ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (2.4.2015 12:15:28)
|
Ja.....težko je ubrati pravo pot....vsak pač izbere "svojo"......ti tako, jaz drugačno... Ja, na srečo je več pravih poti:). Upam, da je ne zašutram... večje kot je inteligenca večje je nagnjenje k alkoholu Uf, po izkušnjah, ko sem delala v barih prek šs, se ne bi ravno strinjala s tem - največji pijančki definitivno niso bili med bolj inteligentnimi osebki, kar sem jih spoznala, ravno na drugem spektru lestvice... Ne rečem, da so vsi pijančki neumni, samo... vsekakor pa niso najbolj pametni, verjetno jih najdeš po celi krivulji in ker alko uničuje možgane, postanejo vedno bolj neumni, to je pač dejstvo. Aja.....drugače mi je pa zanimivo tvoje razmišljanje......da brez problema otroka ustavljaš v nečem, kar rad dela......pri spodbujanju tega, kar rad dela pa imaš grozno težavo... Haha, saj ko tako napišeš, se res smešno sliši! No, kar se tiče ustavljanja sem videla, da zanjo ni dobro, če je ne ustavljam, da to rabi. Ker je bila neprespana in zmatrana, če je nisem. Ker se spomnim sebe, ko sem hodila kot zombi in bila ves čas bolana, ko sem bila v oš. Ker sem cele noči brala:D. In vem, da sta tudi mela prav, ko sta mi kdaj luč ugasnila. Pa to sem tudi preverila pri Juhantu (smo meli predavanje po roditeljskem, čisto fajn predavanje, čeprav ne ravno za tip mojega otroka:D). Sem ga potem vprašala, kaj pa narediš v tem primeru in je izstrelil, da je takega otroka treba ustavljat in pazit, da ne spodbujaš tega, da bi moral bit ves čas najboljši. Tako da - če pridejo do tega različni ljudje - od zunaj in od znotraj, potem se mi zdi, da zna bit nekaj na tem in nimam več slabe vesti ji luč ugasnit. Ker je treba tudi spat. In jo peljem po šoli ven, ker to tudi rabi - na srečo ji je to ful všeč:D. Problem pri nama je, da ima dan samo 24 ur in da zelo radi delava zelo veliko stvari. Če bi hotela spodbujat vse, kar to dete rado dela, ne bi nobena od naju nič spala (pa sva že tako bolj na minimumu;). Če bi se recimo spravila, pa vsak dan 10 min z njo vadila računanje, pa 10 min. okolje, bo zmanjkalo časa za kaj drugega: kak poskus, glasbo, sprehod do bajerja, igro s sestrico in bratcem ,kosilo:D, spanje... Nekje pač moraš vzet... In problem je, da te druge aktivnosti ima pa še rajši. Čisto rada računa, rada se pa tudi igra. Ne bi rada, da ima občutek, da mora hitro odrast ali da ne sme več bit otrok. Vem, da 10 min. računanja tega ne bo naredilo. Ampak ona bi delala še svašta poleg računanja. Bi še brala 1 uro, pa to, pa uno... rabi pa tudi cartanje. Pa igranje. Pa bit zunaj. pa... štekaš? potem se sprašujem, kaj je najboljše žrtvovat in vsake toliko spet preverjam, če sem se prav odločila... vseh pač žuže in rastlinje ne zanimajo kot tebeuser posted image To maš gotovo point! Ampak če je res, da si bolj zapomnimo, kar nas zanima, je mogoče vseeno boljše da delamo to, kar jih zanima, da ohranijo svojo radovednost in jim bo zato šlo v glavo, ne s drilanjem. Problem je, ker sama nisem ravno disciplinirano bitje in delamo, kadar se mi pač da:D... Tako da ne morem rečt, da delamo vsak dan poskus ali kaj takega. Je pa po drugi strani res, da se tudi zgo in ang. nisem učila, čeprav mi ti dve nista bili bogvekako zanimivi... Problem je, da imate vsi point: treba ja otroku privzgojit delovne navade, hkrati je fajn, če mu s tem ne ubiješ veselja do učenja (hkrati pa ni glih delovna navada, da delaš nekaj, kar ti je fajn - to ni glih težko delat;). Ja, vem, overthinking:D. Ronja, velika, velika večina se nas je morala tudi v osnovni šoli odpreti zvezek in se učiti...tudi pred testom smo se učili.....ni to samo zdaj v modi... Hvala za to, tega res nisem vedela. Sem mislila, da je to zdaj neka nova moda, da se straši učijo z otroki oz. jim težijo, da naj se učijo. Ker res nisem vedela, da so se otroci že včasih učili, tudi v začetnih razredih oš in tudi naravo in družbo... Moja sestra se ni, jaz se nisem, mami se z bratom sicer je, samo sem mislila, da je to bolj njun čas:) ali pa da je mogoče len, pa se mu ne da poslušat pri pouku... NIsem vedela, da to ponavljajo tudi doma, ker smo itak vedno ponavljali v šoli, se mi je zdelo, da smo ful preveč ponavaljali in sem mislila, da zdaj pa ne ponavljajo več in je zato treba doma ponavljat... nisem se nikoli učila praznikov, ene sem vedela, ker smo jih praznovali, nekatere so nam povedali v šoli, samo to so vedno dovoljkrat povedali... Zdaj se pa še nič takega ne učijo - same stvari, ki jih itak že vejo - v dzju, če ga odpreš, ni nobene take info, da bi si jo moral človek posebej zapomnit, se m izdi... Tako da je niti ne bi vedela, kaj vprašat - mislim, a naj jo sprašujem prometne znake? Te, ki jih rabi, itak ve, drugih se pa ne učijo. Tamali je pa prvi razred in z njim ni dela nic - nalogo resi dobesedno v 5 minutah in to je to. Skuštrana, taka je Ronja - ona gre delat nalogo, pogledam naslednjič, že izrezuje nekaj za dedija. Ji rečem, da najprej nalogo, pa me grdo pogleda: "Pa saj sem jo že naredila, no!" Lili, pri nas naredijo dn navadno v podaljšanem bivanju, samo Ronja gre pred kosilom domov, zato jo naredi doma. Je pa nimajo veliko in je vedno v 5-10 min. fertig - recimo eno stran napisat, ali ap 10 računov zračunat ali pa 2 nalogi rešit - res se ne pretegne s tem, pa še to ni vsak dan. Ronja.....uporabiš zdravo kmečko pamet.....če vidiš, da bere, če vidiš da se sama nauči, kdaj se je rodil France Prešeren in kaj za praznika je 27. april, če vidiš, da brez problema računa, potem pač ne delaš z njo oz. je ne priganjaš.....če vidiš, da učiteljica daje ful domačih nalog (naša jih recimo praktično nič ne daje oz. jih da izredno redko.....eno vrstico nove črke za zapisati in to je skoraj vse).... Spraševala sem zato, ker mi skoraj vse mame pravijo, kako pridno delajo z otroki... In da delajo veliko za šolo. Jaz pa z njo pogledam zvezke v nedeljo zvečer in jo vsake toliko vprašam, ali je naredila nalogo. In me včasih malo skrbi, da bi jo zanemarjala. Nalog ne daje ful in starši pravijo, da je ta učiteljica zelo nezahtevna, zato se potem sprašujem, ali je res vse ok, ali samo zgleda tako, ker pač ona nič ne zahteva. Pri nas v dzju namreč ne vidim nobene take reči, ki bi se jo bilo treba naučit, so same take, ki jih tako že vejo. mora dete ločiti kaj je vremensko stanje in kaj je vremenski pojav, kako se imenuje praznik, ki ga praznujemo 27.4. Tega pri nas nimajo. So meli tudi vreme, se mi zdi, samo ne tako, da bi morali to dvoje ločit. Praznike imajo nekak skup s koledarjem, samo še koledarja baje niso čisto osvojili, tako da... gre bolj počasi. no vidiš.....zgled in genski zapis vedno ni dovolj.....user posted image Ne, ne, nikoli nisem rekla, da je to dovolj. Pri enih stvareh je, pri drugih pa ne. Sem se ravno spraševala, zakaj tu ni dovolj. In sem ugotovila, da posode ne pospraviva vedno tisti hip, ko nehava jest,itak vsaj ona še je vsaj še pol ure potem:D, pa včasih imamo še sladico, včasih goste, itd... skrakta, ni vedno takoj. Pozdraviva pa vedno takoj, če koga znanega srečamo. In se naučijo, ker je vedno isto. Tu je pa treba spomnit, ker ni vedno isto. Jaz sem govorila o tem, da sem po opravljenem izpitu TAKOJ pozabila ves čas, ki sem ga porabila za učenje izpita.....neprespane noči in dneve... Aja? jaz se pa še vedno spomnim, kako sem se dudlala sisteme:D. In vem, da sem se vedno učila zanjo noč:D. V bistvu tu ne gre za neko ekstremno piflanje, temveč za privzgajanje delovnih navad. Tudi če otroku na prvi pogled gre vse ok, ni slabo, če ga vsak dan malo navadiš, da če ne drugega, vsaj enkrat prebere ( pregleda) zadnjo snov , ki so jo vzeli pri določenem predmetu, ki bo drugi dan na urniku. Tako nekako otrok dobi neke zdrave učne in delovne navade, ki jih lahko uporabljajo za naprej. Ja, to je fajn ideja. Pri nas jim sicer učiteljica reče, kaj naj vzamejo domov in učbenike in ostale zvezke vzamejo samo ob koncu tedna, čez teden pa samo zvezek, kjer imajo not dn, če jo imajo. Lili, bom pa prav pogledala jutri, kaj imajo zdaj pri okolju in jo malo vprašala, da vidim, kaj pa kako, pa sporočim:). Mogoče so kaj takega vzeli, pa še vem ne... Prejšnjič je lubi pregledoval zvezke, prejšnji teden pa jih ni vzela domov, ker je bila cel teden bolna...
|
|
|
|