Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


bumerang -> Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 12:49:39)

Zanima me koliko učitelji na uvodnih sestankih predstavijo standarde znanja (to, kar naj bi se ocenjevalo preko šolskega leta) in kriterije ocenjevanja (kako se bo nekaj ocenjevalo).

Predvsem me zanima za uvodne sestanke za prvošolčke, lahko tudi s prejšnjih let.

Pa še nekaj - so vas seznanili s tem, da so se konec šolskega leta (na hitro in zelo na tiho) spremenili učni načrti in vas seznanili s tem, kaj vse bodo morali letošnji prvošolčki vedeti več kot prejšnje generacije?




petea -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 14:06:36)

Glede na to, da je v zadnjih letih ocenjevanje čisto izgubilo svoj pomen - drugače si ne znam razlagati fenomena, da je praviloma vsaj polovica otrok v razredu prav dobra oz. odlična, mi je pravzaprav prav vseeno, kakšni so kriteriji za ocenjevanje - niso namreč realni in otroci morajo za pridobitev določene ocene pokazati precej manj znanja kot je bilo zahtevano pred leti.

Da bodo letošnji prvošolčki morali vedeti več od prejšnjih generacij - če se bodo učili uporabnih stvari in tega, kako se razmišlja in pridobi podatke, ne vidim v tem nič slabega. Dejstvo je, da mnogi današnji otroci bolje obvladajo določena področja kot njihovi učitelji. 

Splošno znanje, razumevanje naučenega in povezovanje podatkov pa je iz generacije v generacijo slabše.




*bubi* -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 14:26:30)

Mi takšnega uvodnega sestanka nismo imeli.

Morda ga še bomo [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Še niti oddelki niso oblikovani, tudi tega še ne vemo, katero učiteljico bo imel. V zadnji pošti je dobil vabilo, da lahko pride 1. septembra v šolo, ura je bila navedena in pač spremstvo starša.

Tako da se mi dozdeva, da pred 1.9. ne bomo zvedeli čisto nič.




hubi -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 14:38:59)

Mi smo bili seznanjeni, da bodo prvošolci letos spoznali velike tiskane črke. Učne načrte so prenovili predvsem na hitro in brezglavo, ne pa na potiho. Je bilo cel kup govorenja. Meni se zdi ta novost dobrodošla. Kaj bo pa prvošolec moral usvojiti, boš imela pa napisano na vsakem preizkusu znanja, ki bo sledilo preverjanju.
Drugače naj bi se pa na sestanku nekako okvirno povedalo, kaj se bo čez leto počelo.




Pi-kica 1 -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 15:20:59)

Moj je bodoči drugošolec, vem pa še za eno šolo, kjer hodi prijateljičina hčerka. Na prvem sestanku ni bilo govora o kriterijih ocenjevanja in standardih znanja. Bilo je tako na grobo in hitro predstavljeno, kaj bi naj osvojili (računajo do 10, štejejo do dvajset, igre za osvajanje prvega glasu...) , konkretni kriteriji pa ne. Pred prvo ocenjevalno konferenco pa smo imeli sestanek kjer je bilo to podrobno predstavljeno. Takrat smo dobili tudi ocene.
Kar se tiče novih učnih načrtov, moji starši (delam v vrtcu v starejši skupini), niso bili podrobno seznanjeni, le to, da so novi učni načrti. Kolikor sem se pogovarjala z učiteljicami, še same točno niso vedele, kaj vse bodo otroci morali več znati, razen začetka opismenjevanja (se mi zdi zelo širok pojem).




blaža -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 16:34:54)


IZVIRNO SPOROČILO: hubi

Mi smo bili seznanjeni, da bodo prvošolci letos spoznali velike tiskane črke. Učne načrte so prenovili predvsem na hitro in brezglavo, ne pa na potiho. Je bilo cel kup govorenja. Meni se zdi ta novost dobrodošla. Kaj bo pa prvošolec moral usvojiti, boš imela pa napisano na vsakem preizkusu znanja, ki bo sledilo preverjanju.
Drugače naj bi se pa na sestanku nekako okvirno povedalo, kaj se bo čez leto počelo.



Ma dobro jutrooo. Jim je pa res dosti rablo, da so se tega spomnili.

meni je blo čisto mimo, da so naši črke komaj v drugem razredu vzeli. A v prvem so že meli matematično tekmovanje, kengurujčka z uporabnimi nalogami. je bla ful razlika, ki eni so si lahko še 3x prebrali nalogo, ker so znali sami brat, drugi pa pač, kar jim je učiteljica prebrala. meni je blo to vedno totalno mimo.




bumerang -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 17:52:36)

Mogoče se ni na tiho pojavil v debato predlog o reformi cele devetletke, učni načrti pa so bili zagotovo sprejeti zelo na tiho.

No, meni za standarde znanja, ki si ji bo učitelj izbral, in za tiste, ki jih bo preložil na kasneje, nikakor ni vseeno, še manj pa mi je vseeno za to, da vem, na katerem od opisnikov določenega kriterija se nahaja.
Mi tega na našem uvodnem sestanku, ki je trajal tam nekje 15 minut, namreč nismo bili deležni. Naslednji naj bi bil konec septembra. Vmes bodo naši prvošolčki hodili v šolo o kateri starši ničesar ne vemo (razen o seznamu pripomočkov, potrebnih DZ in U in subvencionirani prehrani).

Zato pa me zanima, kakšna je praksa.


Ma dobro jutrooo. Jim je pa res dosti rablo, da so se tega spomnili.


Veš, moj zna že dvojno salto nazaj. Brez asistence. Upam, da bodo v to prisilili tudi tvojega otroka. Ker je že skrajni čas, da to naredi.




blaža -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 18:09:30)


IZVIRNO SPOROČILO: bumerang

Mogoče se ni na tiho pojavil v debato predlog o reformi cele devetletke, učni načrti pa so bili zagotovo sprejeti zelo na tiho.

No, meni za standarde znanja, ki si ji bo učitelj izbral, in za tiste, ki jih bo preložil na kasneje, nikakor ni vseeno, še manj pa mi je vseeno za to, da vem, na katerem od opisnikov določenega kriterija se nahaja.
Mi tega na našem uvodnem sestanku, ki je trajal tam nekje 15 minut, namreč nismo bili deležni. Naslednji naj bi bil konec septembra. Vmes bodo naši prvošolčki hodili v šolo o kateri starši ničesar ne vemo (razen o seznamu pripomočkov, potrebnih DZ in U in subvencionirani prehrani).

Zato pa me zanima, kakšna je praksa.


Ma dobro jutrooo. Jim je pa res dosti rablo, da so se tega spomnili.


Veš, moj zna že dvojno salto nazaj. Brez asistence. Upam, da bodo v to prisilili tudi tvojega otroka. Ker je že skrajni čas, da to naredi.


[sm=zmeden.gif]

ma si ti prebrala dobro kaj sem napisala?

meni je totalno mimo, da majo matematično tekmovanje z uporabnimi nalogami ( naloge z besedilom), če se pa še niso črk navadli?!. Grejo z ene skrajnosti v drugo, vsaj za moje pojme.




bumerang -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 18:13:32)

Pri matematičnem tekmovanju je naloga učitelja, da učencem prebere nalogo. Tolikokrat kolikorkrat je potrebno.
Da bi jih samo zaradi tekmovanja črk učili, se mi zdi malo mimo. Kot tudi to, da ne bi smelo biti tekmovanja, ker opismenjevanje ni predpisano z učnim načrtom.




blaža -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 18:19:37)

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang

Pri matematičnem tekmovanju je naloga učitelja, da učencem prebere nalogo. Tolikokrat kolikorkrat je potrebno.
Da bi jih samo zaradi tekmovanja črk učili, se mi zdi malo mimo. Kot tudi to, da ne bi smelo biti tekmovanja, ker opismenjevanje ni predpisano z učnim načrtom.



No pol je pa moje mnenje najbrž napačno. sem namreč mnenja, da tole ni čisto pravično oz enako do vseh otrok. Nikjer pa nisem napisala, da je potrebno otroke učit črk zaradi matematičnih tekmovanj.

Moje mnenje bo ostalo enako in sicer, da je enako pomembno, da se navadijo v prvem razredu črk in branja, kot npr. seštevat do dvajset_. A ni blo to tako, ko smo bili mi majhni?

In, če je to tako blazno kul, zakaj se pol spet vračajo na star sistem in ne ostane še naprej tako, da se črke učijo komaj v drugem razredu?

ne vem,.. samo moje laično mnenje, ker nisem učiteljica, sem samo mama. ta starejši je znal brat že pri petih in se je res poznala razlika z drugimi, ki tega še niso znali, pa ne samo pri njemu. Imam pa še enega otroka in probam gledat objektivno. Nimam namena forsirat ta malega, če ne bo sam, kot je npr. ta večji, pokazal zanimanja za črke. Mi se zdi, da grejo ful hitro z snovjo naprej med šolskim letom. Nio blo nekega utrjevanja, črke so vzeli v roku dveh tednov,..v drugem razredu in ni jih blo malo, ki so imeli zaradi tega hitrega sistema, probleme. A ne bi blo bolj fajn, da bi vsaj velike tiskane vzeli v prvem razredu? ne vem, samo moje mnenje.




uškinamama -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 18:27:05)

A ni blo to tako, ko smo bili mi majhni?

Ja, je bilo. Samo mi smo imeli najmanj  let 6 let in 7 mescev in največ 7 let in sedem mescev. Naši pa so od 5 let , 9 mescev do 6 in 9 mescev. Se pravi skoraj dve leti razlike in ista snov / način.

Moj mora biti všolan kot petletnik. Dobro , tu ga imate. Izvolite.




blaža -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 18:28:16)


IZVIRNO SPOROČILO: uškinamama

A ni blo to tako, ko smo bili mi majhni?

Ja, je bilo. Samo mi smo imeli najmanj  let 6 let in 7 mescev in največ 7 let in sedem mescev. Naši pa so od 5 let , 9 mescev do 6 in 9 mescev. Se pravi skoraj dve leti razlike in ista snov / način.

Moj mora biti všolan kot petletnik. Dobro , tu ga imate. Izvolite.


to maš pa tudi prav.




uškinamama -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 18:33:46)

vem ja [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image], da imam prav.
Naš petletnik ne bere, ne piše, ne barva , za šolo mu dol visi ....pa malo paničarim. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




blaža -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 18:42:26)


IZVIRNO SPOROČILO: uškinamama

vem ja [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image], da imam prav.
Naš petletnik ne bere, ne piše, ne barva , za šolo mu dol visi ....pa malo paničarim. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]


Nič ne skrbi, se bo vse naučil oz jih bo ujel, tiste, ki že vse znajo. vsaj pri nas je bilo tako.

Pri nas je bilo takole v drugem razredu. meni ni blo jasno, da zakaj imajo cankarjevo tekmovanje po novem tudi v drugem razredu. V Lj na primer, žena od mojega bratranca, ki uči drugi razred, ni nobenega prijavla, na cankarjevo. Pri nas so pa kr veselo vadli, tisti, ki bi naj šli. Da ne omenjam, da je mojemu sinu že presedalo, ker so se ostali odšli igrat v popoldanskem bivanju, on je pa še z enimi par vadil za Cankarjevo.

Problematično se mi sploh ne bi zdelo, če ne bi blo tole tekmovanje, točno 2 dni po tistem, ko se komaj vse črke vzeli.[sm=zmeden.gif]. A ko komaj vse črke vzameš, že znaš spise pisat? No in ena deklica, ki ni znala še črk, preden so se jih v šoli učili, je šla tudi na Cankarjevo, ker se je glih za glih navadla in niti ni dosegla slab rezultat. Se pravi, da je hitro napredovala in ujela ostale, ki so to znali že od prej. ( čeprav je malo vadla tudi doma)

Mi se zdi, da se v določenem času, vse zgliha, da niso tisti, ki znajo od prej brat, nič boljši od ostalih,.. je pa eno obdobje, ko se pozna razlika in otrokom najbrž ni lih vseeno, da eni že vse znajo od prej,.. Vsaj tako jaz gledam na to, vidim, da majo tle nekatere drugačna mnenja. Ne razumem zakaj je treba pol tako pritiskat v šoli na vse skupaj. mah,.. ne vem. Hitijo nekam, ful, pretiravajo, vsaj tle na naši šoli. Po eni strani sem vesela, da se tako ukvarjajo z njimi, po drugi strani mam pa še enga otroka, in bo lahko v tej ta drugi skupini, pa mi ne bo lih vseeno,..




bumerang -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 18:46:18)

Računanje je za otroka veliko bolj naraven proces kot učenje črk in računa lahko tudi če števk ne pozna oz. si jih še ni dobro zapomnil. Brati pa se ne more naučiti preden ne prepoznava odlično glasov in preden besede ne črkuje in zloguje. Za slednje bo zaradi opismenjevanja, ki ga bo spričo načina sprejemanja novih učnih načrtov, izvajal vsak po svoje, najverjetneje premalo časa. Prej je predopismenjevalno obdobje trajalo celo leto zdaj pa bo koliko? Do konca novembra?
In ja, tudi prej so učenci, ki so bili tega sposobni, operirali s črkami toliko in na tak način, kot jim je šlo, tisti, ki pa tega niso bili še sposobni, pa so se počasi uvajali brez večjih stresov.

Matematična tekmovanja pa niso namenjena branju in niti ne osnovnemu računanju ampak v preizkušanju otrok v različnih logičnih situacijah. Kjer marsikdo, ki ne zna brati, nalogo reši, in obratno.

Zakaj so se vrnili na star sistem? Ker je tako skorajda povsod v Evropi.
Ampak naši pozabljajo, da bi se morali pred tem lotiti še temeljite prenove predšolske vzgoje. Ker pride veliko otrok, ki nimajo pojma, kaj naj delajo z zvezkom. Potem jih pa hkrati uči orientacije v zvezku in zapisovanja črk.

Uškinamama - napačen pristop. Ti bom z odgovorom na tvoj ZS razložila zakaj.

Se vrnemo nazaj na osnovno temo?
So vam bili predstavljeni standardi znanja in razloženi kriteriji ocenjevanja?




Alfabeta -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 20:32:03)

Samo za "bajdemimo", zdaj je predlog, da letošnji prvošolci padejo v sistem ponovnega ocenjevanja. Torej, ko bodo v tretjem bodo spet ocene in nič več opismenega ocenjevanja, kateri je meni osebno, tole opismeno, malo [sm=smiley29.gif]. V našem razredu so bili skoraj vsi "odlični", edina razlika je bila, da eni so na zaključnem spričevalu imeli popisan skoraj cel list o tem kaj obvladajo, eni pa zelo malo napisanega. Torej vsi ne bi bili odlični, ampak pustimo to....
Je pa dejansko tale 1.razred ena mešanica prave in male šole. Po eni strani jih ne bi resno, torej z ocenami ocenjevali, po drugi strani pa so čist že šolarji (naši so imeli lani vsak dan domačo nalogo, če je pa recimo manjkal v šoli, sva pa naslednji dan kar precej časa presedela ob knjigah, da sva vse naredila).
Sicer se pa strinjam z eno predhodnico ki je napisala glede pisanja in branja. Na tekmovanju, Kenguru ali kaj je že bilo, so imeli za prebrat in dejansko tisti ki ne berejo jim je ostalo manj časa za rešitev kot tisti ki berejo. Naš sicer že nekaj časa bere tiskane in pisane, pa tudi piše tiskane, ampak je eden izmed redkih, tako da si ne predstavljam, da bi učiteljica vsem ostalim, vsakemu posebej razlagala naloge. samo razmišljam no....


Aja, nam tudi niso prestavljali standardov, na sredini leta smo dobili za prebrat, med govorilnimi urami, kaj obvlada, to sem podpisala in to je bilo to. Konec leta smo dobili pa povzetek celega leta. Če te pa zanima kako izgleda to opismeno, ti pa lahko delček prepišem, da dobiš občutek.




Anuška79 -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 20:47:52)

So vam bili predstavljeni standardi znanja in razloženi kriteriji ocenjevanja?


Naš bo šel zdaj sicer že v tretjega, ampak ti lahko povem, da nikoli nismo bili z ničemer seznanjeni.

mi gredo pa ob vsem tem ocenjevanju lasje pokonci - za pokušino en primer: pri vsakem preverjanju mat je pri besedilnih nalogah izgubil cca. 1,5 t od 10t, od tega je bil običajno en odgovor napačen ali nepopoln, ostali pa ok in potem berem na koncu 'pri besedilnih nalogah izjemoma pravilno oblikuje odgovor' Lahko sicer govorimo o učiteljičinem lapsusu, a taki lapsusi se dogajajo ves čas.

pa še pa še bi lahko pisala

sicer sem sama učiteljica, ampak sem besna kot ris, če samo pomislim na otrokovi prvi dve leti - po eni strani ga opisujejo kot izredno nadarjenega in razgledanega, po drugi ga pa tolčejo po glavi in ga štrapcirajo, ker seka iz kalupov (pa ne vedenjsko, da ne bo pomote). raje ne razmišljam, s kakšnim veseljem je šel v prvi razred in s kakšnim 'veseljem' bo šel zdaj v tretjega.




blaža -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 20:57:28)

Tudi mi nismo bli seznanjeni z ničemer kar se ocenjevanja tiče. Vedeli smo, da bo pač opisno in to je to. Pol smo ob semestrih opisno dobili kaj sve je dosegel oz če je a dosegel, b delno dosegel, c ni dosegel.

Na koncu šolskega leta smo letos dobili ( 2r), list, kjer je opisno pisalo kaj je dosegel in za primerjavo, še en list, zraven, kjer je pisalo vse možno, kar se da dosežt, za primerjat.[sm=smiley22.gif]

Glede ocen v tretjem , še ni potrjeno baje, če je sprejeto al ne,..al bo še naprej opisno,..




tecnobica -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 21:45:38)

Meni se zdi branje standardov znanja na roditeljskem sestanku brezveze. Itak bi vse mame zehale zraven. Na internetu imaš javno dostopne nove učne načrte, pa si jih preberi. Sicer pa imaš enkrat mesečno govorilno uro (po potrebi lahko tudi večkrat) pa se sproti pozanimaj, kaj se učijo in kaj mora znati.




tecnobica -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 21:49:01)

Pa še to, k ste se spustile v opismenjevanje v prvem razredu. Večina otrok si želi učiti črk že pri tej starosti. Piše pa v učnem načrtu, da razredničarka sama presodi, kdaj so otroci dovolj zreli za jemanje abecede. Če vidi, da ne bo šlo, lahko pusti to tudi za drugi razred.




Anonimen -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 21:52:30)

naši so v prvem razredu tudi spoznali črke. ampak jih niso pisali. ona jim je z vsako različno kretnjo predstavila svojo črko in oni so "brali" tako, kot nekakšno pantomimo. letos v drugem razredu pa se jih baje učijo še pisat. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




bumerang -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 22:07:43)

IZVIRNO SPOROČILO: tecnobica

Meni se zdi branje standardov znanja na roditeljskem sestanku brezveze. Itak bi vse mame zehale zraven. Na internetu imaš javno dostopne nove učne načrte, pa si jih preberi. Sicer pa imaš enkrat mesečno govorilno uro (po potrebi lahko tudi večkrat) pa se sproti pozanimaj, kaj se učijo in kaj mora znati.


Se strinjam, branje bi bilo brezveze, zato pa se mi zdi prav, da se jih napiše na list, sfotokopira in razdeli staršem. Še toliko bolj zato, ker so zdaj zapisani za celo triado naenkrat in učitelj sam izbere katere bo realziral zdaj in katere druga leta. A naj jaz vem kar sama od sebe, katere je izbral?
Zakaj bi si morala jaz na internetu iskati učne načrte? To ni moja naloga! Dolžnost učitelja je, da jih predstavi tako kot tudi standarde in kriterije ocenjevanja.




bumerang -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 22:09:16)

IZVIRNO SPOROČILO: Alfabeta

Če te pa zanima kako izgleda to opismeno, ti pa lahko delček prepišem, da dobiš občutek.


No pa daj, prosim.




*bubi* -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 22:59:41)

Tiste, ki že imate šolarčke in pišete o tem opisnem ocenjevanju.... ali zraven tega, kar je otrok dosegel, piše tudi, česa ni dosegel, pa bi naj?




liliana -> RE: Standardi znanja in kriteriji ocenjevanja na sestankih s starši (2.8.2011 23:38:28)

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang


Ampak naši pozabljajo, da bi se morali pred tem lotiti še temeljite prenove predšolske vzgoje. Ker pride veliko otrok, ki nimajo pojma, kaj naj delajo z zvezkom. Potem jih pa hkrati uči orientacije v zvezku in zapisovanja črk.




Moja prijateljica je učiteljica v osnovni šoli.....v prvih razredih......in ona pravi, da bi bilo mnogo bolje, da bi predšolska vzgoja (beri starši in vzgojitelji) naučili otroka rit brisati in vezalke zavezati, ne pa da ga učijo brati, pisati in seštevati.......




Stran: [1] 2 3 4 5   Naslednja stran >   >>