Frodo Bisagin
|
IZVIRNO SPOROČILO: ronja Frodica, kerensa in ostale: po moje gre spet samo za različno pojmovanje enih in istih stvari: za nekoga je to, da večkrat pove, da nima izobrazbe, samo to, da se tega ne sramuje, drug to vidi kot hvaljenje z neizobrazbo. za nekoga je to, da poveš, da si izobražen (malo odvisno tudi od načina), avtomatično hvaljenje z izobrazbo, za drugega pa ne. V osnovi se pa itak vse strinjamo . Obe izobrazbi sta fajn in nobena ni brezveze, etika pa ni direktno povezana z njima. Gre za dvojna merila - jaz lahko, a ce ti to naredis - hvalis se (s cemer se celo indirektno priznava dosezek ze s samim zanikanjem). mateyka, če pogledaš ghandija, tega on ni povdarjal, to se samo vidi , ni treba nič povdarjat - če ni agresije, se vidi, da je ni. Če začneš govorit: "jaz te ne sovražim", drug avtomatično pomisli, da imaš do njega neka negativna čustva, sicer ti sovraštvo (kot recimo skrajno negativno čustvo) ne bi prišlo na pamet - to je mogoče želela med drugim povedat frodica. Tako. Priporocam v branje - Konrad Paul Liessman: Teorija neizobrazenosti. Liessman zamera fakultetam prelahko odpovedovanje Humboltovemu raziskovalnemu idealu. Govori prav o tem zakaj je vsaka naslednja generacvija manj izobrazena in manj razgledana. Govori o vztrajanju zgolj na prakticnem znanju in zanicevanju ali potiskanju na stran klasicnemu znanju - bastionu humanizma. Tako se postavi jasna locnica med izobrazenostjo in intelektualnostjo. Zgolj prakticen smisel znanosti je pravzaprav psevdoznanost. Ze Aristotel je jasno povedal, da intelektualizem ima smisel samo ce izhaja iz brezdelnosti (in ne potrebe). Znanost oz. intelektualizam imam smisel v kolikor je njihov smisel zgolj intelektualno napredovanje osebe, ki se z njima ukvarja, a ne neka utilitarnost v prakticnem smislu. Pitagora ni raziskoval matematiko ker je razmisljal kako bo izsledke lahko uporabil v izračunih za zgrade, kot tudi Aristotel ne z retoriko, ker je hotel biti odvetnik ali govorec... ampak zato, ker jima je ukvarjanje teh podrocij ibl intelektualni izziv. Danes bi verjetno zlahka in velikokrat slisali, da zgubljajo cas, vendar je njihovo izgubljanje casa.... Picassova misel je na tem mestu povsem smiselna - Kdor se zeli necesa nauciti, nasel bo nacin; kdor ne zeli, nasel bo izgovor.
_____________________________
Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje. Gospodar se menja, bič pa ostane, in bo ostal za vekomaj; zato, ker je hrbet skrivljen, biča vajen in željan! (Ivan Cankar)
|