ronja -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 14:15:26)
|
IMO eksterna preverjanja znanja so za ukiniti, treba je pa zaostriti kriterije za napredovanje iz razreda v razred , posebej na srednjih solah in se bolj na fakultetah. mene je kar zvilo, ko sem zvedela, da sola lahko negativno ocenjenega ucenca pri vecih predmetih pogojno vpise v naslednje solsko leto... In tisti ucenec, ki ni zmogel redno usvojiti doloceno minimalno znanje, naj bi v naslednjem letu, poleg rednega pouka in usvajanja znanja to naredil se za nekaj predmetov za nazaj? S tem se strinjam. Mi je bilo grozno na predavanjih za podiplomca, kjer je en učitelj povedal, da NE SME negativno ocenit učenca, ker je potem klican na zagovor k ravnatelju. In seveda dijaki to hudimano dobro vejo in izkoriščajo. Meni se zdi brezveze, da dobiš potrdilo za znanje, ki ga nimaš - kje je potem fora? Vedno so mi bili najbolj všeč najtežji predmeti in praviloma sem jih najboljše naredila... Ni bilo racunalnika in ko je druzina bila doma je bila doma in ne vsak v svoji sobi za racunalnikom... - karikirano... Na to pa nisem pomislila, ampak imaš point. Samo če pogledam okoli, koliko se zdaj ljudje angažirajo s svojimi otroki, kam vse jih furajo, že tako male... Ne vem, moja mami ni šla v OŠ na roditeljski tolikokrat, kot sem šla jaz v vrtec[sm=jezicek.gif]... Glede "homaschoolinga" sem mislila na raziskave, ki naj bi dokazovale, da otroci, ki jih starši doma učijo, znajo vsaj toliko kot šolajoči se oz. da velikokrat znajo več (se ne spoznam na to tematiko, to je bil samo pogost argument, so pa to družboslovne raziskave in jih sama nisem brala, samo povzetke). Kar se mene tiče, bom dala otroke v šolo, ker se mi zdi tako zanje boljše. Sem pa ravno danes bila prav presenečena na eni temi, da ljudje, ko učijo otroke, ne pogledajo vedno dejstev in/ali kurikuluma, ampak usekajo včasih čisto mimo, češ, saj za dosti se že nisem zmotila... Tega si iskreno nisem predstavljala, ker kadar sem sama inštruirala nekaj, česar se nisem več za svoje pojme dovolj dobro spomnila, sem zadevo prej preštudirala... Pa to niti niso bili moji otroci... Mi je čudno, ker če jima rišem zemljevid, prekleto pogledam, kako zgleda tapravi, recimo... In povem, če kaj ni čisto prav... Sem mislila, da je to nekak normalno... Tako da ti dam zdaj prav - sem pa res mislila, da samega znanja dajo mame doma še več, ker se pač posvečajo samo svojim otrokom, vse metode lahko njim prilagodijo (glede na to, ali so bolj vizualni, slušni,... tipi), tako da oni najboljše razumejo in se otrokom ni treba prilagajat veliki skupini, ni se jim treba prilagajat sošolcem, čoravim učiteljem (ne da so vsi taki, samo se pa vedno najde kakšen), itd... Se mi zdi, da lahko tako otroka naučiš glih skoraj kar češ, ker jim vse lahko narediš zabavno, kar v šoli vemo, da ni glih tako;). Mogoče imam tudi srečo, da sta malidve tako radovedni, samo sem tudi to mislila, da je splošna lastnost otrok... Nisem hotela dajat dela učiteljic v nič, mislila sem samo, da je velik del njihovega dela vezan na to, da delajo v skupini - da se je treba naučit, kako obvladaš cel razred, kako pritegneš različne tipe otrok, da je vsem zanimivo, kako jih usmerjaš, kako rešuješ morebitne konflikte, ki so v vsakem razredu, skratka, da je veliko psihologije, tudi če si učitelj nečesa tretjega... Vedno se mi je zdelo učit skupino težje (nisem še poizkusila) - inštruirat mi je bilo vedno fajn, ker so otroci različni in vsakemu lahko razložiš na njemu razumljiv način, izbereš primere, ki so njemu/njej zanimivi... Lahko vse prilagodiš, imaš popolno svobodo. In jasno, da jih potem bolj zanima kot pa pri pouku... čežana, glasbene šole in krožki so bili odgovor na tvoj argument plačevanja davkov - ne delajo vsli poklica iz znanja iz oš. In ja, zame osebno je določilo v Ustavi, da imajo vsi otroci pravico do šolanja, sveto, še bolj pa mi je sveto, da imajo vsaj na primarni ravni otroci isto izhodišče, ne pa da se predalčkajo po sistemu svoji k svojim. Saj pa se niso naši predniki za to borili - če bi hoteli imeti dvokastno družbo še naprej, ne bi bilo potrebnih toliko vojn, mar ne!? pod to se pa tudi jaz podpišem. Želim si, da bi imeli otroci čim bolj enake možnosti, ne glede na to, od kod prihajajo. Nikoli jim ne bomo mogli zagotovit čisto enakih možnosti, ker je razlika že v tem, koliko se starši ukvarjajo z njimi itd... Ampak vsaj to, kar je družbeno, pa lahko pazimo. NI pa glih čisto res, da grejo učitelji iz faksa čisto nepripravljeni v razred! Saj imajo, vsaj kolikor vem, kar precej prakse prej... Jaz ne bi bila tako podcenjujoča. Ti verjetno bolj poznaš to, sama nisem tega študirala, ampak punce iz pedagoške smeri so rekle, da imajo veliko prakse... Upam, da se te stvari učijo, če jih ne, potem je to res škoda. Vseeno ap so učitelji v prvi vrsti tam zato, da učijo, ne da vzgajajo. Za slednje smo predvsem zadolženi starši... Čežana, imaš kakega otroka v zasebni šoli? Ker kot sem rekla - kar se znanja tiče ni vedno tako zelo primerljivo, vsaj po mojih izkušnjah ne. In tudi ti otroci hudo not prinašajo zamujeno snov, verjemi!
|
|
|
|