Anonimen
|
Vse tri konce, ki jih omenjate Nalin, Niki in Žabonka, poznam. Sem Šiškarca po rodu. Tam, kjer stanuješ ti, Žabonka, sem živela jaz 20 let. In zdaj tam delajo "moji" fantje. Vse mi je jasno. Tam, kjer si ti, Niki, smo se mi kot otroci hodili igrat in vozit z BMX-i. Seveda še ni bilo avtoceste, ampak takšno in drugačno divjanje pa že takrat. Zdaj je kvečjemu še hujše. Nalin, o tvojem sosedu pa tako ali tako vem še preveč. Saj veš, a ne? Dogodka samega ne bi komentirala. Že dva dneva ga spremljam po vseh medijih. Groza in obup. Rečem lahko samo to, da bi jaz motorista lastnoročno zadavila. Bi potem vsaj vedela, zakaj bi šla sedet. Za SVOJEGA OTROKA!!! Ljubljana pa je drugače polna cestnih dirkačev. Ker delam v taki stroki, kjer imam "pokrite" ljubljanske ceste in ljubljanski "avtomobilizem", mi je vse jasno. Tudi lokacije moto in avto dirk so javna tajna. - Brnčičeva ulica (Črnuče - industrijska cona) - Jurčkova ulica (Rudnik - industrijska cona) - Nemška cesta (oz. zdaj Obvozna pot, ob Savi) In po ta novem tudi Podutik. Oz. mislim, da tisto že spada pod Dolnice (lahko, da se motim). Konkretne dirke v stilu NEED FOR SPEED (ali pa HITRI IN DRZNI) so organizirane vsako drugo in četrto soboto v mesecu, v večernih urah. Udeleženci so vedno na eni od teh lokacij, vendar ne vedno na isti. Lokacija in ura sta sporočena vsakemu posebej nekaj ur pred pričetkom. Industrijske cone in opuščene avotceste (ali pa tiste v gradnji) so "idealne" za takšna izživljanja. Prometa ni, v večernih urah pa naj tudi ljudi ne bi bilo. Če je že kje kdo, potem je v tovarni. Nemoteč element, torej. Če se pa slučajno najde kdo, ki ga to zmoti, in pokliče policijo, pa so na vseh štirih straneh prizorišča opazovalci, ki pravočasno sporočijo organizatorju prihod patrulje. Ta potem po megafonu obvesti po prizorišču in vse se v nekaj sekundah ustavijo. Ko patrulja dejansko pride, so vsi parkirani. In policiji ne preostane nič drugega kot to, da jim napiše kazen za napačno parkiranje. Ko pa gredo, pa "jovo na novo". Podutik je očitno izjema. Dirkajo tudi podnevi. To do sedaj ni bilo v njihovi praksi (vsaj v teh, ki imajo konkretne dirke). Vprašanje pa je tudi, kaj ljudje na gradbišču (tako se ta odsek avtoceste tudi tretira) sploh počnejo. Podutik je lokacija, kjer je sprehajalnih in kolesarskih poti nešteto, pa igrišč za otroke tudi. Komu na čast se potem rine na avtocesto? Adrenalin? Firbec? Dolgčas? V vsakem primeru bi morale biti posledice jasne. Da se pa tja družine odpravijo na kolesarjenje in rolanje? Zmanjka mi logike. Jaz sem daleč stran od podobe idealne matere, ampak tako zelo daleč pa spet ne. Ne ga srat, no, babe. Zresnite se. Gradbišče bi moralo biti zavarovano, ja. To je res. Ampak tudi če ni bilo, je tako zelo očitno, da je to gradbišče, da je to jasno tudi 12-letnemu otroku. Še bolj pa seveda 38-letniku na motorju. Nobenega od njiju ne bi smelo biti tam. Ne glede na zavarovanost gradbišča. Krivda je torej deljena, če sem kruto realna. S to razliko, da bi na otroka morali paziti starši. Seveda bi tudi jaz drugače odreagirala, če bi bil v igri moj otrok, jasno, pa tudi to mi je jasno, da se 12-letnikov ne da imeti na vrvici 24 ur. Lahko mu 100x poveš, česa ne sme, ampak če bo to naredil njegov prijatelj... No, ja, pa imamo posledice tukaj. Poškodovanemu dečku želim popolno okrevanje. Naj o tem ne bo dvoma. Starši pa... Ni ga denarja, ki bi to omililo, ampak jaz bi se v tožbo vseeno spustila. Najprej proti motoristu. Če je že bil tam, kjer ne bi smel biti, in počel tisto, česar ne bi smel, naj bi bil vsaj pazljiv, kakor vsak kriminalec, ki hoče doseči svoje. Motoristu sicer ne morem reči kriminalec, je pa povzročitelj prometne nesreče. Ki pa je verjetno ne bi bilo, če dečka ne bi bilo tam. Začarani krog. In če gradbišče ni bilo zavarovano, tudi tožba proti izvajalcu. Ne proti naročniku, temveč izvajalcu. Saj je on dolžan narediti, kar je potrebno. Naročnik je samo plačnik in lastnik. V delo se ne vmešava. Da se ne bi torej kdo spomnil tožiti DARS-a. Da so pa stvari moteče, pa popolnoma verjamem. Tudi pri nas, v BTC-ju, se mularija zvečer, ko se vse zapre in ko se parkirišča izpraznijo, izživlja z avtomobili in ročnimi zavorami na ogromnih, praznih parkiriščih. In jaz škripanje gum slišim direkt v spalnico, čeprav živim na drugi strani ceste in sta vmes dve stavbi in še zelo prometna cesta. Tamle pred City Parkom so zvečer okrog 22:30 "najboljši"... v BTCju menda razmišljajo o postavitvah zapornic na vse dostope v BTC. Zapornice naj bi spustili eno uro po zaprtju trgovin (torej cca. ob 22-ih). Ampak jim zaenkrat to še ni uspelo, ker protestirajo lastniki tistih treh lokalov, ki so odprti po 22. uri, in Kolosej (ki pa bi imel lahko svoj dostop zadaj, od bivšega Bauhausa). Kaj pa vem... to je Ljubljana...
|