Gina
|
IZVIRNO SPOROČILO: milijonarka IZVIRNO SPOROČILO: Gina IZVIRNO SPOROČILO: milijonarka Gina, to kar opisuješ, je telovadba za možgane, ki ne škodi niti v starejših letih - kakšen račun zračunat na pamet, ali vsaj zdelit na listu papirja ne na kalkulatorju. Merjenje časa pri pisnem delu se pa vidi bolj kot standardiziranje, tekmovanje,...No, mogoče ima kakšen smisel. Ma ne vem, če je ravno neka strašna razlika, razen da je očitno učiteljica bolj zagnana in ji je to tkao zelo pomembno - štopanje namreč, da natančno ve, kje je kateri učenec - v bistvu res malo pretirava za moj osebni okus, ampak nimam pa občutka da bi ravno škodo delala z drilanjem seštevanja in odštevanja. Tistih 90 računov v 10. minutah pri poštevanki, ki jih je ena omenila, je pa po moje na čisto vsaki šoli v Sloveniji, ker gre za polaganje (ali izpolnjevanje) preglednice tabele poštevanke in gre za avtomatizirano znanje poštevanke, ki je absolutno koristna in pričakovana stvar - mislim znanje le tega je pričakovano. IN če rešuje tole stvar 10 minut, bo med zadnjimi v razredu, večina reši to precej prej. Če sem prav razumela, je razlika, ali hitro ogrevanje možganov ali kontrolka **** minut. Saj tudi v praksi je razlika, ko si kasneje starejši - recimo klasični brejstorming, kjer je Maximum (tudi najbolj čudnih idej ) v nekaj minutah in konkretna naloga, ki mora biti narejena v določenem časovnem okvirju in pravilno, ne pa najhitreje. Ne, narobe si razumela. Ne gre za kontrolko, vsaj ne bi smelo iti. Gre za pisne namesto za ustno-praktične vaje. IN gre izključno za seštevanje in odštevanje v okviru seštevanja in odštevanja do 20 oz. poštevanke - kar naj bi se znalo izračunat zelo hitro, če želiš kasneje računat uspešno. Naj bi bilo tako. Če gre za kaj drugega, vsaj po mojem osebnem mnenju, štopanje ni upravičeno. NIti pri testih štopanje ni upravičeno, niti ne vem če je ravno zaželjeno - piše o tem nikjer nič ne. V resnici se te razlike med hitrimi računarji, ki znajo seštevat in odštevat do 20 na pamet in tistimi, ki seštevajo in odštevajo z dodajanjem in odstranjevanjem konkretnih predmetov, prstov, česarkoli že....v opisnih ocenah v spričevalu tudi napišejo kot: Računa s ponazorili oz. brez ponazoril. V resnici se to ocenjuje. IN "hitro, natančno in brez ponazoril" je boljša ocena kot "računa počasi in s ponazorili". Morda zato učiteljica štopa, ker želi da učenci usvojijo zadevo brez ponazoril. To je sicer utopija pričakovat, da bi vsi dosegli, ampak če štopaš, na to opomniš tudi starše, ki morda tega ne vedo. Sicer ne vem, koliko je način idealen, ampak vendarle, kar hoče doseči, ni tako zanič. Seveda če gre za seštevanje in odštevanje do 20 oz. poštevanko. Če štopa kaj drugega, sicer tudi sporoča staršem, da pri otroku to znanje še ni utrjeno, ampak nisem prepričana, da je to najbolj fajn ideja, ker je pritisk na otroke, ki so že po naravi bolj počasne in natančne sorte - takih je ap vedno nekaj v razredu - prevelik - in tudi smisel ni v pretirani hitrosti, ampak v normalni hitrosti, da si tako uspešen pri postopku kot tudi natančen zraven. Če gre pa za sešt. in odšt. do 20, pa posledično za memoriranje oz. avtomatizacijo, pa ta element odpade, ker ne gre za računanje, ampak memoriranje.
|