot si napisala ima večina vaših dobrih šol že vrtce. Zakaj? Ker jih prilagajajo verjetno na njihov program, ki ga zahteva prvi razred. In če želi kdo od zunaj priti noter je jasno, da mora zadostiti enakim kriterijem ali pa plačati.
Sicer te pa jaz čisto razumem in bi bila jaz tudi "zmedena" od vsega tega in želje vpisati otroka na najboljšo šolo.


Ker je v montesori vrtcu, ki bi naj imel enak program in pripomočke/ igračke, kot v slo montesori vrtcu. Po branju na RR se mi pa zdi, da mogoče res precej bolj strogo jemljejo montesori politiko, kot v slo. Ostali vrtci tu nimajo tega, imajo normalne igrače[sm=smiley1.gif]. V celem mestu so glih 3 montesoriji izmed 1000 vrtcev. Nekatera šola ima vrtce ne vse, pa to se mi zdi bolj zaradi denarja in povpraševanja. Ker vrtec je rudnik zlata. Nekako bi pričakoval da bi se nek program iz vrtca npr montesori potem nadaljeval tudi v šoli, pa se ne. Če ima v vrtcu montesori način dela, ga v šoli ne bo imel. Torej 1 šola, ki ima 3 različne vrste programe v vrtcih, z različnim načinom dela, različnimi igračkami, pripomočki, ene z več ali druge z manj dela-učenja-igranja. Na koncu itak samo šteje kaj znaš. In tudi ti otroci so lahko zavrnjeni- ni garantiranega mesta. Imajo prednost oz naj bi imeli prednost, ker še vedno večjo prednost dajo komu drugemu.

Isto zemljepis, samo zato ker je v montesori, ker ima razred pač 5 enot- eden je zemljepis, isto je v slovenskih montesori vrtcih.

Marsikaj so sposobni, ne pravim, ampak marsikaj pa še niso. Pa eni bolj drugi manj, eni prej drugi kasnej. PA ŠE VEDNO bi se jim lahko prihranilo[sm=jezicek.gif]. Ker ko pridejo v šolo, ne začnejo že z poštevanko in pisanjem romanov, ampak še naprej obravnavajo črke in številke. Ma ko pridejo do 6 leta, se mi zdi, da niso nič kaj bolj naprej kot v slovenskih šolah. Nič prej se ne učijo poštevanke




Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 23:02:39)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana

Samo to[sm=smiley1.gif]....baje je predšolska vzgoja (ne glede na to, ali jo izvaja vzgojno varstveni zavod ali je izvedena v domačem okolju) izredno pomembna za "pripravo" otroka za izobraževalni sistem oz. za vstop v šolo.....nekateri so celo mnenja, da je neprecenljiva in nenadomestljiva....in jaz sem v bistvu govorila o tem (tudi tema je bila odprta s tem namenom)....o pomembnosti predšolskega učenja oz. pripave otroka na šolo.....in k pripravi otroka na šolo pač spada tudi vzgoja......stroka celo pravi, da tisti, ki obiskujejo vrtec (kjer se izvaja sicer vzgojno izobraževalni proces, poudarek pa je vseeno na vzgoji) mnogo lažje vstopijo v izobraževalni sistem.....


Na eni strani postavljas "pomembnosti predšolskega učenja oz. pripave otroka na šolo" na drugi ap zagovarjas pomembnost spontanega "piljenja mozganov". Prevelika kontradiktornost.
Sicer operiras z nepopolnimi in zvajajocimi podatki. Lahko si preberes knjigo "Sodoben vrtec: možnosti za otrokov razvoj in zgodnje učenje" (https://knjigarna.ff.uni-lj.si/izpis_ena.asp?katera=626) . Ze v opisu knjige jasno pise tudi: "Rezultati kažejo, da ima zgodnja vključenost malčkov v kakovosten vrtec pozitiven učinek na otrokov govorni razvoj in kasnejšo pripravljenost za šolo. Le-ta je pomemben za otroke iz družin z nizkim socialnoekonomskim statusom, saj kakovosten vrtec deloma kompenzira manj spodbudno družinsko okolje." Tukaj se pa lahko navezemo na socialni in druzbeni status druzine ozroma ravni, ki jo zaseda ter tistega kar mu druzina lahko ponudi. Isto se lahko povezemo na stopnjo izobrazbe starsa. Ugotovljeno je, v večih raziskavah, da:

"Govorna kompetentnost otrok je bila pomembno povezana z izobrazbo otrokovih staršev. Materina izobrazba je bila pri vseh štirih ocenjevanjih otrokove govorne kompetentnosti pomembnejši dejavnik otrokovega govornega razvoja kot starost malčkov/malčic ob vključitvi v vrtec (učinek izobrazbe je bil pomemben, srednje visok do visok). Otroci mam z visoko izobrazbo so dosegali pomembno višje rezultate kot otroci mam z srednjo izobrazbo, le ti pa pomembno višje rezultate kot otroci mam z nižjo izobrazbo.
Učinek izobrazbe se je z otrokovo starostjo večal. Pri zadnjem (četrtem) ocenjevanju, so bile razlike med skupino 6-letnikov, katerih mame so imele visoko izobrazbo in njihovimi vrstniki, katerih mame so imele nizko izobrazbo, precejšnja, tako v skupini malčkov/malčic, ki so bili vključeni v vrtec pri 1 letu kot v skupini malčic/malčkov, ki so bili vrtec vključeni pri 3 letih. Podobno velja za otroke, katerih mame so imele srednje in nizko izobrazbo."


Ugotovitev vec studij je tudi da: "Vrtec je imel pomemben učinek na govorni razvoj otrok, katerih mame so imele nizko izobrazbo oz. so otroci prihajali iz manj kakovostnega družinskega okolja."

Vrtec ne izobrazuje, vrtec ponuja enake temelje za nadaljno izobrazbo za vse. Tisto o cemer sem govorila, da je osnova izobrazbe, da za vse otroke ne glede na njihovo zaledje, ponudi enake moznosti za izobrazevanje. Vse to pa vrtec ne prelevi v izobrazvelano ustanovo. Ucenje samo po sebi ni vedno izobrazvelani proces. Izobrazba ni ucenje pranja zob.

Zato jaz ne bi tako strogo ločila izobraževalnega in vzgojnega sistema.....ker sta povezana....tudi v šoli....in če v enem razredu 15 staršev dela otrokove seminarske in jih zgolj trije otroci sami naredijo predstavlja to velik problem za izobraževalni sistem ....


Povezanosti sistemov vzgoje in izobrazevanja nihce ne oporeka. Oporoka se izenacevanju in nelocevanju med obema. Navsezadnje ze to, da uimamo v Sloveniji predšolsko vzgojo in potem osnovnošolsko izobrazevanje in da je prva ustanova vzgojno varstveni zavod in druga izobražealni zavod - ze v samih poimenovanjih dovolj pove o locnicah med njima.

in učitelj se težko bori proti 15 staršem, ki imamo v šoli veliko preveč demokracije in si lahko v izobraževalnem sistemu vse dovolimo (to je slabost izobraževalnega sistema, da smo dovolili laikom, kar starši smo, vpletanje v učni proces......naloga staršev je vzgoja, ki mora iti z roko v roki tudi z izobraževanjem oz. učenjem, izobražuje pa učitelj, neodvisno od starševskih želja in zahtev.....)


Ucitelj je tisti, ki bi v soli moral postavljati pravila, pa jih izgleda ne. Pa ne zato ker so ucitelji mazohisticni ali neumni, ampak zato, ker je sistem taksen kot je. Ze to, da se lahko anonimno pritozis na ministrstvo zoper ucitelja je veliko; ze to, da lahko srednjesolec z 6-mi ali 7-mi negativnimi pogojno vpise naslednji razred je popolna neumnost itn.
Tudi to, da namesto, da v izobrazvelnem procesu moras misliti je dovolj, da reproduciras brez razumevanja in posljes mozgane na paso, je izjemno skodljivo... tega je veliko in prevec, pa se mi ne da nastevat vsega skodljivega, kar si je sistem zmislil... zacensi od tega, da ne smes ucenca, ki onemogoca pouk, poslati ven iz razreda.

Pač ne more biti striktne ločniče med izobraževalnim in vzgojnim sistemom.....ker sta povezana.....

Ce sta povezani to se ne pomeni, da ne moreta biti striktno locena (razen v primeru ce zgolj zlonamerno ne zlorabljas pojem striktno). Imamo dva pojma, locena pojma, ločena sistema in tocno se ve kaj je kaj.
Tudi matematicna lingvistika povezuje matematiko in lingvistiko, pa to se ne pomeni, da se med matematiko in lingvistiko ne da striktno potegniti locnica.
Djaski domovi na primer imajo svoj vzgojni program, ki ne zajema izobrazevanja. Izobrazevalni proces je prepuscen izobrazevalni ustanovi - soli. Ce bi vzgoja in izobrazevanje bili tako povezani, da se ne bi striktno vedelo kaj je vzgoja in kaj izobrazevanje -potem ucenci, ki bivajo v djaskih domovih ne bi rabili hoditi v solo...




Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 23:02:50)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


Glavno, da ze podzavestno vesta, da kakor koli zapisem, zapisem tocno, brez napak. [sm=smiley4.gif]



Daj zapiši še prosim, da odgovor na post na RR deluje točno, popolno in brez napak, takoj ob prvem kliku......[sm=jezicek.gif] da bo v naši podzavesti, da je to res....[sm=smiley2.gif]



Si ti sigurna, da ves kaj si napisala ali se mi zgolj prilizujes?




dadd0 -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 10:57:47)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana

Zato jaz ne bi tako strogo ločila izobraževalnega in vzgojnega sistema....





Srce in pljuča sta različna organa.....vendar pa morata oba sistema



Mesto je tudi celota, če pa razpravljamo o prometu v mestu, potem ni potrebno vedno izpostavljati probleme ogrevanja tega mesta ali pa kanalizacije, čeprav gre za povezane zadeve.

Če imaš bronhitis, verjetno ti zdravnica ne bo predpisala tablete za srce, samo zato ker je srce povezano s pljuči. Sicer glede na izobraževalni sistem, ne stavim, da se to ne bo tudi zgodilo.





ronja -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 11:35:42)

In zakaj bi moral 3-4 letnik vadit in bit mojster, če tega ne želi, ni zrel- ja, je premali in naj se igra, naj dela kar želi, kvragu pa mojster!

Podpis[sm=smiley1.gif].

Paštetka, sama sem imela fajn starše, ki so me pustili pri miru z mojo šolo in fajn sestro, od katere sem lahko marsikaj pobrala, ker je bila pač starejša. So bila pa recimo področja, kjer je bilo meni frustrirajoče, da te nihče ne nauči, da moraš čisto do vsega sam prit. In ko sem prvič videla, da obstaja knjiga, kjer ti to razložijo - aleluja! Zakaj bi bilo narobe, če bi mi nekdo povedal, kaki so proporci pri risanju obraza? Meni je bilo grozno narobe, videla sem, da so oči previsoko, nisem pa vedela, kako dol naj jih postavim... Rabila sem 3 leta (od 2. do 5. razreda), da sem to pogruntala in zdelo se mi je škoda časa, če so to že pogruntali. Vedno se mi je bilo všeč učit od drugih, ne samo na svojih napakah. Zakaj bi poizkušala vse strupene gobe, a ni boljše, da se naučim, katere so užitne... Narava favorizira tak način... Kar ne pomeni nerazmišljanja, ravno obratno. Da znaš uporabit podatke, o čemer govori Frodo (če sem jo prav razumela).

Čemu doživljat take frustracije, tako zgodaj.

Točno. Ni nobenega plusa v tem. Sama sem precej inštruirala in večinoma so bili to brihtni otroci, ki so bili pač leni, našel se je bilo celo kak brihten, ki je hoteli imet dobre ocene in razumet stvari, vendar se je našel tudi takšen, ki enostavno ni bil sposoben dojet tolikšne abstrakcije, kot je tista matematika zahteva. Lahko bi se napiflal, to se mu pa ni dalo (to je drug problem). Ampak hočem rečt, da včasih možgani še niso zreli - enostavno še ne zmorejo sprocesirat tega, kar se od njih pričakuje. In če je to otrok in se bo zadeva sama od sebe popravila, zakaj bi ga mučil, dokler tega ne zmore oz. bi moral vložit grozno veliko truda v to? Tudi ni problem v prvih razredih, problem pride kasneje, ker recimo za ulomke dojet in z njimi računat, morajo bit možgani fizično zreli, enostavno se morajo razvit, to je dokazano.

se pa zelo strinjam s Frodo, da bi učiteljica enostavno morala imet dovolj avtoritete med starši, da bi jim jasno in glasno povedala, da njihovih izdelkov ne bo ocenjevala, saj za to ona ni plačana, ampak za to, da uči in ocenjuje otroke. iN bi lepo zavrnila vse, kar pride izpod starševskih rok, saj na začetku oš se pa ja vidi razlika;).
Problem je včasih tudi še višje, saj nekateri učitelji od ravnatelja nimajo dovoljanja, da učenec ponavlja razred, ker ima šola že tako slab vpis... to je čisto mimo za moje pojme, vendar se žal dogaja... Seveda učenci (to je bila sš) niso neumni in točno vejo kaj in kako in ne šlivijo žive sile 5%.

Če je povpraševanje večje od ponudbe, bodo pa šole s temi raznimi testi sprejemale tiste najinteligentnejše ali tiste z najbolj polnimi denarnicami. Glede na tako povpraševanje si to žal lahko šole privoščijo, saj jim gre še naprej za ime, da bodo imele naj naj naj. Učence.

Samo takega sistema si verjetno ne želimo... Ker ni enakopraven in ker nimajo vsi otroci enakih možnosti... Sama si ga čistno nič ne želim, čeprav sem prepričana,da bi se oba na zobe vrgla, da bi mali dobili v redu izobrazbo. Vendar nočem živet nekje, kjer to mnogim ni dano. Ker poleg tega, da je to nefer, so ljudje, ki ne morejo izkoristit potencialov so stan vržen potencial za držbo, pa še navadno so jezni (upravičeno) in to potem lahko gre čisto na nepravih koncih ven.

Torej se lahko skozi igro marsikaj naučijo, so sposobni.

Otroci se lahko skozi igro marsikaj naučijo, vendar je problem, kadar je treba "drilat", kot je rekla hope, da morajo doma trenirat oz. je problem, če mora mali otrok "delat vajo, ki ga bo naredila mojstra", kot praviš ti, pa za to še ni zrel. Meni se zdi to za male otroke nepotrebno, ker bojo te stvari osvojili mimogrede, čim bojo pripravljeni na to. Kot je hope lepo ponazorila s kolesom (R. si recimo ni želela pri 3 na kolo). Nič ni narobe, če je otrok malo nesrečen, ko mu nekaj ne gre, vsem se nam to zgodi. Je pa narobe, če se to ves čas ponavlja, ker enostavno še ni zrel za vse te stvari, ki naj bi jih obvladal. Nekaterim ne bo problem, ker so pač bistrejši ali pa ker se hitreje razvijajo, vendar to ne pomeni, da bo vsem šlo vse igraje skozi...

To, da se otroci po celem svetu bolj ali manj istočasno začnejo učit določene abstraktne pojme v matematiki (poštevanko, ulomke, sinuse...) ni naključno. Možgani dozorevajo v sunkih. Kar bo otroku pred pol leta znanstvena fantastika, bo čez pol leta z lahkoto dojel. Zato je brezveze ga frustrirat prej. Sem imela na inštrukcijah toliko otrok, totalno sfrustriranih, da jim matematika ne gre, pa večini sploh ni, da ne bi šlo logično razmišljanje, pol jih je bilo samo brezveze zakompleksanih od prej, običajno od kakega fajn učitelja (od par punc sem slišala, da njihov matematik pravi, da matematika ni za punce - ni bil isti učtelj...)

Kaj dobiš, če otroke preforsiraš, pa tudi lahko vidiš recimo na japonskem, kjer je zelo veliko število otroških samomorov... To je, če tak sistem preteraš do skrajnosti, vem, da pri nas ni tako, vendar ni treba, da sploh gremo v to smer.

Kar se ms tiče: nič ni narobe, če imajo otroci take in drugačne materiale, zemljevid na steni, itd... Če se jih ne sili, da morajo to obvladati pri 3-4 letih. To je razlika.




liliana -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 14:01:24)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


IZVIRNO SPOROČILO: liliana

Samo to[sm=smiley1.gif] ....baje je predšolska vzgoja (ne glede na to, ali jo izvaja vzgojno varstveni zavod ali je izvedena v domačem okolju) izredno pomembna za "pripravo" otroka za izobraževalni sistem oz. za vstop v šolo.....nekateri so celo mnenja, da je neprecenljiva in nenadomestljiva....in jaz sem v bistvu govorila o tem (tudi tema je bila odprta s tem namenom)....o pomembnosti predšolskega učenja oz. pripave otroka na šolo.....in k pripravi otroka na šolo pač spada tudi vzgoja......stroka celo pravi, da tisti, ki obiskujejo vrtec (kjer se izvaja sicer vzgojno izobraževalni proces, poudarek pa je vseeno na vzgoji) mnogo lažje vstopijo v izobraževalni sistem.....


Na eni strani postavljas "pomembnosti predšolskega učenja oz. pripave otroka na šolo" na drugi ap zagovarjas pomembnost spontanega "piljenja mozganov". Prevelika kontradiktornost.


Ni kontraditktornost....ker sem jaz debatirala zgolj na temo o pomembnosti predšolskega učenja.....in pri tematiki predšolskega učenja, jaz zagovarjam pomembnost spontanega "piljenja možganov".....

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


Povezanosti sistemov vzgoje in izobrazevanja nihce ne oporeka. Oporoka se izenacevanju in nelocevanju med obema. Navsezadnje ze to, da uimamo v Sloveniji predšolsko vzgojo in potem osnovnošolsko izobrazevanje in da je prva ustanova vzgojno varstveni zavod in druga izobražealni zavod - ze v samih poimenovanjih dovolj pove o locnicah med njima.

in učitelj se težko bori proti 15 staršem, ki imamo v šoli veliko preveč demokracije in si lahko v izobraževalnem sistemu vse dovolimo (to je slabost izobraževalnega sistema, da smo dovolili laikom, kar starši smo, vpletanje v učni proces......naloga staršev je vzgoja, ki mora iti z roko v roki tudi z izobraževanjem oz. učenjem, izobražuje pa učitelj, neodvisno od starševskih želja in zahtev.....)


Ucitelj je tisti, ki bi v soli moral postavljati pravila, pa jih izgleda ne. Pa ne zato ker so ucitelji mazohisticni ali neumni, ampak zato, ker je sistem taksen kot je. Ze to, da se lahko anonimno pritozis na ministrstvo zoper ucitelja je veliko; ze to, da lahko srednjesolec z 6-mi ali 7-mi negativnimi pogojno vpise naslednji razred je popolna neumnost itn.
Tudi to, da namesto, da v izobrazvelnem procesu moras misliti je dovolj, da reproduciras brez razumevanja in posljes mozgane na paso, je izjemno skodljivo... tega je veliko in prevec, pa se mi ne da nastevat vsega skodljivega, kar si je sistem zmislil... zacensi od tega, da ne smes ucenca, ki onemogoca pouk, poslati ven iz razreda.

Pač ne more biti striktne ločniče med izobraževalnim in vzgojnim sistemom.....ker sta povezana.....

Ce sta povezani to se ne pomeni, da ne moreta biti striktno locena (razen v primeru ce zgolj zlonamerno ne zlorabljas pojem striktno). Imamo dva pojma, locena pojma, ločena sistema in tocno se ve kaj je kaj.


Pa se res tako točno ve kaj je kaj......? pošiljanje otroka iz razreda je predvsem vzgojni ukrep.....ki se lahko izvede zato, da izobraževalni proces nemoteno steče......tudi "kaznovanje" učencev s tem, da z negativnimi ocenami ne sme v višji razred je vzgojni ukrep.....

Zato v bistvu ni potrebno spreminjati zgolj sistema izobraževanja.....ampak sistem vzgoje, ki se prepleta z izbraževanjem v vzgojno izobraževalnem procesu......

In da se izobreževalni sistem v šoli lahko nemoteno odvija, je nujno potrebno, da učitelj ob izobraževanju izvaja tudi vzgojne elemente...

In glede na probleme, ki jih navajaš, da se pojavljajo v šoli kot izobraževalnem zavodu, ni toliko problem v sistemu izobraževanja ampak v sistemu vzgoje, ki ga trenutno v šolah, kot izobraževalnih zavodih ni.....ker učitelj v šoli več ne sme izvajati vzgojnih elementov, da bi sistem izobraževanja ustrezno stekel......

In vzgoja je v prvi vrsti domena staršev, prav tako priprava na šolo.....ker pa starši ne vzgajamo svojih otrok enako in ne pripravimo otrok na šolo enako, se v šoli zberejo različno izobraženi in različno vzgojeni otroci.....in ker imamo strogo ločnico v izobraževalnem procesu med vzgojo in izobraževanjem smo tam kjer smo.....v izobraževalnem procesu ni vzgoje....




liliana -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 14:05:44)

.....




liliana -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 14:18:28)

IZVIRNO SPOROČILO: dadd0


Mesto je tudi celota, če pa razpravljamo o prometu v mestu, potem ni potrebno vedno izpostavljati probleme ogrevanja tega mesta ali pa kanalizacije, čeprav gre za povezane zadeve.



Vedno ne....ko pa zaradi neustrezne kanalizacije ob malo večjem nalivu zalije vse ceste v mestu in promet takrat obnemi razpravljamo tudi o tem.....

IZVIRNO SPOROČILO: dadd0

Če imaš bronhitis, verjetno ti zdravnica ne bo predpisala tablete za srce, samo zato ker je srce povezano s pljuči. Sicer glede na izobraževalni sistem, ne stavim, da se to ne bo tudi zgodilo.



Če sem pa srčni bolnik pa me bo zdravnica ob bronhitisu nekoliko drugače obravnavala, kot če nisem.....




liliana -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 14:20:33)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


Si ti sigurna, da ves kaj si napisala ali se mi zgolj prilizujes?


Kljub resnosti in pomembnosti tematike mi je ostalo še nekaj smisla za humor......[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 16:57:37)


IZVIRNO SPOROČILO: ronja
Kar ne pomeni nerazmišljanja, ravno obratno. Da znaš uporabit podatke, o čemer govori Frodo (če sem jo prav razumela).


Tocno si razumela.[sm=smiley2.gif]

Samo takega sistema si verjetno ne želimo... Ker ni enakopraven in ker nimajo vsi otroci enakih možnosti... Sama si ga čistno nič ne želim, čeprav sem prepričana,da bi se oba na zobe vrgla, da bi mali dobili v redu izobrazbo. Vendar nočem živet nekje, kjer to mnogim ni dano. Ker poleg tega, da je to nefer, so ljudje, ki ne morejo izkoristit potencialov so stan vržen potencial za držbo, pa še navadno so jezni (upravičeno) in to potem lahko gre čisto na nepravih koncih ven.


Pod to se podpisem. Zal smo pa sedaj usmerjeno prav v unicevanje sistema enakopravnih moznosti in uvajanje sistema "druzbenih razredov".

Otroci se lahko skozi igro marsikaj naučijo, vendar je problem, kadar je treba "drilat", kot je rekla hope, da morajo doma trenirat oz. je problem, če mora mali otrok "delat vajo, ki ga bo naredila mojstra", kot praviš ti, pa za to še ni zrel. Meni se zdi to za male otroke nepotrebno, ker bojo te stvari osvojili mimogrede, čim bojo pripravljeni na to.


Izobrazevalni sistem ne usposteva otrokovega individualnega razvoja. Prav zato se proces izobrazevanja kot taksnega zacne ob dopolnjeni tocno doloceni starosti in naj se ne bi zacenjal prej. Zato tudi otroci, ki prej anstopijo solo morajo skozi testiranja zrelosti in tisti, ki kljub letom niso zadopsti zreli imajo moznost, da s testiranjem prestavijo solanje za eno leto. Od vztopa v izobrazevalni sistem se pa pricakuje zmoznost sledenja skupini in zastavljenim zahtevam.
V nasem izobrazevalnem sistemu drila ni . To je ena najvecjih napak. NI ga pa zato, ker ni casa. Casa pa ni, ker je prevec snovi oz podatkov. Ker ni casa namesto da drilas in ponotranjih, se zgolj na pamet naucijo podatke, ker za kaj vec znmanjka casa. IMO se tako ohromi in osiromasi kompleten izopbrazevalni sistem in namesto izobrazenih ljudi razvijamo fah idiote ali ljudi, ki do kljub zakljuceni izobrazbi neizobrazeni.

To, da se otroci po celem svetu bolj ali manj istočasno začnejo učit določene abstraktne pojme v matematiki (poštevanko, ulomke, sinuse...) ni naključno. Možgani dozorevajo v sunkih. Kar bo otroku pred pol leta znanstvena fantastika, bo čez pol leta z lahkoto dojel. Zato je brezveze ga frustrirat prej. Sem imela na inštrukcijah toliko otrok, totalno sfrustriranih, da jim matematika ne gre, pa večini sploh ni, da ne bi šlo logično razmišljanje, pol jih je bilo samo brezveze zakompleksanih od prej, običajno od kakega fajn učitelja (od par punc sem slišala, da njihov matematik pravi, da matematika ni za punce - ni bil isti učtelj...)


Ce pogledamo malo nazaj lahko ugotovimo, da tisto, kar so se nase generacije ucile v 4. razredu se sedanje z v drugem, s trem, da so nase generacije imele veliko vec casa za drilanje. OS katero sem obiskovala je celo imela predmet lepopisje in smo mirno vadili lepo pisavo. Tega vec ni - ni casa. nekriticno sprejemanje kaj vse morajo otroci cim prej znati je v skodo samega znanja. Z druge strani je jasno zakaj kvalitetne in mocne javne sole niso zazeljene.
Spomnim se misli nekega bogatasa, ki je izjavil, da ne potrebuje narod mislecev, temvec narod delavcev. Razmisljujoci ljudje z znanjem niso zazeljeni, se manj pa kriticna masa razmisljujocih ljudi z znanjem.





Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 17:30:26)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana
Na eni strani postavljas "pomembnosti predšolskega učenja oz. pripave otroka na šolo" na drugi pa zagovarjas pomembnost spontanega "piljenja mozganov". Prevelika kontradiktornost.


Ni kontraditktornost....ker sem jaz debatirala zgolj na temo o pomembnosti predšolskega učenja.....in pri tematiki predšolskega učenja, jaz zagovarjam pomembnost spontanega "piljenja možganov".....


Podelila si torej vzgojno varstveni proces v vrtcu in izobrazevalni sistem na dve loceni zadevi. Naredila si tocno to, kar (kljub stroki) trdis, da je nemogoce in nesmiselno. Predsolsko ucenje v nasem sistemu je pravzaprav predsolska vzgoja in slednje razvoju otroka, saj ne spada vsako ucenje v izobrazevanje.
Morda pa zgolj nisi jasno napisala in zagovarjas "spontanost" in nepomembnost "predsolskega ucenja", ker spontanost in ucenje (kar je premisljeno dejanje) sta si kontradiktorna in ne gresta skupaj.
Predlagana knjiga iz prejsnjega posta ti je verjetno odgovorila na izmisljeno pomembnost spontanega "piljenja mozganov". Spontanosti, kot ze receno, namrec ni. Nekdo otroka vzgaja - stars, vtec, ulica, sosed, televizija, internet...
Moje otrostvo je bilo izjemno. Bili smo zunaj v gozdu, na pesku.. nikoli ni bil problem , ce smo se umazali, ce smo bili blatni, zeleni od trave. nekdo bi rekel "spontano smo pilili mozgane", pa to ne bi drzalo. Evalvacija tistega kar smo cez dan poceli, povezovanje tistega kar smo doziveli z pogovori, s knjigicami, komentarji.. je bila se kako usmerjena vzgoja, ne glede na to koliko je navidezno bila baje "spontana". Vzgoja brez prisile in z upostevanjem otroka ni niti najmanj spontana. Prav ta je najbolj premisljena in dovrsena.
Se pa spomnim ene tete iz koroske, ki je razlagala kako spontano vzgaja otroke. To sponatno vzgojo bi pa osebno prej imenovala zanemarjanje kot spontanost. Otrok se je spontano moral spomniti in ugotoviti, da je boljse da ne kaka v plenico ampak na straniscu tako, da ga je pokakana plenica mocno motila. Seveda je pa to nekaj casa trajalo, da se je odvil spontan proces oz. pavlovljev refleks. Tista otroka, si sedaj ze dokazano, nista prav dobro "izpilila mozgane". O spontanem "piljenju mozganov" in vpliva le tega dovolj zgovorno prica tudi romska populacija, ki se vecinoma spontano "pili" in "vzgaja".

Pač ne more biti striktne ločniče med izobraževalnim in vzgojnim sistemom.....ker sta povezana.....

Ce sta povezani to se ne pomeni, da ne moreta biti striktno locena (razen v primeru ce zgolj zlonamerno ne zlorabljas pojem striktno). Imamo dva pojma, locena pojma, ločena sistema in tocno se ve kaj je kaj.


Pa se res tako točno ve kaj je kaj......? pošiljanje otroka iz razreda je predvsem vzgojni ukrep .....ki se lahko izvede zato, da izobraževalni proces nemoteno steče.....


Ne vecinoma - posiljanje otroka iz razreda je vzgojni ukrep, vendar njegov namen ni vzgajati, temvec kot sama ugotavljas ima namen zagotavljanja nemotenega izobrazevalnega procesa. Enak spuscanju rolet, ce se zaradi sonca ucenci ne vidi na tablo.

tudi "kaznovanje" učencev s tem, da z negativnimi ocenami ne sme v višji razred je vzgojni ukrep.....


Neverjetno. [sm=smiley36.gif]
Imamo otroke, ki so vzgojno zelo vprasljivi, ucno pa uspesni in taksni izdelajo razred. Ocenjuje se znanje - izobrazba in ne vedenje oz vzgojna komponenta. Ocenjevanje vzgojne komponente (vedenje) je ukinjeno. Ocenjevanje primerne obleke, primernega sedenja, primerne frizure, uspesnost brisanja table itn., kar je spadalo pod "vedenje" se v sodobni soli ne ocenjuje.

Zato v bistvu ni potrebno spreminjati zgolj sistema izobraževanja.....ampak sistem vzgoje, ki se prepleta z izbraževanjem v vzgojno izobraževalnem procesu......


Torej pustimo usmerjenost izobrazevalnega sistema v reprodukcijo in gremo spreminjati vzgojni sistem.. kaj bo to spremenilo v usmerjenosti solskega sistema? Nujno potrebno je razumeti, da otroci ne tvorijo izobrazevalni sistem, oni se mu prisilno prilagajajo. zato tudi otroci, ki so popolnoma razlicno vzgojeni , celo izhajajo iz povsem razlicnih kultur, vrednot itn... v dolocenem izobtrazevalnem sistemu dosegajo enako usmerjene rezultate. Otrok, ki izhaja iz razmisljajoce druzine bo zgolj glede na izobrazevalni sistem padel v reprodukcijo, ce bo hotel funkcionirati v danem sistemu. Sistem oblikuje in usmerja ljudi, posebej mlade ljudi. Sistem pa tvorijo institucije in interesi, kot tudi interes, da se javno solstvo privatizira.

In da se izobreževalni sistem v šoli lahko nemoteno odvija, je nujno potrebno, da učitelj ob izobraževanju izvaja tudi vzgojne elemente...


Da se delovni sistem v podjetju odvija mora nadrejeni izvajati (po tvoji logiki) vzgojne ukrepe - oddaljitev od delovnega mesta, znizanje place, dodeljevanje stimulacij in nagrad... Vse to pa ne pomeni, da ce je v podjetju kaj narobe, da je treba menjati sistem vzgoje v vrtcih; povsem komot je namrec problem v napacno zastavljeni poslovni strategiji podjetja.

In glede na probleme, ki jih navajaš, da se pojavljajo v šoli kot izobraževalnem zavodu, ni toliko problem v sistemu izobraževanja ampak v sistemu vzgoje, ki ga trenutno v šolah, kot izobraževalnih zavodih ni.....ker učitelj v šoli več ne sme izvajati vzgojnih elementov, da bi sistem izobraževanja ustrezno stekel......


Ucitelj izvaja vzgojne prijeme in ukrepe. Dejstvo pa je, da je osnovna naloga sole, da izobrazuje, kot je osnovna naloga proizvodnega podjetja , da proizvaja in ne, da vzgaja udelezence izobrazevalnega ali delovnega procesa. Delavec, ki slabo dela dobi (naj bi) odpoved, ucenec, ki se slabo uci, pade (naj bi) razred.
Vzgojni element je tudi neponavljanje razredov, ker to ni spodbudno za razvoj mladostnika in ga ne smemo traumatizirati, temvec ponuditi se kaksno moznost. Vzgojni element je tudi pisanje domacih nalog s strani starsev - ker ne bomo frustrirali otroka. Vzgoja povsem skladna s permisivnimi smernicami , kjer - otrok ne sme "zajokati".

In vzgoja je v prvi vrsti domena staršev, prav tako priprava na šolo.....ker pa starši ne vzgajamo svojih otrok enako in ne pripravimo otrok na šolo enako, se v šoli zberejo različno izobraženi in različno vzgojeni otroci.....


Popolnoma prav je, da imamo razlicno vzgojene otroke v soli. Vzgoja namrec ni samo kakanje in lulanje ter branje pravljiv. Vzgoja otroku daje sistem vrednot po katerem se bo ravnal. Popolnoma zgreseno bi bilo, ce bi vsi morali biti vzgojeni po istem kopitu. Vzgoja je odvisna od druzine v dolocenem segmentu - verske vzgoje, odnosa do druzine, eticne vzgoje itn.
Zato imamo pa izobrazevlani sistem, ki ne posega v to domeno (zato imamo tudi javni izobrazevlani sistem in zasebni, ki pa lahko posega v to domeno - katoliske sole posegajo v versko vzgojo). V javni soli ne bodo obsojali istospolno usmerjene, ceravno domaca vgoja vodi ravno k temu, ali ne bo obsojala locene zenske, ceravno otroku doma privzgajajo misel, da so locenke lahke zenske itn...
In ce nekriticno vzgojo vzamemo kot domeno starsev in izopbrazevanje podredimo vzgoji oz. domeni starsev,l ali to pomeni, da izobrazevlanega sistema ne potrebujemo , ker smo v nasi domeni starsi tisti, ki lahko najvec damo? - retoricno.

in ker imamo strogo ločnico v izobraževalnem procesu med vzgojo in izobraževanjem smo tam kjer smo.....v izobraževalnem procesu ni vzgoje....


Seveda da je vzgoja tudi v izobrazevalnem procesu, kot tudi v delovnem procesu, vendar ne v taki meri, da bi izobrazevalni sistem utopili v vzgojnega. Ce bi stoka zastavila tako,l kot ti zastavljas bi vsaka interakcija vdeh oseb bila vzgoja, pa in.
Opazam, da ne ves, da imajo sole izobrazevalni načrt in vzgojni nacrt . Izobrazevalni je namenjen pouku , ker je v njem levji delez izobrazevanja, vzgojni nacrt pa popoldanskem varstvu, kjer je levji delez vzgoje (ceravno pisejo tudi domace naloge). To je tisti del, ki nadomesti starse dokler so v sluzbi. Smatra se, da so otroci po 5. razredu OS dovolj samostojni, da tega vec ne potrebujejo.

Farmacija in medicina sta dve zanosti, povsem jasno / striktno loceni (tudi faxa sta dva) vendar povezane ( vse znanosti so navsezadnej povezane), pa to ne pomeni, da ne smeta sodelovati in da se ne nadgrajujeta. Na silo tlaciti farmaceuta da bo odgovoren za diagnosticiranje je pa nesmiselno in skodljivo. Na silo tlaciti (druzinsko) vzgojo v izbrazevalni sistem je skodljivo. Prav (druzinska) vzgoja - permisivna v nasem primeru je kriva, da mame in ocetje delajo naloge namesto otrok. Saj namesto otrok kuhajo, cistijo, nabavljajo, placujejo racune... Boljse bi bilo za samostojnost otrok, da so starsi malo manj "vzgojni".





Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (20.2.2013 17:31:48)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


Si ti sigurna, da ves kaj si napisala ali se mi zgolj prilizujes?


Kljub resnosti in pomembnosti tematike mi je ostalo še nekaj smisla za humor......[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]


Sej, ce ne bi bilo smesno, bi bilo kar... tragicno.




liliana -> RE: malček-33 mesecev (21.2.2013 12:27:27)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


[Farmacija in medicina sta dve zanosti, povsem jasno / striktno loceni (tudi faxa sta dva) vendar povezane ( vse znanosti so navsezadnej povezane), pa to ne pomeni, da ne smeta sodelovati in da se ne nadgrajujeta. Na silo tlaciti farmaceuta da bo odgovoren za diagnosticiranje je pa nesmiselno in skodljivo. Na silo tlaciti (druzinsko) vzgojo v izbrazevalni sistem je skodljivo. Prav (druzinska) vzgoja - permisivna v nasem primeru je kriva, da mame in ocetje delajo naloge namesto otrok. Saj namesto otrok kuhajo, cistijo, nabavljajo, placujejo racune... Boljse bi bilo za samostojnost otrok, da so starsi malo manj "vzgojni".



Septembra gre moje dete v šolo.....torej jo jaz le odložim pred vrati šole in jo po podaljšanem bivanju vzamem izpred vrat šole.....izobraževalni sistem bo že opravil svoje, ker je moja odgovornost do izobrazbe otroka z logistiko zaključena......?

In glede na to, da mamice delajo naloge namesto otrok, vseeno ni problem zgolj sistem izobraževanja, ampak tudi sistem vzgoje.....

Torej, če spremenimo izobraževalni sistem mamice ne bodo več delale naloge namesto otrok......?







Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (21.2.2013 19:20:16)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


[Farmacija in medicina sta dve zanosti, povsem jasno / striktno loceni (tudi faxa sta dva) vendar povezane ( vse znanosti so navsezadnej povezane), pa to ne pomeni, da ne smeta sodelovati in da se ne nadgrajujeta. Na silo tlaciti farmaceuta da bo odgovoren za diagnosticiranje je pa nesmiselno in skodljivo. Na silo tlaciti (druzinsko) vzgojo v izbrazevalni sistem je skodljivo. Prav (druzinska) vzgoja - permisivna v nasem primeru je kriva, da mame in ocetje delajo naloge namesto otrok. Saj namesto otrok kuhajo, cistijo, nabavljajo, placujejo racune... Boljse bi bilo za samostojnost otrok, da so starsi malo manj "vzgojni".



Septembra gre moje dete v šolo.....torej jo jaz le odložim pred vrati šole in jo po podaljšanem bivanju vzamem izpred vrat šole.....izobraževalni sistem bo že opravil svoje, ker je moja odgovornost do izobrazbe otroka z logistiko zaključena......?


A kaj bi ti? Narekovala uciteljici kaj bo otroke ucila , kako , koliko domace naloge bo dala in kaj je primerno za tvojega otroka v izobrazevalnem procesu? - protivprasanje zastavljeno po enakem principu, po katerem zastavljas tvoje o "logistiki" - izkljucujoce.

In glede na to, da mamice delajo naloge namesto otrok, vseeno ni problem zgolj sistem izobraževanja, ampak tudi sistem vzgoje.....


Seveda, da ustvaris nesposobneza, ce ne upostevas zahteve izobrazevalnega sistema, da vsak udelezenec sistema mora sam doseci zahtevane cilje in standarde znanja ter se postavis v vlogo nekoga, ki meni, da se njegova vloga ne konca z "logistiko"ampak s svojo vzgojo - ker ga ucitelj noce ubogati kaj naj da za nalogo in koliko naloge, bo pa sam tako uredil, da bo otrok delal toliko in tisto, kar je skladno z njegovim vzgojnim pristopom.

Torej, če spremenimo izobraževalni sistem mamice ne bodo več delale naloge namesto otrok......?


Narobe zastavljeno. Sistem je slabo naravnan in usmerjen, vendar pisanje domacih nalog s strani drugih oseb je resljivo zgolj s korekcijo pristopa in ne zahteva spremembo sistema, ker sistem ze zdaj zahteva samostojno delo. Ce bodo pikeci in priceske trikrat fasali negativno, ker niso sami napisali nalogo, jo bodo (dokazano) zaceli pisati sami (ne glede an to ali im naloge pisejo mame, staramame, dedki, placana delovna sila, suznji itn...). Enaka korekcija je odvzem diplom zupanom in poslancem, ki niso sami napisali nalog.

V primeru naravnanosti k reprodukciji podatkov je potrebno menjati sistem, ker je zadeva dosti bolj kompleksna in zahteva spremebo ucnih nacrtov, njihov obseg, krcenje podatkov, ki se jih zahteva, upeljevanje ali razvoj drugacnih ucnih prijemov in pristopov itn., ter ne nazadnje tudi vrsto znanja, ki jo zahtevamo od ucenca. To je dejansko sistemski poseg, za razliko od pisanja domacih nalog.










Stanislava_ -> RE: malček-33 mesecev (23.2.2013 0:16:06)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Zal smo pa sedaj usmerjeno prav v unicevanje sistema enakopravnih moznosti in uvajanje sistema "druzbenih razredov".


Logična posledica družbe, kjer se lahko vsaka vsaj malo nadebudna mama (in še slabše, vsak nadebuden oče) vtika v delo vsakogar, ki pride na pot njegovega buhteljčka.

Določene države so to prekipevajočo ustvarjalno energijo elegantno usmerile tja, kamor spada - pred domači prag. Medtem pa mi raje jokamo, kaj vse smo izgubili. Mogoče pa gre sistem v smeri večje pravičnosti, kjerbodo v klopeh sedeli dobro vzgojeni otroci, željni znanja, brez da bi jih motili nevzgojeni divjaki z mamo in očetom na vratih.




Stanislava_ -> RE: malček-33 mesecev (23.2.2013 0:23:57)

IZVIRNO SPOROČILO: m_o_i


da pozna črke abecede (velike tiskane) in glas, ki jih ponazarja.
da zna držati svinčnik in škarje.
da zna napisati svoje ime ali vsaj prvo črko svojega imena.
da zna prepoznati osnovne oblike.
da zna šteti od ena do deset in prepoznati te številke.
da zna pravilno prešteti predmete (kocke, barvice ipd.) in ve, da s številkami merimo stvari (na primer štiri centimetre visok, ena skodelica sladkorja).
da pozna večino barv.
da razume in prepozna podobnosti in razlike (na primer pri primerjanju črk ali predmetov).
da razume, da imajo zgodbe začetek, sredino in konec.
---


To so pokazatelji razvitosti abstraktenga mišljenja, ki se najbolj razvije skozi številke in like.
Potem je sposobnost dojemanja oziroma razumevanja besedila - skozi branje ali pogovor.
Plus fina motorika.
Ter gibalna motorika, ki jo pogrešam v naštetem (ni čudno, da je toliko otrok debelih).

Pri štirih letih bo imel otrok večinoma poudarjeni dve od teh lastnostih, samo vprašanje je, kako jih je do takrat razvijal - ali skozi sistematično delo, k ga običajno dobi v oragniziranem vrtcu, ali skozi spodbudno in dovolj raznoliko domače okolje.




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 2 3 [4]