ronja -> RE: Lestvica OŠ (17.2.2014 16:53:45)
|
Samo potem tudi ocenjevanje ni objektivno.....ker ni odvisno zgolj od šole....ampak in predvsem od tistih "top", ki pridejo v šolo...... V SŠ in v manjši meri tudi v OŠ je to seveda skupek dejavnikov, ki se še medsebojno potencirajo: na dobro šolo grejo dobri učenci, ki se radi učijo, jim tekmovanja nekaj pomenijo, jih starši v tem podpirajo, tja grejo učit najboljši učitelji, ker ti si lahko zmišljujejo, kje bojo učili, taslabi pa tega ne morejo, klima v razredu itd... normalno, da ima potem boljše rezultate. Obstaja pa še druga plat medalje: recimo sama sem hodila na najbolj zahtevno šolo (zanjo si rabil in očitno še rabiš) največ točk, ker me je pač zanimalo naravoslovje in ta je bila najbolj naravoslovna gimnazija. In tam smo meli dobre učitelje, ki so nas učili bisteveno drugače kot recimo lubija na srednji šoli (original poklicni, smer gimnazija), res ogromna razlika pri nekaterih predmetih - najmanjša razlika je bila pri matematiki. Meni se je SŠ na faksu poznala, da mi je bilo lažje kot komu, ki je imel zanič biologijo in matematiko. Lubiju je pa veliko boljše šla kemija, ker so imeli veliko boljšo kot mi - tako da je na koncu vseeno največ odvisno od učitelja. Samo več dobrih učiteljev je pa na dobrih šolah, ker iz slabih hitro skliznejo, če se le da... So pa njim učiteljice na maturi pomagale, nam pa recimo ne - v tem jaz vidim malo balansa, da se stvari uravnotežijo - da se vpliv šole zmanjša - ker če si na boljši šoli imaš boljše šanse, zato se to malo zmanjša, če ti na slabši šoli pa malo pomagajo. Program in nivo znanja je na vseh OŠ enako visok. Ne vem, kako je zdaj, ampak se vseeno ne bi čisto strinjala. Moralo bi biti tako, nisem pa prepričana, da v praksi vedno je. Ko sem se sama prešolala iz ene OŠ na drugo (ki je celo zelo visoko na seznamu), 2 leti nisem izvedela nič novega... Enostavno se spomnim, da mi je bilo dolgčas in sem čakala, kdaj bo že kaj novega in kako sem bila srečna, ko smo dobili fiziko in sem se spet lahko nekaj naučila:)... Pa nobena ni bila slaba šola, samo v prvi sem se veliko več naučila, to je dejstvo (za takrat). Pa prve trenutno celo ni na seznamu. Brat je obiskoval šolo, ki je trenutno visoko na seznamu, pa pravi, da je bila veliko slabša od te moje druge, na katero sva hodila prej (jaz sem potem šla v sš, brat pa se je prešolal na drugo šolo - ja, smo se malo selili;). Hočem rečt, da razlike so, je pa vseeno največ odvisno od učenca, potem od učiteljev in ko daš vse to skup, nastanejo tudi razlike med šolami, vendar verjamem, da se vsi trudijo, da bi bile čim manjše. In kar se mene tiče, otrok nisem dala v šolo zaradi znanja, kakor se to paradoksalno sliši - ampak zaradi socializacije. Naučim vsaj taprvo lahko vsaj tolikokot se v šoli v veliko manj časa tudi doma - ker je pač tak karakter, da se sama (na)uči. Ampak dobi od šole nekaj veliko več vrednega - prijatelje[sm=smiley1.gif].
|
|
|
|