|      
Ops :( Si prepričan/-a, da ne želiš več sodelovati?
Preden potrdiš svojo odločitev, preberi podrobnosti.
Če potrdiš, da želiš odnehati, se ti bo avtomatično naložil poseben piškotek (cookie), s pomočjo katerega bomo ob ponovnem prihodu na našo spletno stran prepoznali tvoj račun in poskrbeli, da boš lahko v času trajanja nagradnega tekmovanja (od 17. 12. do 21. 12. 2018) nemoteno brskal/-a po Ringaraja.net brez prikazovanja ikon naših sponzorjev oziroma brez okenca na desnem delu zaslona.

Obenem boš izgubil/-a vse že osvojene točke in s tem, žal, izgubiš tudi možnost, da osvojiš odlično nagrado. Raje še enkrat premisli, preden klikneš da.

Si še vedno želiš odnehati?
Ringaraja.net uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih sicer ne bi mogli nuditi.
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.   Več o tem
Uporabniki na tej temi: nihče
  Natisni
Stran: <<   < Prejšnja stran  99 100 [101] 102 103   Naslednja stran >   >>
Uporabnik
Sporočilo << Starejša tema   Novejša tema >>
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 12:10:22   
Mala_princeska

IZVIRNO SPOROČILO: Alex01

vaney - ISKRENE ČESTITKE user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

user posted image



user posted image user posted image user posted image Vaney

Čestitke za punčico :-)))

user posted image user posted image user posted image Rea za tigerčka, da se je obrnil :-)

_____________________________

24.4.2004 Nina :-)
24.6.2009 je ati dobil najlepše darilo za RD - Manco :-)

(odgovor članu Alex01)
Neposredna povezava do sporočila: 2501
   [Brisano sporočilo]
10.2.2010 12:23:08   
Brisani uporabnik
[Vsebina sporočila je bila izbrisana]

(odgovor članu rea27)
  Neposredna povezava do sporočila: 2502
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 12:51:18   
Anonimen
Rea - kar dlake so mi šle pokonc, ko sem začela brat tvoj dogodek, tako da sem po šolsko preskočila jedro in prebrala prvo zaključek. Ko sem vidla, da se je vse OK končlalo, sem šla šele jedro brat. Dej merkej se no, verjetn si čist preveč aktivna, pol ti pa še me tukej damo en kup dela z naročanjem in razdeljevanjem cunj.... Obljubim, da te najmanj 6m pustim pri miru. user posted image user posted image user posted image

majčica20 - ej, al to je najbolj žalostno, da sem govorila ravno s psihologom iz centra za avtizem. In prov tam me niso znal usmerit kam zdej, edin neke delavnice so mi predlagal, kamor pa malega ziher ne nameravam vključit, ker ima čist previsoke sposobnosti za kej tazga.



(odgovor članu Brisani uporabnik)
  Neposredna povezava do sporočila: 2503
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 12:56:30   
čebelica01
ti jaknik kocine kar nazaj počeš, rea je pa taka ženska da ji nč do živega ne pride , mal straha v kosti ne škodi , da jo opomne,  da preveč aktiven bit tudi ni ok.
zdaj bo naša rea v soboto lepo čajčkala in se mal spočila ob čveku z nami

_____________________________

Life is to short for the wrong decision

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 2504
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 12:56:38   
majch
ooooooooo še ena punčkaaaaaauser posted image user posted image user posted image super!



_____________________________

I'm back and I'm bad.

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 2505
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 13:00:28   
5ra8
Vaney, čestitke.  user posted image user posted image user posted image

user posted image

_____________________________

Našega sončka smo dočakali 09.03.2011 ob 19.39!

(odgovor članu majch)
Neposredna povezava do sporočila: 2506
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 13:04:12   
majch
jakniiiiik jutri ti sporočim še kaj informacij za tvojega sinčka. Danes kolegica nima časa, pa mi bo jutri dala kak pameten nasvet zate. Če ti lahko še kaj pomaga.

_____________________________

I'm back and I'm bad.

(odgovor članu majch)
Neposredna povezava do sporočila: 2507
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 13:05:19   
majch
Pošlji mi telefonsko na zs, če češ, pa te bom poklicala.

_____________________________

I'm back and I'm bad.

(odgovor članu majch)
Neposredna povezava do sporočila: 2508
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 13:07:10   
čebelica01
KAKO UKREPATIKako ukrepati Najpomembnejša stvar je odločnost in vztrajnost, da bi lahko naredili vse in pomagali otroku. Kadar posumite, da z vašim otrokom nekaj ni v redu, je prvi korak ki ga morate storiti, da obiščete pediatra, kateri vas bo napotil k ustreznemu strokovnjaku. Zgodnja diagnoza je zelo pomembna pri uspešnem terapevtskem zdravljenju avtizma.

Obstaja veliko različnih terapevtskih pristopov kot so:brez glutensko/kazeinska dieta, terapija z vitamini, terapija z glasbo, metoda PECS – izmenjava slik in še mnoge druge. Delimo jih v dve skupini:
  1. terapevtski pristop
  2. vzgojno – izobraževalni pristop
Kateri je primeren za posameznega otroka, je odvisno od stopnje prizadetosti.

Mi smo opravili preiskave urina, ter začeli z GF/CF dieto, ker sin vzgojno-izobraževalnemu delu ni mogel slediti. Bil je zelo agresiven, avtoagresiven, hiperaktiven, nevodljiv,… Danes po enem letu je vedenjska slika že povsem drugačna, sposoben je slediti vzgojno-izobraževalnemu delu.

Pomembno je, da si pridobite čim več informacij,preden se odločite za primerno terapijo in jo začnete izvajati. Naleteli boste na različna mnenja (pozitivna,negativna), vendar vi vsak dan živite s svojim otrokom. Poznate njega in njegove potrebe, zato zaupajte svojemu instinktu in se naučite izločiti tisto, kar mislite da je najboljše za otroka.

Ob vsem tem bi poudarila, da je zelo dobrodošlo da naredite dnevnik za otroka. Poleg terapije, ki ste jo pričeli in jo vsakodnevno spremljate, zapisujete spremembe (pozitivne,negativne), dodatki, vitamini, preiskave, vse kar se vam zdi pomembno. Vse te informacije bodo lahko v pomoč pediatru, specialistu, predvsem pa vam, saj boste lahko vedno pogledali, primerjali in se odločali… V dnevnik je dobro priložiti podatke o nosečnosti, cepljenju, boleznih, zdravilih otroka – zgodovina otroka.
  • zgodovina družine (bolezni,posebnosti)
  • kako otrok preživi dan (seznam dejavnosti, kako poteka 24ur)
  • zdravje splošno (pogosto oboleva ali ne, kakšne bolezni)
  • prebava, poškodbe
  • dieta, apetit, navade prehranjevanja
  • higiena spanja (kako in kdaj spi)…

Mi imamo srečo, saj je bil naš otrok tako željen in težko pričakovan, da smo želeli imeti zabeleženo prav vse, od prve minute življenja. Zapisovali smo vse – datum prvega sprehoda, smeha, joka, besede, premika ročic,…vse in ogromno fotografij. Vse to je bilo premalo, hotela sem imeti zabeležen prvi korak, glasni smeh, prvo besedo, igro, zato smo si kupili kamero in od sinovega četrtega meseca dalje je posneto kar nekaj kaset. Takrat še nismo vedeli, niti sanjalo se nam ni, kako prav nam bodo prišli vsi zapiski, slike, filmčki.

Tako kot vsak otrok potrebuje individualno obravnavo, tako je tudi od vsakega posameznika posebej odločitev kako in na kakšen način naprej. Najlažja in v praksi preverjena pa je izmenjava izkušenj med starši. Informacije o avtizmu in izkušnje staršev v Sloveniji, dobite tudi na naslednjih povezavah.









MOŽNOSTI ZDRAVLJENJA AVTIZMAAvtizem je dolgo časa veljal za neozdravljivo bolezen, ki napreduje. Niso poznali vzroka nastanka avtizma (danes poznajo več možnih vzrokov zaradi katerih lahko pride do te poškodbe), ter tudi več možnih načinov zdravljenja avtizma oziroma terapij. Znanstveniki so se ponovno zmotili, avtizem je moč zdraviti!!!

Gibanje DAN (Defeat Autism Now!) ali sedaj premagajmo avtizem! je eno najuspešnejših načinov zdravljenja avtističnih otrok, ki je predstavilo tudi ogromne rezultate: od okrevanj in izboljšav pa do popolnih ozdravitev! Pred izvajanjem te ali katerekoli druge terapije je potrebno narediti več preiskav (preiskava urina, krvne preiskave, preiskava blata ter analiza las), katere lahko natančno pokažejo kaj otroku v organizmu dejansko primanjkuje(kateri vitamini in minerali ter v kolikšni količini), oziroma kaj mora ven iz organizma(pri zastrupitvah). Takšne preiskave je mogoče narediti tudi v Italiji (DAN-zdravnik Dr.Verzella) ali v Beogradu-Srbija (DAN-zdravnici Dr. Selaković in Dr.Molnar), izvidi pa se pošljejo v Ameriko,od koder se dobi natančen popis potreb otrokovega organizma ter najprimernejša terapija oziroma zdravljenje za posameznega avtističnega otroka.

Takšno zdravljenje pri nas še ni sprejeto in uvedeno, niti znanstveno dokazano, pa vendar beleži največje napredke naših otrok v svetu. Pomoč avtističnim otrokom v Sloveniji je zaenkrat omejena na specialne vaje z otrokom, ki pa tudi niso dosegljive vsem otrokom v meri, kot bi bilo potrebno (35 do 40 ur tedensko po terapiji ABA).

Svetovno znani specialisti in strokovnjaki s področja avtizma bodo znali povedati, da avtizem ni ozdravljiv, lahko pa z določenimi terapijami, ki so različne za posamezne avtistične otroke dosežemo ogromne pozitivne spremembe in izboljšave, zatorej lahko rečemo, da je avtizem moč zdraviti. Nihče pa seveda ne ve, kako daleč bo prišel posamezen otrok, vse je odvisno od najustreznejšega načina zdravljenja oziroma terapije zanj in pa specialnega dela s takšnim otrokom. Pomembno je tudi dejstvo, da pedagoški prijemi ne bodo pomagali pri hujših oblikah avtizma, kjer so ti otroci zelo hiperaktivni in resnično nevodljivi, se mečejo po tleh ali zaletavajo v steno, zato je pomembno pri takšnem otroku najprej vzpostaviti biomedicinsko ravnotežje v telesu, na podlagi česar otrok postane bolj vodljiv oziroma dovzeten za delo z njim. Šele po tem, ko je vzpostavljeno biomedicinsko ravnotežje pri takšnem otroku, bo tudi pomagalo delo z njim. Tudi po Protokolu DAN! se beležijo največji napredki naših otrok ravno v povezavi s specialnim delom.

Zdravljenje avtizma obstaja!!!
Laboratoriji za opravljanje preiskav
*** Norveška***

Dr KL Reichelt , Dept of pediatric Res. Univ of Oslo Rikshospitalet Hospital . Sognvanns v. 20 , N _0027 Oslo,Norway

*** Avstralija***

Metametrix Clinical Laboratory
3425 Corporate Way
Duluth, GA 30096

***Amerika***

Doctor's Data, Inc.
3755 Illinois Avenue
St. Charles, IL 60174-2420
UNITED STATES OF AMERICA

International Relations Manager
The Great Plains Laboratory
11813 W. 77th Street
Lenexa, KS 66214 USA
Tel (913) 754-0461
Fax (913) 341-6207
wcastillo@gpl4u.com
www.greatplainslaboratory.com










Terapije za zdravljenje avtizmaDAN! protokol

Brez vsakega upanja! Ni zdravljenja!

To so besede, ki so jih še ne dolgo nazaj poslušali starši avtističnih otrok in to je nekaj, kar velikokrat slišimo še danes.

V zahodnem razvitem svetu, so dokazali da temu ni tako. Z pomočjo inštituta ARI (Autism Research Institute) in projekta DAN! (Defeat Autism Now!), kateri s posebno biološko terapijo lajšajo najtežje avtistične znake in omogočijo otrokom šolanje s pomočjo posebnih pedagoških prijemov. V zahodnem razvitem svetu vsako leto na svojih DAN! konferencah, predstavijo napredke avtističnih otrok in poročajo tudi o popolnih ozdravitvah.

Zdravljenje z DAN! projektom poteka na dveh področjih:
  1. Pri lažjih oblikah omogoča otrokom učenje po posebni specialno-pedagoški metodi, imenovani ABA (Applied behavior analysis).
  2. Pri težjih oblikah, kjer otrok ni sposoben slediti ABA metodi, se poskuša z laboratorijskimi preiskavami in pod zdravniškim nadzorom najprej ugotoviti biološko disfunkcijo, ki se kaže z določenimi težkimi avtističnimi znaki.
Preiskave lahko pokažejo:
  • v urinu - alergijo na gluten in kazein
  • v blatu – infekcije s patološkimi bakterijami in glivicami
  • v laseh – zastrupitev s težkimi kovinami
Po predhodno opravljenih preiskavah DAN! zdravnik vsakemu posamezniku predpiše njemu lastno terapijo z biološko čistimi preparati in dodatki. DAN! zdravnik vseskozi spremlja zdravljenje in po eventuelnem izboljšanju se otroku omogoči učenje po ABA metodi.
Terapija ABATerapija ABA ima velike zasluge pri otrokovem dramatičnem izboljšanju. Osnova programa je naučiti otroka obnašanja. Učenje se razbije na dele. Otrok se uči delček po delčku. Več veščin ko otrok pridobi, lažje se mu je učiti novih. Terapijo je oblikoval Dr. Lovaas in se uporablja od leta 1981. Je najobsežnejša, najbolj intenzivna in učinkovita vedenjska terapija, ki je namenjena osebam z razvojnimi zaostanki. Izvajajo jo lahko starši ali terapevti.

Otroci z avtizmom se ne učijo na isti način, kot se učijo ostali otroci. Zdi se, da ne razumejo osnovne verbalne in neverbalne komunikacije, občutljivi in zmedeni so zaradi senzornih inputov, na določeni stopnji se umaknejo v svoj svet. Lahko so preokupirani z določeno aktivnostjo, predmetom, kar ovira razvoj igre. Ne kažejo veliko zanimanja za druge otroke in v večini primerov se niso sposobni učiti z opazovanjem in posnemanjem.

Najosnovnejše veščine, vedenje, ki se ga mi učimo po naravni poti, samo od sebe, razbijemo na dovolj majhne koščke, da otrok lahko razume. To ponavljamo vedno znova, toliko časa, da le to postane del otrokovega repertoarja. Ta repertoar se potem nadgrajuje, dokler otrok ne razume, kako naj se uči sam od sebe. Otrok je za pozitivno opravljeno nalogo vedno nagrajen.

Metodo ABA lahko uporabljamo povsod. Prav tako jo lahko izvaja vsakdo. Potrebno se je le naučiti določene principe vedenja in prakticirati uporabo le tega pri otrocih.
Delovna terapijaTerapija je osredotočena na spretnost v okviru fine motorike, oz. čutne motorike – dotik, ravnotežje,… Ko terapevt določi specifični problem pri otroku, se lahko v terapijo vključi čutna terapija.

V delovno terapijo so vključeni tudi :
  • MOTORIKA
    • groba motorika
    • fina motorika

  • ZAZNAVANJE
    • vidno zaznavanje
    • slušno zaznavanje
    • tipno zaznavanje

  • SENZORIČNA INTEGRACIJA (povezovanje različnih čutov)
    • vidno – slušna
    • vidno – motorična

  • ORIENTACIJA
    • prostorska orientacija
    • orientacija na telesu
    • količinska orientacija
    • časovna orientacija

  • POMNJENJE
  • POZORNOST IN KONCENTRACIJA
  • GOVOR IN JEZIK
    • besedno izražanje
    • nebesedno izražanje

  • ČUSTVOVANJE

Dieta brez glutena in kazeinaDieta se uvaja postopoma in pod vodstvom strokovnjaka – DAN! zdravnika. Da se telo očisti opioidnih snovi potrebuje od 3 do 6 mesecev. Da se dosežejo dobri rezultati, se moramo diete striktno držati. Ugotovljeno je , da se zmanjša agresija, avto-agresija, hiperaktivnost. Poveča se pozornost, koncentracija je dolgotrajnejša, izboljša se govor, komunikacija.
Metoda PECSPECS (Picture Exchange Communication System – Sistem komunikacije z izmenjavo slik), ki je v pomoč predvsem negovorečim otrokom.
Metoda TEACCHMetoda TEACCH (Teaching and Education of Children with Autism – Učenje in šolanje otrok z avtizmom), pri kateri je poudarek v opremljenem prostoru, da otrok lažje obvladuje in razume vsakodnevna rutinska opravila in se njegov strah zaradi prehodov od ene aktivnosti k drugi zmanjša.
Omenimo naj še naslednje terapije:
  1. Terapija z glasbo
  2. Terapija z objemi
  3. Terapija z zdravili
  4. Terapija z vitamini
  5. Govorno-jezikovna terapija
  6. Senzorno čutna terapija
  7. Anti – yeast terapija
  8. Floor time –igra na tleh
  9. Hipoterapija – izvaja se tudi na hipodromu v Lescah
Koristne povezave:

  • www.tacanow.com
  • www.autismcoach.com
  • www.autismtreatmentcenter.org



< Sporočilo je popravil čebelica01 -- 10.2.2010 13:08:49 >


_____________________________

Life is to short for the wrong decision

(odgovor članu majch)
Neposredna povezava do sporočila: 2509
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 13:13:56   
čebelica01
Terapija ABA
ABA (Applied Behavior Analysis)

Terapija ABA ima velike zasluge pri otrokovem dramatičnem izboljšanju!
Zelo malo otrok, zelo redki otroci si lahko popolnoma opomorejo od secretina, dietne prehrane ali AIT (Auditory Integration Therapy), ampak velika večina otrok bo potrebovala kombinirani pristop do otroka, pri kateremu bo ABA glavni predmet.
Odkar starši dobijo diagnozo za svojega otroka, sanjajo o hitrem izboljšanju avtizma, premišljujejo: če bi naredili to in to, potem bi si otrok na hitro opomogel. Realnost pa je na žalost drugačna, zdravljenje avtizma je dolgotrajno. Terapija ABA je tek na dolge proge, z majhnimi koraki, vendar ti majhni koraki vas lahko popeljejo daleč, če ste vztrajni! Nekateri starši se izogibajo temu pristopu, misleč da bo njihov otrok čudežno ozdravljen od kakšnega zdravila. Mi vsi si želimo čudežev, in čudeži se lahko zgodijo, ampak včasih pridejo kot rezultat trdega dela z otrokom!
Starši, kateri svojim otrokom dodajajo zdravila, kot so secretin, opažajo dramatične spremembe pri svojem otroku, vendar pa je jasno, da omenjeno zdravilo le omogoči otroku, da se lahko uči, ABA pa je tista, katera priskrbi orodje za otrokov napredek. Brez terapije ABA, tudi secretin ne bi imel takšnega učinka, otrok ne bi bil tako spontan, vesel in bister, povedo mnogi starši avtističnih otrok.

Kaj je ABA (Applied Behavior Analysis)?

Preprosto povedano, ABA uči, da zahtevno nalogo razbijemo na več majhnih delov, kateri niso tako zahtevni in se jih otrok lažje nauči, z vsakim delčkom pa sestavlja omenjeno zahtevno nalogo, dokler je ne obvlada. Za pravilne odgovore oziroma obnašanje, se otrok nagradi, medtem ko so nepravilni odgovori popravljeni, neprimerno vedenje pa ignorirano ali preusmerjeno. Natančni podatki o vsakem poskusnem učenju so skrbno zabeleženi.
Vedenjske terapije so bile uporabljene že v davni preteklosti in sicer z velikim uspehom. Kot primer navajamo avtističnega otroka, ki kriči, zelo glasno in zelo pogosto. V takšnem primeru ne smete dati otroku kar želi. V trenutku, ko preneha s kričanjem, se obrnemo k njemu in spodbujamo njegovo mirno obnašanje. V nekaj dneh naj bi vpitje slabelo, sčasoma izginilo. Spodbuda je lahko vse, kar ima otrok rad: hrana pijača, objemi, poljubi, priljubljena igrača.

Kakšni so cilji ABA terapije?

Terapija je veliko več kot samo vedenjska terapija! Cilji ABE so razvoj otroka na mnogih področjih, vključno s pozornostjo, posnemanjem, govorom, družabnostjo, samo-pomočjo.
Prisostvovati v veščinah, kot so: učiti se kako obsedeti na stolu, vzpostavljanje očesnega kontakta, poslušanje. Ob začetku te terapije so avtistični otroci večinoma nesposobni obsedeti na stolu in biti pozorni. Otroka je večkrat potrebno prenesti na stol, klub njegovemu kljubovanju. Ko ga posedemo na stol, lahko dobi nagrado(hrana, pijača, igrača…) in mu povemo, da je to zelo dobro naredil. Sčasoma se otrok nauči, da pride k mizi, takrat, ko se ga pokliče. Z vsakim ukazom mu damo dve možnosti, da to naredi sam, preden fizično pristopimo k njemu.
Veščine posnemanja zajemajo tako govor, kot tudi fizične sposobnosti. Od otroka se pričakuje, da ponovi tisto, kar je naredila njegova terapevtka. Na primer terapevtka si da roke na glavo in pove otroku: naredi to! Potem vzame njegove roke in mu pomaga to narediti. Ko to naredi, tudi s pomočjo, dobi nagrado. Te veščine v končni fazi pripeljejo do celotnega posnemanja dogodkov, igre in jezika!
Govorne veščine se začnejo preprosto. Če otrok ne govori, je cilj, da začne otrok oponašati zvok. Terapevtka reče: reci aaaaaa in otrok naj bi rekel aaaaaa. Za dosego takšnega imitiranja je lahko potrebno tudi več tednov, da otrok to naredi, ko mu rečemo. Vse to vodi k temu, da ga učimo imitirati cele besede, in končno fraze. Če otrok že govori, bo začel z bolj zapletenimi nalogami.
Govorne veščine imajo dva vidika: sprejemajočega in oddajajočega. Preden otrok začne govoriti, razume pomen govorjenega, ga sprejema. Terapevtka naj položi čevelj na mizo in reče: dotakni se čevlja. Nato naj vzame otrokovo roko in mu fizično pomaga, da to naredi, ter ga nagradi. S časom se otrok nauči, da imajo predmeti ime(sprejema), in ko začne govoriti, jih imenuje po imenu(izraža).
Družabnih veščin, katere pridejo naravno do večine otrok, moramo avtistične otroke naučiti! Te veščine vključujejo tudi: igrati se z igračami na pravilen način, deliti igrače in izkušnje, ter razvijati prijateljstva. Če otrok nima razvitih nobenih družbenih veščin, začnemo od začetka. Vzamemo majhen avto in mu rečemo: naredi to, ter vozimo avto gor in dol po sobi. Potem damo avto v njegovo roko in mu pomagamo, da to naredi. Ko se otrok nauči govoriti, igri dodamo zvoke avta. Ko otrok napreduje, ga naučimo deliti stvari, izmenjavati si, pretvarjati se in odmorov z njegovimi prijatelji.
Veščine samo-pomoči vsebujejo samostojno oblačenje in slačenje, toaletne navade, varno kuhanje ter drobna hišna opravila. ABA cilja k vsakemu opravilu z majhnimi, a zanesljivimi koraki.
Teoretične veščine se začnejo z učenjem oblik, barv, črk in številk, in potem k nadgradnji: branju, pisanju, črkovanju in računanju. Ko se otrok nauči brati, ni vedno sposoben razumeti prebranega. Morda ne loči med: ona, on, onadva, oni… Pomagamo si s tem, da vse to napišemo na tablo, zraven pa so slike, ki ponazarjajo dogodek. Na takšen način je otrok sposoben razumeti razliko med besedami in njihov pomen. Potem zbrišemo besede, ostanejo naj samo slike, otrok pa naj ponovi besede.
Otroka je potrebno pripraviti do tega, da se želi učiti, ter do tega, da občuti, da je to tudi sposoben. Dobra terapevtka bo poskrbela, da se vsaka vaja konča z uspehom za otroka! Če je vaja pretežka, jo razdelimo na več manj zahtevnih vaj.
Vsaka vaja ima določen ukaz, ter pričakovan odgovor. Vedno, ko damo otroku ukaz, pričakujemo odgovor. Če otrok odgovori pravilno, dobi nagrado. Ponavadi terapevtka zapisuje ukaze in otrokove reakcije(ali je ukaz izpolnil ali ni) na list papirja ali v poseben zvezek. Na podlagi tega se lahko z delom nadaljuje tam, kjer se je končalo in tudi daje natančno informacijo o otrokovi hitrosti učenja. Ko se iz podatkov vidi, da otrok vajo obvlada, mu terapevtka določi novo vajo.
Poskrbite za to, da otrok med celo terapijo ne obsedi na stolu! Poklican je naj k mizi za vaje, ki naj trajajo od 30 sekund do 10 minut, odvisno od njegove starosti in sposobnosti. Po tem naj se gre otrok igrati, lahko se igra s čimer koli želi v sobi. V trenutku, ko se otrok nauči veščin igranja, postane igranje prav tako pomembno kot vaje z njim. Pravzaprav je tudi igra mišljena kot vaja, zbiramo podatke, otrok pa še vedno razume to kot le igro.
Poleg učenja pravilnih novih veščin pa se ABA ukvarja tudi z neprimernimi vedenji, kot so: agresija, bingljanje z roko, zibanje, guganje, vrtenje predmetov ali okoli njih. Cilji ABE so ustaviti takšna obnašanja. Včasih otrok dobi drugo alternativo, drugič ignoriramo takšno obnašanje. Zveni čudno, ampak deluje!
Na določeni točki terapije otrok lahko začne udarjati svojo terapevtko med izvajanjem vaje. Zdrava pamet nam veli, da ga ustavimo in mu to prepovemo. Ampak ravno nasprotno od tega bo imelo učinek. Negativno vedenje naj bo ignorirano, pozitivno pa nagrajeno. Ni lahko, ampak deluje. Terapevtka naj ignorira otrokovo udarjanje, razen da se zavaruje pred tem, da bi jo ponovno udaril. Potem naj ponovi ukaz, kateri mu je zadala. Sprva je otrokovo udarjanje vse močnejše, ampak ko ne dobi pohvale ali nagrade, se vedenje umiri.

Koliko terapije tedensko je potrebno?


Vsak normalen otrok se uči v vsakem budnem trenutku, ampak otrok z avtizmom se ne uči ničesar, razen če ga tega direktno učimo. Normalen otrok bi ob tem, ko bi opazoval mamo med kuhanjem tudi sam vzel svoje igrače in kuhal z njimi, avtističen otrok pa tega ni sposoben. Avtističen otrok se ne uči od tega ko opazuje svet okoli njega, ampak bi se moral!
Terapija ABA naj bi se izvajala od 35 do 40 ur tedensko, s terapevtko in samimi starši, ki naj bi sledili navodilom terapevtke. Iz tega razloga naj bodo osebe okoli njega, vključno z vami seznanjene s tehnikami terapije ABA, da bi otroku omogočile da se nauči vsega kot tudi tipičen normalen otrok.

Kako zgodaj naj začnemo s terapijo?

Večina meni, da je zelo pomembno začeti z otrokom, ki ima manj kot 5 let. Za boljše rezultate: mlajši je otrok, ko začnete s terapijo, večje so možnosti napredka. Kot prvo starejši otrok je v večjem zaostanku od vrstnikov od mlajšega in mora nadoknaditi več izgubljenega. Če starši odlašajo s terapijo, otrok še bolj zaostane.
Drugi razlog, zakaj naj bi začeli čim prej in pri čim mlajšem otroku je ta, da se možgani mlajšega otroka še razvijajo.
Čeprav imajo zelo mladi otroci največje možnosti za izredne izboljšave, pa lahko intenzivna ABA terapija pomaga otroku katere koli starosti.
Tehnike terapije ABA lahko naučijo pravilnega družbenega vedenja, dela in rekreacijskih veščin, kot tudi vsakodnevnih veščin za otroka, ki se bojuje z avtizmom.

Kje naj se terapija ABA izvaja?

Večino ABA programov se začne doma, v najbolj znanem okolju za otroka. Na voljo naj bi bila 1 soba, katera naj bi se uporabljanja za terapevtsko delo z otrokom. Na razpolago naj bosta miza in stol ter veliko igrač. To naj bo začetni prostor za vse vaje, z napredkom otroka pa se lahko terapija izvaja tudi v drugih sobah ali celo zunaj. Poleti ima lahko zunaj mizico in stol, med vajami pa na voljo majhen otroški bazen, v katerega lahko skoči in se razigra.
Učenje otroka igrati se z drugimi otroci ali biti zmožen iti z njim v park, se vesti primerno v restavraciji, so cilji terapije ABA.

Ne moremo si privoščiti zapravljati časa in denarja za našega otroka! Vsak trenutek, ko vidim svojega otroka nasmejanega ter v igri, vsak trenutek, ko me pogleda v oči in se mi nasmeji, vedno ko ga pospremim v vrtec in vidim njegov zadovoljni izraz in vem, da se bo tam učil kot drugi otroci, sem hvaležna ABI za vse kar je naredila, da bi rešila našega sina!

Specialna pedagoginja Ga. Elza Sabolič je edina v Sloveniji, ki se ukvarja s to terapijo in na pravilen način pomaga avtističnim otrokom. Vsi otroci, s katerimi je delala, so dosegli izjemne rezultate.


_____________________________

Life is to short for the wrong decision

(odgovor članu čebelica01)
Neposredna povezava do sporočila: 2510
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 13:26:33   
štrumfek
VANEY bravo mami in dobrodošla mala Dašauser posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

REA počivaj in pazi nase in na deteceuser posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image (za next pridem ta teden iskat, popoldne al pa jutr zjutrej (odvisen kdaj bo tale sneg user posted image nehal padat ) ti grem pa eurčke nakazat ker mi je včeri ratal pozabt ko sem šle k zdravnikuuser posted image )

Alex user posted image za tvojo turo likanja user posted image

Sobota jaz mislim da bo šlo... da bo ati varuškauser posted image user posted image lokacija: meni je čisto vseeno, tako da kamorkoli..

No našo princesko so včerej cepil... prestala ga je z manjšim jokom... Ponoči nismo spali nič... No ja sej bo kmal boljše... Velika je 66 cm in težka 7850guser posted image

Zdej grem pa še jaz zraven Taje mal v mižule ker komej gledam...








(odgovor članu čebelica01)
Neposredna povezava do sporočila: 2511
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 13:40:47   
cukr07
Vanej čestitke za Dašo user posted image

_____________________________

"Če hočete, da bodo vaši otroci pametni, jim pripovedujte pravljice! Če hočete, da bi bili še bolj pametni, jim povejte še več pravljic." Einstein

(odgovor članu štrumfek)
Neposredna povezava do sporočila: 2512
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 14:13:08   
TRIŠ
user posted image user posted image user posted image user posted image Vaney še tu čestitke iz srca,mali Daši pa veliko sreče in zdravjauser posted image user posted image user posted image user posted image

rea samo da je OKuser posted image user posted image user posted image user posted image PA LE POČIVAJuser posted image user posted image user posted image

Drugače pa vas Vaney vse lepo pozdravlja in se zahvaljuje za vse lepe misliuser posted image


< Sporočilo je popravil TRIŠ -- 10.2.2010 14:17:46 >

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 2513
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 15:13:44   
rea27
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image za Dašo!!!!

Joj, se opravičujem, najbrž si me Živka ti klicala, sem bila ravno pri tašči na kosilu..oprosti..

ja, jaz sem tista, ki ima sv. moder voziček.. in tvoj možek mi je pomagal preko ograje, ja..

kar se tiče lokacije..kjerkoli, loka ali pa čajarna, ,kjer vam je lažje parkirat.. ura: okoli 17?

_____________________________

rea27


(odgovor članu TRIŠ)
Neposredna povezava do sporočila: 2514
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 15:16:51   
čebelica01
ja kje men to prepozen . mam maškare jih moram ven pelat pa sestri pa bla bla bla.  sej sem že povedala , da sem čisto pozabila na te maškare user posted image user posted image user posted image



_____________________________

Life is to short for the wrong decision

(odgovor članu rea27)
Neposredna povezava do sporočila: 2515
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 15:20:30   
čebelica01
dejte se še druge zment uro kdaj vam vstreza , če bote vse za 17 ok bom jaz samo mim pršibala plačat obljubljeno pijačo . ker če grem jaz v čajarno z mojima bosta čajarno okol obrnila , mal heca . ampak tko k je rea rekla nimam nič od čvekanja, če jih imam  zraven . in hitro se bosta naveličala že preverjeno , rabita veliko maneverskega prostora user posted image user posted image user posted image .


_____________________________

Life is to short for the wrong decision

(odgovor članu čebelica01)
Neposredna povezava do sporočila: 2516
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 15:23:16   
rea27

IZVIRNO SPOROČILO: čebelica01

dejte se še druge zment uro kdaj vam vstreza , če bote vse za 17 ok bom jaz samo mim pršibala plačat obljubljeno pijačo . ker če grem jaz v čajarno z mojima bosta čajarno okol obrnila , mal heca . ampak tko k je rea rekla nimam nič od čvekanja, če jih imam  zraven . in hitro se bosta naveličala že preverjeno , rabita veliko maneverskega prostora user posted image user posted image user posted image .



ne, sej ni panik, zarad mene ob 11 dopoldan, 12h dopoldan..14h...vseen..

_____________________________

rea27


(odgovor članu čebelica01)
Neposredna povezava do sporočila: 2517
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 15:25:41   
štrumfek
IZVIRNO SPOROČILO: rea27


IZVIRNO SPOROČILO: čebelica01

dejte se še druge zment uro kdaj vam vstreza , če bote vse za 17 ok bom jaz samo mim pršibala plačat obljubljeno pijačo . ker če grem jaz v čajarno z mojima bosta čajarno okol obrnila , mal heca . ampak tko k je rea rekla nimam nič od čvekanja, če jih imam  zraven . in hitro se bosta naveličala že preverjeno , rabita veliko maneverskega prostora user posted image user posted image user posted image .



ne, sej ni panik, zarad mene ob 11 dopoldan, 12h dopoldan..14h...vseen..


men je tud čist vseen... dragi je cel dan na razpolago tako da....user posted image user posted image user posted image

(odgovor članu rea27)
Neposredna povezava do sporočila: 2518
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 15:26:57   
čebelica01
še moj zdej neki bluzi , da bi šev v split on , tašča gre na križarjenje in ni hudič , da jih bom kje prtrajbala seboj . brez mamice pa nikamor user posted image user posted image user posted image . bom se jaz že znašla pa hmmmm mogoče pa maškare k sestri pelm user posted image user posted image user posted image . no le zmenite se za uro od 11 naprej lahko , ker prej mam jaz stilsko preobrazbo ha ha ha .

_____________________________

Life is to short for the wrong decision

(odgovor članu rea27)
Neposredna povezava do sporočila: 2519
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 15:31:46   
Alex01
Jaz nič ne obljubim, ker imamo v soboto namen it v Čateške toplice, ka bo brat z družino dol.

(odgovor članu čebelica01)
Neposredna povezava do sporočila: 2520
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 16:06:59   
*zmajčica*
Drage moje...name tudi lahko računate za soboto (če le ne bo kakega grdega vremena)...Mi je ura in lokacija čist vseeno...Sam da bom našla...
Bom pa mela malo Lauro s sabo, ker se za varstvo ne morem obrnit na atija :-(

Sam naj mi ena prosim pove s katero lahko kontaktiram, oz. kateri lahko pustim št., da mi bo javla uro in lokacijo, če slučajno ne bom do takrt dosegliva na RR!


_____________________________

LAURA 2009
ALEKS 2012

(odgovor članu Alex01)
Neposredna povezava do sporočila: 2521
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 16:08:45   
*zmajčica*
IZVIRNO SPOROČILO: *zmajčica*

Drage moje...name tudi lahko računate za soboto (če le ne bo kakega grdega vremena)...Mi je ura in lokacija čist vseeno...Sam da bom našla...
Bom pa mela malo Lauro s sabo, ker se za varstvo ne morem obrnit na atija :-(

Sam naj mi ena prosim pove s katero lahko kontaktiram, oz. kateri lahko pustim št., da mi bo javla uro in lokacijo, če slučajno ne bom do takrt dosegliva na RR!



Aja sem pozabla...
VANEY iskrene čestitke...Pa jo maš punčko...da bo Anžetu nagajala...Pridno se cartajte...Kmalu se pa že na kakšni kavici dobimo...Ok??


_____________________________

LAURA 2009
ALEKS 2012

(odgovor članu *zmajčica*)
Neposredna povezava do sporočila: 2522
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 16:09:41   
čebelica01
ti pa jaz sporočim na fb . a so ble dobre pleskavice user posted image user posted image user posted image ???

_____________________________

Life is to short for the wrong decision

(odgovor članu *zmajčica*)
Neposredna povezava do sporočila: 2523
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 17:45:22   
rea27
no, potem pa najbolje da jaknik, zmajčica, princeska, ..povejo kdaj, ker se pripeljejo v mesto...
majch..tebe tudi ne bo? Pa Alex tudi ne? hmm...bomo morale ponovit že vidim..user posted image

_____________________________

rea27


(odgovor članu čebelica01)
Neposredna povezava do sporočila: 2524
   RE: Dolenjke, 2. del
10.2.2010 17:48:31   
čebelica01
snežit bo nehalo v petek, tko da vožnja bo ok user posted image user posted image . ve samo uro povejte . veš kaj rea, ti bi morala vse od nexta obdržat in vse naročit ob isti uri in bi potem vse šle še na čvek in kafeuser posted image user posted image user posted image

_____________________________

Life is to short for the wrong decision

(odgovor članu rea27)
Neposredna povezava do sporočila: 2525
Stran:   <<   < Prejšnja stran  99 100 [101] 102 103   Naslednja stran >   >>
Stran: <<   < Prejšnja stran  99 100 [101] 102 103   Naslednja stran >   >>
Pojdi na:





Imela sem občutek, da nekaj ni v redu
Odločim se, da grem k zdravniku. Nimam termina. Ampak jaz se ne dam. Prosim, samo na kratko si oglejte. Pritožujem se, d...
Poglejte, kako se med porodom premaknejo k...
Ta neverjetna fotografija porodnice dokazuje, kako neverjetno je človeško telo. Poglejte, kako je videti anatomija porod...




Kajenje med nosečnostjo.
пеперутка16

Zanimajo me izkušnje KADILCEV glede te teme, ali še kadite/ste kadile, ker vem, da nekadilci reagirajo zelo ostro in ne razumejo želje po cigareti.