RE: malček-33 mesecev (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (16.2.2013 21:40:26)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana
Vendar je nekdo moral oblikovati sistem....in se pojavi vprašanje kaj je bilo prej, ali kura ali jajce......


Javno mnenje, druzbeno stalisce, odnos do solstva ter izobrazevalnih vrednot ni nakljucno.

In ce si zdravnik silom prilike, si slab zdravnik. In ce si ekonomsit silom prilike, si slab ekonomist. In ce si cistilka silom pirlike, si slaba cistilka...


Si slab....ker si nezadovoljen.....in nezadovoljen ekonomist ali nezadovoljna čistilka naredita družbi veliko manjšo škodo kot nezadovoljen zdravnik ali učitelj, ki delata "na ljudeh".....vsi pa jamrajo, ko so nezadovljni....in če jamrajo, slabo opravljajo svoje delo.......


Pravkar lahko opazujemo koliko malo skode naredijo "nezadovoljni" ekonomisti... Ekonomisti so za marsovce, ne za ljudi; nezadovoljna cistilka v operacijski dvorani KC-a je nepomembna...?


Se strinjam.....vendar smo starši dobili preveliko demokracijo v šoli in učili učitelja praktično učimo kako naj ta uči in oceni našega otroka....starši smo kar naenkrat postali eksperti za vse.....


Starsi smo tu najmanj pomembni. Vzroki so povsem drugacni in sicer je na RR ze bila ena tema kjer se je o tem razpravljalo in ne bom ponavljala.

Samo jaz nisem govorila o izobraževanju, dodatnih aktivnosti, inštrukcijah......jaz sem govorila o tem, da kot starš "naučiš" otroka uporabljati možgane...zato sem dala "učiti" v narekovaje.....da recimo namesto drage didaktične igrače, tečaja baleta ali karateja daš otroku na izbiro.....kuhalnico, pisker, drevo, dvorišče za jaganje in mu omogočiš, da se kdaj za kuhalnico in pisker zravsa s sosedovim otrokom, ker ga tako blazno želi dobiti......tega pa so zmožni tudi starši iz nižjih družbenih razredov.......


In kako stars, ki ne zna uporabljati mozgane nauci otroka, da uporablja mozgane? Omogociti otroku, da se kdaj za kuhavnico in pisker zravsa z sosedovim otrokom spada v odrascanje in ne v izopbrazevalni sistem. Sicer pa res ne vem, kako naj ta ravs pomaga pri ucenju kako uporabljati mozgane in sistemski izobrazevalni uspesnosti ...
Sola je nosilec izobrazevalnega procesa in zgoraj ugotavljas kot slabost "ekspertnost" starsev na vsakem podrocju, a sedaj uvajas starsa kot nosilca procesa izobrazevanja in nosilca sistematicnega razvoja samostojnega razmisljanja. Vseeno eksperti? Rdeca nit teme je vseeno se vedno izobrazevalni sistem.

V bistvu pa starši sami v globalu težimo k elitizmu in kar tekmujemo med sabo. ....


In nas druzbeni sistem k temu tudi spodbuja, kar je istocasno kazalec o pomanjkanju kriticnega misljenja in slabostih sistema, v kolikor kriticno misljenje postavis kot vrednoto.

.....in nekako se mi zdi, da so pri teh zadevah otroci iz nižjih družbenih razredov na boljšem.....ker ti se še vseeno igrajo in imajo možnost samostojnega razvijanja mišljenja, ker se starši ne odločajo vse namesto njih.......iz preprostega razloga, ker starši nimajo denarja za razne dodatne in obogatitvene dejavnosti....


Vidis v tem je velik del problema... ker se ti samo zdi, a postavis se kot ekspert (pri cemer pa povsem pomesas in zamesas izobrazevalni sistem in obsolske dejavnosti) in si se najdes razlago in zakljucis, da otroci nizjih druzbenih slojev imajo vec igre, ker jih starsi ne vodijo na dejavnosti in posledicno imajo ti moznost samostojnega razvijanja misljenja, ker se starsi ne odlocajo namesto njih.... Zdaj smao se manjka da nas poucis, kako bomo najboljse strokovnjake dobili ce ne ukalupljamo otroke v solski sistem in ucenje ampak jih prepustimo same sebi, da sami razvijajo samostojno misljenje in potem bomo nacija genijalcev...

Sistem pač ustvarjamo ljudje....in očitno nam zelo odgovarja tako stanje kot je....ker takoj potem, ko je naše dete neuspešno lahko okrivimo ali vzgojitelja, ali učitelja ali pa celoten sistem......sami pa nismo sposobni prevzeti odgovornosti za to.....


V prejsnjem postu (in tudi v tem) si razlagala kako so vzgojitelji, ucitelji slabi, ker je stanje na faxih porazno in je vsak lahko ucitelj, kar se seveda pozna na rezultatih.... sedaj postavis starse kot generirajoco moc za slab sistem , ker je le-ta uporaben, ko so nasi otroci neuspesni.
Povezava, kjer zatrjujes slabe rezultate zaradi slabih uciteljev in sistema ter izkljucis slabe rezultate pri ucencih zaradi slabih uciteljev in sistema (pravzaprav izkljucis otroke kot udelezence samega sistema) ter postavis povezavo, da je sistem slab ker nam ustreza, da ga krivimo za neuspehe svojih otrok (torej je sistem samo imaginarno slab) je popolnoma skregan z logiko.
Tudi taksno pisanje je rezultat slabega izobrazevalnega sistema.







liliana -> RE: malček-33 mesecev (17.2.2013 17:11:21)


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Tudi taksno pisanje je rezultat slabega izobrazevalnega sistema.



Tudi tvoje pisanje je rezultat slabeba izobraževalnega sistema.....kjer vzameš iz konteksta le to kar želiš ter začneš secirati vsako vejico in posamezni veznik......v bistvu sva bili obe del istega slabega izobraževalnega sistema....

In zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu razvila sposobnost povezovanja, logičnega sklepanja, znaš svoje znanje uporabiti v praksi? Torej zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu lahko razvila sposobnost razmišljanja, razumevanja, so tvojo možgani vsestranski aktivni.....jaz pa recimo te sposobnisti nisem razvila....?




LuLu -> RE: malček-33 mesecev (17.2.2013 17:22:28)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Tudi taksno pisanje je rezultat slabega izobrazevalnega sistema.



Tudi tvoje pisanje je rezultat slabeba izobraževalnega sistema.....

[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] kako zabavno branje [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] 




liliana -> RE: malček-33 mesecev (17.2.2013 20:31:58)


IZVIRNO SPOROČILO: LuLu

/smiley36.gif[/image] kako zabavno branje [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] 


Branje drugega je vedno bolj zabavno kot branje lastnega umotvora.....se strinjam......[sm=smiley1.gif]




dadd0 -> RE: malček-33 mesecev (17.2.2013 21:21:08)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Tudi taksno pisanje je rezultat slabega izobrazevalnega sistema.



Tudi tvoje pisanje je rezultat slabeba izobraževalnega sistema.....kjer vzameš iz konteksta le to kar želiš ter začneš secirati vsako vejico in posamezni veznik......v bistvu sva bili obe del istega slabega izobraževalnega sistema....

In zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu razvila sposobnost povezovanja, logičnega sklepanja, znaš svoje znanje uporabiti v praksi? Torej zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu lahko razvila sposobnost razmišljanja, razumevanja, so tvojo možgani vsestranski aktivni.....jaz pa recimo te sposobnisti nisem razvila....?

Tudi tvoje pisanje je rezultat slabeba izobraževalnega sistema.....kjer vzameš iz konteksta le to kar želiš ter začneš secirati vsako vejico in posamezni veznik......v bistvu sva bili obe del istega slabega izobraževalnega sistema....

In zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu razvila sposobnost povezovanja, logičnega sklepanja, znaš svoje znanje uporabiti v praksi? Torej zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu lahko razvila sposobnost razmišljanja, razumevanja, so tvojo možgani vsestranski aktivni.....jaz pa recimo te sposobnisti nisem razvila....?


Slab izobraževalni sistem včasih iznedri tudi dobre strokovnjake. Izjemni posamezniki uspejo tudi v primeru če sistema sploh ni, ali celo izgradijo sistem.

Nisem bil del istega izobraževalenga sistema kot ti. Kljub temu vsak dan imam opravka z ljudmi in posledicami, ki so njegov produkt. Na podlagi lastnih iskušenj lahko trdim, da izobraževalni sistem ni dober.

Tudi sama si primer. Frodo napiše 2+2=4, ti pa začneš o barvah listja v gozdu. Priznam, Frodota je težko slediti, saj piše daleč nad slovenskim povprečjem. Tudi izobraženi in razgledani rabimo vložiti energijo za branje, toda vredno je tega.




Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (17.2.2013 22:05:19)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Tudi taksno pisanje je rezultat slabega izobrazevalnega sistema.



Tudi tvoje pisanje je rezultat slabeba izobraževalnega sistema.....kjer vzameš iz konteksta le to kar želiš ter začneš secirati vsako vejico in posamezni veznik......v bistvu sva bili obe del istega slabega izobraževalnega sistema....


Na sreco sem bila udelezena v razlicnih izobrazevalnih sistemih doma in v tujini, pa jih lahko tudi primerjam brez tezav. Sicer pa kdaj lahko pricakujem tvojo utemeljitev o slabostih mojega pisanja?

In zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu razvila sposobnost povezovanja, logičnega sklepanja, znaš svoje znanje uporabiti v praksi?


Ni praksa v vprasanju. Verjamem, da si v praksi verjetno uporabna, sepa ti pa pri abstraktni logiki.

Torej zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu lahko razvila sposobnost razmišljanja, razumevanja, so tvojo možgani vsestranski aktivni.....jaz pa recimo te sposobnisti nisem razvila....?


Odgovor ti je znan, samo sprijazniti se moras.
Pravzaprav, namesto da se spuscas na osebno raven, potrudi se kaj bolj utemeljenega in smiselnega povedati o temi.






LuLu -> RE: malček-33 mesecev (17.2.2013 22:27:08)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana


IZVIRNO SPOROČILO: LuLu

/smiley36.gif[/image] kako zabavno branje [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]  


Branje drugega je vedno bolj zabavno kot branje lastnega umotvora.....se strinjam......[sm=smiley1.gif]

No, ja... meni je moje zabavne tekste tudi fajn brati [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]
Zabavno je, nima veze od koga je.




liliana -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 10:59:59)

IZVIRNO SPOROČILO: dadd0

Tudi sama si primer. Frodo napiše 2+2=4, ti pa začneš o barvah listja v gozdu. Priznam, Frodota je težko slediti, saj piše daleč nad slovenskim povprečjem. Tudi izobraženi in razgledani rabimo vložiti energijo za branje, toda vredno je tega.



Frodi zelo redko napiše, da je 2+2=4.....frodo zapiše tako....10+2-8+3+2-5=4....in verjamem ti, da moraš vložiti energijo že za branje, kaj šele za razumevanje.....







LuLu -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 11:11:44)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana

Frodi zelo redko napiše, da je 2+2=4.....frodo zapiše tako....10+2-8+3+2-5=4....
No, zdaj pa še reči, da to ni zabavno branje [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




liliana -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 12:01:23)

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Na sreco sem bila udelezena v razlicnih izobrazevalnih sistemih doma in v tujini, pa jih lahko tudi primerjam brez tezav. Sicer pa kdaj lahko pricakujem tvojo utemeljitev o slabostih mojega pisanja?



Torej lahko te primerjave deliš tudi z nami, ki nismo imeli take sreče primerjati teh sistemov....ne pa takoj s posmehljivostjo zatreti vsakega, ki ti takoj ne prikima, ko ti poveš "slovenski oz. jugoslovanski šolski sitem je slab".....

in ker jaz pač izhajam iz tega, da sistem sestavljajo ljudje in da se vsak izobraževalni sistem začne z vzgojo (običajno se to povezuje in tudi stroka govori o vzgojno-izobraževalnem sistemu)....in vzgoja se pač začne v družinskem okolju......

in pač pod vzgojo spada tudi, da otroku omogočiš, da se razvija spontano tam kjer se lahko, da ga pretirano ne zavijaš v vato, da mu privzgojiš določene vrednote (med katero tudi spada to, da spoštuje vzgojitelja in učitelja.....da recimo ne šimfaš pred otrokom vsak dan vzgojiteljico, učiteljico, da ne govoriš pred njim zgolj "šolski sistem je slab" in to vsakodnevno kot papiga ponavljaš.....), da otroka kot starš ne učiš vsega, ampak mu omogočiš, da kaj tudi sam najde in si kaj sam poišče.....meni se zdi to pač pomembno za kasnejšo uspešnost otroka v šoli.....

ker recimo, ni dobro niti zdravo, da mati otroku pri 17 letih v gimnaziji pomaga pisati seminarsko nalogo oz. mu praktično v celoti dela seminarsko nalogo....in to ni krivda zgolj šolskega sistema ampak je v prvi vrsti krivda domače vzgoje.....da starš dela vse stvari namesto otroka....in ker starš otroku v otroštvu ni omogočil da si otrok "možgane sam pili", ker se je vedno odločal namesto njega (kdaj lahko je čokolado, kdaj mora na sprehod, na kateri trening mora, kdaj se bo učil črk in številk....) otrok tega ne zna......in ima tak otrok v šolskem sistemu probleme......ker se ne zna drugače učiti kot se napiflati....ker je starš delal in razmišljal namesto njega, otrok je pa bil zgolj primoran delati to, kar je starš rekel....torej ponavljati za njim.....in se dete pač pifla v šoli....starš pa potem bemti, da je "šolski sistem slab", ker se njegovo dete mora učiti in ker njegovo dete ne dosega takih rezultatov kot starš pričakuje od njega......

In zdaj mi povej, zakaj mora biti tako razmišljanje podkrepljeno s tvojim posmehom.....?

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Ni praksa v vprasanju. Verjamem, da si v praksi verjetno uporabna, sepa ti pa pri abstraktni logiki.



Saj verjetno zato običajno tudi ne prideva skupaj[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image] .....ker abstraktnost tebi izredno leži, šibka si pa v udejanjanju abstraktnega v praksi......

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Torej zakaj si ti v tem slabem izobraževalnem sistemu lahko razvila sposobnost razmišljanja, razumevanja, so tvojo možgani vsestranski aktivni.....jaz pa recimo te sposobnisti nisem razvila....?


Odgovor ti je znan, samo sprijazniti se moras.
Pravzaprav, namesto da se spuscas na osebno raven, potrudi se kaj bolj utemeljenega in smiselnega povedati o temi.



Nič bolj se nisem spustila na osebno raven kot ti, ki si zgolj kritizirala moj način povezovanja in razmišljanja oz. se temu celo posmehovala......utemeljenega in smiselnega pa tudi nisi ravno kaj dosti napisala, razen v prvih dveh postih...po dveh postih ti pa običajno zmanjka argumentov in se sama spustiš na osebni nivo in se začneš posmehovati.....zato ne oporekaj drugim spuščanja na osebni nivo, ker itak čakaš samo to....če pa se sogovornik predolgo "brani", pa sama sprovociraš obračun na osebne nivoju[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley2.gif[/image]




dadd0 -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 15:01:10)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana

IZVIRNO SPOROČILO: dadd0

Tudi sama si primer. Frodo napiše 2+2=4, ti pa začneš o barvah listja v gozdu. Priznam, Frodota je težko slediti, saj piše daleč nad slovenskim povprečjem. Tudi izobraženi in razgledani rabimo vložiti energijo za branje, toda vredno je tega.



Frodi zelo redko napiše, da je 2+2=4.....frodo zapiše tako....10+2-8+3+2-5=4....in verjamem ti, da moraš vložiti energijo že za branje, kaj šele za razumevanje.....



Če mi verjameš v prvem delu, zakaj mi ne verjameš v drugem? Ali ti zgolj zmanjka energije, ali gre za kakšno osebno zamero?




Paštetka -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 15:56:23)

Jaz pa mislim,da se s tem obremenjujemo samo starši. Kaj zmore, kaj ne zmore oz. kaj bi lahko, kaj ne bi, ...itd.

Kolikokrat slišim: pa kaj vse morajo vedeti,pa kaj vse se učijo, pa kdaj oz. v katerem razredu smo se mi to učili....
Moj mali je šel v šolo, ko še sploh ni bil 6 let star. Brati je vedel, ko je bi star točno 6 let. Zdaj, pri sedmih sešteva in odšteva in išče neznano število hitreje od mene. Vse se je naučil v šoli, pred šolo se nič nismo doma učili. Pa sploh ne zgledajo ubogi, kaj vse se zahteva od njih. Meni se zdi, da vse to z levo roko osvojijo.
Recimo mala, stara 5,5 let. Bere velike in male tiskane besede, napiše večinoma pravilne besede. Nihče je ni učil, oba z moźem sva bila šokirana, ko je samo enkrat začela brati. Zgleda, da je pobrala od bratca, ko je vadil doma, se učil.

Hočem reči, da se mi trenutno zdi, da smo starši tisti, ki delamo neke blokade oz. smo mnenja,da pa tega ne zmorejo, da še ni čas, da so majhni, naj se še samo igrajo.. Ne vem no...meni se ne zdi, da bi bila prikrajšana za otroštvo, za igro....ne vem, no...nekak se mi zdi, da to vse osvojijo skozi igro. Prav tako tudi tuji jezik. Vse je torej odvisno načina podajanja in izbire igre otroku, zanimanja....
prav tako "gre svet naprej". Vsaka generacija je pametnejša od prejšnje, tehnika gre naprej...

Edini problem, ki ga vidim je v iskanju rešitev, razmišljanja s svojo glavo. Ker današnji otroci so vajeni že gotovih rešitev, absorbirajo nam skoraj nemogoče reči, vse se naučijo brez problema...ne znajo pa razmišljati s svojo glavo.




Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 18:54:32)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin

Na sreco sem bila udelezena v razlicnih izobrazevalnih sistemih doma in v tujini, pa jih lahko tudi primerjam brez tezav. Sicer pa kdaj lahko pricakujem tvojo utemeljitev o slabostih mojega pisanja?



Torej lahko te primerjave deliš tudi z nami, ki nismo imeli take sreče primerjati teh sistemov....ne pa takoj s posmehljivostjo zatreti vsakega, ki ti takoj ne prikima, ko ti poveš "slovenski oz. jugoslovanski šolski sitem je slab".....


Ni nobene posmehljivosti. Več kot jasno je, da tako zastavljen izobraževalni sistem kot je sedaj daje slabe rezultate. Rezultati slabo naravnanega izobrazevalnega sistema so opazni tudi v vsakdanjih situacijah, kot tudi v tvojem pisanju. Ce to ugotovim, to se ne pomeni, da se ti posmehujem.

in ker jaz pač izhajam iz tega, da sistem sestavljajo ljudje in da se vsak izobraževalni sistem začne z vzgojo (običajno se to povezuje in tudi stroka govori o vzgojno-izobraževalnem sistemu)....in vzgoja se pač začne v družinskem okolju......


Vzgoja in izobraževanje sta povezana, vendar vseeno zasebna procesa in sistema. Imamo lahko vzgojeno osebo, ki je popolnoma neizobrazena in obratno. Vstop v izobraževalni sistem se začne z vstopom v izobraževalno ustanovo (izjemoma v njen substitut). Izobraževalni sistem je formalen, državno potrjen sistem s točno določenimi cilji, nalogami, zahtevami, standardi... ter točno določenimi izvajalci.
Nujno potrebno je razmejiti kaj je vzgoja in kaj izobraževanje. Stične točke med njima ne bi smele ustvarjati zmedo ter nerazlikovanje istih.

in pač pod vzgojo spada tudi, da otroku omogočiš, da se razvija spontano tam kjer se lahko, da ga pretirano ne zavijaš v vato, da mu privzgojiš določene vrednote (med katero tudi spada to, da spoštuje vzgojitelja in učitelja.....da recimo ne šimfaš pred otrokom vsak dan vzgojiteljico, učiteljico, da ne govoriš pred njim zgolj "šolski sistem je slab" in to vsakodnevno kot papiga ponavljaš.....), da otroka kot starš ne učiš vsega, ampak mu omogočiš, da kaj tudi sam najde in si kaj sam poišče.....meni se zdi to pač pomembno za kasnejšo uspešnost otroka v šoli.....


Nesmisel je govoriti o spontanosti in privzgajanju ter vzgoji v isti sapi. Že s samim tem, da določaš kaj je treba privzgojiti in kaj prepustiti otroku zavržeš spontanost. Posledično ne moreš govoriti o spontanosti temveč o klasičnem privzgajanju in oblikovanju otroka pod zunanjimi vplivi.

Čeprav je spontana vzgoja pred stoletji imela svoje zagovornike je že zdavnaj opuščena, saj je nezdružljiva s procesom izobraževanja.

ker recimo, ni dobro niti zdravo, da mati otroku pri 17 letih v gimnaziji pomaga pisati seminarsko nalogo oz. mu praktično v celoti dela seminarsko nalogo....in to ni krivda zgolj šolskega sistema ampak je v prvi vrsti krivda domače vzgoje.....


Pravilno naravnan izobraževalni sistem bi to onemogočil. Ko stars naredi izdelek namesto otroka ze v prvi triadi, je potrebno taksen izdelek negativno oceniti. Nasprotno ravnanje, kot uveljavljno v nasem solskem sistemu pa podpira in opravicuje taksno "strsevsko delo" ter ga nagrajuje. Povsem zmotno.
In to ni napaka zgolj domace vzgoje, to je napacno naravnan izobrazevalni sistem.

da starš dela vse stvari namesto otroka....in ker starš otroku v otroštvu ni omogočil da si otrok "možgane sam pili", ker se je vedno odločal namesto njega (kdaj lahko je čokolado, kdaj mora na sprehod, na kateri trening mora, kdaj se bo učil črk in številk....) otrok tega ne zna......in ima tak otrok v šolskem sistemu probleme.....


Otrok ne rabi izpiljenih možganov, da iskorišča servilnost staršev in družbeni sistem usmerjen v permisivno vzgojo.

ker se ne zna drugače učiti kot se napiflati....ker je starš delal in razmišljal namesto njega, otrok je pa bil zgolj primoran delati to, kar je starš rekel....torej ponavljati za njim.....in se dete pač pifla v šoli....starš pa potem bemti, da je "šolski sistem slab", ker se njegovo dete mora učiti in ker njegovo dete ne dosega takih rezultatov kot starš pričakuje od njega......


Izobrazevalni sistem je sistem, ki mora osposobiti otroka v ucnem procesu. ne glede na vzgojo, ki jo je bil delezen.
V tej kombinaciji si pozabila, da so nosilci izobrazevalnega procesa ucitelji, ki imajo vpliv, ki od ucencev nekaj zahtevajo in pricakujejo. Od njih je odvisno ali bo ucenec usmerjen v reprodukcijo ali v neko drugo smer oz. kaj se bo od njega pricakovalo.

In zdaj mi povej, zakaj mora biti tako razmišljanje podkrepljeno s tvojim posmehom.....?


Vnovič ni nobenega posmeha, zgolj ugotovitev. Kot je ugotovitev, da si znova izključila dejavnike izobraževanja – učitelje iz izobraževalnega procesa. Na podlagi napisanega je razumeti, da so starši in otroci sami v izobraževalnem procesu ter sami tvorijo sistem.

IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin
Saj verjetno zato običajno tudi ne prideva skupaj[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image] .....ker abstraktnost tebi izredno leži, šibka si pa v udejanjanju abstraktnega v praksi......


[sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif][sm=smiley36.gif]

Nič bolj se nisem spustila na osebno raven kot ti, ki si zgolj kritizirala moj način povezovanja in razmišljanja oz. se temu celo posmehovala......


To da pišeš nelogičnosti je dejstvo na objektivni in ne osebni ravni. Sicer si imela možnost argumentirati kako tvoje "ponotranjenje podatkov" tako tudi logicno povezavo, kar sem ti sicer tudi povsem argumentirano pojasnila zakaj ni tako, kot menis , da je. Namesto, da bi argumentirano odgovorila nepotrebno in neupraviceno "jokaš" o osebni ravni in posmehovanju.

utemeljenega in smiselnega pa tudi nisi ravno kaj dosti napisala, razen v prvih dveh postih...po dveh postih ti pa običajno zmanjka argumentov in se sama spustiš na osebni nivo in se začneš posmehovati.....zato ne oporekaj drugim spuščanja na osebni nivo, ker itak čakaš samo to....če pa se sogovornik predolgo "brani", pa sama sprovociraš obračun na osebne nivoju[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley2.gif[/image]


Še kaj o izobraževalnem (in ne vzgojnem) sistemu?





Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 18:56:52)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana

Frodi zelo redko napiše, da je 2+2=4.....frodo zapiše tako....10+2-8+3+2-5=4....in verjamem ti, da moraš vložiti energijo že za branje, kaj šele za razumevanje.....


Glavno, da ze podzavestno vesta, da kakor koli zapisem, zapisem tocno, brez napak. [sm=smiley4.gif]






Frodo Bisagin -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 19:00:26)


IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka

Jaz pa mislim,da se s tem obremenjujemo samo starši. Kaj zmore, kaj ne zmore oz. kaj bi lahko, kaj ne bi, ...itd.

Kolikokrat slišim: pa kaj vse morajo vedeti,pa kaj vse se učijo, pa kdaj oz. v katerem razredu smo se mi to učili....
Moj mali je šel v šolo, ko še sploh ni bil 6 let star. Brati je vedel, ko je bi star točno 6 let. Zdaj, pri sedmih sešteva in odšteva in išče neznano število hitreje od mene. Vse se je naučil v šoli, pred šolo se nič nismo doma učili. Pa sploh ne zgledajo ubogi, kaj vse se zahteva od njih. Meni se zdi, da vse to z levo roko osvojijo.
Recimo mala, stara 5,5 let. Bere velike in male tiskane besede, napiše večinoma pravilne besede. Nihče je ni učil, oba z moźem sva bila šokirana, ko je samo enkrat začela brati. Zgleda, da je pobrala od bratca, ko je vadil doma, se učil.

Hočem reči, da se mi trenutno zdi, da smo starši tisti, ki delamo neke blokade oz. smo mnenja,da pa tega ne zmorejo, da še ni čas, da so majhni, naj se še samo igrajo.. Ne vem no...meni se ne zdi, da bi bila prikrajšana za otroštvo, za igro....ne vem, no...nekak se mi zdi, da to vse osvojijo skozi igro. Prav tako tudi tuji jezik. Vse je torej odvisno načina podajanja in izbire igre otroku, zanimanja....
prav tako "gre svet naprej". Vsaka generacija je pametnejša od prejšnje, tehnika gre naprej...

Edini problem, ki ga vidim je v iskanju rešitev, razmišljanja s svojo glavo. Ker današnji otroci so vajeni že gotovih rešitev, absorbirajo nam skoraj nemogoče reči, vse se naučijo brez problema...ne znajo pa razmišljati s svojo glavo.


Ce od otroka zahtevas samo, da jed pogreje, ne mores pricakovati, da bo jed znal tudi skuhati. Ce od njega pricakujes, da jed zna skuhati in uporabiti vse kuhinjske aparate ter ga slednje tudi naucis, lahko pricakujes, da bo jed znal tudi pogreti, ne da bi mu to posebej razlagala.
Ce otroka naucis kako se uciti, kako logicno povezovati stvari, kako uporabiti podatke in informacije, ki so mu na voljo, lahko od njega pricakujes, da je opremljen za samostojno napredovanje in, da ima temelj za razmisljanje s svojo glavo.




liliana -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 20:55:07)


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


Še kaj o izobraževalnem (in ne vzgojnem) sistemu?




Samo to[sm=smiley1.gif]....baje je predšolska vzgoja (ne glede na to, ali jo izvaja vzgojno varstveni zavod ali je izvedena v domačem okolju) izredno pomembna za "pripravo" otroka za izobraževalni sistem oz. za vstop v šolo.....nekateri so celo mnenja, da je neprecenljiva in nenadomestljiva....in jaz sem v bistvu govorila o tem (tudi tema je bila odprta s tem namenom)....o pomembnosti predšolskega učenja oz. pripave otroka na šolo.....in k pripravi otroka na šolo pač spada tudi vzgoja......stroka celo pravi, da tisti, ki obiskujejo vrtec (kjer se izvaja sicer vzgojno izobraževalni proces, poudarek pa je vseeno na vzgoji) mnogo lažje vstopijo v izobraževalni sistem.....

Zato jaz ne bi tako strogo ločila izobraževalnega in vzgojnega sistema.....ker sta povezana....tudi v šoli....in če v enem razredu 15 staršev dela otrokove seminarske in jih zgolj trije otroci sami naredijo predstavlja to velik problem za izobraževalni sistem ....in učitelj se težko bori proti 15 staršem, ki imamo v šoli veliko preveč demokracije in si lahko v izobraževalnem sistemu vse dovolimo (to je slabost izobraževalnega sistema, da smo dovolili laikom, kar starši smo, vpletanje v učni proces......naloga staršev je vzgoja, ki mora iti z roko v roki tudi z izobraževanjem oz. učenjem, izobražuje pa učitelj, neodvisno od starševskih želja in zahtev.....)

Pač ne more biti striktne ločniče med izobraževalnim in vzgojnim sistemom.....ker sta povezana.....




liliana -> RE: malček-33 mesecev (18.2.2013 21:05:22)


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


Glavno, da ze podzavestno vesta, da kakor koli zapisem, zapisem tocno, brez napak. [sm=smiley4.gif]



Daj zapiši še prosim, da odgovor na post na RR deluje točno, popolno in brez napak, takoj ob prvem kliku......[sm=jezicek.gif] da bo v naši podzavesti, da je to res....[sm=smiley2.gif]




Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 6:59:57)


IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka

Jaz pa mislim,da se s tem obremenjujemo samo starši. Kaj zmore, kaj ne zmore oz. kaj bi lahko, kaj ne bi, ...itd.



Hočem reči, da se mi trenutno zdi, da smo starši tisti, ki delamo neke blokade oz. smo mnenja,da pa tega ne zmorejo, da še ni čas, da so majhni, naj se še samo igrajo.. Ne vem no...meni se ne zdi, da bi bila prikrajšana za otroštvo, za igro....ne vem, no...nekak se mi zdi, da to vse osvojijo skozi igro. Prav tako tudi tuji jezik. Vse je torej odvisno načina podajanja in izbire igre otroku, zanimanja....
prav tako "gre svet naprej". Vsaka generacija je pametnejša od prejšnje, tehnika gre naprej...



Lej tvoja dva sta si to sama izbrala, prvega ni zanimalo in je imel možnost igre do 6 leta in potem je itak vse nadoknadil in še več. Ampak noben ni zahteval in pritiskal nanjga, ste ga vsi pustili. Druga pa je pač sama pobrala od starejšega, jo zanima in pobere, hkrati ima tudi možnost da od določene osebe pobere in ima na razpolago knjige, ipad, igrice... pobira ker želi, ker ima možnost in ker je dovolj zrela za to.
Jaz bom pa še vedno trdila, da je naš premali za kaj takega in da se naj še igra, ker si to tudi želi. Naš si ni želel učit črk in številk, naš je kot tvoj prvi. Če mu daš izbiro, bo izbral igro. Pa je vseeno prisiljen v tak sistem. Ni trmasti in se ne bo upiral, zato sodeluje in pač pobira, se uči.
In ko gledaš otroka ko sploh ne dojame kako napisat številko 1. Tebi se ti zdi tako enostavno, tako razumevajoče, njemu pa je to kot tebi kitajščina, takrat veš, da je še premali. Pa tu ne gre za prikrajšano otroštvo, ker se kljub vsemu niti meni ne zdi, da ima naš prikrajšano otroštvo, še vedno se preigra večino dneva. Sploh ni poanta v prikrajšanem otroštvu ali premalo igre!




Paštetka -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 8:44:34)

Mislim, da je reakcija otrok pri neznanem podobna pri vseh. Lahko rečem tudi pri odraslih, še bolj je pa izrazita pri starejših.
Če nekdo ne zna napisati enko, ali poimenovati barvo barvice ipd...torej, ko se sooča z nekim, ko še ne pozna, nekaj česa nerazume...in če mu ne bo dovolj zanimivo se bo še res igrat-počet kaj drugega, bo jokal, da tega ne razume, da ne ve... Ko se je starejši učil brati, pisati, računati, se je jokal zraven, da česa ne razume... Ker razmišljajo tako, da pa tega ne ve in konec. In brez vaje se res ne bo.... Vedo sem mu govorila: vaja dela mojstra, če mojster dela vajo. In v vsakem razredu, mesecu se učijo kaj novega. V šoli gre namreč zelo hitro, ne tako kot v vrtcu ali doma. In še vedno, ko je kaj novega, neznanega je podoben strah. Ampak zdaj ga že lahko opomnim in razume, da vaja dela mojstra, če mojster dela vajo. Ga vprašam kako se je naučil brati in raçunati, še prej sedeti, hoditi. Pokažem mu tudi poskuse, kolikokrat je poskušal sam, kolikorat je padel in se spet pobral preden je shodil...in potem se spravi zraven.

Hočem povedati, da sem mnenja, da lahko otroku pomagaš ga naučiti kako premagati to mejo neznanega, lahko pa ga pustiš ali še p mojem mnenju hujše, mu natančno vse razložiš kako delujejo aparature, ki jih imaš v kuhinji, da jih bo vedel uporabljati in skuhati kosilo. In ko bo prišel v drugo kuhinjo z novimi aparaturami, bo čakal, da mu jih prej nekdo razloži.

Ne pravim, da delam jaz prav. Hočem reči, da se mi zdi najbolj logično, da je najboljše, da otrok sam pride do rešitve, vendar če ne bo imel na začetku podanega načina, vzpodbude do tega, bo težko.
Spomnim se sebe. Matematika, fizika, kemija španska vas. Ker smo se samo piflali ...in potem pridem na faks in buuuu....imela sem inštrukcije....sploh nisem vedela, kaj mi stric razlaga. Ko mi je že iks krat to razložil, sem se zadevo naučila, ampak je nisem razumela, in je kasneje nisem vedela uporabiti. Dokler nisem ugotovila, da bom morala sama. Če tega ne bi ugotovila, ... Učila sem se mesec dni pa pol po 8-12 ur na dan. Tudi 15. Brala sem naloge za kemijo in fiziko in se spraševala, če so normalni. Dokler mi enkrat ni potegnilo in mi je uspelo. Imela sem vse možne točke na izpitu.
In to je zadnjič povedala na sestanku tudi učiteljica. Ona ni tam, da nauči česa naše otroke. Ona je tam, da otroku predstavi snov na pravilen način. Od tega ali bo otrok vadil, vadil...je pa odvisno ali bo vaja naredila mojstra. Od nas staršev je pa odvisno, kako bomo otroku podali voljo, da bo mojster delal vajo sam tako dolgo dokler se mu ne posveti lučka.
Ampak tak način se začne oz. bi se moral źe od rojstva, in ne šele ko gre otrok v šolo. Parkrat sem tukaj že napisala besede enega psihiatra: otroka je všasih potrebno skoraj zanemarjati, da se potem zna znajti sam, razmišljati s svojo glavo. Ne pa da mu vse prinesemo na krožniku in bog ne daj da malo zajoka v posteljici, se udari ali da ga udari sosedov mulc. Glej zaradi mene lahko moj mali cel dan gleda tV, ampak če ne bo naredil naloge pa bo problem, če iz šole prinese piko zaradi malomarnosti. Ne bom delala naloge namesto njega, samo, da v šoli ne bo pike.

Če se bo kateri ljubilo brati....nisem hotela biti tako dolga. [sm=smiley36.gif] malo sem obrazložila, ker dokler se moj otrok (in tudi jaz)s tem ni soočil, nisem vedela kako in kaj, in drugim mamicam, tetam nisem verjela. [sm=smiley1.gif] Učimo se na svojih napakah. V končni fazi je ta stavek čisto dovolj za vse ostale zgoraj. Ti da misliti.




Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 9:18:24)

Valjda da je reakcija pri neznanem taka, valjda za strah in valjda da vaja dela mojstra. Je pa razlika, če je en star 3 drugi pa 6 let, če se mora pri 3 letih to prisiljeno učit ali pa pri 6. Pri 3 tega ne rabi (ne številk, ne črk), pri 6 pa že počasi rabi in mora to počet. PRi 3 še niso vsi zreli (zelo redki) pri 6 jih je veliko več in se tudi pričakuje, da bo. Samo to želim povedat. To kar praviš se čisto strinjam, ampak se ne strinjam s tem, da bi enačil 3 in 6 letnika. Dojemanje 3 letnika je precej drugačno od 6 letnika, si ne predstavlja določenih oblik, 3D dimenzije, zaključenih vijugasti enot....tudi v zrelosti je razlika. In zakaj bi moral 3-4 letnik vadit in bit mojster, če tega ne želi, ni zrel- ja, je premali in naj se igra, naj dela kar želi, kvragu pa mojster! Zato bodo tudi nekateri starši rekli, da so nekateri premali in so še samo otroci, naj se igrajo, naj delajo kar želijo (do vstopa v šolo)! Pusti OŠ in SŠ, nisem govorila o tem! Težko opišem kaj smo doživljali, ko sem ga gledala kako ne zna napisat številko, ker v možganih ne zmore sprocesirat take črke, ker dejansko ne zmore narisat. Čemu doživljat take frustracije, tako zgodaj. Če otrok ni zrel, ne dojema, mu ne bo nobena vaja pomagal. Eno je ko zrel otrok prime v roko barvico in mu parkrat pokažeš kako in že nekaj podobnega spaca. Četudi mu ne bo šlo in bo jokal, ne bo takih frustracij, kot ko dejansko ne zmore. Predstavljal si, da bi tvoji dala pri 2 letih v roke barvico in bi ji parkrat narisala hišo ali številko 5, če bi to znala ali pa isto vajo naredita pri 4 letih ali pa pri 6 letih.
Čisto isto je z učenjem bicikla ali plavanjem. Zvozil je pri 3 letih brez pomožnih koles, ker je želel in ker je bil zrel, ni rabil veliko, vsega skupaj pol ure. Zakaj potem vsi ne dajo otroka na kolo pri 3 letih, saj vaja dela mojstra pa ja ni nič takega[sm=zmeden.gif]. Zakaj se eni tak matrajo pri 5 ali celo 6 letih?




Paštetka -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 9:33:00)

Hope nihče ne govori o tem. Od tvojega tudi ne pričakujejo da na pamet sešteva in odšteva do 20 kot za šestletnike.
Jaz samo pravim, da če je že vrtec kot v vašem primeru narejen tako, da praktično od 1 leta se srečujejo s številkami, črkami, se potem pri vas, ko je otrok star 4,5 leta pričakuje, da o ob vstopu v šolo poznal črke, številke. Če je povpraševanje večje od ponudbe, bodo pa šole s temi raznimi testi sprejemale tiste najinteligentnejše ali tiste z najbolj polnimi denarnicami. Glede na tako povpraševanje si to žal lahko šole privoščijo, saj jim gre še naprej za ime, da bodo imele naj naj naj. Učence.

Saj pri nas tudi pišejo kengurujčka v šolu. V drugem razredu dobijo taka vprašanja, da še odrasli mora lepo premisliti kako bo nalogo rešil. Ampak to ni ugotovljanje znanja šolarja, ampak iskanje nadarjenih, nadpovprečnih. In zaenkrat pri nas še ni toliko privat šol, ker verjami, da ko bodo, bo sistem enak kot pri vas. In takrat bo tudi razmišljanje staršev drugačno.

Meni je tudi čudno, ko v drugem razredu že mn ožijo. Mi smo to počeli v 3. ali 4. razredu in še to eno leto starejši. Pa kaj naj zdaj naredim? Takšna so pač "pravila" ki jih najbolje čim prej sprejmemo in se z njimi sprijaznimo. Pa lahko tudi rečem da moj 7 letnik ne more množiti, kot jaz, ko sem bila stara 9 let.

Vse je odvisno od načina podajanja znanja otroku. Poglej samo primer učenja tujega jezika. En otrok se nikoli ne bo naučil tako dobro in hitro tujega jezika v šoli (s plus urami inštrukcij), kot drugi, ki je prisiljen z njim rasti.

Če bo stariš torej želel, da bo njegov otrok želel iti v odlično šolo, bo moral te pogoje sprejeti in ne iskati izgovorov ali imeti debelo denarnico. Drugače bo moral otrok v "slabšo" šolo. Kolikor te razumem, so žal pri vas taka pravila. Hvala bogu, da pri nas zaenkrat tega še ni. Pa mogoče ta slabša šola ni nit itako slaba, in daje možnost otroku preživeti otroštvo, tako kot bi naj ga.




dadd0 -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 9:39:55)


IZVIRNO SPOROČILO: liliana


IZVIRNO SPOROČILO: Frodo Bisagin


Še kaj o izobraževalnem (in ne vzgojnem) sistemu?


Zato jaz ne bi tako strogo ločila izobraževalnega in vzgojnega sistema.....ker sta povezana....

Pač ne more biti striktne ločniče med izobraževalnim in vzgojnim sistemom.....ker sta povezana.....



Srce in pljuča sta različna organa, močno povezana in hkrati striktno ločena. Enako velja za vzgojo in izobraževanje. Gre za 2 striktno ločena pojma, čeprav tesno vezana z veliko stičnih točk in medsebojnega prepletanja. Njuna ločenost je osnova sodobne pedagogike, saj se pedagogika ukvarja tudi s povezovanjem procesa vzgoje in izobraževanja.









Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 10:04:29)

Govora je bilo ravno o tem kaj se pričakuje da zna 33 mesečni otrok in da se večini zdi, da je to preveč, da so premali za to, da so še otroci. Tvoje besede (citirane) razumem, da se nanašajo na to, na vrtčevske otroke, ne na šolske otroke.
IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka


Hočem reči, da se mi trenutno zdi, da smo starši tisti, ki delamo neke blokade oz. smo mnenja,da pa tega ne zmorejo, da še ni čas, da so majhni, naj se še samo igrajo.. Ne vem no...meni se ne zdi, da bi bila prikrajšana za otroštvo, za igro....ne vem, no...nekak se mi zdi, da to vse osvojijo skozi igro. Prav tako tudi tuji jezik. Vse je torej odvisno načina podajanja in izbire igre otroku, zanimanja....



Poštevanko sem se jaz učila v 2 razredu, 8 let[sm=smiley1.gif] Pa nima veze leto gor ali dol, ampak otrok ima osnove matematike iz prvega razreda, počasi po korakih pride tudi do množenja in vaja bo še naredila svoje da bo mojster. Tisto kar sem pa prej govorila, pa se od enga nezrelega otročka, ki še ni osvojil niti zrelost za določeno znanje, nima osnov, pričakuje da bo to znal. Tako kot si 7 letnik ne predstavlja računaja na potenco ali sinusa, tako nekateri 3 letnik ne zna napisat obično številko, ker nista zrela, možgani ne dojemajo, ap lahko ti z 7 letnikom sediš in delata vaje kokr hočeta.




Paštetka -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 11:19:29)

Kako pa potem drugim uspeva? Mislim, saj imajo vsi enake kriterije za sprejem na konkretno šolo, ali?




Hope2 -> RE: malček-33 mesecev (19.2.2013 11:57:52)


IZVIRNO SPOROČILO: Paštetka

Kako pa potem drugim uspeva? Mislim, saj imajo vsi enake kriterije za sprejem na konkretno šolo, ali?


Kje pa kdo pravi, da vsem uspeva. Sem že v začetku napisala, da ne in kaj se zgodi, če otrok ne zna, ni sprejet in kaj vse vpliva še na sprejem. Če bi vsem uspevalo in bi bilo to mogoče ali celo normalno za 3-4 letnike, potem ne bi tega govorila kar govorim.




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 2 [3] 4   Naslednja stran >   >>