Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (16.2.2013 8:29:06)
|
IZVIRNO SPOROČILO: liliana Vseeno pa ne bi rekla, da je zgolj krivda izobraževalnega sistema, da ljudje ne znajo uporabljati naučenega znanja v praksi......to, da recimo ena mati (in tudi farmacevtka) ne ve dozirati 2/3 žlice sirupa otroku jaz ne bi rekla, da je zgolj krivda izobraževalnega sistema (pri farmacevtki recimo je, kar taka nima kaj iskati v lekarni, ki tega ne ve) ampak gre bolj za totalno lastno razvado in nerazmišljanje ter komotnost......ker je ne razmišljati bolj enostavno.....ni treba prevzeti nobene krivde in odgovornosti, če ti nekdo drug pove tako in tako......ker vedno lahko potem poveš "saj pa je on tako rekel".... ne vem, ampak tudi ne moreš reči, da je za to krivo predčasno učenje črk. In eno je ko mama doma otroka uči številke, ker kao njenega otročka zanima in potem mali zdrdra do 10 (oz kot pišeš v naslednjem odstavku zdrdra poštevanko ali karkoli in mu vsi ploskajo) ne ve pa sploh kaj je rekel, ne koliko količinsko sploh pomeni številka in drugo je, ko se otroka uči številke, hkrati pa delajo na razumevanju številk, na razumevanju koliko to dejansko je- npr tako delajo v našem vrtcih. Ni dovolj drdranje številk. Tudi glede črk je isto. Eno se naučijo pesmico abecedo in zdrdrajo in drugo je učenje kako črke zvenijo, delajo na fonetiki, kaj sploh je črka, kako se povezujejo, njihov pomen... in isto je z marsikaterim drugim znanjem. Torej pristop k načinu učenja, način ki te prisili k razmišljanju ali pa te naredi pasivnega. Če pomislim, da nekateri učitelji slepo sledijo nekemu sistemu in zahteva od otrok, da se samo naučijo določeno snov iz določene knjige, namesto da bi jih vodil, da sami razmišljajo, da še povežejo to s čem drugim, da vzamejo v roke še kako drugo knjigo....tu je tudi ta razlika, ki bo ene naredila aktivne in druge pasivne, pa naj jih je doma mama učil a črke ali ne. Na faksu in tudi v srednji šoli (prej nisem bila pozorna) so bili profesorji, ki so zahtevali dobesedno napiflano definicijo. čim bolj si se dobesedno napiflal tem boljšo oceno si dobil. Tisti, ki so usmerjeni v razmišljanje, ki bi radi argumentirali ali spodbijali to definicijo, so zviseli, dobili slabo oceno, ker ni znal napamet točne definicije- to je ta zgrešeni sistem, ki ne pusti razmišljat, ampak piflat- pozabi piflanje poštevanke in merskih enot ali drugih dejstev (navedena fotosinteza), v šoli se še marsikaj drugega uči, marsikateri balast, ki čez par let več ne bo uporaben, ki ga bo ena druga teorija izpodbila, katerega bo npr pokopala tehnologija.... in četudi otrok napačno razmišlja, se ga posluša, usmeri in predebatira, ne pa ga zabije s slabo oceno. In zaradi takega sistema so tudi v sloveniji ljudje, ki so končali šole s slabimi ocenami, ampak se v življenju precej bolj znajdejo, kot pa nekdo ki ima nek naziv in zato nekdo, ki je imel matematiko 2 bo znal kolk je 2/3 en z nazivom bo pa bluzil in iskal potrditev in čakal, da mu nekdo reče, bravo sedi 5 In tu po moje nastopijo najprej starši oz. domače okolje..da te že od malega "učijo" uporabljati možgane in razmišljati ter povezovati.. ja in kaj pomaga temu otroku, ko pride v sistem ko mu to vrlino ne omogoča uporabljati in razvijati naprej. Četudi otrok zelo zgodaj ne dobi tega od staršev, mu lahko šolski sistem kasnej to da in četudi mu starši dajo to zgodaj, mu lahko zgrešen šolski sistem to vrlino potlači in zato pravim, da ni tolk pomembno kdaj se nauči črke, ampak je pomemben sistem, ki bo omogočil vsem otrokom aktivne možgane. Ne morejo vsi starši tega dat otroku, nimajo vsi idealnega otroštva ali idealnih staršev... gredo pa več ali manj vsi v šolo in zato naj bo raje povdarek na primernem šolskem sistemu, kot pa krivdo prelagati staršem ...in to ne tako, da te pri dveh letih drilajo številke in abecedo, da jo boš pri dveh in pol letih znal zdrdrati in bo cela rodbina na rojstnem dnevu ploskala, kako bistro dete je, ker ve abecedo pri 2,5 letih.....figo ve....napiflalo se je je.....in če dete samo pride do raziskovanja črk, številk, do povezovanja...da ti recimo pove "glej mama, Oskar je tudi gekon", ko gleda na animal planetu oddajo o nekih kuščarijih in pač to poveže z likom in risanke.....ali pa ti pove, da se pa mama začne s črko m tako kot muca.....po moje se tako otrok začne povezovati in ne drilati in piflati....samo pustiti mu moraš....pa čeprav kako leto pozneje osvoji določeno znanje kot sosedovo dete...... Jaz ne bi rekla, da smo se mi vsi v šoli piflali.....da smo to počeli vsi....nekateri so se res....recimo tisti, ki so se geografijo in zgodovino učili brez uporabe zemljevida......pa se je večina vseeno naučila uporabljati zemljevid....nekateri pa vseeno ne.....nekaterim se recimo še zdaj zdi brez veze, da se je moral v šoli naučiti definicijo fotosinteze.....čemu neki služi.....? V petem razredu mogoče res še ne veš.....čez nekaj časa, pa ugotoviš, da pač omogoča življenje na zemlji.....če imaš interes seveda, če pa ne, pa se ti zdi vsa piflarija v šoli brezvezna..... ne nismo/niste se vsi piflali, ampak še vedno so tudi razmišljujoči otroci naleteli na profesorja, ko je zatrl to njihovo vrlino, še vedno je kak piflar bolje odnesel (v smislu boljše ocene), kot nekdo ki je s svojo glavo razmišljal. Ker je še vedno za veliko ljudi bolj pomembno kako oceno otrok v šoli dobi, namesto kako znanje dejansko odnese iz šole. Ok so izjeme tako na eni strani kot na drugi, ampak se dogaja velikokrat ravno to.
|
|
|
|