RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


Stanislava_ -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (14.1.2015 22:17:21)

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko

ampak bi lahko pljuvali po letaliških delavcih in delavcih na železnicah, pa po šoferjih avtobusov ... bemtiš, tam skoz uni jamrajo in štrajkajo ... res škoda [sm=smiley36.gif]


Smo tako komot, da se vozimo vsak v svojem avtu. Vlak, kaj je že to?




nejcko -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (14.1.2015 22:35:25)

IZVIRNO SPOROČILO: Stanislava_

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko

ampak bi lahko pljuvali po letaliških delavcih in delavcih na železnicah, pa po šoferjih avtobusov ... bemtiš, tam skoz uni jamrajo in štrajkajo ... res škoda [sm=smiley36.gif]


Smo tako komot, da se vozimo vsak v svojem avtu. Vlak, kaj je že to?



In potem še jamramo, kako draga je registarcija (najmanj dveh avtomobilov), vinjeta, da o kreditu, ki smo ga najeli za svojega terenca, sploh ne govorimo. In sodrga direkt pred nami ne pluži cest. Res, prav ubogi reveži smo. Približno taki kot jamrajoči leni učitelji [sm=jezicek.gif]




RIJA* -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (14.1.2015 22:38:18)


IZVIRNO SPOROČILO: Stanislava_


Smo tako komot, da se vozimo vsak v svojem avtu. Vlak, kaj je že to?


nismo tako komot[sm=smiley13.gif]

pri meni ni nobene variante, da pridem z avtobusom ali vlakom do službe.....ker nimamo ne enega, ne drugega...
službe pa totalno brez urnika in v različnih krajih...da se niti skupaj ne moreva voziti




Brisani uporabnik -> [Brisano sporočilo] (14.1.2015 22:43:35)

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]




Stanislava_ -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (14.1.2015 22:52:56)

IZVIRNO SPOROČILO: Ankica*


IZVIRNO SPOROČILO: RIJA*


IZVIRNO SPOROČILO: Stanislava_


Smo tako komot, da se vozimo vsak v svojem avtu. Vlak, kaj je že to?


nismo tako komot[sm=smiley13.gif]

pri meni ni nobene variante, da pridem z avtobusom ali vlakom do službe.....ker nimamo ne enega, ne drugega...
službe pa totalno brez urnika in v različnih krajih...da se niti skupaj ne moreva voziti


Pri nas je enako, prej v Ljubljani je bilo pa kolo največ v uporabi. menda pa uporaba javnega prometa spet narašča.



Veliko avtobusov so ukinili, ker se nihče ni vozil [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]. Niso pa vedno vozili povsod, in 20 let nazaj jih je bilo lažje organizirati, ker so bili delavniki bolj enotni. Pa danes imajo ljudje raje denar. Če imajo organiziran bus se jim zdi, kot da jim je kdo vzel denar za prevoz, "pozabijo" pa izračunat, koliko manj stroškov imajo z vozilom, ali bohnedaj, da avta sploh ne bi imeli.




RIJA* -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (14.1.2015 23:00:38)

mi smo lani bili v enem velikem mestu in cel čas sem se spraševala, kako se ljudem da čakat v zastojih, namesto, da bi se vozili z metrojem, ki je točen na minutko....meni je to užitek, da greš na vlak, kaj bereš in ne živciraš zaradi gužve




Brisani uporabnik -> [Brisano sporočilo] (14.1.2015 23:00:53)

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]




nejcko -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (15.1.2015 0:05:41)


IZVIRNO SPOROČILO: RIJA*

zakaj pa bi doma, če lahko v službi?


Še na tole bi odgovorila.
Zakaj pa ne bi doma? Meni osebno je lažje. Prej v miru spijem kavo, pojem kosilo, se za pol ure počin na kavč, se umirim, skoncentriram, spokam otroke spat, nato pa zvečer, ko imamo osebno največjo moč koncentracije, v miru naredim, kar moram.
Meni osebno je tako bolj fajn, meni osebno je to, da mi ni treba biti 8 ur na enem mestu, da si lahko delo deloma sama razporejam, pri učiteljskem poklicu najboljša stran. Meni osebno. Tisti, ki pa lažje popravlja ali piše poročila, priprave v šoli (in poznam jih kar nekaj takih), pač to dela v šoli, nihče mu ne brani. Šole so odprte vsaj do petih popoldan, če ne dlje, nobenega ne mečejo ne iz kabineta ne iz zbornice ne iz učilnic (se zmeniš s čistilko).

Meni je ta miselnost, da je samo 8-urna prisotnost na delovnem mestu pokazatelj, da nekdo pa res dela za službo, v današnjem času, milo rečeno, največja abotnost. Sploh v času računalništva bi se vsaj določen odstotek služb komot odpravljal od doma (in tudi se). to je za delodajalce ugodneje, za delavca pa bolj praktično.

Res ne razumem tega? Pomembno je, da človek opravi svoje delo v določenem času/roku, če mu vmes uspe se praskati po jajcih, naj se, če ne zmore, pač eno noč ne bo spal. Nagrada ali ukrep sledi v vsakem primeru.




RIJA* -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (15.1.2015 0:23:51)

zato, ker tega ne delaš vsak dan.

vsak dan pa si pišeš recimo polno delovno obvezo.

meni je vseeno, kaj in kje kdo dela, samo, da je delo opravljeno v nulo...izvzemši poklice, ki zahtevajo človeka na točno določenem mestu, točno določeno število ur...samo to je povod, da ljudje na učitelje gledajo tako kot gledajo....če bi to počela od 7 do 15 se po moje ne bi noben vtikal v ure učiteljev...
še sploh, če ne bi non stop jamrali...kot je že ena zgoraj napisala...ljudje vidijo proste dni, ki jih je neprimerno več, kot jih imajo drugi....več prostega čas kot ga ima ne-učitelj...

dejstvo je, da je učiteljski poklic po eni strani težek (jaz ga ne bi mogla nikoli opravljati, ker enostavno ne vem, kako bi hendlala vse te razvajene sončke [sm=jezicek.gif]) ampak ima pa en kup bonitet, ki jih drugi nimajo....

jaz tudi še zdaj delam [sm=smiley36.gif] ker mi pač tako paše in je mir v hiši...ampak se ne napajam iz proračuna in mogoče zato moj delovnik ne moti nikogar [sm=smiley1.gif]




liliana -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (15.1.2015 6:08:56)


IZVIRNO SPOROČILO: petea

Obstaja več vrst pomoči, financiranje se ukinja za en de, in sicer za dodatno učno pomoč in svetovalne storitve.
Ohranja se financiranje za dejavnosti za premagovanje primanjkljajev, ovir oz. motenj ter fizična pomoč (slepi, gluhi, gibalno ovirani).
Dodatna učna pomoč se lahko prepleta s preostalimi oblikami pomoči.
Učna pomoč se npr. nudi: dolgotrajno bolnim otrokom, otrokom z motnjami vedenja in osebnosti, otrokom s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, seveda pa po potrebi oz. v skladu z odločbo tudi tistim, ki koristijo tudi druge oblike strokovne pomoči.

Učna pomoč naj bi se izvajala s strani izučenih strokovnjakov, ne pa kot 'flikanje ur' učiteljev, ki morajo zapolniti fond ur.


Torej se ukinja za en del......

In dostikrat je ta "naj bi se" v praksi vprašljiv......




liliana -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (15.1.2015 6:24:14)


IZVIRNO SPOROČILO: Stanislava_

Povprečna plača zaposlenih v osnovnih šolah je ca 1.650€ bruto, neto je to nekaj manj kot 1.100€. V tem znesku je zajeto celotno šolsko osebje, razen rabnatelja, katerega plača se prikazuje posebej. Efektivno je povprečna neto plača učitelja nekaj višja.

Koliko je to. Hmmm. Za dobre učitelje po mojem kar nekaj stotatkov premalo, ob dejstvu, da dodatnih finančnih ugodnosti kot je npr vsaj simbolna božčnica, običajno ni (popravite me, če se motim). Enako kot je veliko za tistega, ki flika ure in za tistega, ki svoje delo opravlja malomarno ali slabo.

Kaj se je zgodilo učiteljem, da so izgubili svojo moč, ne vem, to bodo morali ugotoviti sami.
Uporabniki šolstva imamo to srečo, da sistem še deluje na starih temeljih in da so nam danes vrata do znanja široko odprta, če le hočemo.


Enkrat sem brala podatek, da je učitelj na Danskem, s katerim sistemom se tako rabi primerjamo, plačan nekako tako kot naši učitelj oz. eno malenkost manj......pa so tam bistveno boljši učitelji, ker ne more biti vsak učitelj, ampak je velika selekcija.....in biti učitelj je tam spoštovanje....

Kaj se je zgodilo učiteljem, da so izgubili moč.....?
Z večnim jamranjem čez sistem, čez starše, čez otroke si ne moreš graditi moči.....prav tako si ne moreš graditi moči v nedogled na tem, da se na plečih otrok boriš za svoje pravice....za svoje pravice se bori s s svojim delom, s svojimi dosežki....ne pa skočiti v luft zgolj takrat, ko ti en del dodatnega plačila ukinejo in to na način "otroci bodo prikrajšani".....saj so pa znižali tudi financiranje šol v naravi, interesnih dejavnosti o tem pa nič ni govora....a tam pa ne bodo otroci prikrajšani.....seveda ne, ker tam ni učitelj "direktno finančno prizadet"......






liliana -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (15.1.2015 6:26:44)

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko

Še ena plat, ki potrjuje, kako velika škoda je, da ne živimo v Nemčiji (ali vsaj v Franciji ali Italiji, morebiti še v Angliji). Tam vsaj učitelji ne bi bili skoz na udaru in popljuvani, ampak bi lahko pljuvali po letaliških delavcih in delavcih na železnicah, pa po šoferjih avtobusov ... bemtiš, tam skoz uni jamrajo in štrajkajo ... res škoda [sm=smiley36.gif]

ups ... oni niso JS, bemtiš, po njih se ne sme[sm=jezicek.gif]



V Nemčiji in Franciji se mogoče učitelji toliko ne pritožujejo kot v Sloveniji......njihov glavni sindikalist mogoče ne žuga takoj s prstom javnosti "kaj pa si vi mislite".....tam delajo to letališki delavci in železniški.....pri nam železniškim recimo to ni treba delati (več, pred leti so se oni tudi nonstop nekaj bunili), ker so zaščiteni še bolj kot učitelji......




Stanislava_ -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (15.1.2015 17:37:55)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana


in biti učitelj je tam spoštovanje....

Kaj se je zgodilo učiteljem, da so izgubili moč.....?


Izgubili so spoštovanje.




Plus minus -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (15.1.2015 23:00:12)

Kaj se je zgodilo učiteljem, da so izgubili svojo moč, ne vem, to bodo morali ugotoviti sami.


Zakaj? Ker samo jamrajo kako jim je hudo, jamrajo čez otroke, jamrajo čez plače, jamrajo čez obseg učne snovi, ki jo morajo spredavat, jamrajo kako imajo zvezane roke, kako nič ne morejo, sam en jamer.
V bistvu pa ne naredijo nič vezi tega, da bi jim bilo kaj bolje. Redko kateri se trudijo, da otrokom naredijo uro zanimivo in da jih pritegnejo. Jah časi strahovlade in strahospštovanja z strani otrok in staršev so mimo. In prav je tako! Človek mora spoštovanje pridobiti z dejanji. Biti pošteni in stati za svojimi besedami. Reševati težave, ne pa jih pometati pod preprogo. Truditi se - vsak dan sproti.
Poznam kar nekaj učiteljic in lahko izpostavim 2, obe imata radi otroke, obe radi učita, obe sta mirni in nikoli ne povzdigneta glasu v razredu, težave med otroci rešujeta sproti, sta pošteni in pravični, otroci ju imajo radi in NIKOLI se ne pritožujeta - zanimivo a ne?

Še enkrat pa bi prosila učiteljice, oz. tiste, ki se v to razumejo, kako je plačljiva ta dotatna učna pomoč in kaj se sedaj ukinja.....ker po tistem odstavku iz članka, ki sem ga že prej dala, se to financiranje po mojem razumevanju ne ukinja kar v celoti....:

Otroci z Odločbami lahko imajo: DSP (dodatna strokovna pomoč) ali/in UP(učna pomoč). DSP izvajajo razni pedagogi (specialni, socialni, ...), UP pa izvaja učitelj, lahko razrednik ali predmetnik. Govora v tej temi je o UP torej o pomoči, ki jo nudi učitelj. Do sem vse jasno ;). Tukaj pa je stvar takšna, če učitelj, ki izvaja UP nima dovolj ur, se mu šteje ura izvajanja UP v redne ure, če pa ima učitelj dovolj ur v okviru delovnega časa, so pa plačane.In o slednjih teče debata.
Nisem zato, da učitelji delajo zastonj. Ker nihče od nas ne dela zastonj, pa tudi če ima še ne vem kako rad svoje delo.
Tudi za krpanje ur nisem navdušena, ker učitelj, ki nudi takšno pomoč, mora zanjo biti zainteresiran in ne da mu bo muka, delati z učencem, ki ima učni primanjkljaj. Naj bi se delalo tudi na tistem predmetu s katerim ima otrok težave. Torej bo težko ena učiteljica angleščine pomagala učencu, ki ima težave pri fiziki.

UP je dobro zastavljena, samo izvedba pa ni vedno dobra.




liliana -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 6:15:20)


IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus

Otroci z Odločbami lahko imajo: DSP (dodatna strokovna pomoč) ali/in UP(učna pomoč). DSP izvajajo razni pedagogi (specialni, socialni, ...), UP pa izvaja učitelj, lahko razrednik ali predmetnik. Govora v tej temi je o UP torej o pomoči, ki jo nudi učitelj. Do sem vse jasno ;). Tukaj pa je stvar takšna, če učitelj, ki izvaja UP nima dovolj ur, se mu šteje ura izvajanja UP v redne ure, če pa ima učitelj dovolj ur v okviru delovnega časa, so pa plačane.In o slednjih teče debata.



Hvala na razlagi...zdaj mi je bolj jasno, kaj se ukinja.......v bistvu se, poenostavljeno povedano, ukinja plačilo nadur.....

Tudi za krpanje ur nisem navdušena, ker učitelj, ki nudi takšno pomoč, mora zanjo biti zainteresiran in ne da mu bo muka, delati z učencem, ki ima učni primanjkljaj. Naj bi se delalo tudi na tistem predmetu s katerim ima otrok težave. Torej bo težko ena učiteljica angleščine pomagala učencu, ki ima težave pri fiziki.


To je sicer res, da ne more učiteljica angleščine pomagati učencu, ki ima težave pri fiziki......dobra stvar pri tem je pa mogoče to, da je recimo na naši šoli skoraj pri vsakem "predmetu" en učitelj, ki ima manjko ur......torej lahko ta nudi učno pomoč......malo nerodno sicer sredi leta izvrševati rošade in kombinacije (podaljšano bivanje - učna pomoč), ni pa tako neizvedljivo......

UP je dobro zastavljena, samo izvedba pa ni vedno dobra.


Verjamem, da je dobro zastavljena.....samo izvedba že na strani vloženih prošenj in dodeljenih odločb za DSP ni dobra.....so se v zadnjih letih kar dodobra razpasle.....torej že osnova ni dobra.....in upam, da bo država tudi na tej strani kaj spremenila.....da pa ne bo zdaj vsako dete imelo neko motnjo in DSP.....šole so pa mogoče to še potincarale, ker izgleda je vsaka odločba za šolo pomenila dodaten denar, ki ni bil finančno tako nepomemben......




nejcko -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 10:14:56)

Malček bom krenila stran od teme, ampak ko se že omenja št. učencev, ki rabijo učno pomoč, ki iz leta v leto narašča, pa kako danes nihče več ne ponavlja, pa kako imejo že vsi odločbe ... Tudi to, kot vsaka stvar, ima dve plati.
Mogoče se res na prvi pogled zdi, da se z vsem tem pretirava ... ampak a se res?

Da danes ni več ponavljavcev, ne drži. Od moje znanke sin je ponavljal razred, od moje prijateljice hčerka letos ponavlja, na šoli, ki jo obiskujeta moja otroka, vem vsaj za dva, ki sta ponavljala, na šoli, kjer sem učila, so bili ponavljavci. Torej, da ni več ponavljavcev, ne drži.
Tudi če pogledam nekako počez v odstotkih in primerjam ta čas in 30+ let nazaj, ko sem jaz obiskovala OŠ, lahko rečem, da je razmerje tam-tam. Tudi 30+ let nazaj ni bilo morje ponavljavcev, ampak nekje eden na generacijo. Morda. Tako kot zdaj.

Prav tako so otroci s PP tudi 30+ let nazaj obiskovali OŠ. Kako je bilo takrat urejeno, ne vem, vem le, da sošolec iz paralelke, ki je imel cerebralno, ni imel spremljevalca, gotovo pa je imel neko pomoč, ker drugače res ne vem, kako je zdeloval šolo. Res pa je, da so mu ogromno pomagali sošolci. Ogromno. Tudi sošolcem z učnimi težavami smo pomagali sošolci. Sistem in družba sta bila nastavljena tako, da se je veliko polagalo na medsebojno pomoč, na solidarnost.

Danes temu ni več tako. Žal. A za to niso krivi učitelji, ampak sistem, družba kot taka. Kateri učenec pa ima danes vsaj 3 popoldneve v tednu čas, da uro, dve preživi pri sošolcu in mu pomaga? Ob glasbenih, treninigih, stoin eni dejavnosti, enostavno ni več časa. Tudi miselnos vas-nas staršev je ... kakšna??? Kaj ste tukaj večkrat zapisalai - če otrok ni sposoben sam zdelovati šole, naj gre v posebno šolo! Se zavedate svojih besed? Kaj s tem sporočate družbi, svojim otrokom?
Tudi 30+let nazaj niso kar povprek pošiljali otrok v posebne šole. Niso in pika. Ne vem, ali sem jaz hodila na "čudno" šolo, ampak poleg prej omenjenega učenca, je na našo šolo hodilo par učencev, ki bi jih danes označili za zaostale. In so na svoj način mogoče tudi bili. Akončali so redno OŠ, nekateri tudi kasneje 2-letni program SŠ, šli v službo.
Koga, za božjo voljo, so oškodovali s tem, da so obiskovali redno OŠ. Mene ne, prav tako za nikogar moje generacije ne vem, da bi jih postrani gledal. Bili so pač del družbe in tudi danes so. Hodijo v službo, plačujejo davke ...
Zdaj pa bi vi trpali take otroke v posebne šole ... otroke, ki v nekih normalnih pogojih zdelujejo šolo, z malček pomoči sicer, vendar jo.

Druga stvar je - zakaj je danes število otrok, ki težko zdelujejo šolo, v porastu?
Morda preprosto zato, ker je UN tako svinjsko prenatrpan z vsem balastom, da bi še en odrasel težko folgal. Saj vidimo, koliko se moramo starši ukvarjati s svojimi otroki, če želimo, da bodisi zdelujejo bodisi so odličnjaki.

So se starši nekoč tudi toliko ukvarjali za nami? NE.
Ker je bila snov prilagojena našim sposobnostim in smo sami nekako hendlali vse skupaj. Meni npr. starši pri angleščini niso mogli nikakor pomagati, ker noben ni znal angleško. Znajdla sem se, kakor sem vedela in znala. Vsi mi.
Danes si ne predstavljam, kako bi moja otroka šla skoz s tole angleščino brez moje pomoči (ne, ne pomagam jima za 5). In kar za nekaj otrok vem, da jim dela angleščina težave oz. so nekje v rangu trojke. ampak dajmo, dajmo še malo natrpat vse skupaj, dajmo uvesti še en tuji jezik ... lahko celo dva ... dajmo. Ker bog ne daj, da današnji otroci do 15. leta ne bi vedeli že vsega, kar človek mora vedeti, da ne bi videli že vsega, kar je treba videti.
Res ne vem, kaj bojo počeli preostanek svojega življenja, s tem, da se tako blazno poudarja vseživljenjsko učenje danes?

30+ let smo otroci (povprečno sposobni in inteligentni otroci) s trojkami komot in res po liniji najmanjšega odpora zdelovali šolo. In prav je bilo tako. Temu naj bi bila OŠ šola namenjena. Da otrok neka osnovna znanja pridobiva na najlažji možni način. Za 4 in 5 pa se je bilo treba malček potruditi (razen unim ultra sposobnim in inteligentnim).
Danes pa se morajo povprečno sposobni in inteligentni otroci blazno prematrati za trojke, da o višjih ocenah ne govorim. Prematrati.

Zdaj pa vprašanje - komu ali čemu je torej namenjena OŠ?

Jaz mislim, da je bistvo OŠ še vedno tisto bistvo, ki ga je imela v mislih Marija Terezija - da se otroke opismeni in jim da neka osnovna znanja, nek temelj, na katerem bodo gradili naprej. In to, točno je (bi morala) biti pravica vsakega otroka. Vsakega!!! Tudi tistega, ki mu ne leži matematika, ali črke zapisuje okorno, ali ni sposoben 6 ur nepremično sedeti za mizo in buljiti v knjigo, ali ob gledanju risank na Cartoonu ne osvoji angleščine, ali mu ni jasno, zakaj med kisom in sodo pride do kemične reakcije - važno, da ve, da pride. To je (bi moralo biti) bistvo.
Po mojem.


Za vse ostalo je tukaj SŠ, faks itn.







Brisani uporabnik -> [Brisano sporočilo] (16.1.2015 10:20:00)

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]




Hope2 -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 10:29:13)


IZVIRNO SPOROČILO: RIJA*

mi smo lani bili v enem velikem mestu in cel čas sem se spraševala, kako se ljudem da čakat v zastojih, namesto, da bi se vozili z metrojem, ki je točen na minutko....meni je to užitek, da greš na vlak, kaj bereš in ne živciraš zaradi gužve


a pri nas? ce ja, pridi cez par mesecev in bos imela odgovor. jap, smo raje v avtu v guzvi. poleg tega so se drugi minus faktorji metroja- ki jih kot turist ne vidis




nejcko -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 10:29:29)

Točno to, Ankica,

Če bo učitelj rekel, da so NPZ-ji brez veze in popolnoma nekoristni, bo jamral, ker jih mora (zastonj) popravljati, in je len, ker jih mora sploh popravljati. Ne bomo videli v tem resnice, da so NPZ-ji res sami sebi namen, da služijo samo dobrim plačam in zagotovljenim službam parih mandeljcev na Zavodu za šolstvo.

Ker starši tako radi vidimo, da naši otroci tekmujejo, izkazujejo znanje ... jap, NPZ je ogromozanski pokazatelj, kako pametnega in oh in sploh otroka imamo. Tako zelo smo navdušeni, da se nismo uprli niti temu, da so lani NPZ-ji postali obvezni!! tudi v 6 razredu. Se ne upiramo niti temu, da so jih skušali vriniti tudi v 4. razred.
Pa neobveznim izbirnim predmetom v 4. razredu tudi ne nasprotujemo. Ker bodo naši sončki tako imeli možnost do več in več in več in veeeeeeeč znanja. Kar pokali bodo od njega. Naši mali Einsteinčki.

Mah ...






Plus minus -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 10:38:55)

Verjamem, da je dobro zastavljena.....samo izvedba že na strani vloženih prošenj in dodeljenih odločb za DSP ni dobra.....so se v zadnjih letih kar dodobra razpasle.....torej že osnova ni dobra.....in upam, da bo država tudi na tej strani kaj spremenila.....da pa ne bo zdaj vsako dete imelo neko motnjo in DSP.....šole so pa mogoče to še potincarale, ker izgleda je vsaka odločba za šolo pomenila dodaten denar, ki ni bil finančno tako nepomemben......


Na žalost, tako kot večina dobrih stvari v Sloveniji, se je tudi ta izrodila. Namenjena je bila učencem z različnimi težavami, kot pomoč, da jih lažje prebrodijo. In tako bi moralo biti. Ker pa se v naši ljubi Slovenji vse izkoristi tudi v druge namene se je tudi ta. Torej na eni strani imamo starše, ki so potencirali, da dobijo njihovi otroci Odločbo, čeprav je ne bi potrebovali. Res, da otrok verjetno ni čisto po JUS-u (kateri pa je), ampak DSP ali UP pa ne bi potreboval. Odločba lahko prinese veliko bonitet tistemu, ki jo v bistvu ne rabi. Starši, ki gledajo to s te strani, ne razmišljajo, da v bistvu delajo otroku medvedjo uslugo.
Na drugi strani pa imaš učitelje, ki potencirajo DSP oz. UP iz lastnih razlogov: dodatne ure, ki so plačane, zaposlen dodaten kader v obliki raznoraznih pedagogov in psihologov. Zdaj pa se človek vpraša, kaj imajo Komisije od tega? Ja delo, ki ga drugače ne bi imele. In krog je sklenjen. Tu je vprašanje nadzora, ta bi moral biti strožji. Ker vsak otrok, ki ima kakšne motnje ali težave ne rabi Odločbe.
Šole še vedno tedensko izvajajo dopolnilne pouke, v okviru Popestrimo šolo se izvajajo različni programi, ki so namenjeni otrokom, ki rabijo kakšno pomoč, v okviru Prostovoljstva sošolci sošolcem pomagajo in jim razlagajo snov. Veliko se da, če je šola zainteresirana in ima sposobno vodstvo.




alda -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 10:44:31)

IZVIRNO SPOROČILO: nejcko

Malček bom krenila stran od teme, ampak ko se že omenja št. učencev, ki rabijo učno pomoč, ki iz leta v leto narašča, pa kako danes nihče več ne ponavlja, pa kako imejo že vsi odločbe ... Tudi to, kot vsaka stvar, ima dve plati.
Mogoče se res na prvi pogled zdi, da se z vsem tem pretirava ... ampak a se res?

Da danes ni več ponavljavcev, ne drži. Od moje znanke sin je ponavljal razred, od moje prijateljice hčerka letos ponavlja, na šoli, ki jo obiskujeta moja otroka, vem vsaj za dva, ki sta ponavljala, na šoli, kjer sem učila, so bili ponavljavci. Torej, da ni več ponavljavcev, ne drži.
Tudi če pogledam nekako počez v odstotkih in primerjam ta čas in 30+ let nazaj, ko sem jaz obiskovala OŠ, lahko rečem, da je razmerje tam-tam. Tudi 30+ let nazaj ni bilo morje ponavljavcev, ampak nekje eden na generacijo. Morda. Tako kot zdaj.

Prav tako so otroci s PP tudi 30+ let nazaj obiskovali OŠ. Kako je bilo takrat urejeno, ne vem, vem le, da sošolec iz paralelke, ki je imel cerebralno, ni imel spremljevalca, gotovo pa je imel neko pomoč, ker drugače res ne vem, kako je zdeloval šolo. Res pa je, da so mu ogromno pomagali sošolci. Ogromno. Tudi sošolcem z učnimi težavami smo pomagali sošolci. Sistem in družba sta bila nastavljena tako, da se je veliko polagalo na medsebojno pomoč, na solidarnost.

Danes temu ni več tako. Žal. A za to niso krivi učitelji, ampak sistem, družba kot taka. Kateri učenec pa ima danes vsaj 3 popoldneve v tednu čas, da uro, dve preživi pri sošolcu in mu pomaga? Ob glasbenih, treninigih, stoin eni dejavnosti, enostavno ni več časa. Tudi miselnos vas-nas staršev je ... kakšna??? Kaj ste tukaj večkrat zapisalai - če otrok ni sposoben sam zdelovati šole, naj gre v posebno šolo! Se zavedate svojih besed? Kaj s tem sporočate družbi, svojim otrokom?
Tudi 30+let nazaj niso kar povprek pošiljali otrok v posebne šole. Niso in pika. Ne vem, ali sem jaz hodila na "čudno" šolo, ampak poleg prej omenjenega učenca, je na našo šolo hodilo par učencev, ki bi jih danes označili za zaostale. In so na svoj način mogoče tudi bili. Akončali so redno OŠ, nekateri tudi kasneje 2-letni program SŠ, šli v službo.
Koga, za božjo voljo, so oškodovali s tem, da so obiskovali redno OŠ. Mene ne, prav tako za nikogar moje generacije ne vem, da bi jih postrani gledal. Bili so pač del družbe in tudi danes so. Hodijo v službo, plačujejo davke ...
Zdaj pa bi vi trpali take otroke v posebne šole ... otroke, ki v nekih normalnih pogojih zdelujejo šolo, z malček pomoči sicer, vendar jo.

Druga stvar je - zakaj je danes število otrok, ki težko zdelujejo šolo, v porastu?
Morda preprosto zato, ker je UN tako svinjsko prenatrpan z vsem balastom, da bi še en odrasel težko folgal. Saj vidimo, koliko se moramo starši ukvarjati s svojimi otroki, če želimo, da bodisi zdelujejo bodisi so odličnjaki.

So se starši nekoč tudi toliko ukvarjali za nami? NE.
Ker je bila snov prilagojena našim sposobnostim in smo sami nekako hendlali vse skupaj. Meni npr. starši pri angleščini niso mogli nikakor pomagati, ker noben ni znal angleško. Znajdla sem se, kakor sem vedela in znala. Vsi mi.
Danes si ne predstavljam, kako bi moja otroka šla skoz s tole angleščino brez moje pomoči (ne, ne pomagam jima za 5). In kar za nekaj otrok vem, da jim dela angleščina težave oz. so nekje v rangu trojke. ampak dajmo, dajmo še malo natrpat vse skupaj, dajmo uvesti še en tuji jezik ... lahko celo dva ... dajmo. Ker bog ne daj, da današnji otroci do 15. leta ne bi vedeli že vsega, kar človek mora vedeti, da ne bi videli že vsega, kar je treba videti.
Res ne vem, kaj bojo počeli preostanek svojega življenja, s tem, da se tako blazno poudarja vseživljenjsko učenje danes?

30+ let smo otroci (povprečno sposobni in inteligentni otroci) s trojkami komot in res po liniji najmanjšega odpora zdelovali šolo. In prav je bilo tako. Temu naj bi bila OŠ šola namenjena. Da otrok neka osnovna znanja pridobiva na najlažji možni način. Za 4 in 5 pa se je bilo treba malček potruditi (razen unim ultra sposobnim in inteligentnim).
Danes pa se morajo povprečno sposobni in inteligentni otroci blazno prematrati za trojke, da o višjih ocenah ne govorim. Prematrati.

Zdaj pa vprašanje - komu ali čemu je torej namenjena OŠ?

Jaz mislim, da je bistvo OŠ še vedno tisto bistvo, ki ga je imela v mislih Marija Terezija - da se otroke opismeni in jim da neka osnovna znanja, nek temelj, na katerem bodo gradili naprej. In to, točno je (bi morala) biti pravica vsakega otroka. Vsakega!!! Tudi tistega, ki mu ne leži matematika, ali črke zapisuje okorno, ali ni sposoben 6 ur nepremično sedeti za mizo in buljiti v knjigo, ali ob gledanju risank na Cartoonu ne osvoji angleščine, ali mu ni jasno, zakaj med kisom in sodo pride do kemične reakcije - važno, da ve, da pride. To je (bi moralo biti) bistvo.
Po mojem.


Za vse ostalo je tukaj SŠ, faks itn.






podpis!




mojcaziga -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 10:47:27)

Ker mi telefon ne omogoča citiranja, moram pač malo tako. Podpišem pod zadnje poste Ankice in Nejcko in se absolutno strinjam s predlogi učiteljice. To mi je všeč, da pridejo učitelji s konkretnimi predlogi na dan in seznanijo tudi ostale, starše in javnost, ki nima pojma kaj se res dogaja v šolstvu. Ja, NPZ so meni brezveze. Lani jih je pisal naš in to so se celo leto ekstra ukvarjali s pripravo na NPZ (6. razred), kot da tega še ne znajo ali pa kot da tekmujejo za ne vem koga. Tudi te neobvezni predmeti, saj je ok in fajn, ampak se mi zdi, da so otroci že tako preobremenjeni in jih izberejo še dodatno zato, da se ne bodo zamerili učiteljem ali pa, ker jih je izbralo veliko učencev in ne želijo biti med tistimi redkimi, ki si niso izbrali....
Izobraževanja anglistov in ostalih za poučevanje mlajših otrok - neumnost brez primere in posledica tega, da se uvajajo jeziki vedno bolj zgodaj. Glede na to, da je zgodnje uvajanje tujih jezikov že dejstvo, naj prilagodijo UN na fakultetah in to dodajo pri predmetih psihologije, didaktike in pedagogike.
Dodatni in dopolnilni pouk - tu nimam kaj pripomniti, ker na naši šoli to zgledno izvajajo.
Kar pa se uspeha tiče - ravnatelji in posledično učitelji so prav nori na povprečje ocen in da se lahko pohvalijo kako dober uspeh imajo njihovi učenci (NPZ potem to največkrat izniči). Sin vedno jamra zakaj mora hodit ravno na šolo, kjer se je treba za ocene prekleto potrudit, medtem ko na ostalih šolah delijo petke kot za šalo. In dejansko je v razredih inflacija odličnjakov, od 25ih v razredu bi bilo odličnih, če bi šel bil učni uspeh, vsaj 15-20, česar v naših časih niti slučajno ni bilo. Tudi tu smo veliko krivi starši, ker bi otroka radi vpisali v najboljšo šolo, se popravljam, v najbolj uspešno šolo.
Na veliko drugih načinov bi lahko varčevali v šolstvu, ampak potem bi morali na ministrstvu celo kaj delat, pa enih par podrepnikov bi odletelo, kar p ani v njihovem inetresu.

lp




Plus minus -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 10:54:35)


IZVIRNO SPOROČILO: Ankica*


Čisto konkretni predlogi učiteljice (ker vse tudi ne jamrajo, ampak opozarjajo na nepravilnosti in predlagajo spremembe, sam se potem tudi to rado vtakne pod jamranje, žal, skratka dajmo ločit pleva od zrn):

Bojana Potočnik (moja opomba: dobitnica Boba za lansko leto za izjavo leta)

Gledala sem nastop ministrice Stanislave Setnikar Cankar v Odmevih. Takole bom rekla: Čeprav sem "ziritirana in frustrirana", kot sem brala v Večeru, sem še vedno pripravljena pomagati
varčevanju na šolskem ministrstvu, ki dlje od puhlic ne zmore. Tole je le nekaj
konkretnih predlogov: 1. Tako kot ste zamrznili plačilo DSP,
zamzrnite NPZ, ki kot tak ne služi ničemur, dokler si ta država ne
opomore in ne zavajajte javnosti, da krčite sredstva za NPZ, ker učiteljv za
to delo ne plačujete, učitelji pa vas že leta opozarjamo, da so nesmiselni. 2. Nehajte si izmišljevati dodatna izobraževanja za diplomirane angliste in nemciste s strokovnim izpitom, ki se celo leto dodatno izobražujejo, da lahko poučujejo na razredni stopnji (izobraževanje enega stane 3000 evrov!!!!!!!!! , mislim, da se jih samo letos izobražuje okrog 70, pa to počnete že 2 leti, ste pozabili, da ste jim že dali diplomo ali so zadaj drugi interesi????), 3. Uzakonite obvezen dopolnilni in dodatni pouk. 4. Ukinite večino nabora 85 izbirnih predmetov v osnovni šoli ?!?! (ohranite tiste, ki dejansko koristijo otrokom, ne vašim interesom, so pa iz rednega pouka izrinili interesne dejavnosti). 5. Če je taka kriza, si ne izmišljujte neobveznih izbirnih predmetov v osnovno šolo, ki ste jih vpeljali septembra. 6. Ukinite projekte, ki so sami sebi namen in ohranjajo delovna mesta na zavodih za šolstvo, otroci pa od njih nimajo ničesar. 7. Ne zavajate javnosti, da letošnje nefinanciranje DSP ne vodi v smer ukinjanja ... S KOLEGI SMO PRIPRAVLJENI POMAGATI. STE NAS PRIPRAVLJENI SLIŠATI?



In kam so šli s temi predlogi? V vlado? Ker če nekdo samo piše svoja mnenja na blogu to ni nič. Učitelji najbolj vedo, kaj je smiselno in kaj ni v šolah. Kako naj jaz kot starš vem, kaj samo sebi namen? Kadar vlada uvede kakšne takšne, je samo mlačen odziv s strani šolnikov, kadar se pa gre za plače ali napredovanja oz. kadar se učiteljem godi krivica, takrat pa buuuum. Glej, jaz imam pozitivne izkušnje samo z dvema učiteljicama, pri ostalih imam občutek, da jim gre v prvi vrsti za lasten blagor, v drugi pa za otrokov. In ko mi hočejo prodat, da bodo otroci na slabšem, ker ne bodo več plačani za UP, mi ni jasno zakaj? Zakaj bodo otroci na slabšem, saj se bo še vedno izvajala, ali ne? Aja, zdaj ker ne bo plačana, ne izvedena strokovno? Zdaj bodo tiste ure, samo sedeli in gledali v luft? Verjetno ne. Torej: zakaj bo otrok na slabšem, če učitelj ne bo več plačan za to uro, izvajati pa se bo vseeno morala???

Zakaj pa ne bojkotirajo tega NPZ, če je bv in celo neplačan? A ti pričakuješ, da se bomo starši šli pogajat in bunit v vlado za učitelje, za njihove pogoje dela, plače, pravice, ugodnosti, ... ? Ja ne vem no, jaz tudi on njih ne pričakujem, da bodo prišli v našo firmo iskat zame pravico.




RIJA* -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 11:19:09)

IZVIRNO SPOROČILO: Hope2


IZVIRNO SPOROČILO: RIJA*

mi smo lani bili v enem velikem mestu in cel čas sem se spraševala, kako se ljudem da čakat v zastojih, namesto, da bi se vozili z metrojem, ki je točen na minutko....meni je to užitek, da greš na vlak, kaj bereš in ne živciraš zaradi gužve


a pri nas? ce ja, pridi cez par mesecev in bos imela odgovor. jap, smo raje v avtu v guzvi. poleg tega so se drugi minus faktorji metroja- ki jih kot turist ne vidis



ne samo pri vas....tudi v drugih velikih mestih (poglej samo, kako malo newyorčanov ima svoj avto)....sicer pa zdaj vozi tudi tram, ki sem ga malo pogrešala, ker bi stal direkt pred našim blokom [sm=smiley36.gif] poleg tega pa mi kot ženski ni bilo potrebno nikoli stati [sm=smiley36.gif]

saj so vedno minusi in plusi, tako metroja kot avta....ampak jaz osebno, če bi bile te možnosti, bi se definitivno ogromno posluževala javnega prevoza..





nejcko -> RE: ukinitev financiranja dodatne učne pomoči (16.1.2015 11:19:14)


IZVIRNO SPOROČILO: Plus minus



Zakaj pa ne bojkotirajo tega NPZ, če je bv in celo neplačan? A ti pričakuješ, da se bomo starši šli pogajat in bunit v vlado za učitelje, za njihove pogoje dela, plače, pravice, ugodnosti, ... ? Ja ne vem no, jaz tudi on njih ne pričakujem, da bodo prišli v našo firmo iskat zame pravico.


Morda pa bi bilo dobro. Da bi se šli bunit za pravice drugih. Ker s tem se borimo tudi za lastne pravice. Ampak Slovenci smo do tega spoznanja še svetlobna leta daleč. Ker smo ovce, ki vsaka ponižno pase svoj vrtiček, hkrati pa zavistno pogleduje na zeleno trato sosedove ovce.

Pa pustimo to ob strani.

Ni res, da se učitelji ne bunijo, da ne dajejo predlogov. Ni res. Že od uvedbe devetletke oz. že pred samo uvedbo so nekateri na glas kričali, kako to ni dobro, pa niso bili slišani!
Tudi danes mnogi na glas povejo, dajejo predloge kot učitelji praktiki, na strokovnih timih, pošiljajo svoje predloge na ministrstvo. Toda kaj misliš - če so predlogi dr. Erika Breclja v zvezi z zdravstvom obležali v predalu (ker je nekomu tako v interesu), da predlogi nekih bednih jamrajočih učiteljev pa ne? Še hitreje, še bolj potiho.

Ne bom rekla, da so vsi učitelji glasni in aktivni. Niso. Tako kot niso glasni in aktivni vsi zdravniki. Večina enih in drugih molče zre v tla in dela, kar mora. Za ljubi kruhek, hvaležen, ker službo sploh ima, in sočutno ali prestrašeno zroč v množico kolegov na zavodu za zaposlovanje.
Saj se tudi niso vsi črnci uprli suženjstvu ali rasni segregaciji. Le par imen, le par pokončnih mož je dvignilo glave in miniti so morala leta, desetletja, da se je kaj premaknilo ... najprej v glavah prav tistih zatiranih. Kamenček sproži plaz.

Imamo take kamenčke, kar nekaj njih v vrstah zdravstva, šolstva, kulture ... le plazina je zaenkrat še preveč trdno zlepljena na varljivo varno podlago. Ker vedeti pa moramo - ko se bo plaz sprožil, bodo tudi žrtve. Teh pa si ne želi nihče, še najmanj nesnaga, ki bo razkrita, ko se bo plaz odlepil od nje, prav tako pa tudi prestrašena javnost v dolini, ki si sicer sprememb želi (raja, starši učencev, pacienti), a se hkrati vsak sprašuje - bo zasulo tudi mene?






Stran: <<   < Prejšnja stran  1 2 [3] 4 5   Naslednja stran >   >>