RE: zasebno:javno šolstvo (Polna verzija)

Forum >> [Skupnost RR] >> Čvekanje ... v tri dni ...



Sporočilo


liliana -> RE: zasebno:javno šolstvo (22.4.2012 19:48:57)


IZVIRNO SPOROČILO: bumerang



A res?
Ni videt, da bi kje kaj razlagala.


Res.





bumerang -> RE: zasebno:javno šolstvo (22.4.2012 19:55:48)

Da, lilijana, vsekakor, lilijana.




liliana -> RE: zasebno:javno šolstvo (22.4.2012 21:59:18)


IZVIRNO SPOROČILO: bumerang

Da, lilijana, vsekakor, lilijana.


Gospa moj poklon....[sm=jezicek.gif]

Drugače pa spremljam tvojo in mikino debato na oni drugi temi.......in vsa čast miki.....da ob vseh primitivnih poskusih njene diskreditacije še kar vstraja....




Frodo Bisagin -> RE: zasebno:javno šolstvo (22.4.2012 22:18:20)

IZVIRNO SPOROČILO: ronja

frodica, verjetno nisva ista generacija, ampak mi smo se učili poštevanko v 2. razredu OŠ. Imeli smo že tista preverjanja znanja na ravni cele Evrope, pa smo bili baje takrat boljši kot zdaj (glede na druge države), imeli smo že malo maturo itd... Tako da ni to čisto neprimerljiv sistem - mislim s stališča preverjanja znanja, ki je baje univerzalen za vse države že nekaj let... Gotovo je pa zdaj drugače in seveda upam, da gre na boljše.


Ne, ocito nisva ista generacija.
IMO eksterna preverjanja znanja so za ukiniti, treba je pa zaostriti kriterije za napredovanje iz razreda v razred , posebej na srednjih solah in se bolj na fakultetah. mene je kar zvilo, ko sem zvedela, da sola lahko negativno ocenjenega ucenca pri vecih predmetih pogojno vpise v naslednje solsko leto... In tisti ucenec, ki ni zmogel redno usvojiti doloceno minimalno znanje, naj bi v naslednjem letu, poleg rednega pouka in usvajanja znanja to naredil se za nekaj predmetov za nazaj?
V mojih casih so dva letnika istocasno delali izjemno nadarjeni otroci, pa se ti redko zaradi drugih vzrokov. Ta pristop zgolj pove, da se ucencu ni treba truditi, ker bo itak sel v naslednji razred... ker ce ga ne bodo spustili bo to manj denarja, manj ucencev, odpuscanja in lej ga zlomka... slaba ocena ravnatelju, ker so njegovi ucenci slabo uspesni... Sistem je zastavljen tako, da nagrajuje tiste, ki niso za nagraditi niti za pohvaliti.

Tudi naši starši (kar se spomnim), se niso kaj dosti ukvarjali z našim šolanjem, ne z delanjem nalog ne ničmer drugim glede šole... Se mi zdi, da se zdaj starši veliko bolj angažirajo. Tako da to ne vem, če je čisto res, da so takrat starši več učili otroke doma...


Bistvena razlika je, ce imas starsa ob 14.00 ze doma ali ce iz sluzbe pride ob 18.00. Skratka sistem zivljenja je drugacen. Ni bilo racunalnika in ko je druzina bila doma je bila doma in ne vsak v svoji sobi za racunalnikom... - karikirano...

Tudi meni se zdi seveda boljše, da je manj učencev v razredu, ni pa čisto res, da več 2 učenca več pomenita ne vem kako zmanjšanje kvalitete pouka.


Ni vprasanje 2 ucencev.

Meni se zdi, da so nas dobri učitelji veliko naučili, ne glede na število, slabi pa nič, spet ne glede na število... Verjetno pa se morajo pri večjem številu učitejli bolj matrat in gotovo pouk ni enak, gotovo ni takega indiviudalnega prilagajanja itd...


Neindividualno delo je lazje. Stopis v razred, odpredavas svoje in gres. Primerjaj predavanja na faxu in govorilne ure na faxu... Individualizacija zahteva poznavanje in prilagajanje posamezniku, kar od ucitelja zahteva uporabo pristopov, ki mu niso lastni in so za njega zahtevni, posebej ko so v vprasnaju manjsi otroci.

Mislim, da gre tu predvsem za udobje (s čimer ni nič narobe, jasno, da imamo vsi radi udobje) - bolj luštno je z manj otroki - njim in učiteljem, hitreje lahko narediš vse, jasno, če vsakemu posebej poveš, kje se mu zatika... Gotovo največ otroka naučiš, če ga obdržiš doma in ga sam učiš, vse prilagajaš samo njemu, vse razlagaš na tak način, ki njemu sede... Znanja bo tako gotovo največ dobil. Vendar pa ne bo dobil vsega ostalega, kar ti da šola... kar niti ni ne vem kako luštno, niti ni nujno povezano z znanjem, ampak je pa dobro met v življenju...


S tem se nikakor ne strinjam. Ce bi se strinjala s tem bi pravzprav rekla, da za delo uciteljice niso potrebne strokovne kompetence, ki jih pridobi s solanjem... Si pa z druge strani lahko zamislim  trgovko iz lakalne trgovine kako sama uci otroka... Ali res mislis, da bi lahko kdorkoli najvec otroka naucil ce bi ga ucil doma...?

Ne vem, zakaj spreminjajo zadeve - kot ankica se mi zdi to najpomembnejše - da imaš eno malo bolj daljnoročno vizijo, kaj bi rad dosegel in potem prilagajaš vse skup temu.


Logicno, vendar je treba izbrati primerne nacine doseganja ciljev. Kar neki eksperimenti, za katere se ve , da so neucinkoviti se preden se sprejmejo... to nikakor niso.. Za taksne se pa izkaze, da so v ozadju drugacni motivi.

Kar se pa tiče inštrukcij ipd... v naših časih smo imeli dopolnilni (ta je bil obvezen za tiste, ki jim ni šlo) in dodatni pouk (ta ni bil obvezen in se dosti učiteljem tega ni dalo delat, ker je bilo to ekstra). Tako da je bil to (dopolnilni) dejansko nek "tečaj" za tiste, ki se jim je zatikalo pri določenem predmetu. Ne vem, če to še obstaja, ampak to je bilo ravno to.


Se vedno je tako. Na nasi soli ( kolikor vem) se in dodatni in dopolnilni redno izvajata po urniku zastavljene na zacetku solskega leta. Dodatni je zastavljen tako, da se pred tekmovanji na pr. iz matematike vadi matematika in sicer pogosteje kot predvideno.




Frodo Bisagin -> RE: zasebno:javno šolstvo (22.4.2012 22:45:30)

IZVIRNO SPOROČILO: liliana


IZVIRNO SPOROČILO: bumerang

Da, lilijana, vsekakor, lilijana.


Gospa moj poklon....[sm=jezicek.gif]

Drugače pa spremljam tvojo in mikino debato na oni drugi temi.......in vsa čast miki.....da ob vseh primitivnih poskusih njene diskreditacije še kar vstraja....



Zanimiv stavek, kako slovnicno, tako tudi logicno...
Vsebinsko pa mocno, mocno diskutabilen...
Ce se premaknemo na kontekst lahko ugotovimo, da sporocilo o primitivni diskreditaciji nima namena nekoga drugega primitivno diskreditirati... [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




chezAnA -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 9:01:42)

Če prezrem kreganja nekaterih, lahko torej povzamem:
Proti zasebnemu šolstvu ste, ker imajo starši zaradi plačevanja šolnine večjo moč in jo lahko obrnejo tako, da so v družbi vredni več od tistih, ki je šolajo v javnih OŠ. Od šole zahtevajo več, dobijo več in so zaradi tega tudi nekaj več?
Tudi ve ste za to, da bi bilo javno dostopnih več različnih pristopov in pedagogik.
Nekatere pa omenjate plačevanje glasbenih šol in tečajev s strani države, da bi bilo potem fer tudi to. Ampak šola je šola in je obvezna. Glasbena in plesne in likovni in jezikovni tečaji pa niso obvezni. Ni tako? Torej to nekako ni na isti ravni. Zato država delno financira OŠ, ne pa tudi nogometa.

Dobila sem občutek, da se vam zdi, da bi denar in sredstva, ki so na voljo za razvoj zasebnega šolstva, morali uporabiti raje za razvoj javnega. Samo če javno šolstvo nima vizije, ne ve niti, kam in kako bi se razvijalo, potem tudi nek (relativno gledano manjši) vložek ne bo naredil večje razlike. Medtem ko imajo waldorf in montessori programi vizijo, metode dela in še kaj dodelane do zadnje podrobnosti. Pa da ne bo pomote, po svetu je še kakšen program več in bilo bi prav, če tudi ti pridejo k nam. Zaenkrat imamo na voljo samo ti dve alternativi.

Ne vem. Javno šolstsvo je trenutno (vsaj z mojega zornega kota) v kar precej slepi ulici. To forsiranje učiteljev s papirovji takimi in drugačnimi, pa z muhami staršev. Pa da si moraš trgati minutke, ki jih lahko posvetiš vzgoji, osebnostni rasti otrok, ko pa je to bistveno, dostikrat bolj pomembno od tega, kako dobro zna človek posštevanko ... Pa da greš s faxa praktično nepripravljen v razred, tam se učiš še in još enih brezveznosti, marsikdaj zabijaš čas in vidiš, da si tam pač zato, ker moraš biti. Ne naučijo pa te osnovni stvari. Motiviranja, umiritve otrok, kako pritegniti njihovo pozornost, pa kako pravilno govoriti, da ti ne pobere glasu že po prvem letu učenja. Ne učijo te odziva v situacijah, ki se v razredu zgodijo. Kako odreagirati ob prepirih otrok, ob tožarjenju, ob maltretiranju enega od njih, ob ločitvi staršev otrok, ob smrti. V takih situacijah si pa sam in se znajdeš, kakor se pač znajdeš. Ne vem, to ni način in bilo bi potrebno to spremeniti. In namesto, da bi se osredotočili na takšne probleme in iskali rešitve, se izgublja energija in denar za razvoj novih učbenikov, ki so roko na srce, nič kaj dosti drugačni od tistih, ki so jih naredili 5 let nazaj, za vpis in izobraževanje nekega enormnega števila učiteljev, za nenehno spreminjanje zakonodaje in pravil. Od osemletke k devetletki, pa k opisnemu ocenjevanju, pa k nivojskemu pouku, pa k ocenjevanju vseh predmetov, tudi likovne, glasbe in športne, pa ... In potem otroci po celem dopoldnevu in delu popoldneva dobivajo še domače naloge, pa v raznih podaljšanih bivanjih se noter snov prinaša, da se ja še prej naveličajo vsega skupaj.
In zasebne šole imajo to precej bolj pošlihtano, verjemite mi.




nejcko -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 9:35:44)

IZVIRNO SPOROČILO: chezAnA

Če prezrem kreganja nekaterih, lahko torej povzamem:
Proti zasebnemu šolstvu ste, ker imajo starši zaradi plačevanja šolnine večjo moč in jo lahko obrnejo tako, da so v družbi vredni več od tistih, ki je šolajo v javnih OŠ. Od šole zahtevajo več, dobijo več in so zaradi tega tudi nekaj več?
Tudi ve ste za to, da bi bilo javno dostopnih več različnih pristopov in pedagogik.
Nekatere pa omenjate plačevanje glasbenih šol in tečajev s strani države, da bi bilo potem fer tudi to. Ampak šola je šola in je obvezna. Glasbena in plesne in likovni in jezikovni tečaji pa niso obvezni. Ni tako? Torej to nekako ni na isti ravni. Zato država delno financira OŠ, ne pa tudi nogometa.

Dobila sem občutek, da se vam zdi, da bi denar in sredstva, ki so na voljo za razvoj zasebnega šolstva, morali uporabiti raje za razvoj javnega. Samo če javno šolstvo nima vizije, ne ve niti, kam in kako bi se razvijalo, potem tudi nek (relativno gledano manjši) vložek ne bo naredil večje razlike. Medtem ko imajo waldorf in montessori programi vizijo, metode dela in še kaj dodelane do zadnje podrobnosti. Pa da ne bo pomote, po svetu je še kakšen program več in bilo bi prav, če tudi ti pridejo k nam. Zaenkrat imamo na voljo samo ti dve alternativi.

Ne vem. Javno šolstsvo je trenutno (vsaj z mojega zornega kota) v kar precej slepi ulici. To forsiranje učiteljev s papirovji takimi in drugačnimi, pa z muhami staršev. Pa da si moraš trgati minutke, ki jih lahko posvetiš vzgoji, osebnostni rasti otrok, ko pa je to bistveno, dostikrat bolj pomembno od tega, kako dobro zna človek posštevanko ... Pa da greš s faxa praktično nepripravljen v razred, tam se učiš še in još enih brezveznosti, marsikdaj zabijaš čas in vidiš, da si tam pač zato, ker moraš biti. Ne naučijo pa te osnovni stvari. Motiviranja, umiritve otrok, kako pritegniti njihovo pozornost, pa kako pravilno govoriti, da ti ne pobere glasu že po prvem letu učenja. Ne učijo te odziva v situacijah, ki se v razredu zgodijo. Kako odreagirati ob prepirih otrok, ob tožarjenju, ob maltretiranju enega od njih, ob ločitvi staršev otrok, ob smrti. V takih situacijah si pa sam in se znajdeš, kakor se pač znajdeš. Ne vem, to ni način in bilo bi potrebno to spremeniti. In namesto, da bi se osredotočili na takšne probleme in iskali rešitve, se izgublja energija in denar za razvoj novih učbenikov, ki so roko na srce, nič kaj dosti drugačni od tistih, ki so jih naredili 5 let nazaj, za vpis in izobraževanje nekega enormnega števila učiteljev, za nenehno spreminjanje zakonodaje in pravil. Od osemletke k devetletki, pa k opisnemu ocenjevanju, pa k nivojskemu pouku, pa k ocenjevanju vseh predmetov, tudi likovne, glasbe in športne, pa ... In potem otroci po celem dopoldnevu in delu popoldneva dobivajo še domače naloge, pa v raznih podaljšanih bivanjih se noter snov prinaša, da se ja še prej naveličajo vsega skupaj.
In zasebne šole imajo to precej bolj pošlihtano, verjemite mi.



Kaj torej predlagaš? Popolnoma ukiniti javne šole, če so tako zanič [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]

In ja, zame osebno je določilo v Ustavi, da imajo vsi otroci pravico do šolanja, sveto, še bolj pa mi je sveto, da imajo vsaj na primarni ravni otroci isto izhodišče, ne pa da se predalčkajo po sistemu svoji k svojim. Saj pa se niso naši predniki za to borili - če bi hoteli imeti dvokastno družbo še naprej, ne bi bilo potrebnih toliko vojn, mar ne!?

Ja, potrebno je urediti javno šolstvo. Iz njega izriniti razno vip-ovanje, lobiranje itd. Utopija, vem, ampak tako bi bilo najbolj prav in pravično. Lahko pa se potem v javne šole vpelje določene programe (ena bi temeljila na športnem programu, ena na wafdorfskem, tretja na umetnostnem ...), če že menimo, da je to potrebno, ampak še to bi jaz uvedla na drugi stopnji, nekje od 4. r naprej, ko se že nekako vidi, kakšne potenciale ima  določen otrok.




urška -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 12:11:56)

jaz bi pa tole dodala. menim, da zasebne OŠ v vsakem mestu oz. kraju itak ne bo (kot jih imamo sedaj na vsakih 5 km) - če pomislim prav za naše mesto, si ne predstavljam, kdo bi sploh lahko začel tako investicijo. torej bomo mi, iz manjših mest, prikrajšanji za to. in če bo najbližja šola 20 km stran, vem, da sina ne bi vozla tja samo zato, da bi hodil na privat šolo (pa mi je vseeno al je cerkvena ali je pa ne-vem-čigava). in četudi mu organizirajo prevoz se ne odločim za to opcijo, ker je ta vožnja samo izguba časa, poleg tega pa otrok dejansko nima stika s primarnim okoljem in lahko med prostim časom visi doma pred tvjem, ker svoje generacije iz domačega okolja praktično ne pozna. torej javno šolstvo pri nas? mislim, da je to "no go" in hkrati tudi ne, hvala. ker ne glede na to, kako kvalitetne naj bi te šole bile, to še ne pomeni, da tam otroci nimajo nalog in da ni doma nič dela za šolo. ravno tako se bomo starši morali ukvarjati s tem, če ne še več kot sedaj. jaz pa ne želim, da se mojemu sinu svet vrti samo okoli šole. fajn je, da ima čas še za kaj drugega.




ronja -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 14:15:26)

IMO eksterna preverjanja znanja so za ukiniti, treba je pa zaostriti kriterije za napredovanje iz razreda v razred , posebej na srednjih solah in se bolj na fakultetah. mene je kar zvilo, ko sem zvedela, da sola lahko negativno ocenjenega ucenca pri vecih predmetih pogojno vpise v naslednje solsko leto... In tisti ucenec, ki ni zmogel redno usvojiti doloceno minimalno znanje, naj bi v naslednjem letu, poleg rednega pouka in usvajanja znanja to naredil se za nekaj predmetov za nazaj?

S tem se strinjam. Mi je bilo grozno na predavanjih za podiplomca, kjer je en učitelj povedal, da NE SME negativno ocenit učenca, ker je potem klican na zagovor k ravnatelju. In seveda dijaki to hudimano dobro vejo in izkoriščajo. Meni se zdi brezveze, da dobiš potrdilo za znanje, ki ga nimaš - kje je potem fora? Vedno so mi bili najbolj všeč najtežji predmeti in praviloma sem jih najboljše naredila...

Ni bilo racunalnika in ko je druzina bila doma je bila doma in ne vsak v svoji sobi za racunalnikom... - karikirano...

Na to pa nisem pomislila, ampak imaš point. Samo če pogledam okoli, koliko se zdaj ljudje angažirajo s svojimi otroki, kam vse jih furajo, že tako male... Ne vem, moja mami ni šla v OŠ na roditeljski tolikokrat, kot sem šla jaz v vrtec[sm=jezicek.gif]...

Glede "homaschoolinga" sem mislila na raziskave, ki naj bi dokazovale, da otroci, ki jih starši doma učijo, znajo vsaj toliko kot šolajoči se oz. da velikokrat znajo več (se ne spoznam na to tematiko, to je bil samo pogost argument, so pa to družboslovne raziskave in jih sama nisem brala, samo povzetke). Kar se mene tiče, bom dala otroke v šolo, ker se mi zdi tako zanje boljše.
Sem pa ravno danes bila prav presenečena na eni temi, da ljudje, ko učijo otroke, ne pogledajo vedno dejstev in/ali kurikuluma, ampak usekajo včasih čisto mimo, češ, saj za dosti se že nisem zmotila... Tega si iskreno nisem predstavljala, ker kadar sem sama inštruirala nekaj, česar se nisem več za svoje pojme dovolj dobro spomnila, sem zadevo prej preštudirala... Pa to niti niso bili moji otroci... Mi je čudno, ker če jima rišem zemljevid, prekleto pogledam, kako zgleda tapravi, recimo... In povem, če kaj ni čisto prav... Sem mislila, da je to nekak normalno... Tako da ti dam zdaj prav - sem pa res mislila, da samega znanja dajo mame doma še več, ker se pač posvečajo samo svojim otrokom, vse metode lahko njim prilagodijo (glede na to, ali so bolj vizualni, slušni,... tipi), tako da oni najboljše razumejo in se otrokom ni treba prilagajat veliki skupini, ni se jim treba prilagajat sošolcem, čoravim učiteljem (ne da so vsi taki, samo se pa vedno najde kakšen), itd... Se mi zdi, da lahko tako otroka naučiš glih skoraj kar češ, ker jim vse lahko narediš zabavno, kar v šoli vemo, da ni glih tako;). Mogoče imam tudi srečo, da sta malidve tako radovedni, samo sem tudi to mislila, da je splošna lastnost otrok...

Nisem hotela dajat dela učiteljic v nič, mislila sem samo, da je velik del njihovega dela vezan na to, da delajo v skupini - da se je treba naučit, kako obvladaš cel razred, kako pritegneš različne tipe otrok, da je vsem zanimivo, kako jih usmerjaš, kako rešuješ morebitne konflikte, ki so v vsakem razredu, skratka, da je veliko psihologije, tudi če si učitelj nečesa tretjega... Vedno se mi je zdelo učit skupino težje (nisem še poizkusila) - inštruirat mi je bilo vedno fajn, ker so otroci različni in vsakemu lahko razložiš na njemu razumljiv način, izbereš primere, ki so njemu/njej zanimivi... Lahko vse prilagodiš, imaš popolno svobodo. In jasno, da jih potem bolj zanima kot pa pri pouku...

čežana, glasbene šole in krožki so bili odgovor na tvoj argument plačevanja davkov - ne delajo vsli poklica iz znanja iz oš.

In ja, zame osebno je določilo v Ustavi, da imajo vsi otroci pravico do šolanja, sveto, še bolj pa mi je sveto, da imajo vsaj na primarni ravni otroci isto izhodišče, ne pa da se predalčkajo po sistemu svoji k svojim. Saj pa se niso naši predniki za to borili - če bi hoteli imeti dvokastno družbo še naprej, ne bi bilo potrebnih toliko vojn, mar ne!?

pod to se pa tudi jaz podpišem. Želim si, da bi imeli otroci čim bolj enake možnosti, ne glede na to, od kod prihajajo. Nikoli jim ne bomo mogli zagotovit čisto enakih možnosti, ker je razlika že v tem, koliko se starši ukvarjajo z njimi itd... Ampak vsaj to, kar je družbeno, pa lahko pazimo.

NI pa glih čisto res, da grejo učitelji iz faksa čisto nepripravljeni v razred! Saj imajo, vsaj kolikor vem, kar precej prakse prej... Jaz ne bi bila tako podcenjujoča. Ti verjetno bolj poznaš to, sama nisem tega študirala, ampak punce iz pedagoške smeri so rekle, da imajo veliko prakse... Upam, da se te stvari učijo, če jih ne, potem je to res škoda. Vseeno ap so učitelji v prvi vrsti tam zato, da učijo, ne da vzgajajo. Za slednje smo predvsem zadolženi starši...

Čežana, imaš kakega otroka v zasebni šoli? Ker kot sem rekla - kar se znanja tiče ni vedno tako zelo primerljivo, vsaj po mojih izkušnjah ne. In tudi ti otroci hudo not prinašajo zamujeno snov, verjemi!




maniac -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 14:57:09)


IZVIRNO SPOROČILO: chezAnA

Dobila sem občutek, da se vam zdi, da bi denar in sredstva, ki so na voljo za razvoj zasebnega šolstva, morali uporabiti raje za razvoj javnega. Samo če javno šolstvo nima vizije, ne ve niti, kam in kako bi se razvijalo, potem tudi nek (relativno gledano manjši) vložek ne bo naredil večje razlike. Medtem ko imajo waldorf in montessori programi vizijo, metode dela in še kaj dodelane do zadnje podrobnosti. Pa da ne bo pomote, po svetu je še kakšen program več in bilo bi prav, če tudi ti pridejo k nam. Zaenkrat imamo na voljo samo ti dve alternativi.

Ne vem. Javno šolstsvo je trenutno (vsaj z mojega zornega kota) v kar precej slepi ulici.


javno šolstvo je v slepi ulici zaradi na horuk rešitev, ki so jih sprejemale vlade zadnjih 15 let, ne zaradi pomanjkanja vizije učiteljev. ampak če nimaš opore pri vodilnih, težko kaj dosežeš.

sama sem za javno šolstvo in naravnost na živce mi gre sofinanciranje zasebnega šolstva s strani države. če je zasebno, naj se financira iz zasebnih sredstev, namesto da gre del naših davkov za katoliške, waldorf ipd. vrtce in šole, ki bi ga krvavo rabile javne šole.

nisem učiteljica in svojim otrokom bi lahko omogočila šolanje kljub šolninam, pa mi gre kar na bruhanje ob napovedih, kaj nas čaka v prihodnosti. ****, sem pač socialist.




chezAnA -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 15:05:42)

Ne, nejcko, ne predlagam ukinitve javnih šol. Bi bila pa za to, da se močno prevetri fakultete in njihov programe. Jezi me, ker praktično starši (ali pa tudi učitelji) nimamo široko dostopne alternative ustaljenemu šolskemu sistemu. Pa ravno vzgoja otrok je tista bistvena, najbolj pomembna za našo prihodnost. PA se delajo takšne neumne napake tu.
Urška, imaš prav. Kar si napisla, je lahko en velik minus pri razvoju zasebnega šolstva.
ronja, tebi se zdi tri tedne prakse dovolj? Meni se ne zdi. In reči, ki sem jih naštela, ne učijo. Žal. Učitelj pa je zame vedno tudi vzgojitelj. Otroci v tej starosti za sveto vzamejo vse, kar  reče učitelj. Dostikrat mu bolj verjamejo kot staršem. Pa tudi učitelji so z otrokom čedalje več časa, pogosto več časa, kot ga otrok preživi s staršem. Že samo s svojo navzočnostjo in vedenjem vzgaja otroke. Pa če to želi ali ne.
Da pa otroka nimam v zasebni šoli, pa sama dobro veš.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]




Brisani uporabnik -> [Brisano sporočilo] (23.4.2012 15:10:04)

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]




ronja -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 15:23:49)

Hočem rečt, da težko prepričuješ ljudi, da je nekaj ful boljše, če nimaš direktnih izkušenj s tem in imamo drugi tudi posredne izkušnje, ki mogoče kažejo malo drugače...




chezAnA -> RE: zasebno:javno šolstvo (23.4.2012 16:25:20)

IZVIRNO SPOROČILO: Ankica*
Sama se na koncu faksa nisem niti približno počutila kompetentno za poučevanje, pa sem bila menda med najbolj aktivnimi in zagnanimi. Jaz sem hodila na FF, imela dve smeri pedagoško, skupaj preživela na praksi pred učenci vse skupaj 20 ur (!) v opkviru enega tedna prakse, kar večinoma pomeni,da opazuješ druge učitelje pri delu.
Poleg tega sem imela še 4 pedagoške predmete + pedagogiko tistega določenega predmeta. Recimo pri splošni pedagogiki nam je 120 slušateljem v predavalnici profesor razlagal, kakšen mora biti pouk. Ful zgled, frontalno deklamirat, kar lahko preberem v knjigi. Ena taka cvetka je bila, ko je razlagal, kakšna mora biti prosojnica: pregledna, napisano samo bistveno kot nalsovi. Njegova je bila popisana kot časopisni članek.


Ja, nam je pri didaktiki z lista prebrala, da se pri podajanju snovi nikoli ne bere z lista[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden2.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley29.gif[/image]
Aja, pa v času teh treh tednov smo večino časa hospitirali, ja. To pomeni, da smo opazovali. Vsak predmet eno uro smo učili, razen SLO, kjer smo učili dve uri. Popisali smo pa en kar konkreten kup papirja, to je pa res. Prejšnje leto pa smo imeli pri vsakem predmetu en nastop skupaj s sošolko. To pomeni, da smo na faxu napisali učno pripravo, koliko podrobna je bila, je odvsno od predmeta, potem smo pri vajah zaigrali uro in potem smo šli v šolo. Tako da ja, še vedno pravim, da pridejo učitelji s faxa v razred nepripravljeni. Pa ne po lastni krivdi, da se ne bo kdo nagovorjenega počutil zdaj.


Ni bil namen te teme prepričevanje ljudi, da je ZS, še posebej montessori, boljši od JŠ. Zanimalo me je, zakaj ne bi bil, ker pravih argumentov do zdaj nisem slišala. Urškin, recimo, je bil utemeljen.




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 [2]