Dashenka -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 15:03:34)
|
IZVIRNO SPOROČILO: nejcko Saj ne vem, a naj se smejim ali jokam. IZVIRNO SPOROČILO: Dashenka 1. NPZ oz eksterna preverjanja znanja učencev poznajo povsod po svetu. V nekaterih državah celo ob koncu vsakega razreda. Ključni namen teh testov, ki morajo biti obvezna za vse učence, je pridobitev povratne informacije o kakovosti dela učiteljev na posameznih šolah. Na podlagi teh rezultatov bi morali biti posamezni učitelji ocenjeni, nagrajevani in tudi odpuščeni. Enako velja za ravnatelje. Razlike v znanju med posameznimi deli Slovenije so nesprejemljive. Me res zanima, kolikokrat v življenju si imela videti kakšen naš test iz NPZ-ja, in kolikokrat kakšega tujega? Jaz priznam, da tujega še ne (prosim še, navedi mi države, vsaj nekaj, v katerih to imajo). Zanimam me tudi, kolikokrat si bila priča reakciji učencev na temo npz, kolikokrat si bila v času pisanja npz v šoli ipd. Odpuščati učitelje na podlagi npz? Ok. Kdaj - prvo leto, ko ima slab rezultat? Drugo? Kaj pa če ima tretjega srečo z odlično generacijo in ima nadpovprečen uspeh, potem pa z naslednjo spet slabega? Aja, ti bi ga itak takoj odpustila, prvi slab rezultat - briši. V tujini so verjetno po vseh regijah učenci enako uspešni, kajne? O kakšni socialni, kulturni raznolikosti, ki vpliva tudi na šolske rezultate, verjetno še nisi slišala. Grem staviti, da so učenci na Grenlandiji in v osrednji Danski enako uspešni [sm=smiley24.gif] Le čevlje sodi naj kopitar, je vedel že davno preminuli Frančesko Prešernov [sm=smiley1.gif] 2. Popolnoma se strinjam, da so izbirni predmeti nepotrebni. Še posebej zato, ker jih učitelji praviloma ne jemljejo resno oz so le dodatek (okrasek) k obveznim predmetom ter kot taki zgolj potrata časa otrok (ne pa tudi učiteljev, ki za to dobijo plačilo!). Seveda ob tem starši niso ploskali, kako raznovrstna znanja bodo njihovi sončki dobili, seveda o tem niso ploskali otroci, ko so videli, kako na lahek način do dobrih ocen (in starši z njimi). Seveda - učitelji so uvedli izbirne predmete - gor na ministrstvu jih kar mrgoli in pišejo zakone [sm=smiley29.gif] da lahko sebi štepajo ure. 4. Neskončne debate o delovni obveznosti, plačanih urah za dodatno pomoč, predolgih počitnicah ipd. pa bo možno presekat le v primeru da: - se uvede obvezno 8 urno prisotnost na delovnem mestu, 40 dni na teden - vse dodatne ure prisotnosti na delovnem mestu (konference, govorilne ure, roditeljski sestanki) se beleži in jih zaposleni lahko porabi kot proste dneve. Kot sem že napisala, učitelji se strinjajo. Torej niso krivi oni. Kot javnost daj pobudo, mogoče bo vlada slišala tebe. - striktno se preverja, ali učitelj dejansko opravi pedagoške ure ali pa morda v podaljšanem bivanju posede otroke pred TV s celovečerno risanko (kolega mu naredi uslugo in vsake pol ure preveri, če so otroci še vedno fiksirani na TV), sam gre pa na čik v bližnji bife, skoči na pošto, banko, ali pa zgolj na čvek h kolegici v zbornico. Si bila morda v času pisanja tega posta v službi? Čas že kaže na to. Je fajn, ko te nihče ne preverja in nadzoruje, a ne? In svinjsko paše, če druge. Res, prav dušo poboža [sm=smiley11.gif] Prav fascinantno je, kako prav vedno vse učiteljice dobesedno skočijo v zrak, ko nekdo napiše nekaj, s čimer se ne strinjajo ali ko jim nekdo zaposlen v realnem sektorju želi malo odpet oči ali jim nastavit ogledalo. Nivo komunikacije pa po pravilu že v startu pade na nivo kelnarc iz bifeja na avtobusni postaji. S tvojimi argumenti se v glavnem ne morem strinjat. Če grem kar po vrsti: 1. NPZ poznajo praktično vsa EU, v taki ali drugačni obliki. Švica na primer na ta način preverja uspešnost učiteljev in učencev vsako leto. V gospodarstvu smo vsi plačani po principu "pay for performance". V tujih podjetjiih je prav vsak zaposleni - od direktorja pa do voznika viličarja ima zapisane cilje in je tudi letno ocenjevan. In ja, uslužbencu JS v Sloveniji je verjetno res težko doumet, da je plača odvisna od uspešnosti in morda še bolj neverjetno, če posamezen delavec ne dosega ciljev, se ga odpusti. Interes vsakega delodajalca je imeti najboljši možen tim, zato se cilje postavlja realne, stimulirajoče in dosegljive. Noben pameten delodajalec ne bo odpoustil delavca, ki dela dobro, pa iz objektivnih razlogov ne doseže zastavljenih ciljev. V Sloveniji, državi, ki je v evropskem vrhu glede socialne enakosti se izgovarjat na kulturne, socialne in ne vem kakšne še specifike je milo rečeno izgovor za lenobo. Kako otroci dojemajo rezultate NPZ je seveda posledica tudi tega, da menijo, da se z NPZ preverja znanje otrok in ne pa tudi in v prvi vrsti uspešnost učiteljev. 2. Me veseli, da se v tej točki strinjava. Izbirni predmeti so odveč. Lahko se jih takoj ukine in temu primerno prilagodi število učiteljev. 4. Ne, jaz si v času službe ne morem privoščit surfanja po netu in čekiranja facbooka in čvekanja po telefonu. Sem si pa danes po uspešno zaključenem projektu, kjer sem zadnjih 14 dni švicala pri 30stC po 12 ur na dan dala duška in malo prečekirala trače in novice iz domovine, si odprla kingfisherfa po enem fajn pikantnem curryju. Lahko noč.
|
|
|
|