RE: Prvošolčki 2013 (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (20.3.2015 15:30:13)

kdaj se je rodil

Uf, tega še jaz ne vem na pamet... nisem ziher, no, 3.12., a je prav? Pri nas se pri okolju ni treba še nič učit, majo same take lahke stvari - sicer tudi koledar, vendar samo te enostavne stvari: meseci (imena v slo in ang (ker majo ang. že od začetka tukaj), pa koliko jih je), dnevi v tednu itd... nič takega, kar bi se morali učit, skratka. Ve, kaj pomeni 1 leto (Zemlja 1x okoli Sonca), 1 mesec (približno luna okoli Zemlje) in 1 dan (Zemlja okoli svoje osi), samo ne vem, če so se to v šoli učili; števila tednov v letu pa ni vedela. Zato sem vprašala, ker vem, da so med šolami/razredi velike razlike.

Vi imate že teste? In ti veš, kdaj bo? Ker jaz nimam pojma... niti moja mala ne... Sem jo vprašala, pa je čukasto gledala. Enako kot jaz, ko so me vprašali, pa smo tudi že parkrat pisali prej:D. Samo nismo vedeli, da nas preverjajo. Moram vprašat naslednjič na roditeljskem/govorilnih. Kako se kaj napiše in velika začetnica in ločila in te zadeve ji ne delajo problemov, nima v bistvu nikoli nobene napake; nisem niti opazila, pa je bil zadnjič lubi presenečen, ker on jih je baje imel:D. Meni je bilo logično, da nima, tako da sploh nisem bila pozorna.

Z računanjem s temi večjimi številkami se pa še malo lovi. Prav sicer zračuna, samo včasih traja. Če že računa, je ok, če pa jo vprašaš "out of the blue", pa ji ni nič jasno najprej:D. V bistvu pa so to šele ravno danes jemali... Očitno grejo bolj počasi[sm=jezicek.gif]. Vem, da se par mam precej buni, da jih ne bo ta učiteljica nič naučila, zato sprašujem, kako je drugod. Da ne bo kakih neprijetnih presenečenj drugo leto...




liliana -> RE: Prvošolčki 2013 (20.3.2015 15:56:48)


IZVIRNO SPOROČILO: ronja

kdaj se je rodil

Uf, tega še jaz ne vem na pamet... nisem ziher, no, 3.12., a je prav? Pri nas se pri okolju ni treba še nič učit, majo same take lahke stvari - sicer tudi koledar, vendar samo te enostavne stvari: meseci (imena v slo in ang (ker majo ang. že od začetka tukaj), pa koliko jih je), dnevi v tednu itd... nič takega, kar bi se morali učit, skratka. Ve, kaj pomeni 1 leto (Zemlja 1x okoli Sonca), 1 mesec (približno luna okoli Zemlje) in 1 dan (Zemlja okoli svoje osi), samo ne vem, če so se to v šoli učili; števila tednov v letu pa ni vedela. Zato sem vprašala, ker vem, da so med šolami/razredi velike razlike.




No, pri nas so se koledar v detalje učili....ne samo osnove......pa Prešerna tudi......[sm=smiley36.gif]

Vi imate že teste? In ti veš, kdaj bo? Ker jaz nimam pojma... niti moja mala ne... Sem jo vprašala, pa je čukasto gledala. Enako kot jaz, ko so me vprašali, pa smo tudi že parkrat pisali prej:D. Samo nismo vedeli, da nas preverjajo. Moram vprašat naslednjič na roditeljskem/govorilnih. Kako se kaj napiše in velika začetnica in ločila in te zadeve ji ne delajo problemov, nima v bistvu nikoli nobene napake; nisem niti opazila, pa je bil zadnjič lubi presenečen, ker on jih je baje imel:D. Meni je bilo logično, da nima, tako da sploh nisem bila pozorna.


Pri nas vemo za vsako ocenjevanje, tako pisno kot ustno.....za preverjanja pred ocenjevanjem včasih vemo, včasih ne......za ocenjevanje pa vedno moramo podpisati v beležki, da smo videli.....

Saj moji zdaj tudi ne dela problemov več to......samo je pač treba vaditi, da otrok osvoji.....sicer pa tvoja sama vadi, brez tvoje pomoči.......





petea -> RE: Prvošolčki 2013 (20.3.2015 19:00:57)

IZVIRNO SPOROČILO: ronja
Vi imate že teste? In ti veš, kdaj bo? Ker jaz nimam pojma... niti moja mala ne... Sem jo vprašala, pa je čukasto gledala.


Tudi pri nas že imajo teste v 2. razredu.
Jaz se ne rabim podpisovati v beležko, ker teste hrani doma.

In tako kot pri Liliani - najprej je priprava na test, čez nekaj dni pa pišejo pravi test.




ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (21.3.2015 22:54:04)

Saj moji zdaj tudi ne dela problemov več to......samo je pač treba vaditi, da otrok osvoji.....sicer pa tvoja sama vadi, brez tvoje pomoči...

Sem mislila, da je dovolj, da naredijo nalogo... Misliš še posebej vadit ali samo nalogo? Ronja sicer piše zdaj kar tako, ker ji je pač zabavno, ampak ni bilo prej nič drugače. Sem nekak računala, da je dovolj, če pač naredi nalogo.

Zdaj za teste sem pa res presenečena, moram vprašat!




liliana -> RE: Prvošolčki 2013 (22.3.2015 9:27:11)

Glej Ronja......če otrok ob vstopu v šolo že bere, piše in računa mu v prvih dveh razredih ni treba delati skoraj nič (ker je pač delal že v prejšnjih letih)....naredi samo domačo nalogo, ker jo pač "mora".....če pa otrok tega ne zna, pa mora še malo delati tudi "za šolo"......ker branje in pisanje samo v šoli takrat ni dovolj......domačih nalog z branja in pisanja pri nas nimajo, tudi na splošno imajo pri naši učiteljici malo domačih nalog.....računanje do 20 se je pač meni zdelo pomembno, da lepo osvoji (zato je pred meseci malo več računala), da ji bo šlo potem kasneje precej lažje in sedaj, ko računajo že do 100 se to vidi, ker sedaj pa naloge in tisto kar delajo v šoli pač zadostuje....

In če se otrok sam ne vsede k knjigam (in moja se ne) se mi vseeno zdi pomembno, da ji od začetka to privzgajam, da je pa treba za šolo malo delati, da je treba domače naloge narediti (ker ona včasih jih, včasih pa kar pozabi), zato jo je potrebno pač malo vzpodbuditi v tej smeri......[sm=smiley1.gif] in branje je tudi pomembno v teh letih, zato pa je potrebno vsak dan nekaj prebrati, da otrok osvoji to in da razume kar je prebral.......ker jaz recimo branje in pisanje v 1. in 2. razredu tudi enačim z učenjem, ker pač je to del učnega načrta v teh dveh razredih......




ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (22.3.2015 22:41:45)

domačih nalog z branja in pisanja pri nas nimajo

Aha, pri nas je pa za dn ravno v glavnem to: prepisat besede. In ji je dolgčas, ker ona rada piše - ampak stavke. Sem ji razložila, da pač nalogo naj naredi, saj to je hitro, potem pa lahko piše, kar hoče in ji je ok. Za branje je res ni treba ganjat, to ji je treba omejevat - sem na enem predavanju zadnjič vprašala Juhanta in je isto rekel: da jo je pač treba držat nazaj, da ne pretirava (z branjem konkretno, pa s tem, da preresno jemlje šolo). Jaz ji ugasnem luč, ker sicer bi brala glih do polnoči... Računala pa nisem z njo, niti nimajo veliko računov za doma za vadit. Je v razredu, kjer so zelo velike razlike med učenci, eni znajo že ful, drugi se mučijo s čistimi osnovami in še recimo niso vzeli vseh pisanih črk. Tako se učiteljica bolj posveča tistim, ki se matrajo in grejo bolj počasi naprej, kar se nekaterim staršem zdi zelo narobe. Sama v bistvu ne vem, kaj bi bilo prav - če ne gre drugače, je to verjetno boljše... Super bi bilo, če bi lahko dala tamali za pisat stavke medtem ko oni pišejo črke, ja, samo razumem, da nima ravno toliko časa...

Sprašujem zato, ker se pri nas veliko staršev pritožuje, da jih ta učiteljica ne bo nič naučila. Sama sem sicer bolj flegma glede tega - valjda bojo že znali, kar morajo znat - bere super, piše lepo, ok, kaka vejca kdaj uide, samo to ni še snov 2. razreda... Je pa res, da se ne učijo toliko kot nekateri pišete... Kadarkoli vprašam, vedno je vse super in baje vse zna. Vendar bo nekoč dobila drugo učiteljico, ki bo mogoče malo več zahtevala, zato pa sprašujem, ker nimam pojma, kakšni so trenutni standardi, kaj vse bi moral otrok v 2. znat. Brat pa pisat, pa računat, to mi je jasno. Ampak recimo pri nas ni o kaki poštevanki ne duha ne sluha, niti je jaz tega ne učim.




petea -> RE: Prvošolčki 2013 (22.3.2015 23:25:55)

IZVIRNO SPOROČILO: ronja
učiteljico, ki bo mogoče malo več zahtevala, zato pa sprašujem, ker nimam pojma, kakšni so trenutni standardi, kaj vse bi moral otrok v 2. znat. Brat pa pisat, pa računat, to mi je jasno. Ampak recimo pri nas ni o kaki poštevanki ne duha ne sluha, niti je jaz tega ne učim.


ronja,
mislim, da je čisto dober sistem, da dela počasi in temeljito

če bodo imeli dobre osnove, bodo veliko lažje nadgrajevali znanje

meni se zdi to, da se v prvih razredih sedaj tako drvi skozi zahtevano vsebino, hkrati pa da se pričakuje, da bodo otroci (in starši) doma namenili še nevemkoliko časa za domače utrjevanje šolske snovi, precej zgrešen sistem




liliana -> RE: Prvošolčki 2013 (23.3.2015 6:59:43)

Branje in pisanje ter računanje mora otrok utrditi do konca drugega razreda......in brez domačega dela pri ne gre.......temu se skoraj ne da izogniti, če želiš, da bo otrok utrdil......zdaj pa če je to v obliki domačih nalog, v obliki otrokovega "samostojnega" učenja je vseeno.....otrok mora znati brati in pisati na koncu drugega razreda....in računati......




Balerina -> RE: Prvošolčki 2013 (24.3.2015 8:45:15)

Kot sem sama opazila so razlike med šolami precejšne. V nekaterih že v 1. začnejo brat, in do konca leta že kar veliko berejo v drugih pride branje na vrsto šele v 2. razredu.
Mi smo letos menjali šoli, večja je šla v 3. razred na drugo solo srednji je šel v 1. razred. In vidim razlike. So nam pa tako razložili, da so nekje smernice kaj morajo otroci obvladati in se naučiti narejene po triadah. In potem učitelice nakako tekom izkušan prilagajajo način dela. Seveda pa sodeljujejo pri tem učitelice 1. triade iz sole. Tako da ni bojazni da na koncu triade nebi vsi znali enako, ne glede na to na katero solo hodijo. Je pa res da je pa lahko kar zmeda če med triado menjaš šolo, ker ni nijno da so jemali snov v istem vrstnem redu. Pri nas pri 1. smo imeli kar veliko domače naloge in je še vsak dan delala domačo nalogo, jo ni dokončala v podaljšanem pa čeprav je bila tam do 3h. Pri trenutnem 1čku pa praktično nikoli nomojo domače naloge. Je pa res da so vsi vsaj do 2h v šoli in da gredo takoj po pouku ven potem pa pridejo malo nazaj v učilnico pa da učitelica kaj za delat, ali rešujejo matematiko na računalnik ali rešujejo križanke, in to učenci sploh ne jemlejo kot domača naloga ali kot učenje. Stvar kako jim predstavijo.
Marsi kje se učijo in tudi v enem letu veliko naučijo, pa je učencem tako predstavljeno da niti nimajo občutka da so se kaj naučili.




ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (24.3.2015 11:25:55)

ronja,
mislim, da je čisto dober sistem, da dela počasi in temeljito
če bodo imeli dobre osnove, bodo veliko lažje nadgrajevali znanje

To tudi sama mislim, ker sem inštruirala veliko takih, ki so meli kar probleme z osnovami in je bilo potem ubitač dalje delat... Samo Ronji pa to ni problem in bi komot šla dalje - in se potem malo bojim, da bi pa imela veliko luknjo, ker pač še niso vzeli, pa bi ji bilo težko nadoknadit. Sicer pa - glede na to, da uči učiteljica cel razred, bojo že moreli nekak vse vzet:D. Sprašujem, ker se večina staršev pritožuje, da jih ne bo nič naučila, meni se pa zdi ok, da jih pusti bit še malo otroci. Samo včasih ne vidim stvari realno;).

Meni se ne zdi, da bi pričakovali od nas kako strašno delo doma, meni nikoli nič ne rečejo, da naj kaj delam z njo; kar reče na roditeljskem vsem, navadno itak že zna, ko pridem domov, navadno preverim in potem se ne sekiram in nič ne delam z njo "za šolo". PO drugih strani pa par mamic njenih sošolk pravi, da morajo veliko delat za šolo, tako da res ne vem več nič. Ene pa pravijo, da jih ne bo nič naučila in da morajo zato one delat z otroki doma, da se bojo kaj naučili... Kar se matematike tiče, sem sicer pomirjena, ker je bila spet zelo dobra na kengurujčku in glede na to, da je to nacionalno tekmovanje, verjento ne more met nekih lukenj, če je to dobro naredila.

Branje in pisanje ter računanje mora otrok utrditi do konca drugega razreda......in brez domačega dela pri ne gre.......temu se skoraj ne da izogniti, če želiš, da bo otrok utrdil...

Lili, meni je to čudno... Se ne spomnim, da bi kdaj doma utrjevala snov ali se učila v oš. Ok, brala sem, za bralno značko pa tudi kar tako, ampak zato, ker mi je bilo pač všeč brat, sem hotela zvedet, kaj se dogaja v knjigi, ne zato, ker bi bilo to zahtevano, nikoli mi noben ni rekel, da naj grem brat (niti jaz ne rečem tamali). In isto se mi zdi zdaj pri tamali... Nikoli nisem imela občutka, da bi sama doma morala računat, starši z mano ziher niso, jaz pa s tamalo tudi ne... A je to res tako nujno?

Brat, pisat in računat zna (če pa jo iznenada vprašaš 74+18, pa rabi še kar nekaj časa), samo če sem te prav razumela, se vidve učita doma okolje - kdaj je bil rojen Prešeren, pa koliko tednov ima leto itd... Tega se ne more sama učit, ker še nima kje sama dobit teh informacij... Zato sprašujem. Za branje in pisanje me ne skrbi, pa za matematiko tudi ne, tisto je itak logično in kar je logično, se ni treba učit:). Kasneje je matematika tudi malo piflarije, ker pač ne moreš vsakič posebej izpeljavat a2-b2=(a-b)(a+b), ali pa trigonometrija in kombinatorika, kjer pač se moraš naučit določene formule, da sploh lahko kaj počneš... ampak to pride kasneje. Malo se bojim, da ne bi videla, če bi me moj otrok rabil... Po drugi strani pa ji nočem dihat za ovratnik, če ji gre lepo sami, ker se mi zdi super, če imaš svobodo in občutek, da sam zmoreš (vsaj meni je bilo to vedno fajn). Samo lahko je tanka linija in lahko je ne vidiš... Ker mi je že veliko mamic pravilo, kako je bilo v prvih 2 razredih vse super, potem pa v 3., ko so ocene, bam, groza... Zato sprašujem, kakšni so standardi...




ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (24.3.2015 11:27:40)

...rešujejo križanke

No, tega tudi jaz ne jemljem kot učenje - to delaš za zabavo[sm=smiley1.gif]. Mogoče se pa veliko učimo, pa sploh ne vemo, da se[sm=jezicek.gif].




liliana -> RE: Prvošolčki 2013 (24.3.2015 19:52:50)


IZVIRNO SPOROČILO: ronja

Lili, meni je to čudno... Se ne spomnim, da bi kdaj doma utrjevala snov ali se učila v oš. Ok, brala sem, za bralno značko pa tudi kar tako, ampak zato, ker mi je bilo pač všeč brat, sem hotela zvedet, kaj se dogaja v knjigi, ne zato, ker bi bilo to zahtevano, nikoli mi noben ni rekel, da naj grem brat (niti jaz ne rečem tamali). In isto se mi zdi zdaj pri tamali... Nikoli nisem imela občutka, da bi sama doma morala računat, starši z mano ziher niso, jaz pa s tamalo tudi ne... A je to res tako nujno?



Presodi sama, če je nujno ali ne....glede na to, da pa ogromno otrok rabi inštrukcije.....

IZVIRNO SPOROČILO: ronja

To tudi sama mislim, ker sem inštruirala veliko takih, ki so meli kar probleme z osnovami in je bilo potem ubitač dalje delat...






ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 10:11:52)

Presodi sama, če je nujno ali ne...

Saj točno zato tu zbiram informacije. Samo če bi se mama z mano učila ali me terala, bi bila užaljena. Ronja sicer (še) ni taka, vseeno pa ne vem, koliko ima smisel otroka nadlegovat z računanjem še doma, če nima problemov. Otroci, ki sem jih inštruirala, namreč tega niso ravno tako gladko zvozili (sicer ne bi rabili inštrukcij). Hočem rečt: kako veš, da je nekaj utrjeno oz. da rabi še ekstra delo? NIkoli prej nisem o tem razmišljala, v OŠ se nisem učila v SŠ sem vedela, kdaj ne znam dovolj oz. sem imela še tam malo blesav sistem, na faksu pa je bilo super, ker me je itak vse zanimalo. Nikoli nisem kaj dosti utrjevala - ko sem prišla skozi snov, sem znala. Jasno, da gre v OŠ bolj počasi, na faksu pa hitreje in moraš zato pred izpitom še ponovit vse skup. nisem pa nikoli večkrat ponavljala snovi (kako zoprno letnico ali sistem, ampak ne pa logičnih stvari ala matematika) in zato se sprašujem, a je to res nujno.




petea -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 10:17:08)

Liliana,
dandanes so čudni časi.
Razlogi, zakaj nekdo rabi inštrukcije, so alhko različni.
Npr. starši nimamo časa, da jih sami naučili, ne upamo se lotiti učenja, nimamo avtoritete nad otroki, nimamo določenega znanja, morda se otrokom in staršem zdi inštruiranje s strani tujca bolj učinkovito - v končni fazi plačaš in imaš točno določen urnik, ko ti nekdo pride učit, otroci se ne znajo/nočejo več sami učiti, ker jim je vse servirano od drugih, snov je nezanimiva/je učitelj ne zna predstaviti (saj veš - učitelj je danes lahko praktično vsak) ...




petea -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 10:18:04)

ronja,
mislim, da tvoja hči ne rabi dodatne pomoči od tebe.

Čisto v redu vama gre.

Ko te bo rabila, ti bo že povedala, da rabi tvoje inštrukcije.




Balerina -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 10:40:40)


IZVIRNO SPOROČILO: ronja

...rešujejo križanke

No, tega tudi jaz ne jemljem kot učenje - to delaš za zabavo[sm=smiley1.gif]. Mogoče se pa veliko učimo, pa sploh ne vemo, da se[sm=jezicek.gif].

Ja seveda je zabava. Če pa še ne znaš pisati in brati pa moraš križanko izpolniti pa je tudi učenje. Ali se uči črke tako da 10X napiše posamezno črko ali pa tako da jo napiše sicer tudi cca 10X ampak v križanko, za moje pojme je isto za mojega sina pa ne ker mu je to bolj zabavno. Pisanje 10X črko A v zvezek pa mu je brez veze.
Pač na ta način ponavlja pisanje črk, uči si povezovanja črk v besebo nima pa občutka da sem mu rekla napiši 10X črko A. Kako že rečejo volk sit in koza cela.




ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 10:45:05)

morda se otrokom in staršem zdi inštruiranje s strani tujca bolj učinkovito

PO mojih izkušnjah dejansko je večinoma bolj učinkovito. Ker si kot x.y oseba lahko narediš eno malo avtoriteto pred lenim otrokom in ker si lahko zgradiš nek prijateljski odnos pri otroku, ki ne pokaže tega, kar zna zaradi strahu in nizke samopodobe, kar je bolj pogosto kot bi si mogoče mislili... (vsaj jaz sem imela par takih). Imela sem tudi eno odličnjakinjo, ki je hodila na inštrukcije zato, ker si je želela imet dobre ocene tui pri matematiki, ki ji ni bila tako pisana na kožo.
Plus seveda vse ostalo: urnik in določena snov, ki jo predelaš v tem času, kar pri starših ni nujno tako (so zraven še drugi otroci, ki padajo, so lačni, itd...:D)

Se pa jasno sprašujem: vsi pravijo, kako delajo s svojimi otroki in potem se vprašam, če je prav, da jaz ne. PO drugi strani pa ji gre in učiteljica nikoli ne reče, da bi morala karkoli doma utrjevat. Lahko pa bi imela učiteljica toliko nižje kriterije. Zato potem sprašujem, sploh ker je toliko ljudi prepričanih, da otroci morajo delat za šolo še doma precej. Pri nas ni veliko domačih nalog (sploh ne vsak dan) in to naredi tiktak, ko pride iz šole. In tako dejansko ni nekega strašnega učenja. Ker jo vzamem pred kosilom, ne dela nič v podaljšanem bivanju, tako da se ne morem na to vadit:D.
Po drugi strani pa meni niso nikoli težili za šolo in mi je bilo to vedno všeč. Lubiju je mami težila in mu je šlo zelo na živce. Pravi, da je večkrat že šel v sobo, da bi naredil nalogo ali se je celo že lotil, pa je prišla mama in rekla, da naj jo naredi in potem je ni hotel, ker mu je pač ona rekla. Je rekel, da je rabil kar precej časa in truda, da jo je "odfiltriral" in si rekel: "Pa saj sem itak šel delat nalogo - saj jo delam zase, delaj se, kot da je ni..." Tega res ne bi rada. Vem, da je ona pretiravala, saj mu je težila še za magisterij (kot da bi bil ne vem kak problem, če ga ne bi naredil:D). Ampak ona pravi, da če ne bi rekla, bi se počutila krivo, ker ni rekla, če bi zabluzil. Če pa reče, pa ima čisto vest, da je naredila vse, kar je lahko... NI ravno moj stil, ampak lahko razumeš, zakaj se mi malo upira viset nad otrokom, ki zgleda, da lahko dela sam... PO drugi strani pa lahko ne vidiš, da mu ne gre, če ima recimo manj zahtevno učiteljico in jo primerja z ostalimi, ki jim ne gre... Ne bi bila rada preveč ali premalo pozorna, skratka.

Petea, hvala za tvoje mnenje in upam, da bo res povedala, če me bo rabila. Ne bi rada, da bi se ji zdaj zaradi nedela doma nagrmadile kakšne luknje in bi bil potem kasneje problem in bi morala več časa preždet za knjigami. Ker zdaj ji ne bi bil noben problem zračunat še par računov vsak dan. PO drugi strani pa bi mi bilo škoda ubit to, da sama dela, kolikor pač rabi. Samo da včasih ne vem, koliko rabi.




ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 10:47:55)

Pisanje 10X črko A v zvezek pa mu je brez veze.

Saj je verjetno vsem:D. Meni je škoda, da ne more namesto tega napisat rajši enega spisa, bi se v bistvu več naučila. Vendar nočem zbijat avtoritete učiteljem in zato pač piše tudi 10xa, če pač to dajo za nalogo. Ta učiteljica je malo bolj po starem;). Saj imajo tudi križanke, samo tudi pisanje 10x črko.




Balerina -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 10:52:15)

Jaz je na tvojem mestu nekaj ful tudi nebi še dodatno obremenjevala če že sama dela in to z veseljm. Pri nas je tako da pred testom ponovimo skupaj da vidiva kako in ka, to je kak teden pred testom tako da dava napotke kaj mora še ponoviti, to je v 3. razredu. Pa nekako se disciplinirava da skupaj pregledamo torbo ob petkih ko jo prineseta domov. Kaj so delali tako da imata občutek da je šola tudi pomembna in da ni kr neki brez veze. Matematiko pa tudi malo sproti ponavljamo. Čeprav je ta velki sedaj poštevanka tako fina da jo moram, ko jo piši vprašati cello poštevanko, pač od 1-10 to kar imajo.
Saj pravim srednji je v 1. razredu pa ga je potrebno malo na drugačen način, tudi če računamo pač so naloge sestavljene tako da je njemu zanimivo. On pač ni tak da bi se vsedu in sedel za mizo pol ure in ponavljal eno in isto. je pa tak da zelo dobro skupaj poveže in če je nekje nekaj videl potem zna to uporabiti tudi v šoli.
Različni otroci različen način učenja,




liliana -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 17:46:41)

IZVIRNO SPOROČILO: ronja

Presodi sama, če je nujno ali ne...

Saj točno zato tu zbiram informacije. Samo če bi se mama z mano učila ali me terala, bi bila užaljena. Ronja sicer (še) ni taka, vseeno pa ne vem, koliko ima smisel otroka nadlegovat z računanjem še doma, če nima problemov. Otroci, ki sem jih inštruirala, namreč tega niso ravno tako gladko zvozili (sicer ne bi rabili inštrukcij). Hočem rečt: kako veš, da je nekaj utrjeno oz. da rabi še ekstra delo? NIkoli prej nisem o tem razmišljala, v OŠ se nisem učila v SŠ sem vedela, kdaj ne znam dovolj oz. sem imela še tam malo blesav sistem, na faksu pa je bilo super, ker me je itak vse zanimalo. Nikoli nisem kaj dosti utrjevala - ko sem prišla skozi snov, sem znala. Jasno, da gre v OŠ bolj počasi, na faksu pa hitreje in moraš zato pred izpitom še ponovit vse skup. nisem pa nikoli večkrat ponavljala snovi (kako zoprno letnico ali sistem, ampak ne pa logičnih stvari ala matematika) in zato se sprašujem, a je to res nujno.


Ne vem no, Ronja....jaz pri moji sem recimo vedela, da ni znala brati pred vstopom v šolo (tvoja recimo je, kolikor se spomnim) in je pač branje vadila doma, ko so se v šoli začeli učiti črke, tako nam je bilo staršem posredovano tudi s strani učiteljice, da naj otroci vsak dan berejo......

Ne vem no, jaz z otroku vsake toliko malo pogledam v zvezke, kaj delajo[sm=smiley1.gif].....in ko so se recimo učili like in telesa, sem jo malo ustno povprašala, kje je na televiziji recimo rob in ogljišče in na krožniku ploskev.......pa potem veš, če ve ali ne.....in če ve, je valda ne boš silil, da dela......pri računanju pa pač ustno vprašaš, kolijo je 83 + 10 (pa saj si sama rekla, da jo to sprašuješ) in vidiš, da ve.....

In Ronja, vsi otroci niso kot TI....če bi bili vsi kot ti, ne bi imela nikogar za inštruirati.....vsem mogoče ni vse logično.....pa še ti si utrjevala snov, kot vidim skozi tvoje zapisane zgodbe....in mislim, da precej utrjuješ snov tudi s svojimi otroci......mogoče še precej bolj kot jaz......ker če je vsaj pol tistega, kar pišeš res, se definitivno dosti bolj posvečaš "učenju" svojih otrok kot jaz......

Drugače pa, ne vem kaj je v tem tako čudnega, če otrok, star 8 let, raskira pol ure časa na teden, da se malo uči oz. utrjuje snov......pa saj imaš starše, ki otroku kupujejo knjigice z vajami, da se dete staro 7 in 8 let pripravlja na neko tekmovanje iz kengurujčka......








liliana -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 17:50:38)


IZVIRNO SPOROČILO: petea

Liliana,
dandanes so čudni časi.
Razlogi, zakaj nekdo rabi inštrukcije, so alhko različni.
Npr. starši nimamo časa, da jih sami naučili, ne upamo se lotiti učenja, nimamo avtoritete nad otroki, nimamo določenega znanja, morda se otrokom in staršem zdi inštruiranje s strani tujca bolj učinkovito - v končni fazi plačaš in imaš točno določen urnik, ko ti nekdo pride učit, otroci se ne znajo/nočejo več sami učiti, ker jim je vse servirano od drugih, snov je nezanimiva/je učitelj ne zna predstaviti (saj veš - učitelj je danes lahko praktično vsak) ...


Ja....pa kot vidim na tej temi je lahko razlog tudi to, ker je nekaterim staršem praktično nerazumljivo, da bi dete svoj prosti čas porabilo za učenje in utrjevanje........




liliana -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 17:55:25)


IZVIRNO SPOROČILO: ronja

Pisanje 10X črko A v zvezek pa mu je brez veze.

Saj je verjetno vsem:D. Meni je škoda, da ne more namesto tega napisat rajši enega spisa, bi se v bistvu več naučila. Vendar nočem zbijat avtoritete učiteljem in zato pač piše tudi 10xa, če pač to dajo za nalogo. Ta učiteljica je malo bolj po starem;). Saj imajo tudi križanke, samo tudi pisanje 10x črko.


Ne more.....če so recimo vzeli šele 3 ali pa 10 črk......[sm=smiley1.gif]




petea -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 19:04:31)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana
IZVIRNO SPOROČILO: petea
Liliana,
dandanes so čudni časi.
Razlogi, zakaj nekdo rabi inštrukcije, so alhko različni.
Npr. starši nimamo časa, da jih sami naučili, ne upamo se lotiti učenja, nimamo avtoritete nad otroki, nimamo določenega znanja, morda se otrokom in staršem zdi inštruiranje s strani tujca bolj učinkovito - v končni fazi plačaš in imaš točno določen urnik, ko ti nekdo pride učit, otroci se ne znajo/nočejo več sami učiti, ker jim je vse servirano od drugih, snov je nezanimiva/je učitelj ne zna predstaviti (saj veš - učitelj je danes lahko praktično vsak) ...

Ja....pa kot vidim na tej temi je lahko razlog tudi to, ker je nekaterim staršem praktično nerazumljivo, da bi dete svoj prosti čas porabilo za učenje in utrjevanje........


liliana, prosti čas je prosti čas ... [sm=smiley2.gif]

[sm=smiley36.gif]




liliana -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 20:14:33)


IZVIRNO SPOROČILO: petea


liliana, prosti čas je prosti čas ... [sm=smiley2.gif]

[sm=smiley36.gif]



In kdaj je prosti čas.....? Takoj po pouku.....? Učenje violine, baleta, tečaj tujega jezika.....? Je to prosti čas....? So inštrukcije prosti čas....?

p.s.: saj vem, da si razumela že v prejšnjem postu, kaj sem želela povedati.....




ronja -> RE: Prvošolčki 2013 (25.3.2015 21:13:49)

skupaj pregledamo torbo

No, to tudi mi, samo da ne vedno v petek, se dooostikrat zgodi, da šele v ned. zvečer:D.

.in če ve, je valda ne boš silil, da dela...

Aha, no, potem se v bistvu strinjava. Kar jo vprašam od snovi, ve. Zato mi je pa potem malo čudno, da bi še dalje drilala nekaj, če zgleda kot da zna. Da bi jo spraševala račune tako na dnevni ravni ni - včasih vprašam, da vidim, kako ji gre, sicer pa je njej to fajn - vedno hoče, da ji dam še kak račun (razen če je lačna:D). Samo je kljub temu ne sprašujem vsak dan in zato sem se spraševala, ali je to prav. Samo če itak prav zračuna, a je res treba, to je bilo vprašanje...

Vem, da niso vsi otroci kot jaz, samo moja zgleda meni podobna, vsaj v tem pogledu. Zato pa se sprašujem. Kakšno učenje imaš v mislih, ne vem, res je, da imata punci strašno radi teme in kadar se mi da, naredim kaj, ker je zabavno. NI tu cilj učenje, ni po učnem načrtu, ni to ne branje, ne poštevanka, ne računanje... In mi je fajn, da imamo starši to fajn možnost, da nam ni treba drilat snovi, ampak lahko delamo druge (bolj zabavne) stvari. Vseeno pa se potem vprašam, ali bi morala delat tudi to (oz. večkrat to namesto tistega).

Zase se res ne spomnim, da bi kdajkoli v OŠ odprla zvezek in se učila - naredila sem domačo nalogo in to je bilo to. Pred testom nisem nikoli šla brat, kaj smo vzeli ali kaj posebej delala, niti pred tekmovanji ne... Zdaj je to bolj v modi, da se pripravlja na tekmovanja in teste... in se potem sprašujem, če jo s tem, ko se ne učim z njo, vlečem nazaj. Tega ne bi rada.

Ne more.....če so recimo vzeli šele 3 ali pa 10 črk...

Haha, to sem ji isto jaz rekla, pa je mala iznajdljiva - pravi, da bo ostale pogledala na koncu zvezka (ker ima zvezek, kjer so na platnici napisane:D).

Lili, meni ni nedoumljivo, da bi se v prostem času učila, samo sprašujem se, ali je nujno potrebno, da jo drilam z računi/pisanjem/branjem, če to zaenkrat zna glede na učiteljičine standarde (zato sprašujem, kako je to v drugih šolah). Meni je logično, da se učimo sproti, pač ko je kak tak dan ali če imaš kako temo, pa si potem precej zapomnijo. Samo tega jih ne bojo spraševali v šoli, zato tega ne jemljem tako (niti oni ne, ker ni tako podano). Tudi sama tega nisem jemala kot učenje - pa sem znala eno enciklopedijo o naravi praktično na pamet, samo to zame ni bilo učenje...




Stran: <<   < Prejšnja stran  4 5 [6] 7 8   Naslednja stran >   >>