Taddy78
|
IZVIRNO SPOROČILO: KT IZVIRNO SPOROČILO: mateyka Učenje tujih jezikov pa je nekaj čisto drugega, konec koncev po tvoj otrok čez nekaj let to pridom uporabljal in bi prej rekla, da naj dojnčka raje učijo tuj kot znakovni jezik, če že ne vejo, kaj naj si z dojenčkom začnejo. Dobro, če ob začetku govora res opustijo znakovno sporazumevanje, ampak a res? ne vem, meni se načeloma zdi isto - jezik kot jezik. pač samo drug organ uporabljaš lahko bo instiktivno kasneje bolj nagnjen, da razume govor nemih, ni za odpisat tega kot larifari mislim, pa da vseeno, to naj ne bi bil nek "default" za dojenčke. starši gremo dostikrat po občutku in po tem kar nam otrok nakaže da rabi. npr. za Alinin primer lahko rečem, da ona je to rabila in za njo to je dobro, ker je dosti zadržana in sramežljva. zna pa druge stvari, ki jih moja niti pod razno ne obvlada. hočem rečt, otroci so različni in za ene je nekaj dobro, za druge pa ni niti potrebno. vsak starš pamora sam presoditi kaj je dobro (za določne čas in starost) in kaj nepotrebno. enim ful pomaga pri prehodu, drugi tudi če ne bi tega meli. mogoče bi se mi tudi lotili tega znakovnega jezika, če naša ne bi začela tako zgodaj brbljat in bi se pojavila potreba po tem. zakaj pa ne, če bo tako vsem lažje (se spomnim kok je bla včasij jezna,ko je še zelo nerazločno govoril in nismo razmeli kaj hoče povedat). saj veš, da veš kaj hočem rečt, a ne? Teddy kako pa je znakovno sporazumevanje drugačno od učenja tujega jezika? Moram ti priznati, da si tu naletela na mino, sem namreč učiteljica angleščine, francoščine in italijanščine. Kaj bi dala za nemalo število nadebudnih maturantov, da bi jezik, ki ga tako vztrajno poskušajo govoriti, tudi "govorijo" - ga začutijo in skomunicirajo v dani situaciji. Nočem filozofirati, ampak moram podpreti besede mateyke - da je jezik - kakršenkoli že je - samo jezik za sporazumevanje. Daleč od tega, da zagovarjam znakovni jezik (pa čeprav je v našem primeru, prinesel oprijemljivi korak naprej). Ostajam pa pri prepričanju, da znanje kakršnegakoli jezika, prinaša čustveno, socialno in družbeno komponento. Bi bilo zanimivo, da bi se namesto tujih jezikov učili znakovnega. Potem bi se res lahko pogovarjali z vsemi na svetu in ne bi več potrebovali učiteljic tujega jezika, oz. se tujega jezika sploh ne bi rabili več učit. Ja, s tega vidika, bi bila takoj za to, da se uči znakovnega sporazumevanja vsak otrok. Če je res tako kot pišeš, glede na to, da si učiteljica tujih jezikov, a ne bi bilo vseeno bolje, da se otroka raje kot znakovnega, uči tujega jezika? Pomoje mu bo v prihodnosti bolj prav prišlo to, no razen, če se ga bo začelo učit tudi v šolah. Resnično ne vidim nobene povezave med tujim jezikom in znakovnim. KT so razlike med otroci in mogoče ravno zaradi tega gledam drugače na to. Moj sin je pri 14.mesecih znal sam povedat kaj bo, sicer je imel svoje besede, ampak smo vedeli kaj pomenijo. Pri 1 letu je povedal vsaj 20 besed, imena domačih je skrajšal. Ko je bil lačen je rekel am-am-boš? in sem vedela, da hoče nekaj pojest. Vse ob svojem času...
|