|      
Ops :( Si prepričan/-a, da ne želiš več sodelovati?
Preden potrdiš svojo odločitev, preberi podrobnosti.
Če potrdiš, da želiš odnehati, se ti bo avtomatično naložil poseben piškotek (cookie), s pomočjo katerega bomo ob ponovnem prihodu na našo spletno stran prepoznali tvoj račun in poskrbeli, da boš lahko v času trajanja nagradnega tekmovanja (od 17. 12. do 21. 12. 2018) nemoteno brskal/-a po Ringaraja.net brez prikazovanja ikon naših sponzorjev oziroma brez okenca na desnem delu zaslona.

Obenem boš izgubil/-a vse že osvojene točke in s tem, žal, izgubiš tudi možnost, da osvojiš odlično nagrado. Raje še enkrat premisli, preden klikneš da.

Si še vedno želiš odnehati?
Uporabniki na tej temi: nihče
  Natisni
Stran: [1] 2 3   Naslednja stran >   >>
Uporabnik
Sporočilo << Starejša tema   Novejša tema >>
   Montessori pedagogika
21.6.2011 11:47:46   
Ajra RR
Ima mogoče kakšna mamica izklušnje z Montessori vrtcem? user posted image
Neposredna povezava do sporočila: 1
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 12:20:19   
janapan
Moja hči že tri leta hodi v oddelek z montessori programom. Meni načeloma odgovarja-izkušenj s klasičnim vrtcem nimam, razen kolikor vidim ker je vrtec v katerega hodi hči kombiniram. Prve dve leti od 1-3 je bil napredek opazen-če primerjam z otroci enakih let s katerimi se družimo. Bila je predvsem bolj samostojna pa tudi govorno precej razvita. No letos pa te razlike ne opazim več. Igrače so bolj naravne v smislu iz realnega sveta, učeijo se šivai, čistiti čevlje npr...
Vse pa je odvisno od vzgojiuteljic, č so fajn potem ni važno kakšen program je....

(odgovor članu Ajra RR)
Neposredna povezava do sporočila: 2
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 12:29:33   
Anonimen
Naša je sedaj eno leto v montessori vrtcu in jaz sem ZELO zadovoljna: veliko delajo na t.i. kozmični vzgoji (spoštovanje do narave, ostalih živih bitij, gojenje rastlin in skrb zanje itd.), potem na ritualih, samostojnosti, veliko se igrajo z vodo skozi vse leto in tudi pri ustvarjanju je poudarek na procesu izdelave nečesa in ne na končnem izdelku itd.  Res same pohvale!

(odgovor članu janapan)
  Neposredna povezava do sporočila: 3
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 12:37:42   
Tutan

IZVIRNO SPOROČILO: Otika

Naša je sedaj eno leto v montessori vrtcu in jaz sem ZELO zadovoljna: veliko delajo na t.i. kozmični vzgoji (spoštovanje do narave, ostalih živih bitij, gojenje rastlin in skrb zanje itd.), potem na ritualih, samostojnosti, veliko se igrajo z vodo skozi vse leto in tudi pri ustvarjanju je poudarek na procesu izdelave nečesa in ne na končnem izdelku itd.  Res same pohvale!


Pa saj to je tudi v navadnem vrtcu? Ok, navadnem, pač v tem, kamor hodijo naši otroci :) - kozmična vzgoja torej user posted image - naši prav tako delajo herbarij, se učijo o spoštovanju do narave, ločevanju odpadkov, vsako leto posadijo travo, fižolčke, grahce v lončke in jih vzgajajo, ravnokar recimo so imeli teden na temo sonca, kjer so se učili o pravilni zaščiti in pa o tem, kar dobrega nam prinese sonce. Me pa zanima o kakšnih ritualih govoriš? (recimo o tem, da se umijejo zobje, pripravi, počisti miza, da se pospravi za seboj, to delajo tudi pri nas, me pa to malo bolj zanima...). Samostojni so tudi otročki iz navadnih vrtcev, pri nas v skupinici večinoma stvari delajo samostojno, razen kakega noža jim ravno ne podturijo v roke (kar je logično). Mislim, da je v vseh vrtcih poudarek na izdelavi nečesa in ne na končnem izdelku. So mi pa končni izdelki vsekakor pri srcu, ne glede na to, kako čudni so. Ampak po tem napisanem ne odkrijem razlike med navadnim in Montessori vrtcem (razen v šivaju, seveda, našim so dali blago pa lepilo pa so ustvarjali user posted image ). Zato me zanima bolj podrobno tale program....

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 4
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 12:42:54   
Masha_M
Jaz bi si zelo želela svojega malčka vpisati v vrtec z Montessori programom, a so v Ljubljani ti pasje dragi. user posted image :(

(odgovor članu Tutan)
Neposredna povezava do sporočila: 5
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 12:45:12   
Anonimen
Nekaj ritualov:
- vsak dan zjutraj po zajtrku se usedejo v krog, se pozdravijo in zapojejo par pesmic
- pred kosilom otroci pomagajo pogrniti prte po mizah, sami na mize prinesejo (keramične) krožnike, pribor in (steklene) kozarce, potem zapojejo pesmico za dober tek in zdaj ko so že malo večji (2 leti in naprej) si sami na krožnike naložijo hrano (no vse razen tekočih zadev ala juhe ipd.), po kosilu pomagajo pospravit mize
- vsak ima svojo dekico, in če ima kdaj kateri slab dan oz. bi rad bil malo sam, gre lahko na to svojo dekico in takrat se ne sme nihče vanj vtikat in po njegovi dekici hodit (to mi je sploh zelo všeč)
- ...

(odgovor članu Tutan)
  Neposredna povezava do sporočila: 6
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 12:57:28   
alda
Otika vse to in podobne rituale je imel moj sine v svojem "navadnem" vrtcu in
v času mojga službovanja v vrtcu -odd.otrok z motnjami v razvoju smo tui veliko tega izvajali,pač prilagojeno našim sposobnostim.
, nismo imeli npr. dekic, ampak svojo košarico oblazinjeno z najlubšo ninico!
Tudi mi smo že takrat in to je dobrih 18-19let nazaj uporabljali steklene kozarce , res pa da samo ob posebnih priložnostih: RD, dedek Mraz,..
Tako da mislim, da sedaj več sploh ni vidnih kakih velikih razlik med temi programi, pa naj bo Montessori, Sorosh, Eko, ...al kaj


_____________________________

Kdor govori za menoj, govori z mojo ritjo!!

I saw an angel become the devil
Still they look pretty good hand in hand
Well baby, I don't need any of them
Heaven nor hell
Volbeat!!

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 7
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 12:59:51   
Anonimen
Alda jaz srčno upam, da je to res ... namreč jeseni naša nažalost zapušča montessori vrtec in gre v "navadnega" ... pač za drugo starostno skupino nimajo koncesije in so absolutno predragi za nas ... bo že ...

(odgovor članu alda)
  Neposredna povezava do sporočila: 8
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 13:01:39   
jakipaki83
Hm, očitno so v našem vrtcu prevzeli kar nekaj stvari iz Montesori pedagogike. Jutranji krog, pa kotiček za osamitev (pri nas ni dekica, ampak en del igralnice, ki je malo dvignjen in kamor gredo lahko, če hočejo biti sami). Je pa res, da ni keramike in steklovine. Z vodo se pa tudi igrajo, ampak ne vsak dan. Meni se zdi super, ker imamo super vzgojiteljico in pomočnico pa očitnii tudi vodstvo vrtca, ker v vrtec vpeljujejo dobre stvari iz različnih programov user posted image  

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 9
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 13:14:31   
Tutan
No, razen steklovine je pri nas vse enako (pri nas prinese vsak plastičen kozarček iz katerega potem tekom leta pije vodo, čaj oziroma sokove ob rojstnih dnevih). Edinole to, da imajo pri nas vsak svoj blaznico, kamor se lahko umaknejo. Je pa res, da imamo mi vzgojiteljico (ki je sicer starejša, ampak za moje pojme ravno to, kar vzgojiteljica mora biti, med to štejem tudi vzgojo in strogost, kjer je potrebno) IN naše otročke ''vlači povsod'' - od natečajev, kmetij, gozda, travnikov, izobraževanja o živalih, pohodov, igrišč, sprehodov v vseh vremenskih razmerah :) .... Meni je staršansko všeč, otroku pa tudi. Pa všeč mi je to, da starše tako super vedno vpelje v delo v vrtcu (razna povabila v vrtec, delavnice z izdelovanjem raznih mini umetnin, igralne urice s starši...) So me pa res zanimale te bistvene razlike med Montessori programom in navadnim, pa kolikor opažam neke razlike ravno ni.

(odgovor članu jakipaki83)
Neposredna povezava do sporočila: 10
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 15:46:46   
mateyka
na wikiju takole piše:

Material Montessori

Material Montessori daje otroku osnovo za red in prek njega otroci spoznavajo odnose in zakone, ki so prisotni v življenju. Ves material je narejen iz naravnih snovi in z določenim namenom. Obstaja samo ena vrsta enega materiala. Tako se otroci naučijo čakati, da pridejo do želenega materiala. Material Montessori se deli na pet osnovnih področij:

Material za praktično življenje mora biti prilagojen velikosti otrok. Vaje se delijo na tri področja: skrb za samega sebe (čiščenje čevljev, oblačenje, umivanje rok …), skrb za okolico (delo na vrtu, pranje perila, pranje posode, brisanje prahu, čiščenje oken …) in vaje, povezane z življenjem v skupnosti (pozdraviti goste, naliti pijačo …). Otroci se naučijo ustvarjalnosti, koncentracije, koordinacije in samostojnosti.

Material za občutek vključuje veliko možnosti igre. Otrok spozna določene lastnosti predmeta: barvo, obliko, velikost, težo in površino. Ta izkušnja, ki prihaja prek čutil, vodi otroke do materializirane abstrakcije. Otrok doseže notranji red preko jasnih in urejenih pojmov. Razvija se sposobnost raziskovanja in spoznavanja zakonitosti. Otrok sam odkriva in izvaja poskuse. Primer: otrok postavlja vedno manjše kocke eno na drugo.

Material za matematiko. Otroci so prek praktičnih vaj za življenje že pripravljeni za delo z materialom za matematiko. Zelo znan je material Zlate kroglice. Z njihovo pomočjo otrok spoznava deset__iški sestav.

Material za jezik je usklajen z materialom za občutek. Najbolj poznane so črke iz grobega, hrapavega papirja, nalepljene na lesene ploščice. Otrok z občutljivimi konicami prstov tipa in kinestetično doživlja obliko črk. Tako nekateri otroci znajo zapisati črke, čeprav jih še ne poznajo.

Material za vesoljsko vzgojo. Z njim naj bi otroci vzpostavili stik s svetom. Otrok odkriva odnos znotraj zemljepisa, geologije, kemije, biologije, fizike, astronomije itd. Otroku je treba omogočiti razumevanje temeljnih znanj o vesolju. Primer je globus, na katerem lahko otroci otipajo oceane in zemljo.

Poleg petih osnovnih področij je Maria Montessori razvila tudi vaje za ravnotežje. Na tleh je označila črte, po katerih so otroci hodili. Vaja se stopnjuje, ko otroci dobijo v roke kozarec z vodo ali pladenj s predmeti.

Zelo pomembne so tudi vaje za gibanje. Otroci imajo potrebo po gibanju. Če opazujemo otroke, lahko vidimo, da se razum razvija prek gibanja, saj sta inteligenca in gibanje močno povezana. Premikajoče mišice prenašajo informacijo v možgane. To je tisto učenje, ki za seboj pušča sled. Rezultati učenja, ki se odvijajo s pomočjo mišic, se ne pozabijo. Primer je vožnja s kolesom.


Kritike Montessorijeve

Najbolj so ji očitali, da »je omejila in preprečevala spontano otrokovo igro, saj ni priznavala vsakdanjih igrač, ki bi spodbudile otrokovo spontano igro, temveč le didaktični material«. Urjenja otrokovih sposobnosti ni vključevala v igro. Otrok ni navajala na kolektivno življenje. Zanemarjala pa je tudi skupne aktivnosti, saj so otroci delali individualno. »Nepoznavanje otrokove duševnosti ter njena racionalistična in neposredno utilitaristična miselnost se je kazala tudi v odklanjanju in omejevanju otrokove domišljije, ki je v predšolskem obdobju bujno razvita. To odklanjanje je šlo tako daleč, da je zavirala otrokovo spontano igro, ki je polna bujnih domislic, fantazije in nenadnih preobratov. Odklanjala pa je tudi pravljice, ki spodbujajo razvoj otrokove domišljije. Igre in pravljice pa so tipičen element v dejavnosti in doživljanju malega otroka«.
Maria je po svoji smrti za seboj zapustila mnogo novih dognanj o vzgoji otrok:
- otroci imajo svoj svet, v katerem imajo pravico živeti, pri tem pa je treba spoštovati njihovo videnje sveta;
- boljše razumevanje tega, kako se otroci učijo (sproščeno, veselo ozračje) in kako si sami svobodno odmerjajo svojo dejavnost;
- nujnost vzgojnih igric, pohištva po meri otrok, učenja z raziskovanjem in odkrivanjem.



načeloma se meni ne zdi (zdaj v 21 stoletju) neka velika razlika med montessori vrtcem in "navadnim" - celo bi lahko rekla, da moraš iskat razlike, da jih sploh lahko primerjaš..


< Sporočilo je popravil mateyka -- 21.6.2011 15:48:32 >

(odgovor članu Tutan)
Neposredna povezava do sporočila: 11
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 18:30:42   
ronja
Vse pa je odvisno od vzgojiuteljic, č so fajn potem ni važno kakšen program je....

Podpis. Če nimaš ravno veliko denarja, se mi zdi boljše ta denar za kaj drugega vnovčit, recimo za nedeljske izlete, ustvarjalni material za doma,... ker se pri 2 otrocih že kar nabere razlika od navadnega vrtca... Samo moj pogled.

Mislim, da je v vseh vrtcih poudarek na izdelavi nečesa in ne na končnem izdelku.

Še en podpis. nikoli nisem imela občutka, da bi recimo Ronjo manj pohvalili, ker so njene risbe še manj razločne kot od večine njenih (starejših) sovrtčanov. Glede na to, da nobena od njiju ni niti malo tekmovalno, tega tudi očitno ne spodbujajo.

Nekaj ritualov:
- vsak dan zjutraj po zajtrku se usedejo v krog, se pozdravijo in zapojejo par pesmic
- pred kosilom otroci pomagajo pogrniti prte po mizah, sami na mize prinesejo (keramične) krožnike, pribor in (steklene) kozarce, potem zapojejo pesmico za dober tek in zdaj ko so že malo večji (2 leti in naprej) si sami na krožnike naložijo hrano (no vse razen tekočih zadev ala juhe ipd.), po kosilu pomagajo pospravit mize
- vsak ima svojo dekico, in če ima kdaj kateri slab dan oz. bi rad bil malo sam, gre lahko na to svojo dekico in takrat se ne sme nihče vanj vtikat in po njegovi dekici hodit (to mi je sploh zelo všeč)
- ...

hehe, v klasičnem vrtcu, kamor hodita moji dve pa je:
- po zajtrku jutranji krog, kjer vsak pove, kaj se mu kaj dogaja in kaj na temo, ki jo obdelujejo
- pred kosilom otroci razdelijo pogrinjke in pribor, po kosilu pa seveda sami pospravijo, edino hrano jim talajo vzg.
- v škatli ima vsak svojo igračko, ki jo prinese od doma in ki mu je drug ne sme vzet brez njegovega privoljenja in to igračko tudi stiskajo, če jim je hudo. V skupini pri mlajših pa to vlogo igra posteljica, kamor se lahko "skrije" malček/malčica, ki rabi malo miru.

Ne vem, a sem slepa ali pa res ni neke hude razlikeuser posted image .

Kar se tiče odnosa do narave je največ odvisno od vzg., ampak pri nas imajo ločevanje odpadkov ne samo en teden, ampak celo leto ločujejo, sadili so fižolčke, gledali, kako plesni kuhan riž, se učili o vremenu, imeli so žužke, ki sem jih prinesla iz službe, itd... Meni se zdi to naravno, saj otroke narava navadno zanima, ker je pač to najbolj osnovno.

Kar se materialov tiče, so mi naravni sicer všeč, vendar ne za vsako ceno. V vrtcu so kovinske skodelice pač bolj praktične - tudi mi smo jih imeli celo OŠ in ko sva jih enkrat v odraslosti videla v trgovini, sva imela kar nostalgijo...
Poleg tega smo obkroženi z realnim svetom, v katerem mrgoli plastike in vsega čuda. Nekak se mi zdi hipokritično vzgajat otroka v izključno lesenem/tekstilnem svetu izpred 200 let... Ker ni realno in slej ko prej prideš do tistega "a ti pa lahko"...

Voda je super, verjetno je te v ms res več - čeprav vseeno dvomim, da vsak dan čofotajo -ker to bi pomenilo, da vsak dan preoblečejo komplet vse otroke...

kar sem gledala ms blogov, je to vedno strašansko urejeno - in to meni, spontani duši, nekako ni preveč pri srcu - rada imam improvizacijo, navdih, smejanje in včasih tudi nered. Nekako ne vem, če je to res tako ok, da je vse po nekem sistemu... Zato so mi všeč ideje od tam, vendar se ne bi zaprisegla sistemu, ker imam rada igro, sploh spontano in tudi brez pravljic bi bilo vsaj moje otroštvo veliko slabše, to si upam trdit - in mislim, da bi se malidve strinjali, saj obožujeta knjigice.

Zdi se mi, da čim se ukalupimo v en prav, avtomatično izgubimo vse, kar je dobrega drugje. Sama sovražim plastične igrače, ampak imamo recimo plastično blagajno, ki jo Ronja obožuje in komplet za zdravnike, ki ga obožuje Lejla. In če jima to vzamem, samo zato, ker "ni dobro" zanju, ker se meni ne zdi primerno... bi veliko veselja izgubili. Pa čeprav se večino časa igrata z neplastičnimi igračami - ampak to pa je plastično in zanju fajn. Tudi razne igrače iz odpadne embalaže so navadno plastične - pa je noro, kaj vse se da naredit! In bi bilo škoda izključit nekaj zanimivega samo zato, ker pač ena komponenta ni sterilna.


_____________________________

http://vecna-optimistka.blogspot.com/

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 12
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 21:07:59   
Najaa

IZVIRNO SPOROČILO: Otika

Nekaj ritualov:
- vsak dan zjutraj po zajtrku se usedejo v krog, se pozdravijo in zapojejo par pesmic
- pred kosilom otroci pomagajo pogrniti prte po mizah, sami na mize prinesejo (keramične) krožnike, pribor in (steklene) kozarce, potem zapojejo pesmico za dober tek in zdaj ko so že malo večji (2 leti in naprej) si sami na krožnike naložijo hrano (no vse razen tekočih zadev ala juhe ipd.), po kosilu pomagajo pospravit mize
- vsak ima svojo dekico, in če ima kdaj kateri slab dan oz. bi rad bil malo sam, gre lahko na to svojo dekico in takrat se ne sme nihče vanj vtikat in po njegovi dekici hodit (to mi je sploh zelo všeč)
- ...



Moji dve hodita v navadni vrtec, ampak ne v istega. In v obeh imajo te stvari. Sploh pri tamali vse tri točke razen da si hrano sami naložijo.

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 13
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 22:29:11   
Anonimen
IZVIRNO SPOROČILO: ronja
Voda je super, verjetno je te v ms res več - čeprav vseeno dvomim, da vsak dan čofotajo -ker to bi pomenilo, da vsak dan preoblečejo komplet vse otroke...

Ja v igralnici imajo nizke omivalnike, ki so otrokom vedno na razpolago ... prelivajo vodo iz enega lončka v drugega, z žlico prenašajo vodo iz ene skodelice v drugo, kopajo dojenčka, pomivajo posodo, perejo cunje na star način ... imajo oblečene pač nepremočljive predpasničke, če se kaj polije, pač sami pobrišejo, samo kot so vzgojiteljice rekle, je to precej redko. Pa če gledam je mogoče 2x na mesec preoblečena zaradi tega, ker se je polila. Niti zaradi copatk ne komplicirajo in ne težijo, da morajo imet kaj z gumiranim podplatom ipd.
Zdaj za poletne mesece so nam pa naročili naj imajo pleničarji s seboj vedno kopalne pleničke ostali pa kopalke, ker bodo pogosto zunaj v bazenčku čofotali itd.

(odgovor članu ronja)
  Neposredna povezava do sporočila: 14
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 22:30:00   
roberta
Jaz mislim, da vse tiste, ki govorite o tem, da so MS vrtci (ali waldorfski itn) in navadni vrtci enaki, to govorite bolj kot ne »na pamet«. Izkušnje obeh vrtcev pač niste imele in težko primerjate. Mi smo imeli izkušnje obeh in moram reči, da je razlika bistvena. Ne gre se toliko za samo formo (stekleni kozarci, lesene igrače, nalaganje na krožnik itn), ampak za filozofijo vzgoje. Kako je nekaj posredovano, zakaj je posredovano, s čim je posredovano… To je tako kot da bi rekli, da sta permisivna vzgoja in avtoritarna vzgoja ista (to je samo primer in nima nobene veze z vrtci). Otroka bosta oba gor zrasla (itak), pa naj imata eno ali drugo vzgojo. Gre pa za to, da bosta vsaj malce drugačna kot osebi, ker en način vzgoje prinaša in vzgaja nekaj, druga vzgoja pa nekaj drugega. Gre za filozofijo tega, kaj starš meni, da je za njegovega otroka bolje – da mu vse pusti in se ravna po otrokovi volji ali pa ga drži na »špagi« cel čas in mu sploh ne da možnosti samoodločanja, samostojnosti itn. Verjetno se bomo strinjali, da če bi bila otroka v »štartu« ista, gotovo na »cilju« ne bi bila ista.
In isto je pri vrtcih. Gre se za filozofijo vzgoje. Gotovo si tako v navadnih kot privatnih vrtcih prizadevajo za neke vrednote, ampak v nekaterih vrtcih (privatnih) imajo oz. si prizadevajo za neko poslanstvo, ki sledi prav določenem mišljenju. In prav to je ta razlika. V poslanstvu vrtca, ki se prenaša na otroka. Za nas je bila razlika ogromna. Pri javnem vrtcu je bil pomemben le cilj, le izdelek, le to da smo »lepi«, da se »pokaže« kaj vse so se naučili, kam vse so šli… Razlike pa so tudi čisto praktične narave kot ste že same navajale. Prej lesene igrače, igre z ogrinjali, šotori, skratka domišljija je tekla na kvadrat. Zdaj pa izdelane plastične igrače, legokocke so že višek, otroci so nonstop v pogonu, nobene umirjenosti ni več. Ko otrok pride domov je povsem zdivjan in ga moram najprej sploh umirit, da se začuti in umiri.
Vem, veliko je odvisno od vzgojiteljice. Se popolnoma strinjam. Ampak vseeno menim, da je razlika. Ker so vzgojni cilji malce drugačni in predvsem pristop kako priti do teh ciljev je drugačen. Npr. vsi vrtci so danes že eko. Ampak v javnih vrtcih se eko spodbuja z ločevanjem odpadkov (kar je sicer zelo spodbudno), ampak (nekateri) privatni vrtci pa te učijo eko življenja v smislu preprostega življenja, ki ni polno vsega – tu je manj plastičnih igrač (ki bi na koncu morale v posebne škatle z odpadki), tu je manj kupljene hrane, katere embalaža bi morala v posebno škatlo z odpadki (npr. v nekaterih privatnih vrtcih se zajtrki kuhajo neposredno v skupini v sobi, malice so obvezno narejene v sobi ob pomoči otrok – od rezanja jabolk, do vsakotedenskega mesenja in peke testa). V privat vrtcih se precej manj hodi naokoli po raznoraznih nepotrebnih izletih, katerih namen je včasih res dvoumen (npr. moj otrok je v vrtcu šel na obisk tovarne Belinka – kaj točno je moj otrok imel od tega, mi še danes ni jasno. Je pa prinesel domov promocijsko majčko in nekaj listov z njihovim logotipom za pobarvat) in se zato ostaja bolj v vrtcu, kjer se dela na občutjih urejenosti, varnosti, redu, sproščenosti, umirjenosti (predvsem slednje). In ja, vse to se dela tudi v javnih vrtcih, ampak še vedno pravim, na drug način kot v privatnih. In to razliko lahko poznamo samo tisti, ki imamo izkušnje obeh. Aja, in še to. Prav nič hipokritično se mi ne zdi otroka puščat v leseno-tekstilnem svetu izpred 200 let (kot pravi Ronja), naj ohranja svojo otroško milino in nedolžnost dokler ga ne bo (itak) posrkal ta novodobni plastični svet. Mogoče pa mu le ne bo tako zelo podrejen prav zaradi tovrstne vzgoje v najnežnejših letih.

(odgovor članu Ajra RR)
Neposredna povezava do sporočila: 15
   RE: Montessori pedagogika
21.6.2011 23:53:31   
pelin
Osebno menim, da je zelo dobro, da imamo toliko različnih vrtcev, da se lahko starši odločijo kam bodo dali svojega otroka...To sicer trenutno bolj malo drži, ker je večina vrtcev zabasanih do vrha in še čez, vendar pred leti in pa čez nekaj let, se bo spet dalo izbirati...
Tudi z vidika vzgojitelja mi je fino pokukati čez planke in "ukrasti "kakšno idejo, če se mi zdi zanimiva in sprejemljiva...Prav zaradi tega, svoja izobraževanja kolikor se da izkoristim tudi v ta namen, da pofirbcam še pri "konkurenci"...user posted image ...Tako sem imela še v dijaškem in kasneje v študentskem času možnost nekajkrat od blizu opazovati način  Montessori  pedagogike, pri njih v Ljubljani pa sem bila celo letos spomladi...Osebno bi lahko rekla, da so mi ti vrtci zanimivi, po svoje posrečeni, vendar svojega otroka ne bi dala tja...Ko jih takole gledaš pri igri, je vse kar nekaj...večkrat sem imela občutek, kot bi na silo hoteli vleči nazaj ves človeški razvoj in ta njihov primitivizem mi je bil nekako nesprejemljiv za sedanje obdobje...Kot je že ena rekla, je opaziti da se sistem obnese v prvostarostnem obdobju, ko je v ospredju skrba zase, navajanje na čim večjo neodvisnost, urjenje grobe motorike...toda otroci starejši od treh let, pri njih po mojem večkratnem opazovanju, žal stagnirajo in je njihov razvoj počasnejši oz. na umeten način zavrt...Kakor koli obrneš, ne živimo v prejšnjem stoletju ali pa v naselju Amišev, temveč se sreča otrok z sodobnim razvojem že ko malo bolj odpre oči...Tisto, da se bodo otroci še prehitro"pokvarili" in postali sužnji materialnih dobrin v tem plastičnem svetu, se mi zdi neodgovorno...Otroka na umeten način delati za čudaka in osebo, ki bo po svojih navadah štrlel ven iz običajne populacije, je za moje pojme strašno slaba dota staršev... Že tako smo eden bolj čuden kot drug in imajo naši revčki velikokrat največ težav prav s prilagajanjem, če pa pride eden takšen otrok, ki je celo predšolsko obdobje preživel na "slouli" brzini in prekladal čudno oblikovane lesene zadeve in namakal cunje in poslušal vsakodnevno, da ni važen cilj ampak postopek, ki pripelje  do njega ...ni in da takšno dete pride v normalno običajno šolo,   se bo zagotovo počutil slabo...Ne bi nič rekla, če bi jim bilo mogoče potem v isti smeri hoditi v oš, pa potem srednjo in faks...pa končno delati v posebnih podjetjih in ne med ambicioznimi deloholiki...Tuda žal življenje ni tako speljano in organizirano...sama vem, da bi staršem prav zamerila, če bi prišla v šolo z nekimi čudnimi navadami in bi bila v posmeh sovrstnikom...Mislim, da starši otrokom pač damo največjo doto s tem, ko jih pripravimo na realno življenje...To pa je žal takšno....vsakodnevna zaposlenost v firmah, kjer jih ne briga na kak način si določeno stvar izvedel, ampak jim je važen le končni produkt...Vsakodnevno požiranje kritik s strani predspostavljenih , dostikrat garanje do skrajnih meja za minimalca....Zato je za moje pojme tudi prav, da si otroci ogledajo kdaj kakšno Belinko in podobne tovarne, zato, da  nekako razumejo, da  z vohanjem rožic in prekladanjem deščic itd...ter na vse zadnje od življenja pod staklenim zvonom v današnjem svetu žal ne moreš preživeti...

(odgovor članu roberta)
Neposredna povezava do sporočila: 16
   RE: Montessori pedagogika
22.6.2011 1:11:49   
mateyka

IZVIRNO SPOROČILO: pelin
...sama vem, da bi staršem prav zamerila, če bi prišla v šolo z nekimi čudnimi navadami in bi bila v posmeh sovrstnikom...


joj, si me zdajle spomnila na enga frenda, ki mi je kot odrasel človek rekel, da rahlo zameri staršem, da ga niso popravili pravilno žlice držat in so se mu drugi v OŠ potem smejali kako še žlico drži. meni se je slišalo tako trivialno in šmešno, njemu pa je to res pustilo en neprijeten vtis še leta.. mogoče je nekaj na tem.. user posted image

(odgovor članu pelin)
Neposredna povezava do sporočila: 17
   RE: Montessori pedagogika
22.6.2011 2:40:07   
roberta
IZVIRNO SPOROČILO: pelin

Zato je za moje pojme tudi prav, da si otroci ogledajo kdaj kakšno Belinko in podobne tovarne, zato, da  nekako razumejo, da  z vohanjem rožic in prekladanjem deščic itd...ter na vse zadnje od življenja pod staklenim zvonom v današnjem svetu žal ne moreš preživeti...



a ne govorimo o 1-5 letnikih user posted image

in ja, jaz se s svojim 5-letnim otrokom pogovajram o rožicah in ptičkih, pa pesmicah in pravljicah, definitivno pa ne o prekladanju deščic ali o temu tečnemu in napornemu ritmu našega življenja, kjer lahko delaš kot črnc tut za minimalca.

IZVIRNO SPOROČILO: pelin

ne živimo v prejšnjem stoletju ali pa v naselju Amišev, temveč se sreča otrok z sodobnim razvojem že ko malo bolj odpre oči...


moji otroci hvala bogu ne. če sem zato amiš ali pa živim v prejšnjem stoletju, pa tut prou user posted image

< Sporočilo je popravil roberta -- 22.6.2011 3:00:09 >

(odgovor članu pelin)
Neposredna povezava do sporočila: 18
   RE: Montessori pedagogika
22.6.2011 7:54:05   
mateyka
ti, roberta, ti verjetno to veliko bolj poznaš, kako je s temi deli (citiram tisti zgornji odstavek iz wikipedie) - a to je zdaj spremenjeno?

Kritike Montessorijeve

- To odklanjanje je šlo tako daleč, da je zavirala otrokovo spontano igro, ki je polna bujnih domislic, fantazije in nenadnih preobratov. Odklanjala pa je tudi pravljice, ki spodbujajo razvoj otrokove domišljije.

- saj ni priznavala vsakdanjih igrač, ki bi spodbudile otrokovo spontano igro, temveč le didaktični material


(odgovor članu roberta)
Neposredna povezava do sporočila: 19
   RE: Montessori pedagogika
22.6.2011 8:01:37   
Anonimen
IZVIRNO SPOROČILO: mateyka

ti, roberta, ti verjetno to veliko bolj poznaš, kako je s temi deli (citiram tisti zgornji odstavek iz wikipedie) - a to je zdaj spremenjeno?

Kritike Montessorijeve

- To odklanjanje je šlo tako daleč, da je zavirala otrokovo spontano igro, ki je polna bujnih domislic, fantazije in nenadnih preobratov. Odklanjala pa je tudi pravljice, ki spodbujajo razvoj otrokove domišljije.

- saj ni priznavala vsakdanjih igrač, ki bi spodbudile otrokovo spontano igro, temveč le didaktični material



Lahko ti za naš vrtec povem:
Glede pravljic: Pri nas imajo bralni kotiček in skoraj vsakodnevno berejo pravlice. Res pa je, da v knjigah ni izmišljenih bitij.
Da bi imeli na gore "klasičnih" igrač, tega res nimajo ... imajo pa na igrišču polno poganjalcev, pa lopatke in kangljice v peskovniku, dojenčka in vse pripomočke za dojenčka, komplet opremljeno otroško kuhinjo, barvice, tempere, ... in ja ogromno didaktičnega materiala.

< Sporočilo je popravil Otika -- 22.6.2011 8:02:06 >

(odgovor članu mateyka)
  Neposredna povezava do sporočila: 20
   RE: Montessori pedagogika
22.6.2011 8:04:22   
mateyka
imho je montessori podobno kot "forest kindergarten" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Forest_kindergarten ) ena od "eko" vej otroškega varstva. jaz npr. bi takoj našo dala v ta gozdni vrtec, če bi jih pri nas imeli (in ne bi koštali premoženja seveda user posted image ).

hočem povedat, da bo tudi vrtcev vedno več vrst, kakor je več vrst šol (če gledamo globalno). starši bodo dali otroka tja, če bodo smatrali da je to res dobro za njihovega otroka (in po svojih zmožnostih seveda). jaz bi tudi rada dala mojo hčerko v internacionalno oxfordsko osnovno šolo v Ljubljani, ker bi ji to omogočilo, da potem sledi isti curiculum na švedskem (tam imajo tudi izpostavo v Stockholmu), ko se bomo tja preselili - pa ne vem če bo to šlo, ker je letna šolnina 7000€ user posted image user posted image samo to je spet odklon od neke sredine - kot specialno naravnani vrtci, tako tudi šole; kvaliteta košta..

< Sporočilo je popravil mateyka -- 22.6.2011 8:05:05 >

(odgovor članu mateyka)
Neposredna povezava do sporočila: 21
   RE: Montessori pedagogika
22.6.2011 12:20:20   
alda
Roberta 7let delovnih iskušenj v vrtcu in še za časa študija sem se res dodobra spoznala s temi metodami in jih ne poznam samo iz wikipedije ali pa s pomočjo strica Googla.
Sama ne vidim res nekih bistvenih + v nobeni metodi, ki bi me pripeljale do tega, da bi svoja otroka želela dati drugam , v drug program..
ampak vsak po svoje.,
saj tudi malčki , ki obiskujejo npr. katoliški vrtec niso zato nič lepše vzgojeni oz. bolje #pripravljeni" na šolo, življenje kot ostali!
Pa če so starši prepričani, da je to tisto ta pravo in predvsem vredno denarja,ki pa ni majhen pa naj!!

_____________________________

Kdor govori za menoj, govori z mojo ritjo!!

I saw an angel become the devil
Still they look pretty good hand in hand
Well baby, I don't need any of them
Heaven nor hell
Volbeat!!

(odgovor članu mateyka)
Neposredna povezava do sporočila: 22
   RE: Montessori pedagogika
22.6.2011 13:20:58   
ksenija12
Montessori - zame je to eden najboljših pristopov k otroku. Bistvena razlika je, tako kot je ena zgoraj že napisala, v filozofiji, oziroma v 'attitude', drži do sveta, ki jo razvija otrok. To je težko opisat z besedami, to je treba doživet. Če katero zanima, na you tubu je precej tutorialov, kako naj potekajo spoznavanja posameznih stvari..Jaz sem tam dobila kar nekaj idej.

_____________________________

http://www.popolna-kmetica.blogspot.com/


(odgovor članu alda)
Neposredna povezava do sporočila: 23
   RE: Montessori pedagogika
24.6.2011 7:53:35   
Hope2
IZVIRNO SPOROČILO: Otika

IZVIRNO SPOROČILO: mateyka

ti, roberta, ti verjetno to veliko bolj poznaš, kako je s temi deli (citiram tisti zgornji odstavek iz wikipedie) - a to je zdaj spremenjeno?

Kritike Montessorijeve

- To odklanjanje je šlo tako daleč, da je zavirala otrokovo spontano igro, ki je polna bujnih domislic, fantazije in nenadnih preobratov. Odklanjala pa je tudi pravljice, ki spodbujajo razvoj otrokove domišljije.

- saj ni priznavala vsakdanjih igrač, ki bi spodbudile otrokovo spontano igro, temveč le didaktični material



Lahko ti za naš vrtec povem:
Glede pravljic: Pri nas imajo bralni kotiček in skoraj vsakodnevno berejo pravlice. Res pa je, da v knjigah ni izmišljenih bitij.
Da bi imeli na gore "klasičnih" igrač, tega res nimajo ... imajo pa na igrišču polno poganjalcev, pa lopatke in kangljice v peskovniku, dojenčka in vse pripomočke za dojenčka, komplet opremljeno otroško kuhinjo, barvice, tempere, ... in ja ogromno didaktičnega materiala.


Včeraj smo šli tudi našega MS pogledat in imajo tudi knjige oz nek kotiček. Je pa res, da teh knjig vsaj v tem vrtcu ni v učilnicah, ampak v igralnem kotičku. Pa teh knjig je glih za vzorec.
Učilnice zgledajo vsaj zame kot šola. 5 kotičkov  (kuhinja, geografija, matematika...), nikjer nobene plastične ali igrače kot igrače, ena sama diadktika... čisto nobene klasične igrače
Zunaj pa je bolj normalnu vrtcu- imajo igrala, plezala, gugalnice, tobogane, peskovnik, kolesa

Prvi stavek, ki ga je ravnateljica rekla je, pri nas se ne igramo, ampak učimo- mene je na rit vrglo- potem mi š ekaže kak se učijo štetja, črke.....potem mi še pokaže kako morajo stol pospravit- stopit za stol, upognit kolena in ga potiho porinit k mizi.  Vse to se mi zdi prav, ko je otrok tik pred šolo, pri 2-3 letnikih pa mi ni tolk všeč. Ampak druge izbire glede vrtca nimamo, upajmo, da mu bo vseeno všeč.



(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 24
   RE: Montessori pedagogika
24.6.2011 14:44:28   
ronja
potem mi še pokaže kako morajo stol pospravit- stopit za stol, upognit kolena in ga potiho porinit k mizi. Vse to se mi zdi prav, ko je otrok tik pred šolo, pri 2-3 letnikih pa mi ni tolk všeč.

Saj v praksi potem ni vedno čisto tako;) Imaš tu v ms vrtcih razgrajače. Se pa sicer strinjam s tabo - tudi meni manjka tu spontanosti in tistega latentnega učenja - ne da se nekaj učiš z namenom, da se učiš, ampak da delaš nekaj, ker je fajn, zabavno in se mogoče mimogrede še kaj naučiš, da je to bonus, ne pa ves čas ciljano. Učili se bojo še celo življenje, igrali pa bolj malo. Štet in računat se bo naučila in ne bo po moje nič boljše štela, če bi jo že zdaj s tem matrala. Isto je z abecedo. Ne vidim pravega razloga, da bi to morali že zdaj znat. Saj škodi jim verjetno ne -razen kolikor škodi to, da tisti čas, ko bi razvijali svojo neomejeno domišljijo, porabijo za to, da se učijo rista črke... Ne vem, nisem dosti pametna, par stvari se mi zdi krasnih, nekaj pa je skreganih z mojim pristopom.


_____________________________

http://vecna-optimistka.blogspot.com/

(odgovor članu Hope2)
Neposredna povezava do sporočila: 25
Stran:   [1] 2 3   Naslednja stran >   >>
Stran: [1] 2 3   Naslednja stran >   >>
Pojdi na:





Družinske aktivnosti za ves december
Pripravili smo vam več kot 20 aktivnosti, s katerimi lahko napolnite adventni koledar oziroma zapolnite družinske dneve ...
Zato bi se morali otroci več igrati
Igra spodbuja otrokov razvoj, od ustvarjalnosti in motoričnih spretnosti do logičnega razmišljanja in socialnih veščin. ...




Jaslice ali varuška
пеперутка16

Bi otroka raje vpisali v vrtec ali najeli varuško?