liliana -> RE: A se spomnite one teme o nasilju? (2.2.2016 8:26:38)
|
IZVIRNO SPOROČILO: patrino Lili, mislim, da mi ni treba vedno znova poudarjati, da ne poznam le teorije. In ravno zaradi tega, ker sem kar dosti stvari že videla, me jezi, ker na eni strani starši na drugi strani strokovni delavci strelajo kozle. Vmes pa trpijo otroci. Ponavadi zaradi obeh. Eni ( strokovni delavci itd)so velikokrat krivi, ker se delajo slepe in nemočne, čeprav niso ne eno ne drugo, drugi ( starši)rinejo z glavo skozi zid oz. rešujejo probleme na nepravem koncu in na sfaljen načinin ter naredijo še večji kažin. Ti bi rada, da ti izdam recept oz. lepo po alinejah napišem, kam naj se starši obrnejo, če so v težavah. Že parkrat sem ti. Vendar enotnega načina in recepta ni. Vsak problem je zgodba zase. Zavedati se je le treba, da obračunavanje z otroki po hodnikih in igriščih ni prava pot, prav tako ponavadi nič dobrega ne narediš za otroka, če ga spodbujaš, naj se brani s pestmi. V veliki meri prav zaradi tega, ker iz tega ponavadi nastane pretep in je najbolj kaznovan tisti, ki se brani. To sem povedala že prej in tudi avtorica članka je to omenila. Še vedno imam občutek, da misliš, da te zgolj za.je.bavam in provociram.......[sm=smiley1.gif] Že prej sem omenila, da imamo zgolj dva pola.....na eni strani starše, na drugi stroko v šoli.....Stanislava je rekla, da sta dva pola ok....se strinjam.....če ni vmes praznine.....in v tem primeru imamo vmes praznino......ni enotnega programa, kako se spopadati z medvrstniškim nasiljem, šole in stroka o tem molči v stilu "ne diraj lava dok spava"....izredno redka katera šola ima recimo to objavljeno na svojih web straneh......na naši šoli v treh letih na nobenem sestanku niti z besedico ni bilo tega omenjenega.....pa imamo precej tematskih sestankov, o vzgoji, o prehrani, o interesnih dejavnostih itd..... In potem se v tej vmesni praznini zgodi ravno to, kar se zgodi......starši reagirajo pod vplivom čustev (kar je čisto normalno, ker, ko gre za lastnega otroka smo vedno čustveni) in neracionalna reakcija, hipna reakcija, preveč čustvena reakcija ni vedno pravilna odločitev....in to samo zaradi tega, ker je med enim in drugim polom preveč praznega prostora....... Ni res, da ni možen enotni načrt (sama si govorila, da ima vsak zaposlen nekoga višje nad sabo, kamor se lahko starš pritoži in potem verjetno ni težko dati naslov in kontakt na ministrstvo, kakom se lahko starš pritoži, če tudi ravnatelj odpove)......imamo ničelno tolernco do nasilja, ki bo jo morale spoštovati zgolj žrtve nasilja, nasilniki pa ne.....in če imamo lahko ničelno toleranco za žrtve nasilja, imamo lahko tudi ničelno toleranco za nasilnike......ker če to ni v praksi izvedljivo, potem z ničelno toleranco do nasilja nekaj v osnovi ni vredu....... In sama nikjer nisem trdila, da je obračunavanje z tujimi otroki prava in edina pot.....trdila sem le, da razumem starše, ki se te poti poslužijo.....in očitno deluje......za njihovega otroka, nasilnež še vedno ostane nasilnež......samo zato, ker imamo med "polom staršev" in "polom stroke" preveč praznine, ker nasilnež ostane še vedno nasilnež tudi v primeru, ko se gre reševat problem po uradni poti, kjer receptura pa še vedno ni znana in poenotena in je povsem prepuščena osebni presoji zaposlenih storkovnih delavcev na šoli....... To, da zaposleni v šolah nimajo pravih pooblastil in orodij za delanje reda, se največkrat sliši. In tu se ne strinjam ravno z avtorico članka. Najbolje se je izgovarjati. Težje je kaj narediti. Če bi bilo red v razredu res tako težko vzdrževati, bi imele disciplinske težave vse učiteljice in učitelji. Tako pa je opaziti vedno ene in iste probleme , pri vedno enih in istih učiteljih. Če so pravila , so pravila za vse. Toda eni imajo voljo, znanje in moralni čut, da nekaj naredijo v tej smeri, drugi se apatično prepustijo in tako ali drugače pregurajo šolsko leto. Pred časom je bil na eni od šol v Sloveniji primer spolne zlorabe s strani dveh vrstnikov......ravnatelja je ministrstvo želelo razrešiti, ker je učencu oz. zdi se mi, da jih je bilo več, onemogočil vstop v šolo......ker vsak otrok ima z ustavo zagotovljeno pravico do izobraževanja v osnovni šoli in ta pravica pod nobenim pogojem ne sme biti kršena..... Policija in csd...Vsi vemo, da se lahko obrneš nanje. To ni posebej potrebno poudarjati. Če en neizobražen revež ve, da mora na csd po hrano in cunje ali pa en pijanček, ki se stepe s sosedom ve, da mora poklicati policijo, vsak starš tudi ve, da se lahko obrne na ti dve instituciji. Pri meni sta ti dve možnosti nekako bolj ob strani oz. ne vem , če bi se odločila zanje, če bi se znašla pred problemom v šoli. Po mojih izkušnjah se z vpletanjem Csd- ja zadeva nemalokrat še bolj zaplete in zaradi njihovih togih zakonov oz. postopkov, ne morem reči, da so se v mojih očeh pogosto izkazali za neke hude rešitelje. Ravno zato jih verjetno ne omenjam pogosto kot neke čudežne pomočnike, pri reševanju tovrstnih težav. Ne vemo vsi.....večina staršev ne ve tega.......ker je večina staršev mnenja, kaj bo policija reševala probleme pri majhnih hroščih, csd pa je itak samo za one "iz roba družbe" in do csdja imamo predsodke........ In stroka v šolah ti dve možnosti odriva na stran, čeprav ima jasna navodila s strani "višje inštance", da je o primerih medvrstniškega nasilja potrebno obvestiti policijo in CSD......seveda je dodano še to, da se v tem obvestilu gre za "strokovno odločitev šole in njenega strokovnega kadra".....toreje je odločitev spet prepuščena osebnim odločitvam zaposlenih na šoli, ki šole nočejo javno izpostavljati in rajši problem pometejo pod preprogo.....spet praznina vmes..... Ni vsak pogovor med starši prenašanje marn in podobnih zadev in nič napačnega ni, če se med njimi odvija normalna komunikacija. Vendar nekateri dlje od prenašanja marn in kritik res ne pridejo, saj ko bi lahko kaj koristnega storili, nimajo časa oz. s sto in enim izgovorom stisnejo rep med noge. Saj zato se pa tudi starši na forumu menimo......in večina nas tudi normalno komunicira....tebe sicer včasih zanese izven normale, vendar ko prespiš, si spet nekaj ur ok [sm=smiley2.gif]....
|
|
|
|