Lianna
|
IZVIRNO SPOROČILO: manna Meni se pa zdi, da ste tiste, ki ste "proti" montessori vrtcem, samo slabo informirane. Ne gre zato, da bi se moral otrok "učiti" in ne "igrati" - tako izražanje je kar neki, saj se otrok itak z igro uči, vprašanje je samo s čim in kdaj se uči...Pravzaprav, otrok hlepi po učenju, je stalno radoveden, iz vsega se uči, zato je neumno reči, da je prikrajšan, če mu ne pustimo se igrati! Mene v klasičnem programu moti samo to, da se otroke preveč vodi - da se vzgojiteljica odloči kaj bojo danes delali in potem otroke povabi zraven. V montessoriju je tako, da imajo otroci urico aktivnosti, ker se otrok SAM nekaj loti delat. Vzgojiteljca pa ga opazuje in s tem spoznava kaj mu leži. Že samo ta trenutek - da se otrok sam odloči "zdaj bi pa zlagal tole" ali pa "zdaj bom pa slikal s čopičem" je vreden več kot karkoli drugega. Otrok se je samostojno odločil, da bo nekaj počel. Nihče mu ni rekel naj riše. Zato ker se je SAM tega lotil, je pri tem veliko bolj zbran, in zato tudi bolj uspešen! To je vsa skrivnost. Pomislite, kako dobro to deluje na kasnejše življenje. Koliko najstnikov je, ki nimajo pojma kaj bi sploh radi delali. Kako le, če so jih do konca gimnazije vsi samo vodili in jim govorili kaj naj delajo... Pa moti me, da v mnogih klasičnih vrtcih 2-letnike še pitajo pri obrokih in da ponekod spijo še v posteljicah z ograjo! Najbolj neumno se mi pa zdi, ko kakšna mama pripomni, da revčki v montessoriju pa niti igrač nimajo - kaj a tiste plastične lončke in avtke, pa punčke, pa pojoče in piskajoče zadeve so pa višek otroštva ali kaj? Pa ko slišim da v montessoriju ne dovolijo pravljic, mi tudi kar zavre. Sploh ni res. Edino kar so omenili je, da ne marajo knjigic kjer imajo živali ali ljudje neke nadnaravne sposobnosti, ker otroci potem ne vejo da to ni resnično. Da imajo malo knjig tudi ni res, morda jih je istočasno res malo, ampak jih vsak teden zamenjajo, da so otrokom spet nove na voljo. Skratka...ne sodite, če ne veste kaj sodite. Vidim, da si velika zagovornica Montessori pedagogike, s tem seveda ni nič narobe, ker vsak starš poskrbi za svojega otroka tako kot se njemu zdi dobro. Lahko pa ti napišem samo kaj mene moti pri njihovem načinu: 1. Preveč individualizma (ne spodbujajo sodelovanja) 2. Kao spodbujajo svoboden razvoj, a hkrati je vse formalizirano (vzgojiteljica otroku, ko izbere igračo pokaže kako se z njo igra, zlaga, dela ene in iste gibe, otrok mora potem to ponovljati, spontana igra ni zaželjena) 3. Zavzemajo se za realizem, ubistvu pa v vrtcu ustavrjajo neko nerealno okolje 4. Igra tišine (otroci morajo biti popolnoma tiho in na ta način kontrolirati svoje telo) 5. Otrok se ne sme igrat z nerealističnimi igračami, ker ima potem dve percepciji (to ni res, otrok dobro loči realen in fantazijski svet) Mogoče v vašem vrtcu delajo drugače, mogoče enako. Ampak to so glavne stvari zaradi katerih meni Montessorijeva pedagogika nikakor ne ustreza.
|