Gina
|
Malo sem brala, malo preskočila, malo brala, malo preskočila.... ker te debate res težko berem. Sita sem razlaganja kako je v šolstvu. Sita presitih riti razvajenih staršev in še bolj razvajenih otrok, sita pravic brez dolžnosti iz druge strani, sita poslušanja kolk jamramo, sita scanja proti vetru, sita borb za boljšo šolo za naše otroke, sita aktivnega ukvarjanja z zavodom in ministrstvom da bi oni kaj spremenili... v končni fazi te itak vsi povozijo, čim te morejo, ker vidijo zgolj sami sebe, sebe, sebe.... NI rešitve. V naši preljubi državi je ni. Sama sem se iz vseh omenjenih razlogov odločila, da v par letih zapustim naš preljubi šolski sistem in grem v druge vode delat, čim si dokončno teren pripravim - kot predlagate nekateri za nas, učitelje, ki nam kaj v sistemu ni všeč. Dokončno sem se to odločila že kar nekaj mesecev nazaj. Ni ga denarja več, da bi bilo to vredno. In lahko ste prepričani, da marsikateri učitelj, ki bi mu jaz sama z veseljem svoje lastne otroke dala učit, dela na istem kot jaz. Strinjam se z bumerang v celoti, tudi z nejcko in še kom. Ankica veš, večjih ovc kot so učitelji nisem srečala. NObene samozavesti nimajo v povprečju. Zato pa je sistem tak, kot je. Trdim da učitelji nosijo velik del odgovornosti, ker samo "jamrajo", se pritožujejo, razlagajo, razlagajo....delajo pa tako, kot se jim reče. Vse, v celoti. Naredili (množično) niso nič, ampak nič zato, da bi bilo drugače. Vem, ker sem sama ves čas scala proti vetru menda že skoraj 20 let ali več. Ko bi rabila množice za sabo, so učitelji stisnili rep med noge pred oblastjo. Kaj hudiča pa je oblast, kot samo ena peščica ljudi, ki furajo svoje? Še ravnatelju se ne upajo učitelji nič reči, bojijo se jih - bedarija, niti svojih pravic ne poznajo - še zase se ne postavijo nikdar, kaj šele za recimo učne načrte za otroke. Je pa živa resnica, da se množica dodatnih del in visenje na šolah za brez veze, ter birokratizacija, pa seveda to, da je šola postala skoraj da fejst spolitizirana in vsaka reč na njej se gleda s strogo pravno formlanega stališča, ne več ljudskega - pozna na kvaliteti poučevanja. Na vse skupaj vpliva borba za delovna mesta, učitelji požrejo vse, samo da ne zgubijo služb, potunkajo v drek kogarkoli je treba (kot je to po vseh službah, kadar gre za tvoj lastni obstoj, osnovno plačo za preživetje), posledično vse skupaj vpliva na delo samo, kot bi povsod drugod. Tudi je resnica, da večina učiteljev živi za otroke, jih imajo radi in se maksimalno trudijo. Govorim iz svojih izkušenj z množicami njih na OŠ. To nima nobene veze s postavljanjem zase. Otroci so jim sveti in fajn in v vsakega posebej se poglabljajo, ga skušajo razumet in mu po svoje pomagat. Marsikateri učitelj se tako naveže na "svoje" šolske otroke, da mu je strašno hudo, ko jih "odda" naprej. Skratka, učitelji bi se strgali za otroke. V resnici so pa iz vseh strani napadani, češ da so zanič in da jamrajo. Zdaj bom pa zaključila, ker nima smisla da se ponavljamo. Vzgoja je zanič. Ne deluje. To je dejstvo. Šola je tudi zanič, ne deluje. To je tudi dejstvo. Ko bomo spremenili sistem dojemanja naših otrok, ter jim privzgojili določene pametne vrednote namesto tekmovalnosti in grebatorstva in pretiranega egoizma, pa ko bomo spremenili šolski sistem, učne načrte, znižali normative v razredih, naredili boljše pogoje za poučevanje, bodo razmere v vseh šolah drugačne. Prej pa ne.
|