nejcko -> RE: Pa še eno vprašanje danes (22.3.2010 22:15:17)
|
IZVIRNO SPOROČILO: Raho Ker sem vprašala, kaj je narobe s poimenovanjem nevzgojeni otrok? Sicer ne vem, ker nisem iz foha, to je bolj tvoje področje, Raho, ampak meni se zdi, da se tukaj vedno mešajo jabolka in hruške. Kolikor mi je moj študij dal znanja na to temo (pa veš, da mi ga je dal bore malo [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]), in kolikor mi ga je dala praksa, predvsem pa lastne starševske izkušnje, mislim, da so pojmi nevzgojen otrok - vedenjsko problematičen otrok - otrok z motnjami (takimi in drugačnimi) zelo izključujoči in nasprotni. Definitivno sem menenja, da je treba z njimi ravnati skrajno previdno. Enako mnogo kot ne moremo vsakega downovčka opredeliti za debila (kot se je to v preteklosti rado počelo), ne moremo vsakega otroka z vedenjskimi motnjami opredeliti za nevzgojenega. Prvič izhajam iz prakse: učim hiperaktivnega otroka; ta fant je ... ma ne znam opisati ... živa grozljivka. Še spec. pedagoginja, ki dela z njim individualno, včasih potoži, da mu ni kos, in nas občuduje vse učitelje, ki ga imamo skupaj z ostalimi v razredu, pa da se nam ne zmeša. Fant ima na momente take izpade, da se resno človek vpraša, kam vse to vodi. A po drugi strani je ta fant ni nikoli žaljiv do nas učiteljev, vedno pozdravi, če se mu malo posvetiš, zna biti celo sprejemljiv. Je nevzgojen? Ne bi rekla, vsaj če sodim po njegovem dve leti starejšem bratu, ki ga tudi učim. Super fant. In res si ne morem zamisliti, da bi mama enega vzgajala, drugega pa ne. Potem imam v razredu s tem hiperaktivčkom enega fanta, piflaska faca, čisto nedolžen in prijazen zgleda, tak, da bi ga vsaka mama dala v okvir ... a ko ta fant odpre usta, iz njega veje tako nespoštovanje, prezir, nesramnost, da sploh ne moreš verjeti, da taka lepa slika lahko proizvede tak grd zvok. In ta "angelček" nikoli ne pozdravi, ne zna reči ne prosim ne hvala ... Je nevzgojen? Dvomim sicer, da ga doma niso vzgajali, a definitivno vzgoja ni na njem pustila nekih večjih učinkov. Kako bi torej okategorizirala zgornje dva fanta; kdo je nevzgojen pamž in kdo ni. Jasno kot beli dan je, kdo je vedenjsko problematičen, a o nevzgojenosti si pač ne upam dajati sodb. Gotovo pa sta oba fanta otroka z močnim karakterjem, le s to razliko, da ima en srečo in je "mentalno povsem ok", drugega pa je pač doletela nesreča v obliki hiperaktivne (vedenjske) motnje. Podobno situacijo imam doma. Otroka z motjami koncentracije z imulzivnostjo, težkokategornika tako v vedenjskem kot karakternem pogledu, milo, prijazno, sočutno, sodelujočo (besede z danjašnjih govorilnih ur) deklico. Oba učim iste stvari in kar se bontona tiče sta tam tam, kar pa se vedenja in sodelovanja tiče pa milje narazen. Kateri od mojih dveh otrok je torej nevzgojen? Katerega nisem vzgajala? In kot pikico na i imam še 14-mesečno pupo, kot zgleda bo tudi izredno močnega karakterja [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image], ipično že zdaj, ki se v napadu ihte vrže na tla, me celo ugrizne, odriva, buta ... Pa verjemi, vzgajam jo eneko kot prva dva, razvajena pa tudi ne more biti, ker še ob dveh otrocih si bolj težko privoščim, da bi se posvečala samo njej. Eno je vzgoja in drugo karakter. Z vzgojo lahko marsikatero karakterno napako reguliramo, morda, vendar samo morda celo odpravimo na kratki rok. Slej ko prej bo ta karakterna lastnost nekje nekoč spet izbruhnila na dan.
|
|
|
|