RE: malček-33 mesecev (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


petea -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 9:58:11)

Pred dnevi je na eni delavnici vzgojiteljica, ki je po izobrazbi tudi slavistka, povedala, da se sedaj pri osnovnošolcih, sploh v nižjih razredih ubadajo z vedno bolj pogostim problemom, da otroci sicer že dolgo poznajo vse črke, perfektno obvladajo branje, ne razumejo pa prebranega besedila.

Težave naj bi se pojavljale pri učencih, ker so se naučili brati prezgodaj in z neustreznimi pristopi, preden so bili sposobni povezati zapisane črke in besede z njihovim pomenom.
Sedaj so odlični bralci besedil, ki pa imajo težave, da ne znajo opisati, o čem piše tekst.




Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 10:14:19)


IZVIRNO SPOROČILO: petea

Pred dnevi je na eni delavnici vzgojiteljica, ki je po izobrazbi tudi slavistka, povedala, da se sedaj pri osnovnošolcih, sploh v nižjih razredih ubadajo z vedno bolj pogostim problemom, da otroci sicer že dolgo poznajo vse črke, perfektno obvladajo branje, ne razumejo pa prebranega besedila.

Težave naj bi se pojavljale pri učencih, ker so se naučili brati prezgodaj in z neustreznimi pristopi, preden so bili sposobni povezati zapisane črke in besede z njihovim pomenom.
Sedaj so odlični bralci besedil, ki pa imajo težave, da ne znajo opisati, o čem piše tekst.



Če tole drži, potem bi pri nas imeli vsi težave in nimajo.

Ronja, se strinjam in npr doma velikokrat "pozabimo" (namerno) trenirat. Žal smo pa tudi mogli, že zaradi vstopa v šolo, so vse privat in ni prostih mest, čakalne dobe so večletne. Edina šansa je, da opravi zelo dobro test pred vstopom v šolo. ****t ga, ampak drugo nam ne preostane, tako se tu učijo, tak sistem je in nimam kaj velik brskat. Je pa res, da naš ne zna štet niti do 10 v slovenščini, za črko, ki ne zveni kot v angleščini se bo tudi kregal. Kregal se bo, če mu napišem velik R, namesto mali r... zdaj že sicer malo razume, da obstajajo velike in male črke, da so razlike v jeziku, prej pa se je kregal, če sem napisala ali izgovorila drugače, kot v vrtcu. Tako mali nima pojma o razlikah, je bil nekaj časa kar zmeden.
Nekako gredo skozi igro, ampak ni vedno vse igra, saj vzgojiteljica dela z otroci prav 1 na 1 ali 1 na 3-4 otrok. Tistega ki ga stvar ne zanima, ga da v skupino tistih, ki so naprednejši in ga le ti povlečejo not... zame je to vseeno driblanje... celo ko dobiš domov listek z besedami in črakmi, kaj naj vadi! Doma npr naš ne bo pokazal volje pisat, v vrtcu pa ima voljo, ne protestira ali pa mu drugega ne preostane, ne vem[sm=zmeden.gif]. Ko je bil 2 tedna doma, pa je že fektal zvezek in sam začel pisat in počet stvari, ki jih v vrtcu, doma pa jih ponavadi ne mara. Jaz bi precej raje videla, da ga kaj drugega učijo ali delajo, igrajo, ampak tak sistem je.





RAKICA1 -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 10:15:55)

No pa da še jaz nekaj povem na to temo [sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif] moj je star 32mesecev svičnik zna držati in delati čičke čačke pa prav ,da dela tudi on domačo nalogo za šolo ker kopira starejše otroke[sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif] in sem z tem zelo zadovoljna lahko pa rečem, da je zelo priden in se hitro uči stvari kar ga zanimajo.
Drugač se pa temu svetu trga drugo leto prvošolčki bodo imeli obvezni tuj jezik v prvem jeziku pa drugem pa že drug tuj jezik in vse bolj in bolj so zahtevni v prvem razredu kot so bili včasih tako ,da otrocim kradejo veliko otroštva zato ne pritiskajmo na majhne otroke ker bodo prehitro odrasli in nebodo imeli nič od otroštva [sm=smiley13.gif] zato jim sedaj pustimo ,da vživajo v čemer želijo[sm=bravo.gif][sm=bravo.gif][sm=bravo.gif][sm=bravo.gif][sm=bravo.gif][sm=bravo.gif][sm=bravo.gif][sm=bravo.gif]




ronja -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 10:30:04)

Hope, saj te razumem, narediš, kar je pač v dani situaciji boljše za otroka - vi imate pač tako situacijo, da ne morete bit ne vem kaj pametni z igranjem in "neučenjem", če pa mora naredit dobro teste, da bo sploh v šolo lahko prišel... Jasno, da potem pač narediš, kar moraš - probaš mogoče na kak bolj igriv način vse skup speljat, to je pa verjetno vse, kar lahko.

Mislila sem v naših krajih, kjer se otroci še smejo tudi igrat - čeprav je res vedno bolj na hard, imam občutek... Recimo 3-4 letne otroke še vidiš veselo letat po igrišču, 4-5 letniki že morajo hodit na 101 obveznost in je navadno slišat "prepričevanje"/kreganje med starši in otrokom, ki bi se rajši igral na igralih... da je treba it, ker ima glasbeno/plesne/telovadbo/tuji jezik... In potem ti starši povejo, da se to ful splača, ker zdaj pa zna naredit lepo preval, bolj točno zapoje ton, itd... Ampak vse to se je zgodilo tudi mojima brez teh zadev, otroci sami napredujejo. Če jih malo usmerjaš, še hitreje, ja, samo včasih se splača pogledat, ali je cena sprejemljiva... Če ga glasba neizmerno veseli, seveda se splača ga tudi kdaj potegnit iz igral, da bo šel tja in delal to, kar mu je najnaj. Če pa je to dejavnost, ki si jo je starš izbral za otroka... potem pa ne vem, če je računica...
No, 6 letnikov pa na igrišču skoraj ne vidim več - so v šoli, potem pa šibajo po obveznostih in potem domov... IN moram priznat, da mi je včasih kar malo hudo zato. Ker par teh šestlenikov poznam in imam občutek, da jim je to preveč. Mogoče se motim, navsezadnje jih starši boljše poznajo, vendar pa so včasih kar malo fauš otrokom, ki se lahko samo igrajo...

Kar se tiče poznavanja besedila in branja: po moje to ni digitalno: lahko otrok pozna črke od 2 let dalje, pa bo razumel besedilo, če so mu tudi pravljice brali in ga niso samo učili črk, recimo. In lahko so ga pustili čisto pri miru, pa ga pač pravljice ne zanimajo in bo rabil nekaj časa, da bo dojel smisel zgodbe. Meni se zdi najboljše, da potegneš iz vsakega konca tisto, kar je tvojemu otroku fajn. Zdaj je čisto dovolj, če se učijo to, kar jih zanima, po moje, saj jih itak vse zanima.




petea -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 10:40:12)

Hope2,
otroci so različni in se različno učijo; problem seveda nastane, če želimo odrasli prehitevati dogodke in se premalo poglobimo v procese učenja določenih spretnosti, potrebnih ali temeljnih za določeno dejavnost.

Napisala sem, da se težave pojavljajo pri neustreznih pristopih, in to vedno pogosteje, ne da se pojavijo pri vseh in vedno.


Očitno pa je problem postal že dovolj obsežen, da so ga v slovenskih šolah že zaznali in da so ga začeli analizirati in reševati, četudi se o tem v javnosti še ne diskutira preveč.

Učitelji, ki učijo otroke določene starosti, namreč opažajo, da imajo dandanes nekateri otroci drugačne težave kot so jih imeli učenci njihove starosti pred leti, ob praviloma kasnejšem učenju branja kot je dandanašnji trend;
opažajo, da se vedno pogosteje pojavljajo težave z razumevanjem besedil (ob tehnično popolnem branju) in to pri otrocih, ki so se naučili brati zgodaj in ki znajo brati brez napak, ne povežejo pa prebranega besedila z vsebino.

Torej da otroci 'skenirajo' besedilo, obnovit npr. zgodbe pa niso sposobni. In takšni otroci potem potrebujejo dodatno strokovno pomoč fonetičarjev.

Lahko pa kaj več glede tega povprašam to vzgojiteljico ob naslednjem srečanju.




petea -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 10:49:31)


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2

Žal smo pa tudi mogli, že zaradi vstopa v šolo, so vse privat in ni prostih mest, čakalne dobe so večletne. Edina šansa je, da opravi zelo dobro test pred vstopom v šolo.



Kaj vpliva na izbor, glede na to, da se čaka več let? Starost, priporočila, sprejemni izpiti?
Kaj če ob primerni starosti za prvi razred ni sprejet na določeni šoli?
Kaj pa se zgodi, če ga ne sprejmejo v nobeno šolo?
Ostane še naprej na čakalni listi?




Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 12:43:12)


IZVIRNO SPOROČILO: petea


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2

Žal smo pa tudi mogli, že zaradi vstopa v šolo, so vse privat in ni prostih mest, čakalne dobe so večletne. Edina šansa je, da opravi zelo dobro test pred vstopom v šolo.



Kaj vpliva na izbor, glede na to, da se čaka več let? Starost, priporočila, sprejemni izpiti?
Kaj če ob primerni starosti za prvi razred ni sprejet na določeni šoli?
Kaj pa se zgodi, če ga ne sprejmejo v nobeno šolo?
Ostane še naprej na čakalni listi?


Obstajajo slabe, povprečne in dobre šole, Hkrati obstajajo šole ki so 5min oddaljene in tiste, ki so 1-2 uri oddaljene. So šole, ki imajo nizko šolnino 7.000 evrov (plus dodatki) in tiste, ki imajo visoko šolnino 14.000 evrov (plus dodatki). Imaš angleško, ameriško, mednarodno, indijsko, arabsko, francosko, nemško šolo....Torej imaš nek izbor šol, rad bi kokr se da bližjo, kokr se da cenejšo, kokr tolk dobro šolo in seveda po sistemu ki je bližje našemu oz da ne bo imel v prihodnosti težav ali dodatnih izpitov. In če ne dobiš šole, ki bi zadovoljile te zahteve potem seveda zmanjšuješ svoje kriterije. Šol je ogromno, ampak v dobrih ne bo placa, v slabih bo vedno plac. In ja, se zgodi, da tudi tam ne dobijo, celo če ima otrok posebne potrebe, celo če ga izključijo iz ene šole zaradi slabega obnašanja... ker potem je obsojen. Ljudje se selijo nazaj v svoje rodne države zaradi tega ali pa se odločijo za učenje na domu.
Naš je zdaj dobil šolo s kateo nismo preveč zadovoljni, ampak druge ni. Ali tu ali učenje doma ali selitev. Smo pa na čakalni listi še vedno za na "idealno" šolo (že 2 leti). Ko bo dobil plac, ga bomo prepisali.

a) kriterij je ocena na ocenjevanju, ampak žal v veliki meri tudi nacionalnost, status. Tudi vrtec je pomemben(npr šola ima tudi privat svoj vrtec in ti imajo prednost pred drugimi iz drugih vrtcev). Leta nimajo veze, pač otrok gre v šolo ko je toliko star. Če tisto leto ne pride, je v čakalni vrsti za naslednjo leto za drugi razred.
b) že napisala, vpis v slabšo šolo ali homeschooling ali selitev in čakaš, da bo sprejet na željeno in prepis ter hkrati spet dodatni izpiti oz ocenjevanje. Problem je, če je v slabši šoli, saj ga kaka bolj zahtevna šola ne bo sprejela, če ne zadovolji njihovih kriterijev. Torej četudi pride skozi na čakalni vrsti, še ne bo sprejet, če ne naredi sprejmenih. nova šola tudi kontaktira staro in če stara ima kaj slabega povedat, si tudi opletel.






m_o_i -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 16:44:33)

uh, Hope2, tole pa so zalogaji(tudi za starse)
jaz sem zagovornica, da naj ima otrok cimvec otrostva, zato ga ne silim v nic...zato se vedno hodim spat z njim, zato sem cakala, da je sam pokazal interes za skoljko. ce bi pa zivela v takem okolju, mi pa tak ne bi drugega preostalo...

enkrat samkrat sem mu rekla, da je tak pameten, da mu ne bo treba v solo it. mulc si je zapomnil in to tak, da mi na vsak moj "ne vem" vrze : bos mogla v solo it [sm=smiley3.gif][sm=jezicek.gif]

barvice oz. svincnike ima za zlaganje v/iz/na/pod skatlo, vrecko. itak je bolan na zlaganje...kaj naj vec naredim kot to, da se z njim vsedem in risem po listu!? mulca ne gane-on zlaga...
brihtn je(pa ne zato, ker je moj[sm=smiley36.gif]), ampak ce ga nekaj ne zanima, ga ziv bog ne prestavi...




Lianna -> RE: malček-33 mesecev (12.2.2013 18:53:49)


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2


IZVIRNO SPOROČILO: petea


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2

Žal smo pa tudi mogli, že zaradi vstopa v šolo, so vse privat in ni prostih mest, čakalne dobe so večletne. Edina šansa je, da opravi zelo dobro test pred vstopom v šolo.



Kaj vpliva na izbor, glede na to, da se čaka več let? Starost, priporočila, sprejemni izpiti?
Kaj če ob primerni starosti za prvi razred ni sprejet na določeni šoli?
Kaj pa se zgodi, če ga ne sprejmejo v nobeno šolo?
Ostane še naprej na čakalni listi?


Obstajajo slabe, povprečne in dobre šole, Hkrati obstajajo šole ki so 5min oddaljene in tiste, ki so 1-2 uri oddaljene. So šole, ki imajo nizko šolnino 7.000 evrov (plus dodatki) in tiste, ki imajo visoko šolnino 14.000 evrov (plus dodatki). Imaš angleško, ameriško, mednarodno, indijsko, arabsko, francosko, nemško šolo....Torej imaš nek izbor šol, rad bi kokr se da bližjo, kokr se da cenejšo, kokr tolk dobro šolo in seveda po sistemu ki je bližje našemu oz da ne bo imel v prihodnosti težav ali dodatnih izpitov. In če ne dobiš šole, ki bi zadovoljile te zahteve potem seveda zmanjšuješ svoje kriterije. Šol je ogromno, ampak v dobrih ne bo placa, v slabih bo vedno plac. In ja, se zgodi, da tudi tam ne dobijo, celo če ima otrok posebne potrebe, celo če ga izključijo iz ene šole zaradi slabega obnašanja... ker potem je obsojen. Ljudje se selijo nazaj v svoje rodne države zaradi tega ali pa se odločijo za učenje na domu.
Naš je zdaj dobil šolo s kateo nismo preveč zadovoljni, ampak druge ni. Ali tu ali učenje doma ali selitev. Smo pa na čakalni listi še vedno za na "idealno" šolo (že 2 leti). Ko bo dobil plac, ga bomo prepisali.

a) kriterij je ocena na ocenjevanju, ampak žal v veliki meri tudi nacionalnost, status. Tudi vrtec je pomemben(npr šola ima tudi privat svoj vrtec in ti imajo prednost pred drugimi iz drugih vrtcev). Leta nimajo veze, pač otrok gre v šolo ko je toliko star. Če tisto leto ne pride, je v čakalni vrsti za naslednjo leto za drugi razred.
b) že napisala, vpis v slabšo šolo ali homeschooling ali selitev in čakaš, da bo sprejet na željeno in prepis ter hkrati spet dodatni izpiti oz ocenjevanje. Problem je, če je v slabši šoli, saj ga kaka bolj zahtevna šola ne bo sprejela, če ne zadovolji njihovih kriterijev. Torej četudi pride skozi na čakalni vrsti, še ne bo sprejet, če ne naredi sprejmenih. nova šola tudi kontaktira staro in če stara ima kaj slabega povedat, si tudi opletel.





V kateri državi pa živite?




Arwenko -> RE: malček-33 mesecev (14.2.2013 11:41:36)


IZVIRNO SPOROČILO: m_o_i
da pozna črke abecede (velike tiskane) in glas, ki jih ponazarja.
da zna držati svinčnik in škarje.
da zna napisati svoje ime ali vsaj prvo črko svojega imena.
da zna prepoznati osnovne oblike.
da zna šteti od ena do deset in prepoznati te številke.
da zna pravilno prešteti predmete (kocke, barvice ipd.) in ve, da s številkami merimo stvari (na primer štiri centimetre visok, ena skodelica sladkorja).
da pozna večino barv.
da razume in prepozna podobnosti in razlike (na primer pri primerjanju črk ali predmetov).
da razume, da imajo zgodbe začetek, sredino in konec.


Gledam pri svoji 2 leti in 2 meseca stari tele kriterije...se pravi recimo da ima do teh 33 mesecev še kr nekaj časa...
- črk še sicer ne pozna, ampak kaže že zelo veliko zanimanje zanje, jih bo pomoje kmalu
-svinčnik in škarje obvlada...slednje so jih v vrtcu naučili
- pisat ok še ni nič tendence, čeprav izredno rada riše
-vse osnovne oblike pozna...se je naučila nimam pojma kje, mogoče v vrtcu, vadili nikoli nismo
- do 10 zna lepo štet, prepozna številk še ne, ampak bo tudi pomoje
- predmete preštet že zna, merjenja pa ok še ne razume
- barve večinoma že pozna, včasih še kaj pomeša
-podobnosti in razlike opažam da počasi začenja razumet ko gledmao kakšno knjigico
-zadnje mislim da še ne razume, ampak pri količini prebranih pravljic, bi v slabem letu tudi to znalo bit.

In to je rezultat brez kakšnega koli dela na tem področju, pa če odkrito pogledam, ko primerjam decemberčke naše, jih večina obvlada še precej več kot naša, ker pač mamice z njimi delajo, veliko jih pozna in prepozna vse črke in podobno...tak da tak hudo strašno se mi to ne zdi ne vem [sm=zmeden.gif]




m_o_i -> RE: malček-33 mesecev (14.2.2013 16:30:29)

tebi se ne zdi hudo,meni pa (zato sem pa tudi post sploh odprla)
ker me je res zanimalo, ali se jaz tok staromodna ali je se kaka somisljenica na tem svetu[sm=jezicek.gif]

jaz sem se eno leto pred solo sama naucila pisat in sem crkovala v soli od dolgega casa...v mali soli sem bila, ko sem starsem na mizi pustila listek, da sem sla k omi na pocitnice(po glavni cesti nekje dva kilometra). itak je bla potem cela stala, ko so me res pri omi nasli in ne pred blokom.
za osnovno solo sploh ne vem, kak je sla mimo; je slo kot namazano. nihce me ni nikamor forsiral
vem, da je zdaj vse bolj napeto in da se nekatere stvari oz. znanja pricakujejo od otrok, jaz pa od svojega otroka pricakujem, da bo otrok-dokler bo le slo.

skratka, za 33 mesecnika jaz ne dvignem roke, da bi nasteto moral znati pika basta amen[sm=smiley14.gif]





liliana -> RE: malček-33 mesecev (14.2.2013 19:19:54)


IZVIRNO SPOROČILO: m_o_i

tebi se ne zdi hudo,meni pa (zato sem pa tudi post sploh odprla)
ker me je res zanimalo, ali se jaz tok staromodna ali je se kaka somisljenica na tem svetu[sm=jezicek.gif]

jaz sem se eno leto pred solo sama naucila pisat in sem crkovala v soli od dolgega casa...v mali soli sem bila, ko sem starsem na mizi pustila listek, da sem sla k omi na pocitnice(po glavni cesti nekje dva kilometra). itak je bla potem cela stala, ko so me res pri omi nasli in ne pred blokom.
za osnovno solo sploh ne vem, kak je sla mimo; je slo kot namazano. nihce me ni nikamor forsiral
vem, da je zdaj vse bolj napeto in da se nekatere stvari oz. znanja pricakujejo od otrok, jaz pa od svojega otroka pricakujem, da bo otrok-dokler bo le slo.

skratka, za 33 mesecnika jaz ne dvignem roke, da bi nasteto moral znati pika basta amen[sm=smiley14.gif]




Meni se to zdi pri zelo pomembno.....da določene stvari pustimo otroku, da sam naredi.......da mu sami prepustimo odločitev o tem, kdaj se bo recimo začel učiti barve, črke....itak slej ko prej pokaže zanimanje zato, ker otroci so pač radovedni, raziskujejo in si sami poiščejo določene informacije, ker jih zanimajo, če jim to pustimo seveda in jih prej ne našopamo z vsem znanjem.......

in če starši prezgodaj začnemo učiti vse stvari, preden otrok pokaže zanimanje za to, vsaj po moje, nekako ubijamo oz. zatiramo v njem to iskanje informacij, ker mu vse prinesemo na pladnju.....in dolgoročno se meni to ne zdi optimalno za otroka.....ker lahko potem otrok kasneje v šoli in drugače v življenju ima velike težave, ko si bo moral kaj sam poiskati.....in koliko vidim okrog imajo otroci (in starši) težave.....ker starši še v srednji šoli, v srednji šoli! iščejo določene informacije za otrokove seminarske in jim iščejo inštruktorje za maturo......moja mati in oče recimo nista imela pojma kaj se jaz učim v tretjem letniku srednje šole in katero knjigo berem.....danes so starši na tekočem o vsem kaj se njihov 18 letnik uči na gimnaziji in mu celo prebirajo knjige ter se pripravljajo skupaj z njim na esej iz mature......





m_o_i -> RE: malček-33 mesecev (14.2.2013 19:58:18)

moja sestricna niti noseca se ni bila(sta se pa pogovarjala, da bi pocasi otroka imela), ko se je obremenjevala s tem, ce bo lahko otroku omogocila tecaje tujih jezikov in ostale aktivnosti [sm=jezicek.gif]
zdaj ze ima dve punci; obe malo starejsi od mojega mulca. ti dve princeski ne znata bit doma; non stop, ampak res non stop jima "omogocata" dogajanje-izleti v zoo, na on hrib pa na tisti hrib, pa k onim prijateljem z otroki, pa na tisti grad in ovi grad...
res si ju ne predstavljam cez nekaj let, kako sedita doma za mizo in delata domaco nalogo[sm=zmeden.gif]

obsojam je ne, je pa dejstvo, da midve se kaj dosti o vzgoji ne pogovarjava, ker ne bi prisli skup pa konc [sm=jezicek.gif]




Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (14.2.2013 20:04:39)


IZVIRNO SPOROČILO: petea

Očitno pa je problem postal že dovolj obsežen, da so ga v slovenskih šolah že zaznali in da so ga začeli analizirati in reševati, četudi se o tem v javnosti še ne diskutira preveč.


Ne govori se tudi o tem, da je sistem dan danes zastavljen tako, da spodbuja nerazumevanje, nerazmisljanje , neinventivnost in neaktivnost. Od otrok se v solah ne zahteva nikakrsno sodelovanje, trud, delo. Vse je na nekih interaktivnih listih, vse je ponujeno na pladnju in se pravzprav od otrok ne zahteva da v ucni proces vkljucijo svoj potnecial in svojo energijo. V srednji soli se to ze kaze tudi v tem, da niso sposobni povezovati stvari. Zahteva se reprodukcija in ne razumevanje, se manj pa kriticno razmisljanje in logicno sklepanje. Generacije fah idiotov usmerjenih na reprodukcijo minimalnega znanja, brez kakrsnega koli interesa, da bi prerasli fah idiotizem.
Norveska ima kar nekaj raziskav, zakaj njihovo solstvo daje porazne rezultate. Eden od zakljuckov je, da t.i. individualizirano solstvo (devetletka, bolonja itn - so kar nekaj casa pred nami) pravzaprav nosijo poraznost sol. Ugotovili so namrec, da se je klasicno izobrazevanje ex katedra pokazalo kot najbolj uspesno in ucinkovito, saj pred ucenca postavlja izzive s katerimi se le ti soocajo, gradijo, vlagajo in izgrajujejo kot osebnosti uporabljajoc svoj potencial in ne cakajoc, da se jih v glavo porine nekaj prezvecenga, nekaj za kar se ni potrebno niti premakniti, kaj pa sele razmisliti.





Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (15.2.2013 4:55:45)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


IZVIRNO SPOROČILO: petea

Očitno pa je problem postal že dovolj obsežen, da so ga v slovenskih šolah že zaznali in da so ga začeli analizirati in reševati, četudi se o tem v javnosti še ne diskutira preveč.


Ne govori se tudi o tem, da je sistem dan danes zastavljen tako, da spodbuja nerazumevanje, nerazmisljanje , neinventivnost in neaktivnost. Od otrok se v solah ne zahteva nikakrsno sodelovanje, trud, delo. Vse je na nekih interaktivnih listih, vse je ponujeno na pladnju in se pravzprav od otrok ne zahteva da v ucni proces vkljucijo svoj potnecial in svojo energijo. V srednji soli se to ze kaze tudi v tem, da niso sposobni povezovati stvari. Zahteva se reprodukcija in ne razumevanje, se manj pa kriticno razmisljanje in logicno sklepanje. Generacije fah idiotov usmerjenih na reprodukcijo minimalnega znanja, brez kakrsnega koli interesa, da bi prerasli fah idiotizem.
Norveska ima kar nekaj raziskav, zakaj njihovo solstvo daje porazne rezultate. Eden od zakljuckov je, da t.i. individualizirano solstvo (devetletka, bolonja itn - so kar nekaj casa pred nami) pravzaprav nosijo poraznost sol. Ugotovili so namrec, da se je klasicno izobrazevanje ex katedra pokazalo kot najbolj uspesno in ucinkovito, saj pred ucenca postavlja izzive s katerimi se le ti soocajo, gradijo, vlagajo in izgrajujejo kot osebnosti uporabljajoc svoj potencial in ne cakajoc, da se jih v glavo porine nekaj prezvecenga, nekaj za kar se ni potrebno niti premakniti, kaj pa sele razmisliti.




Tu se pa popolnoma strinjam in mislim, da je prav tu tista krivda in ne v predčasnem učenju črk. Po pogovoru z mamami, katerih otroci so zapustili že te naše šole in so že na fakultetah ali že diplomirali, sem ravno to slišala- da znajo otroci samostojno delat. Večina tukajšnjih šol dela ravno na temu, da jih spodbuja k razmišljanju, k delu, k ativnosti, inovativnosti.... sistem ocenjevanja in zahtevanja znanja se precej razlikuje od npr slovenskega, kjer je povečini piflarija in potem se kmalu vse pozabi (vsaj pri meni oz mojih šolah je bilo tako). Že od začetka šole se dela na projektih, na razmišljanju. Znanje- osnovno znanje se ponavlja vsako leto, torej tudi ko so že v 4 letniku srednje šole imajo na izpitih vprašanja iz 1,2 in 3 letnika. Pri nas pa opažam, da ko postavi kak učitelj vprašanje iz prvega semestra prileti že mamica v šolo, kako si lahko to dovoli. Če se spomnim sebe v šoli, vedno smo se učili le za tisti semester.

Ko smo bili na open house v šoli se spomnim enega stavka. Pri nas ne dajemo povdarka katere vse živali živijo v morju, ne rabijo našteti vseh živali, ampak pri nas je pomembno, da naredijo projekt, da znajo razmišljat kako deluje, kako se spreminja okolje, kako izboljšat, kaj narediti.... ker čez 20 let, ko bodo tile otroci odrasli, bodo lahko že določene vrste živali izumrle in ves ta balast je potem odveč, jim ne bo nič pomagal.... znanje otrok je treba usmerit čisto drugam- v razmišljanje, načrtovanje, reševanje... ne v naštevnaje rib v morju. Potem pa še nas vpraša, ko smo bili mali, smo redki imeli računalnike, še malo nazaj noben... zdaj si ne znamo predstavljat življenja brez.... svet se spreminja, treba je otroke pripravit na te spremembe, da se bodo znali uspešno spopadati s spremembami in ne jih pripravljati na piflanje preteklosti in sedanjosti. Seveda obdelajo zgodovino, ampak ni ključna, ni osnova za oceno.





Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (15.2.2013 5:31:14)

No saj tudi pri nas ni v vseh šolah tako, pa če priznam se kar malo bojim te drugačnosti dela, ker nisem vajena takega dela oz učenja. Če berem liliano je pri meni bilo isto, starši nikoli pomagali, ker niso znali, v SŠ sem šla 200km vstran, tak da niso vedeli nič o meni, mojem učenju (razen ocen, ki so bile vedno med top v razredu) inštrukcij nikoli imela... učila sem se sama, ampak to je bila še vedno piflarija, katero sem še drug dan pozabila. Imel si knjige, učbenike, zvezke in si se tisto naučil, KAJ VEČ NISI RABIL. Točno si vedel, kaj zahtevajo od tebe in si se naučil. O projektu seM slišala šele na faksu, ap še takrat sem imela le 2 v vseh letih. Tudi ta dva sem sama naredila in z odliko, ampak lahko bi bilo več tega, še vedno grem s strahom v nek projekt ali v kaj novega, bi raje izbrala piflarijo, ker se tu počutim bolj domače, bolj na izi.




liliana -> RE: malček-33 mesecev (15.2.2013 11:25:06)

Šola ti vseeno mora dati neko splošno znanje......ki ga pozabiš, če te ne zanima in če tistega "naučnega" znanja ne uporabljaš več.....sigurno pozabiš pri angleščini kako se tvori pasiv.....znal ga boš pravilno uporabljati (če seveda uporabljaš angleški jezik, če ga ne, pač pozabiš precej naučenega), pravila pa pozabiš....poštevanke se naučiti nismo mogli drugače kot, da smo se je napiflali....marsikdo med nami je pa več ne ve[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] .....ker je ne uporablja....ker vtipka v kalkulator koliko je 2 * 3.....prav tako pozabiš knjigo, ki si jo bral pred 20 ali 10 letimi......

Vseeno pa ne bi rekla, da je zgolj krivda izobraževalnega sistema, da ljudje ne znajo uporabljati naučenega znanja v praksi......to, da recimo ena mati (in tudi farmacevtka) ne ve dozirati 2/3 žlice sirupa otroku jaz ne bi rekla, da je zgolj krivda izobraževalnega sistema (pri farmacevtki recimo je, kar taka nima kaj iskati v lekarni, ki tega ne ve) ampak gre bolj za totalno lastno razvado in nerazmišljanje ter komotnost......ker je ne razmišljati bolj enostavno.....ni treba prevzeti nobene krivde in odgovornosti, če ti nekdo drug pove tako in tako......ker vedno lahko potem poveš "saj pa je on tako rekel"....

In tu po moje nastopijo najprej starši oz. domače okolje..da te že od malega "učijo" uporabljati možgane in razmišljati ter povezovati.....in to ne tako, da te pri dveh letih drilajo številke in abecedo, da jo boš pri dveh in pol letih znal zdrdrati in bo cela rodbina na rojstnem dnevu ploskala, kako bistro dete je, ker ve abecedo pri 2,5 letih.....figo ve....napiflalo se je je.....in če dete samo pride do raziskovanja črk, številk, do povezovanja...da ti recimo pove "glej mama, Oskar je tudi gekon", ko gleda na animal planetu oddajo o nekih kuščarijih in pač to poveže z likom in risanke.....ali pa ti pove, da se pa mama začne s črko m tako kot muca.....po moje se tako otrok začne povezovati in ne drilati in piflati....samo pustiti mu moraš....pa čeprav kako leto pozneje osvoji določeno znanje kot sosedovo dete......

Jaz ne bi rekla, da smo se mi vsi v šoli piflali.....da smo to počeli vsi....nekateri so se res....recimo tisti, ki so se geografijo in zgodovino učili brez uporabe zemljevida......pa se je večina vseeno naučila uporabljati zemljevid....nekateri pa vseeno ne.....nekaterim se recimo še zdaj zdi brez veze, da se je moral v šoli naučiti definicijo fotosinteze.....čemu neki služi.....? V petem razredu mogoče res še ne veš.....čez nekaj časa, pa ugotoviš, da pač omogoča življenje na zemlji.....če imaš interes seveda, če pa ne, pa se ti zdi vsa piflarija v šoli brezvezna.....




Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (15.2.2013 22:45:18)


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2
Tu se pa popolnoma strinjam in mislim, da je prav tu tista krivda in ne v predčasnem učenju črk.


IMO je vse po istem principu. Predcasno ucenje crk je osnova za reprodukcijo brez dojemanja - ko ze ugotavljamo tovrstni problem.
Z ostalim se pa popolnoma strinjam.







Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (15.2.2013 22:58:27)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana

Šola ti vseeno mora dati neko splošno znanje......ki ga pozabiš, če te ne zanima in če tistega "naučnega" znanja ne uporabljaš več.....sigurno pozabiš pri angleščini kako se tvori pasiv.....znal ga boš pravilno uporabljati (če seveda uporabljaš angleški jezik, če ga ne, pač pozabiš precej naučenega), pravila pa pozabiš....


Diskutabilno. Pravilo ne pozabis, ponotranjis ga, sicer ga ne bi mogel uporabljati. Podatke pozabis. Ponotranjenje logicnih povezav ter vsega ostalega je rak rana nasega solstva. Prevec podatkov in premalo ponotranjenih sistemov in principov obdelave podatkov.

Vseeno pa ne bi rekla, da je zgolj krivda izobraževalnega sistema, da ljudje ne znajo uporabljati naučenega znanja v praksi......to, da recimo ena mati (in tudi farmacevtka) ne ve dozirati 2/3 žlice sirupa otroku jaz ne bi rekla, da je zgolj krivda izobraževalnega sistema (pri farmacevtki recimo je, kar taka nima kaj iskati v lekarni, ki tega ne ve) ampak gre bolj za totalno lastno razvado in nerazmišljanje ter komotnost......ker je ne razmišljati bolj enostavno.....ni treba prevzeti nobene krivde in odgovornosti, če ti nekdo drug pove tako in tako......ker vedno lahko potem poveš "saj pa je on tako rekel"....


Izobrazevalni sistem je tisti, ki te mora nauciti kako se uciti in kako uporabljati znanje. Kdor tega ni zmozen do zahtevane ravni, ne bi smel koncati visje izobrazbe. Ampak tio je spet krivda izobrazevalnega sistema, ki tega niti najmanj ne zahteva; sistema, ki se zadovolji z naucenim na pamet ne da bi kadar koli poiskal elementarne povezave med napiflanimi segmenti.
Oseba, ki deluje po opisanem sistemu "on je tako rekel" ne bi smela imeti visjesolske, se manj pa visokosolske izobrazbe.
Tukaj se pa tudi pokaze razlika med izobrazencem in intelektualcem.

In tu po moje nastopijo najprej starši oz. domače okolje..da te že od malega "učijo" uporabljati možgane in razmišljati ter povezovati.....


Ker starsi niso vsi uceni, pametni, razgledani, bistri in solani imamo solski sistem, ki bi moral spodbujati potencial posameznika in graditi razmisljajoco, razgledano osebnost. Vsak drug pogled in prenos "odgovornosti" za izobrazevalni pristop na starse je elitisticen in v stilu (upam) ze prezivetega stalisca o druzbenih razredih.

če imaš interes seveda, če pa ne, pa se ti zdi vsa piflarija v šoli brezvezna.....


[sm=smiley36.gif]




liliana -> RE: malček-33 mesecev (16.2.2013 0:18:24)


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


Diskutabilno. Pravilo ne pozabis, ponotranjis ga, sicer ga ne bi mogel uporabljati. Podatke pozabis. Ponotranjenje logicnih povezav ter vsega ostalega je rak rana nasega solstva. Prevec podatkov in premalo ponotranjenih sistemov in principov obdelave podatkov.




Tudi če ga ponotranjiš ali pozabiš, ko greš iskat se boš spomnil......meni se zdi normalno, da ponotranjiš določen podatek, ki si se ga učil v šoli......recimo matematika.....če si se odločil za študij zgodovine in od srednje šole že 20 let nisi povohal matematike, si marsikaj iz matematike ponotranjil, nemara celo pozabil....veš sicer izračunati verjetno kaj je 0.0125 l mleka, ko pečeš pecivo, ne veš pa po 20 letih dokazati formule s popolno indukcijo.......in ti ni jasno, zakaj se po novem ZUPJS še enkrat obresti obrestijo, ker si ponotranjil ali pa pozabil na obrestno obrestni račun......[sm=smiley1.gif]

Izobrazevalni sistem je tisti, ki te mora nauciti kako se uciti in kako uporabljati znanje. Kdor tega ni zmozen do zahtevane ravni, ne bi smel koncati visje izobrazbe. Ampak tio je spet krivda izobrazevalnega sistema, ki tega niti najmanj ne zahteva; sistema, ki se zadovolji z naucenim na pamet ne da bi kadar koli poiskal elementarne povezave med napiflanimi segmenti.
Oseba, ki deluje po opisanem sistemu "on je tako rekel" ne bi smela imeti visjesolske, se manj pa visokosolske izobrazbe.
Tukaj se pa tudi pokaze razlika med izobrazencem in intelektualcem.


Tu se strinjam....vendar običajno slišim to prelaganje odgovornosti prav med glavnimi akterji izobraževalnega procesa, v vrtcu na sestankih...od strokovnih delavk in ravnateljice......prav to slišim vedno znova od kolegic, ki so učiteljice...."ne morem, ker se nočem izpostavljati....tako moramo, je rekla ravnateljica ali ravnatelj.....to ni naša krivda, to nismo me krive......nočem nositi krivde in biti črna ovca med kolegi....." in najpogostejši stavek...."to pa ni več moja odgovoranost.....to je pa od tega in tega"

In prav med glavnimi akterji izobraževalnega procesa.......vzgojitelji, učitelji in profesorji v srednjih šolah.......prav tu ni praktično nobenih omejitev za vpis na fakultete in vsak, ki ima malo časa (in denarja) in ki ni vedel kaj drugega bi študiral je lahko in lahko postane glavni akter vzgojno izobraževalnega procesa pri nas.......in po mojem ni toliko krivda v sistemu samem, kot je krivda pri tistih, ki sestavljajo sistem......ker če si učitelj silom prilike, si slab učitelj......in učiteljski poklic je vseeno precej pomemben, da bi se slabo opravljal......in se nemalokrat slabo opravlja, ker sistem to dopušča, ker lahko pač vsak postane vzgojitelj in učitelj.....ker imamo instant izobrazbo....kdor jo hoče jo dobi....in ker imamo sistem, kjer se slabega učitelja do penzije ne moreš rešiti (tu pa je kriv sistem, ja...[sm=smiley1.gif])....

Ker starsi niso vsi uceni, pametni, razgledani, bistri in solani imamo solski sistem, ki bi moral spodbujati potencial posameznika in graditi razmisljajoco, razgledano osebnost. Vsak drug pogled in prenos "odgovornosti" za izobrazevalni pristop na starse je elitisticen in v stilu (upam) ze prezivetega stalisca o druzbenih razredih.


Če si prebrala tisti odstavek, katerega del si vzela iz konteksta in na katerega se nanaša tvoje citiranje si videla, da ne govorim o celotnem prelaganju odgovornosti na starše, še manj pa o družbenih razredih in elitizmu.....ampak sem govorila v bistvu o tem:

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2
Tu se pa popolnoma strinjam in mislim, da je prav tu tista krivda in ne v predčasnem učenju črk.


IMO je vse po istem principu. Predcasno ucenje crk je osnova za reprodukcijo brez dojemanja - ko ze ugotavljamo tovrstni problem.
Z ostalim se pa popolnoma strinjam.




Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (16.2.2013 5:19:36)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2
Tu se pa popolnoma strinjam in mislim, da je prav tu tista krivda in ne v predčasnem učenju črk.


IMO je vse po istem principu. Predcasno ucenje crk je osnova za reprodukcijo brez dojemanja - ko ze ugotavljamo tovrstni problem.
Z ostalim se pa popolnoma strinjam.





Kot sem že rekla, pri nas se otroci načrtno učijo črke pri 3-4 letih (pred tem številke, pred 3 dnevi je moj 4 letnik prinesel domov napisane račune) in kasneje se tega problema v določenih šolah sploh ne zaznava, pravzaprav kontra kar pišeš. Zaznava se ga pa v šolah, ki imajo podoben sitem kot v nekaterih evropskih državah in nekaterih po svetu. Na podlagi tega bom pač to trdila. Ker ne vidim povezave, ker bi potem morali imeti kriplje... pa jih ni, so zelo samostojni, inovativni in znajo razmišljat. Četudi trdiš da je to osnova ali da stroka tako pravi, dokler bom videla to kar pač vidim, bom to trdila. Različne šole imajo različen sistem in če v ta dva različna sistema pridejo otroci, ki so se učili predčasno črke in iz enega pridejo ven nesposobni razmišljanja in iz drugega inovativni.... bom pač trdila, da je prej krivda v sistemu, kot pa predčasnem učenju črk. In zato je bilo nam tudi pomembno v katero šolo ga vpisat, kateri sistem izbrati in zato sem govorila, da so čakalne dobe v določene šole večletne, razlike so očitne. In če ne bi bilo pomembno kak sistem, ne bi bili tam ko smo




Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (16.2.2013 8:29:06)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana


Vseeno pa ne bi rekla, da je zgolj krivda izobraževalnega sistema, da ljudje ne znajo uporabljati naučenega znanja v praksi......to, da recimo ena mati (in tudi farmacevtka) ne ve dozirati 2/3 žlice sirupa otroku jaz ne bi rekla, da je zgolj krivda izobraževalnega sistema (pri farmacevtki recimo je, kar taka nima kaj iskati v lekarni, ki tega ne ve) ampak gre bolj za totalno lastno razvado in nerazmišljanje ter komotnost......ker je ne razmišljati bolj enostavno.....ni treba prevzeti nobene krivde in odgovornosti, če ti nekdo drug pove tako in tako......ker vedno lahko potem poveš "saj pa je on tako rekel"....

ne vem, ampak tudi ne moreš reči, da je za to krivo predčasno učenje črk. In eno je ko mama doma otroka uči številke, ker kao njenega otročka zanima in potem mali zdrdra do 10 (oz kot pišeš v naslednjem odstavku zdrdra poštevanko ali karkoli in mu vsi ploskajo) ne ve pa sploh kaj je rekel, ne koliko količinsko sploh pomeni številka in drugo je, ko se otroka uči številke, hkrati pa delajo na razumevanju številk, na razumevanju koliko to dejansko je- npr tako delajo v našem vrtcih. Ni dovolj drdranje številk. Tudi glede črk je isto. Eno se naučijo pesmico abecedo in zdrdrajo in drugo je učenje kako črke zvenijo, delajo na fonetiki, kaj sploh je črka, kako se povezujejo, njihov pomen... in isto je z marsikaterim drugim znanjem. Torej pristop k načinu učenja, način ki te prisili k razmišljanju ali pa te naredi pasivnega. Če pomislim, da nekateri učitelji slepo sledijo nekemu sistemu in zahteva od otrok, da se samo naučijo določeno snov iz določene knjige, namesto da bi jih vodil, da sami razmišljajo, da še povežejo to s čem drugim, da vzamejo v roke še kako drugo knjigo....tu je tudi ta razlika, ki bo ene naredila aktivne in druge pasivne, pa naj jih je doma mama učil a črke ali ne. Na faksu in tudi v srednji šoli (prej nisem bila pozorna) so bili profesorji, ki so zahtevali dobesedno napiflano definicijo. čim bolj si se dobesedno napiflal tem boljšo oceno si dobil. Tisti, ki so usmerjeni v razmišljanje, ki bi radi argumentirali ali spodbijali to definicijo, so zviseli, dobili slabo oceno, ker ni znal napamet točne definicije- to je ta zgrešeni sistem, ki ne pusti razmišljat, ampak piflat- pozabi piflanje poštevanke in merskih enot ali drugih dejstev (navedena fotosinteza), v šoli se še marsikaj drugega uči, marsikateri balast, ki čez par let več ne bo uporaben, ki ga bo ena druga teorija izpodbila, katerega bo npr pokopala tehnologija.... in četudi otrok napačno razmišlja, se ga posluša, usmeri in predebatira, ne pa ga zabije s slabo oceno. In zaradi takega sistema so tudi v sloveniji ljudje, ki so končali šole s slabimi ocenami, ampak se v življenju precej bolj znajdejo, kot pa nekdo ki ima nek naziv in zato nekdo, ki je imel matematiko 2 bo znal kolk je 2/3 en z nazivom bo pa bluzil in iskal potrditev in čakal, da mu nekdo reče, bravo sedi 5

In tu po moje nastopijo najprej starši oz. domače okolje..da te že od malega "učijo" uporabljati možgane in razmišljati ter povezovati.. ja in kaj pomaga temu otroku, ko pride v sistem ko mu to vrlino ne omogoča uporabljati in razvijati naprej. Četudi otrok zelo zgodaj ne dobi tega od staršev, mu lahko šolski sistem kasnej to da in četudi mu starši dajo to zgodaj, mu lahko zgrešen šolski sistem to vrlino potlači in zato pravim, da ni tolk pomembno kdaj se nauči črke, ampak je pomemben sistem, ki bo omogočil vsem otrokom aktivne možgane. Ne morejo vsi starši tega dat otroku, nimajo vsi idealnega otroštva ali idealnih staršev... gredo pa več ali manj vsi v šolo in zato naj bo raje povdarek na primernem šolskem sistemu, kot pa krivdo prelagati staršem ...in to ne tako, da te pri dveh letih drilajo številke in abecedo, da jo boš pri dveh in pol letih znal zdrdrati in bo cela rodbina na rojstnem dnevu ploskala, kako bistro dete je, ker ve abecedo pri 2,5 letih.....figo ve....napiflalo se je je.....in če dete samo pride do raziskovanja črk, številk, do povezovanja...da ti recimo pove "glej mama, Oskar je tudi gekon", ko gleda na animal planetu oddajo o nekih kuščarijih in pač to poveže z likom in risanke.....ali pa ti pove, da se pa mama začne s črko m tako kot muca.....po moje se tako otrok začne povezovati in ne drilati in piflati....samo pustiti mu moraš....pa čeprav kako leto pozneje osvoji določeno znanje kot sosedovo dete......

Jaz ne bi rekla, da smo se mi vsi v šoli piflali.....da smo to počeli vsi....nekateri so se res....recimo tisti, ki so se geografijo in zgodovino učili brez uporabe zemljevida......pa se je večina vseeno naučila uporabljati zemljevid....nekateri pa vseeno ne.....nekaterim se recimo še zdaj zdi brez veze, da se je moral v šoli naučiti definicijo fotosinteze.....čemu neki služi.....? V petem razredu mogoče res še ne veš.....čez nekaj časa, pa ugotoviš, da pač omogoča življenje na zemlji.....če imaš interes seveda, če pa ne, pa se ti zdi vsa piflarija v šoli brezvezna.....

ne nismo/niste se vsi piflali, ampak še vedno so tudi razmišljujoči otroci naleteli na profesorja, ko je zatrl to njihovo vrlino, še vedno je kak piflar bolje odnesel (v smislu boljše ocene), kot nekdo ki je s svojo glavo razmišljal. Ker je še vedno za veliko ljudi bolj pomembno kako oceno otrok v šoli dobi, namesto kako znanje dejansko odnese iz šole. Ok so izjeme tako na eni strani kot na drugi, ampak se dogaja velikokrat ravno to.






Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (16.2.2013 11:08:23)


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


IZVIRNO SPOROČILO: Hope2
Tu se pa popolnoma strinjam in mislim, da je prav tu tista krivda in ne v predčasnem učenju črk.


IMO je vse po istem principu. Predcasno ucenje crk je osnova za reprodukcijo brez dojemanja - ko ze ugotavljamo tovrstni problem.
Z ostalim se pa popolnoma strinjam.





Kot sem že rekla, pri nas se otroci načrtno učijo črke pri 3-4 letih (pred tem številke, pred 3 dnevi je moj 4 letnik prinesel domov napisane račune) in kasneje se tega problema v določenih šolah sploh ne zaznava, pravzaprav kontra kar pišeš. Zaznava se ga pa v šolah, ki imajo podoben sitem kot v nekaterih evropskih državah in nekaterih po svetu. Na podlagi tega bom pač to trdila. Ker ne vidim povezave, ker bi potem morali imeti kriplje... pa jih ni, so zelo samostojni, inovativni in znajo razmišljat. Četudi trdiš da je to osnova ali da stroka tako pravi, dokler bom videla to kar pač vidim, bom to trdila. Različne šole imajo različen sistem in če v ta dva različna sistema pridejo otroci, ki so se učili predčasno črke in iz enega pridejo ven nesposobni razmišljanja in iz drugega inovativni.... bom pač trdila, da je prej krivda v sistemu, kot pa predčasnem učenju črk.


Morda sem se nejasno izrazila. Vseeno je ali je to prezgodnje ucenje crk, prezgodnje ucenje stevilk... tisto kar je pomembno je nacin oz. sistem po katerems e nekaj sistematicno ali nesistematicno dela. Nas solski sistem je naravnan tako, da ne povdarja niti pricakuje logicno povezavo med ucenjem. V tem sistemu je prezgodnje (glede na kognitivni razvoj otroka) ucenje crk temelj za nadaljne ucenje bez razumevanja. Nacin je tudi tisti, ki potem te tezave ne odpravi, saj nima razvitega pristiopa oz. nacina, ki bi poudarjal in gradil logicne povezave in s tem podatku dal moznost, da se prelevi v informacijo.
Izobrazevalni sistem je pri nas neustrezno naravnan - od ucencev zahteva reprodukcijo podatkov, a klju vsem lepim napisanim besedam tudi v beli knjigi o izobrazevanju, mocno sepa pri zahtevah po znanju in izgrahjevanju kompetenc.
Pravzaprav se popolnoma strinjamo.






In zato je bilo nam tudi pomembno v katero šolo ga vpisat, kateri sistem izbrati in zato sem govorila, da so čakalne dobe v določene šole večletne, razlike so očitne. In če ne bi bilo pomembno kak sistem, ne bi bili tam ko smo




Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (16.2.2013 11:37:37)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana
Tudi če ga ponotranjiš ali pozabiš, ko greš iskat se boš spomnil......meni se zdi normalno, da ponotranjiš določen podatek,..


Izobrazevalni sistem , ki udelezenca ne nauci kaj je podatek in da v zvezi s podatki iluzorno govoriti o ponotranjenju je povsem napacno usmerjen izobrazevalni sistem, ker udelezencu, kljub dokoncanem izobrazevanju ne omogoca dovolj razvitih kompetenc, da relevatno, z razumevanjem sledi temi.

Tu se strinjam....vendar običajno slišim to prelaganje odgovornosti prav med glavnimi akterji izobraževalnega procesa, v vrtcu na sestankih...od strokovnih delavk in ravnateljice......prav to slišim vedno znova od kolegic, ki so učiteljice...


Tudi one so del izobrazevalnega sistema in produkt istega izobrazevalnega sistema. Oblikoval jih je sistem.

In prav med glavnimi akterji izobraževalnega procesa.......vzgojitelji, učitelji in profesorji v srednjih šolah.......prav tu ni praktično nobenih omejitev za vpis na fakultete in vsak, ki ima malo časa (in denarja) in ki ni vedel kaj drugega bi študiral je lahko in lahko postane glavni akter vzgojno izobraževalnega procesa pri nas.......in po mojem ni toliko krivda v sistemu samem, kot je krivda pri tistih, ki sestavljajo sistem......


Sistem sestavljajo produkti sistema, zato ga je tudi tako tezko spremeniti.

ker če si učitelj silom prilike, si slab učitelj......


In ce si zdravnik silom prilike, si slab zdravnik. In ce si ekonomsit silom prilike, si slab ekonomist. In ce si cistilka silom pirlike, si slaba cistilka...

in učiteljski poklic je vseeno precej pomemben, da bi se slabo opravljal......in se nemalokrat slabo opravlja, ker sistem to dopušča, ker lahko pač vsak postane vzgojitelj in učitelj.....ker imamo instant izobrazbo....kdor jo hoče jo dobi....in ker imamo sistem, kjer se slabega učitelja do penzije ne moreš rešiti (tu pa je kriv sistem, ja...[sm=smiley1.gif])....


Sistem oblikuje udelezence sistema, ostale pa izvrze.
Sistem je tisti, ki vrednuje dolocen poklic in delovno mesto. Ko bo sistem zastavljen tako, da bo poklic ucitelja zazeljen in visoko vrednovan poklic, bodo najboljsi pedagogi v tem poklicu. Do takrat bomo pa imeli tako kot imamo.

Če si prebrala tisti odstavek, katerega del si vzela iz konteksta in na katerega se nanaša tvoje citiranje si videla, da ne govorim o celotnem prelaganju odgovornosti na starše, še manj pa o družbenih razredih in elitizmu.....ampak sem govorila v bistvu o tem:


Se enkrat bom kopirala tvoj navedek: " In tu po moje nastopijo najprej starši oz. domače okolje..da te že od malega "učijo" uporabljati možgane in razmišljati ter povezovati....."
Visji druzbeni razredi lahko svojim otrokom ponudijo dalec boljsa izhodisca kot starsi iz nizjih druzbenih razredov gde vloge same starsevske izbrazenosti, razgledanosti in povsecenosti izobrazbi otrok, glede sol in solnin, ki jih lahko otroku privoscijo, glede moznosti za udelezbo na dodatnih izobrazevanjih, vzgojnih ukrepih, instrukcijah itn...
Tukaj se skriva elitizem - ce ne bos pripadal dolocenem druzbenem sloju ti bodo dolecene ravni izobrazevanja vedno nedosegljiva,. Dolocena bo raven do katere lahko s svojim socialnim statusom prides in tu bos zabetoniran.
Zato je nujno potrebno ohraniti sistem kot smo ga nekoc imeli, ki je vsem udelezencem ucnega procesa zagotavljal relativno enaka izhodisca in moznosti, ter dovoljeval prosto razvijanje potencialov, ne glede na druzbeno pripadnost.
Kaj prekmalu se sicer lahko najdes v svetu, kjer bo tvojemu otroku onemogocen vpis na "elitno univerzo" (ki ze sama po sebi zagotavlja naprej boljse izhodisce za zaposlitev) ker nimas dovolje denarja, da mu placas solnino ter nimas dovolj kapacitete in financ, da ga ustrezno sama pripravis za nekaksen "sprejemni izpit" kjer bo imel tako enkratne rezultate, da mu bo vpis omogocen; z druge strani bo pa Tovsakovo, Jankovicevo dete brez tezav prislo h koritu brez kakrsne koli omejitve, zgolj pac zato, ker pripada dolcenemu druzbenemu razredu.

O tem in se cem ti je ze Hope2 dovolj odgovorila, pa ne bom razlagala naprej.




liliana -> RE: malček-33 mesecev (16.2.2013 19:59:50)


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


In prav med glavnimi akterji izobraževalnega procesa.......vzgojitelji, učitelji in profesorji v srednjih šolah.......prav tu ni praktično nobenih omejitev za vpis na fakultete in vsak, ki ima malo časa (in denarja) in ki ni vedel kaj drugega bi študiral je lahko in lahko postane glavni akter vzgojno izobraževalnega procesa pri nas.......in po mojem ni toliko krivda v sistemu samem, kot je krivda pri tistih, ki sestavljajo sistem......


Sistem sestavljajo produkti sistema, zato ga je tudi tako tezko spremeniti.



Vendar je nekdo moral oblikovati sistem....in se pojavi vprašanje kaj je bilo prej, ali kura ali jajce......

In ce si zdravnik silom prilike, si slab zdravnik. In ce si ekonomsit silom prilike, si slab ekonomist. In ce si cistilka silom pirlike, si slaba cistilka...


Si slab....ker si nezadovoljen.....in nezadovoljen ekonomist ali nezadovoljna čistilka naredita družbi veliko manjšo škodo kot nezadovoljen zdravnik ali učitelj, ki delata "na ljudeh".....vsi pa jamrajo, ko so nezadovljni....in če jamrajo, slabo opravljajo svoje delo.......

Ko bo sistem zastavljen tako, da bo poklic ucitelja zazeljen in visoko vrednovan poklic, bodo najboljsi pedagogi v tem poklicu. Do takrat bomo pa imeli tako kot imamo.


Se strinjam.....vendar smo starši dobili preveliko demokracijo v šoli in učili učitelja praktično učimo kako naj ta uči in oceni našega otroka....starši smo kar naenkrat postali eksperti za vse.....

Se enkrat bom kopirala tvoj navedek: " In tu po moje nastopijo najprej starši oz. domače okolje..da te že od malega "učijo" uporabljati možgane in razmišljati ter povezovati....."
Visji druzbeni razredi lahko svojim otrokom ponudijo dalec boljsa izhodisca kot starsi iz nizjih druzbenih razredov gde vloge same starsevske izbrazenosti, razgledanosti in povsecenosti izobrazbi otrok, glede sol in solnin, ki jih lahko otroku privoscijo, glede moznosti za udelezbo na dodatnih izobrazevanjih, vzgojnih ukrepih, instrukcijah itn...
Tukaj se skriva elitizem - ce ne bos pripadal dolocenem druzbenem sloju ti bodo dolecene ravni izobrazevanja vedno nedosegljiva,. Dolocena bo raven do katere lahko s svojim socialnim statusom prides in tu bos zabetoniran.


Samo jaz nisem govorila o izobraževanju, dodatnih aktivnosti, inštrukcijah......jaz sem govorila o tem, da kot starš "naučiš" otroka uporabljati možgane...zato sem dala "učiti" v narekovaje.....da recimo namesto drage didaktične igrače, tečaja baleta ali karateja daš otroku na izbiro.....kuhalnico, pisker, drevo, dvorišče za jaganje in mu omogočiš, da se kdaj za kuhalnico in pisker zravsa s sosedovim otrokom, ker ga tako blazno želi dobiti......tega pa so zmožni tudi starši iz nižjih družbenih razredov.......

V bistvu pa starši sami v globalu težimo k elitizmu in kar tekmujemo med sabo.....kdaj bo naše dete znalo abacedo, na koliko dodatnih dejavnosti bo hodilo......k baletu in violini mora dete hoditi, ker je to trenutno in, tuji jezik mora znati, ker je to dobro zanj, k enemu športu pa tudi mora hoditi, da ne bo debel.....želje in sposobnosti otrok pa so postranskega pomena.....in ker otrok že od rojstva nima možnosti odločanja pri stvareh, ki bi jih komot moral imeti.....da bi se recimo veliko raje igral kot bil na tečaju baleta pri 4 letih, da bi recimo otrok sam začel razmišljati in povezovati črke, preden ga tega nadrila starš.....in nekako se mi zdi, da so pri teh zadevah otroci iz nižjih družbenih razredov na boljšem.....ker ti se še vseeno igrajo in imajo možnost samostojnega razvijanja mišljenja, ker se starši ne odločajo vse namesto njih.......iz preprostega razloga, ker starši nimajo denarja za razne dodatne in obogatitvene dejavnosti....

Sistem pač ustvarjamo ljudje....in očitno nam zelo odgovarja tako stanje kot je....ker takoj potem, ko je naše dete neuspešno lahko okrivimo ali vzgojitelja, ali učitelja ali pa celoten sistem......sami pa nismo sposobni prevzeti odgovornosti za to.....




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 [2] 3 4   Naslednja stran >   >>