RE: Leto prej v solo? (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


bumerang -> RE: Leto prej v solo? (17.8.2009 15:53:44)

IZVIRNO SPOROČILO: nya

Kar se tiče vlečenja črt, bom pa še jaz nekaj pripomnila. Dokler je bila takozvana mala šola, so otroci celo leto vlekli črte, črtice, vijuge, krivulje. In s tem ni prav nič narobe - pisava otrok je bila lepša, pa še ravno črto smo znali potegnit. Na mojem področju se pa potem v 6.razredu vsako leto srečujemo s problemov, ko veliko otrok sploh ne zna vlečt ravnih črt.



Daleč od tega, da bi Dashenko branila (pa še en java script je v njenem zadnjem sporočilu, ki ga moj PC ne bere, buhve kaj za enega hudiča mi je namenila) ampak kolikor sem razumela, je hotela povedati, da so SAMO' črte vlekli in nič več. Torej ni dilema v tem ali vleči črte ali ne ampak v tem, če je to res dovolj. In ni, predvsem za tiste, ki znajo pisati. Jim boš ja dal, da lahko tudi kaj napišejo spodaj, ne?

Sem pa tudi jaz taka, ki je s šestimi leti šla v šolo.
Pa me poglejte. Menda ja ne bi hoteli za vašega mulca česa podobnega. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]




Dashenka -> RE: Leto prej v solo? (17.8.2009 16:26:19)

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang

Daleč od tega, da bi Dashenko branila (pa še en java script je v njenem zadnjem sporočilu, ki ga moj PC ne bere, buhve kaj za enega hudiča mi je namenila)


Enga čist ta pravga hudička na palc[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley2.gif[/image]

IZVIRNO SPOROČILO: bumerang
Sem pa tudi jaz taka, ki je s šestimi leti šla v šolo.
Pa me poglejte. Menda ja ne bi hoteli za vašega mulca česa podobnega. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]

Hmmmm, sicer bi si pa lahko človek mislil, da je bilo kaj takega posredi[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image].
Ampak ne bo dovolj močen argument, ker sem šla sama v šolo prav tako pri 6ih, pa še 6 razred sem preskočila, tako, da sem se v Bežigrajsko gimnazijo (takrat je bila to sicer SNŠ - sem žal generacija iz obdobja usmerjenega šolstva) vpisovala pri 13. Ampak takrat pred 30 leti se je bistveno manj kompliciralo. Leto gor ali dol, who cares.

Drugače pa ja, po eni strani imate prav - seveda ne v tistem delu, ko pravite, da otroka oropaš otroštva z vstopom v šolo. Leto prej res ni primerno za vsakega, še sploh če imajo ene tršice odnos, kot ga berem tu.
6 ali 7 letniku seveda tudi ne boš šel razlagat, da je učiteljica trapa (pa tudi če je 1000x potrjena), ker se avtoritete pač ne zbija, pač pa boš ubral v celofan zavito razlago, ki jo je podala bumerang.

Kar me moti pri našem šolstvu je to, da na celi črti podcenjuje sposobnosti otrok, kar se zadnja leta vse bolj kaže na rezultatih mednarodnih raziskav. To še posebej velja za matematiko in naravoslovne vede.
Določeni predmeti pač niso nič drugega kot dril in naloge, naloge in še enkrat naloge. Fraza, da nekdo matematike ne razume je na osnovnošolskem nivoju en  [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley35.gif[/image], šteje samo število nalog, ki si jih predgnil. Razlika je le v tem, da jih nekdo potrbuje 50, en drug pa 5000, da osvojita primerljiv nivo znanja.

Vsi, otroci in odrasli, pa prej ali slej zasovražimo okolje, kjer nam je dolgčas. Zato sem sama zagovornik tega, da je bolje, da se mora otrok v šoli potrudit, včasih tudi namučit, kot pa da gleda skozi okno in si žvižga, kako je šola brezveze.







archie -> RE: Leto prej v solo? (17.8.2009 16:37:00)

jaz sem ena izmed tistih, ki je sla eno prej v solo (rojena sem februarja). Na soli so imeli nekaj proti, da naj ostanem se eno leto v mali soli, ampak se starsa nista dala [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/bravo.gif[/image]. in v bistvu sem jima hvalezna za to. Eno leto sem imela v "dobrem" (ce mi na faksu ne bi slo ali pa v srednji soli). Meni se je prav fino zdelo, da sem najmlajsa v soli [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]. veliko bolje, kot najstarejsa. se mi zdi, da je to leto bolj koristno kasneje kot pa v mali soli.
Aja, v soli nikoli nisem imela tezav.




viv_ -> RE: Leto prej v solo? (18.8.2009 8:34:34)

IZVIRNO SPOROČILO: caillou

IZVIRNO SPOROČILO: Dashenka

Ja, seveda je otrok vsako leto bolj zrel, mene skrbi le to, da se bo v soli neizmerno dolgocasila.


No, naj ti povem, da smo bili mi tudi v dvomih, glede na to da je že brala, pisala, računala,...
Pa ni bilo nič od tega, ker jo je učiteljica dodatno zaposlila.


Evo vidiš, ker je bila dobra učiteljica... Vse pa niso take. Ena bi jo pa pustila in ji težila naj ne klepeta, recimo...




mala zirafa -> RE: Leto prej v solo? (21.8.2009 9:26:05)

Moja neč. je decemberska in gre letos leto prej v šolo.Januarske, kaj šele februarske sploh ne sprejemajo, kar se mi zdi prav.Jaz bi mojo pustila še eno leto v vrtcu.




Anonimen -> RE: Leto prej v solo? (21.8.2009 9:28:34)

IZVIRNO SPOROČILO: mala zirafa

Moja neč. je decemberska in gre letos leto prej v šolo.Januarske, kaj šele februarske sploh ne sprejemajo, kar se mi zdi prav.Jaz bi mojo pustila še eno leto v vrtcu.


ona gre normalno v šolo, ne gre nič prej - ker zdej je tko, da gre cel letnik v šolo, to pomeni, da gredo letos rojeni leta 2003




polma -> RE: Leto prej v solo? (22.8.2009 0:40:25)

IZVIRNO SPOROČILO: Dashenka

Ja, seveda je otrok vsako leto bolj zrel, mene skrbi le to, da se bo v soli neizmerno dolgocasila.

Žal se je v šoli dolgočasila tudi moja decembra rojena hči-blago uvajanje, kot ga izvaja 9letka enim odgovarja, drugim pa ne. Zgubila je delovne navade, sanjarila, naloge delala z levo roko in v 4.r., ko so prišle ocene in končno "prava šola", je bila katastrofa, ker ni razumela kaj to sploh je učenje in šola. Če je tvoja punčka tak tip, je po mojem mnenju vseeno ali gre v šolo s 5 leti ali s 6.




taška30 -> RE: Leto prej v solo? (22.8.2009 1:09:06)

Berem, pa berem...pa vi se res vsi dejansko spomnite kako ste se počutili pri 5-ih letih, pa kaj ste delali v vrtcu, pa mali šoli, pa v 1.razredu itd...[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image] Pol je z mano nekaj narobe, ker jaz se ne spomnim NIČ, razen par (ampak res par) izsekov, zares se spomnim šele tam od enega 5. ali 6.razreda dalje?!?




polma -> RE: Leto prej v solo? (22.8.2009 9:48:50)

IZVIRNO SPOROČILO: taška30

Berem, pa berem...pa vi se res vsi dejansko spomnite kako ste se počutili pri 5-ih letih, pa kaj ste delali v vrtcu, pa mali šoli, pa v 1.razredu itd...[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]  Pol je z mano nekaj narobe, ker jaz se ne spomnim NIČ, razen par (ampak res par) izsekov, zares se spomnim šele tam od enega 5. ali 6.razreda dalje?!?

[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image] Moj brat se tut nič ne spomne, da sem prav užaljena ker je pozabu kake smo ušpičli. Jaz pa se spomnim takih podrobnosti, da me samo gleda in ne šteka. Očitno se eni spomnemo otroštva, drugi pa pol začnejo intenzivneje doživljat svet okoli sebe. Jaz se recimo pubertete svoje ne spomnim, pa vseh možnih žurk-no, tu me pa on prekeša in mi z veseljem pred kako družbo flikne pod nos kako pikantno neumnost, ki sem si jo takrat privoščila. Kako smo si različni...[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




Anonimen -> RE: Leto prej v solo? (22.8.2009 9:53:20)

polma - ja, blago uvajanje v nekatreih šolah, hitrejše v drugih- sama nisem mogla verjet, da se šole razlikujejo - pa se. In če je učiteljica na mestu, se nima otrok kaj dolgočasiti - ker je poleg nje v razredu še vzgojiteljica in morata imeti čas, da zaposlita tko hitrejše učence kot pomagata počasnejšim. Škoda, da si imela tko slabo izkušnjo, vendar ti rečem, če bi jo dala v šolo prej, bi pa lahko imela probleme od 6.razreda dalje - pa ne učne, da ne bo pomote.




Gina -> RE: Leto prej v solo? (22.8.2009 15:49:41)

IZVIRNO SPOROČILO: polma

Žal se je v šoli dolgočasila tudi moja decembra rojena hči-blago uvajanje, kot ga izvaja 9letka enim odgovarja, drugim pa ne. Zgubila je delovne navade, sanjarila, naloge delala z levo roko in v 4.r., ko so prišle ocene in končno "prava šola", je bila katastrofa, ker ni razumela kaj to sploh je učenje in šola. Če je tvoja punčka tak tip, je po mojem mnenju vseeno ali gre v šolo s 5 leti ali s 6.



Kako če zgubit delovne navade, saj jih niti imela ni nikdar? V vrtcu prav gotovo ni nič bolj delavno kot v šoli, ker v šoli te zavezuje učni načrt, katerega moraš predelat, tako da ji v vrtcu ni mogla dobit - delavnih navad mislim- boljših kot v šoli. Če je šola še tolk prilagojena in dela skozi igro, mora otrok tolk in tolk predelat, sedet, se učit, ne more bluzit po svoje, če mu ni, enostavno ne more.

Ponavadi gre bolj za to, da nekateri starši ne slišijo, kaj jim učitelj govori, kje otrok morda ne dosega bleščečih rezultatov, ne spoznajo razlike v besedah, če jim ne rečeš, da otrok zna za recimo 3 ali 4 ali 5. Če rečeš recimo, da otrok uspešno sešteva in odšteva, da pa se še občasno zmoti pri tem, ter da stvar še ni čisto utrjena, bodo nekateri starši razumeli,d a to ni 5, drugi pa niti pod razno ne, se jim bo zdelo, da otrok zna in pika. Iz spričevala teh razlik, odkar je bila uvedena 9-letka in z njo neumno izrazoslovje, preveč strokovno in ne natančno določeno poimenovanje v opisnih ocenah, ne moreš prebrati. Niti jaz jih ne morem za svojega otroka prebrat, pa sem učiteljica, saj recimo za eno učiteljico, če prepiše cilj iz UN, recimo sešteva in odšteva v obsegu do 100 pomeni da zna le to stvar odlično, za drugo pa pomeni odlično šele, če napiše, da otrok zelo dobro, zelo uspešno ali brez napak in ponazoril sešteva v obsegu do 100 ali če celo zraven napiše, da po svojem interesu celo sešteva in odšteva že v višjem obsegu od zahtevanega. Zavod ali ministrstvo tega nočeta določit. Torej imajo starši problem. In potem pride otrok v 4. razred in glej ga zlomka, končno dobijo pravo predstavo o svojem otroku, če je prej slučajno niso imeli, razumeli učiteljico na govorilnih urah o kvaliteti znanja njihovega otroka (kajti tam pa ti učitelj lahko bolj natančno in s svojimi besedami to razloži, da vsak razume). Ne poznam res bistrega otroka, ki bi zaradi bistrosti ne dosegal dobrih rezultatov. Obstajajo pametni otroci, ki pa jim je šolski sistem nenapisan na kožo. Ti bi imeli slabše ocene ne glede na to, ali gredo v šolo prej ali kasneje. Ker niso šolski tip otroka, nikdar se ne bi dokazovali s piflanjem ali zgolj pomnenjem na hitro bedarij, ki jih ne bodo nikdar uporabljali. Njim je to pod častjo, ko pa je toliko bolj pametnih reči na tem svetu, ki pa jih bodo uporabljali v lajfu. Samo to je pamet, ne lenoba, če mene vprašaš. Lenoba je, če te nič ne zanima, če ti je vse odveč in če delaš pod svojim nivojem povsod, ne če se vsak dan sproti ne učiš. Tudi tako lahko dosegaš krasne rezultate, če le imaš sposobnost pomnenja na kratek rok ali sposobnost razumevanja vsebine kvalitetno. Da pa bi en otrok bil neuspešen ali ne dovolj uspešen za poglede svojih staršev v 4. razredu, ker mu je bilo kao dolgčas v prvih treh, pa ne verjamem. Še bolj lovsko ribiška mi je pa ta, da bi bil otrok bolj uspešen, če bi šel prej v šolo - še manj bi bilo do njega. Še manj zrel bi bil in še manj pripravljen migat. Če pa je stvar taka zato, ker je otrok razvajen, pa je stvar enaka. Nikdar si ni pustil vplivat, si tudi če bi šel leto prej v šolo ne bi. Izgovori...




hejdi -> RE: Leto prej v solo? (3.9.2009 14:16:39)

Dashenka,
mislim, da razumem tvojo dilemo, ker smo v podobni zgodbi. Žal je takih otrok zelo malo in posledično tudi zelo malo staršev, ki bi ti s svojo izkušnjo kaj pomagali. Pogosto se zgodi, da starši zapadejo v tekmovalnost, kdo ima brihtnejšega otroka ali katera lastnost več šteje, itd...  Sama sem mnenja, da je imeti učno zmogljivejšega otroka za starše lahko velik problem. Ocene tu nimajo nobene veze niti niso merilo. Celo znanje ne. Gre se za učno zmogljivost. Taki otroci znajo svoje starše (in učitelje) fanj zmatrat! Tisti, ki tega ni probal, naj bo tiho! Ne ve o čem govorim!

Šola se (še) na zna prilagajat "posebnežem", ki so v učenju zmogljivejši. Ne glede na učne in druge načrte, v razredu je vodja UČITELJ. On ima glavno besedo in ker je človek, ga je skoraj nemogoče spremenit - učni načrti gor ali dol. Glede na to, da je malo možnosti, da bi lahko izbirali učitelja - so naši otroci prepuščeni sreči in smoli. (Isto velja za vzgojiteljice, mogoče si lažje izberemo pravnika ali zdravnika, gotovo pa imamo proste roke pri izbiri vodoinštalaterja ali frizerke...)

Dodatne zaposlitve. Seveda, kaj pa drugega!
Nevarnost 1: Tak učenec lahko kmalu postane "posebnež". Sošolci, ga lahko občudujejo in mu to stopi v glavo (posledično lahko postane tudi važič), lahko pa ga izločijo in postane osamljen.
Nevarnost 2: Tak učenec bo na začetku zelo verjetno blestel. Zelo verjetno na različnih področjih. Bo doživljal poraze? Jim bo znal biti kos, ko bo do njih prišlo? Porazi so zelo pomembni za čustveno in socialno učenje.
Nevarnost 3: Na začetku je učenje del igre in zabave, ki izhaja iz želje in potrebe otroka. Vse poteka naravno. Kasneje pa mu vedno bolj začnemo predpisovati kaj naj se uči, kaj mora znati. Privzgajamo mu delovne (=učne) navade. To je lažje narediti pri dveh letih kot pri dvanajstih!!! Otrok, ki s svojo "brihtnostjo" osvaja snov OŠ brez težav, utegne imeti težave v gimnaziji. Večkrat preverjeno!!!

Dodatni pouk za take učence je po mojem mnenju nesmisel. A zato, ker nekdo zmore več, bo po pouku sedel z učiteljico, namesto, da bi šel žogo brcat!? OK, če si to sam želi, kaj pa sicer?

Dodatna težava nastane, če otrok ne najde prijateljev med sovrstniki (mlajšimi ali starejšimi, vseeno). To je njegov svet, na katerega starši, po mojem mnenju, nimamo vpliva. Če mu uspe navezati zadovoljujoča prijateljstva, je to najboljše, kar mu bo OŠ dala. Ne glede na to ali je najmlajši ali najstarejši v razredu.
Po mojem mnenju osnovna šola predvsem vzgaja. Vzgaja tudi način učenja, reševanje konfliktnih situacij, spoštovanje sočloveka, živali, okolja... To je prioriteta OŠ! (Dobro bi bilo, če bi imela večji vpliv tudi na vzgojo staršev in učiteljev. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image] )

Dashenka, upam, da ste se ali se boste dobro odločili. Predvsem pa imeli srečo z učitelji.
Lp






hejdi -> RE: Leto prej v solo? (3.9.2009 14:44:23)

IZVIRNO SPOROČILO: hejdi

Sama sem mnenja, da je imeti učno zmogljivejšega otroka za starše lahko velik problem.




Pardon, velik izzv! Otrok ni nikoli problem! [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]  Vsak pa je svojevrsten izziv!




Gina -> RE: Leto prej v solo? (3.9.2009 21:36:19)

IZVIRNO SPOROČILO: hejdi

Sama sem mnenja, da je imeti učno zmogljivejšega otroka za starše lahko velik problem. Ocene tu nimajo nobene veze niti niso merilo. Celo znanje ne. Gre se za učno zmogljivost. Taki otroci znajo svoje starše (in učitelje) fanj zmatrat! Tisti, ki tega ni probal, naj bo tiho! Ne ve o čem govorim!

Otrok, ki s svojo "brihtnostjo" osvaja snov OŠ brez težav, utegne imeti težave v gimnaziji. Večkrat preverjeno!!!


Ti otroci so posebni, to je dejstvo, se strinjam, vendar ni res da jih je tako malo. Vsaka generacija ima kakšnega ali dva ali celo tri. Tako je in hb da jih je toliko, da jih ni zgolj 1 v celi šoli. IN ja, so naporni, vendar niso naporni zaradi znanja, ki ga imajo, ampak večinoma zato, ker njihova zakladnica znanj obsega velik repertoar , čustveni in socialni razvoj sta pa večinoma daleč zadaj za mentalom. V skoraj 20. letih sem srečala enega samega otroka, kjer je šlo to dvoje vštric. Cela množica ostalih pa je imela s sabo problem zaradi razhajanja med temi dvemi razvoji. Posledično ima problem z njimi tudi družina, družba - najbolj pa on sam. Ne šteka, zakaj se mu dogaja, kar se mu, dokler čustveno in socialno ne odraste. Zato pogosto slišimo, da so genijalci malo nenavadni v vedenju. Da se ne vklopijo. Ni problem njihovo znanje, ampak vedenje. Nekaterim tudi kasneje. Zelo specifični so.

In tukaj vem o čem govorim, zato nisem tiho. Srečujem jih tako profesionalno, kakor imam enega takega tudi doma. Dala sem otroka v šolo s celim letnikom. Nikdar ji ni dolgčas. Uživa v bistvu v šoli, ker si naredi luštno, meni se zdi da s tem,da malo izziva učitelje, ali ji bodo vsesplošno kos. Zelo tipično za te otroke. Prisilijo te, da ali kapituliraš, ali pa rasteš ob njih. Fajn je z njimi bivat, čeprav naporno.

Imam pa eno vprašanje: Zakaj bi se šola sploh morala! prilagajat posamezniku bolj, kot je ena normalna sredina (beri prilagajaš se toliko, kot je potrebno zaradi različnosti interesov in potreb, ne moreš pa vsakega posebej individualno šolat, vzgajat in ga jemat popolnoma po svoje)? Šola ni narejena tako, da bi se sploh lahko prilagajala v večji meri kot zgoraj napisano, prilagaja se toliko, kot se en učitelj zmore in zna. Zakonsko mu tega ni treba bolj kot da upošteva različen jezik, kulturo, osnovno različnost pač na vseh ravneh, ni pa mu treba posebnega individualiziranega načrta delat za vsakega posameznika, razen če se izkaže, da je otrok s posebnimi potrebami. A veš zakaj ne? Ker je celo državi jasno, da je to nemogoče, ker je prvič preveč otrok, da boš z vsakim po svojem načrtu delal vsak dan, in drugič, te okvire nemogoče natančno določiti.

V resnici tem otrokom ni nikdar dolgčas zato, ker bi šli eno leto kasneje v šolo. Pravim genijalcem ne. Če jim je dolgčas jim je zaradi neumne snovi, balasta, zaradi ničesar drugega ne. In itak si najdejo vmes kaj kar uporabijo. Pa klepetajo, če ne gre drugače. Z učitelji na veliko razpravljajo. Ti otroci znajo poskrbet zase. Ali pa ure in ure v svojem svetu ustvarjalno razmišljajo, delujejo...

Zaradi dodatnih zaposlitev otroka skoraj nikdar ne izločijo, niti ga ne občudujejo.  To vsaj ni praksa, ampak bolj ko ne redkost. Sploh se ne morem spomnit niti enega takega primera. Kvečjemu ratajo ljubosumni, če se enega otroka veliko hvali. Vendar ga zato ne izločijo, lahko pa zamerijo učitelju.

Tak otrok ne doživlja ne vem koliko porazov na področju šolskega znanja, doživlja pa ravno tako poraze na področju socialnega in čustvenega vedenja. Te reči mu ne gredo najboljše, zato rabi pač več učnih ur iz tega področja kot iz drugega. Pa kaj potem?

Ne vem kje si srečala ljudi, ki so z izjemno brihtnostjo dosegali v OŠ dobre rezultate, potem pa padli ali jim ni šlo? Za genijalce to skoraj ne velja. Velja morda za nekatere bistre otroke (pa še za tiste ne pogosto), ne pa za ektremno pametne. Ti otroci vsak slovenski faks naredijo še vedno z levo roko ali pa če je treba s kampanjskim učenjem. Vseeno je, ker jim gre brez težav.

Meni se skratka zdi,d a si delate težave tam, kjer jih ni. Kaj je eno samo samcato leto v primerjavi z večnostjo? Nepomembna reč, če se mene vpraša. Če bo šel otrok prej ali kasneje v šolo, zihr ne bo velike razlike na koncu koncev pri njegovih 20. letih, še manj pa pri 80. Kvečjemu še malo več dolgoročne samozavesti in nekaj več čustvene in socialne zrelosti bo imel, če gre kasneje. Ostale razlike so zanemarljive. Če se starš zato mnoooogo bolje počuti, če gre otrok prej v šolo, pa da misli, da bo ne vem kaj zamudil, naj ga pa da. Ni vredno sploh take strašne debate.




nejcko -> RE: Leto prej v solo? (3.9.2009 22:58:55)

IZVIRNO SPOROČILO: Gina


Ti otroci so posebni, to je dejstvo, se strinjam, vendar ni res da jih je tako malo. Vsaka generacija ima kakšnega ali dva ali celo tri. Tako je in hb da jih je toliko, da jih ni zgolj 1 v celi šoli. IN ja, so naporni, vendar niso naporni zaradi znanja, ki ga imajo, ampak večinoma zato, ker njihova zakladnica znanj obsega velik repertoar , čustveni in socialni razvoj sta pa večinoma daleč zadaj za mentalom. V skoraj 20. letih sem srečala enega samega otroka, kjer je šlo to dvoje vštric. Cela množica ostalih pa je imela s sabo problem zaradi razhajanja med temi dvemi razvoji. Posledično ima problem z njimi tudi družina, družba - najbolj pa on sam. Ne šteka, zakaj se mu dogaja, kar se mu, dokler čustveno in socialno ne odraste. Zato pogosto slišimo, da so genijalci malo nenavadni v vedenju. Da se ne vklopijo. Ni problem njihovo znanje, ampak vedenje. Nekaterim tudi kasneje. Zelo specifični so.

In tukaj vem o čem govorim, zato nisem tiho. Srečujem jih tako profesionalno, kakor imam enega takega tudi doma. Dala sem otroka v šolo s celim letnikom. Nikdar ji ni dolgčas. Uživa v bistvu v šoli, ker si naredi luštno, meni se zdi da s tem,da malo izziva učitelje, ali ji bodo vsesplošno kos. Zelo tipično za te otroke. Prisilijo te, da ali kapituliraš, ali pa rasteš ob njih. Fajn je z njimi bivat, čeprav naporno.

Imam pa eno vprašanje: Zakaj bi se šola sploh morala! prilagajat posamezniku bolj, kot je ena normalna sredina (beri prilagajaš se toliko, kot je potrebno zaradi različnosti interesov in potreb, ne moreš pa vsakega posebej individualno šolat, vzgajat in ga jemat popolnoma po svoje)? Šola ni narejena tako, da bi se sploh lahko prilagajala v večji meri kot zgoraj napisano, prilagaja se toliko, kot se en učitelj zmore in zna. Zakonsko mu tega ni treba bolj kot da upošteva različen jezik, kulturo, osnovno različnost pač na vseh ravneh, ni pa mu treba posebnega individualiziranega načrta delat za vsakega posameznika, razen če se izkaže, da je otrok s posebnimi potrebami. A veš zakaj ne? Ker je celo državi jasno, da je to nemogoče, ker je prvič preveč otrok, da boš z vsakim po svojem načrtu delal vsak dan, in drugič, te okvire nemogoče natančno določiti.

V resnici tem otrokom ni nikdar dolgčas zato, ker bi šli eno leto kasneje v šolo. Pravim genijalcem ne. Če jim je dolgčas jim je zaradi neumne snovi, balasta, zaradi ničesar drugega ne. In itak si najdejo vmes kaj kar uporabijo. Pa klepetajo, če ne gre drugače. Z učitelji na veliko razpravljajo. Ti otroci znajo poskrbet zase. Ali pa ure in ure v svojem svetu ustvarjalno razmišljajo, delujejo...

Zaradi dodatnih zaposlitev otroka skoraj nikdar ne izločijo, niti ga ne občudujejo.  To vsaj ni praksa, ampak bolj ko ne redkost. Sploh se ne morem spomnit niti enega takega primera. Kvečjemu ratajo ljubosumni, če se enega otroka veliko hvali. Vendar ga zato ne izločijo, lahko pa zamerijo učitelju.

Tak otrok ne doživlja ne vem koliko porazov na področju šolskega znanja, doživlja pa ravno tako poraze na področju socialnega in čustvenega vedenja. Te reči mu ne gredo najboljše, zato rabi pač več učnih ur iz tega področja kot iz drugega. Pa kaj potem?

Ne vem kje si srečala ljudi, ki so z izjemno brihtnostjo dosegali v OŠ dobre rezultate, potem pa padli ali jim ni šlo? Za genijalce to skoraj ne velja. Velja morda za nekatere bistre otroke (pa še za tiste ne pogosto), ne pa za ektremno pametne. Ti otroci vsak slovenski faks naredijo še vedno z levo roko ali pa če je treba s kampanjskim učenjem. Vseeno je, ker jim gre brez težav.

Meni se skratka zdi,d a si delate težave tam, kjer jih ni. Kaj je eno samo samcato leto v primerjavi z večnostjo? Nepomembna reč, če se mene vpraša. Če bo šel otrok prej ali kasneje v šolo, zihr ne bo velike razlike na koncu koncev pri njegovih 20. letih, še manj pa pri 80. Kvečjemu še malo več dolgoročne samozavesti in nekaj več čustvene in socialne zrelosti bo imel, če gre kasneje. Ostale razlike so zanemarljive. Če se starš zato mnoooogo bolje počuti, če gre otrok prej v šolo, pa da misli, da bo ne vem kaj zamudil, naj ga pa da. Ni vredno sploh take strašne debate.




AMEN





Anonimen -> RE: Leto prej v solo? (6.9.2009 13:44:30)

IZVIRNO SPOROČILO: Gina

Ostale razlike so zanemarljive. Če se starš zato mnoooogo bolje počuti, če gre otrok prej v šolo, pa da misli, da bo ne vem kaj zamudil, naj ga pa da.


Razumen point.
Priblizno toliko je plusov kot minusov in na koncu zna se najbolj odlociti "obcutek za pravi trenutek", kot je to pogosto tudi drugje v zivljenju.




Gina -> RE: Leto prej v solo? (6.9.2009 15:33:07)

Ne vem. Jaz osebno vidim več minusov kot plusov. V bistvu če bolj natančno rečem, ne vidim toliko minusov, če vpišeš prej zelo bistrega otroka, kot vidim ogromno plusov, če ga vpišeš kasneje. Če ga vpišeš prej, bo delal normalno, ne bo glih izstopal, padel bo najbolj verjetno sicer v zgornjo polovico otrok, to pa bo tudi vse. Če ga vpišeš kasneje, mu bo šola najbrž bolj pri srcu, izstopal bo s svojo bistrostjo, lažje mu bo, večjo samozavest bo imel, predvsem pa bo delal še bolj z levo roko in imel več časa za tiste reči, ki so njemu fajn (evo, to je meni najpomembnejši dejavnik za otrokovo osebno srečo, ki mu jo šola sicer nehote jemlje, temu otroku pa ne). Socialno ne bo izstopal v minus, kar otroci, ki gredo prej v šolo, pogosto. Če so med malo bolj bistrimi, se mi zdi, da so pri petih letih že po razvojni stopnji malo zadaj na tem področju, pa jih kasneje sicer v par letih čisto dohitijo, če so pa med zelo genijalnimi, pa imajo pogosto v sebi že eno predispozicijo, da so socialno drugačni, in se jim, če gredo eno leto prej v šolo, ta deficit še toliko bolj zavleče v pozne osnovnošolske razrede ali niti tedaj ne mine. Razlika med njim in sošolci je toliko bolj opazna, kot če bi šel v šolo kasneje. NO, tako pač jaz to vidim, ne zdi se mi pa vredno, da se zato starši tolk sekirajo, al pa učitelji. Res ne. Naj ga pa prej vpišejo, če sami vidijo več plusov. Mogoče za koga tudi so. Kalupa najbrž vseeno ni, čeprav jaz tako sliko pogosto opažam. izjeme vsekakor obstajajo.




Brisani uporabnik -> [Brisano sporočilo] (7.9.2009 22:02:08)

[Vsebina sporočila je bila izbrisana]




sazi -> RE: Leto prej v solo? (7.9.2009 22:08:44)

Jaz bi tudi raje dala otroka v šolo s svojim letnikom, pa četudi je najstarejši in najpametnejši. Imamo januarčka in sem prav vesela, da bo šel v šolo s 6,5 let in ne 5,5. Pa kaj potem, če bo kaj že znal prej - tudi sama sem zelo veliko, pa mi v šoli ni bilo dolgčas. Je pa res, da sem veljala za veliko klepetuljo.

IZVIRNO SPOROČILO: Nalin

IZVIRNO SPOROČILO: nya

IZVIRNO SPOROČILO: lukec

(in ne, nismo ga forsirali niti malo, vse je iz njegovega lastnega interesa)


to je men mal smešno - otrok pri treh letih pokaže lastni interes za učenje črk in branje[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]


Ne boš verjela, starejši (bo 4) se že od 3l zanima za črke. Na vrtu mamo eno tablo od sosedove avtopralnice in vsakič, ko smo zunaj sprašuje za vsako črko: mami kera črka je to? in potem mu moram za vsako črko povedat, pa on ponavlja za mano. Sicer črk sam še ne zna imenovati.


Glede zgornjega pa lahko samo pripomnim, da se tudi naš sinko že vsaj od 3. leta zelo zanima za črke - sam od sebe. Sprašuje, kaj kje piše in zelo rad zlaga magnetne črke na hladilniku ali pa tiste s pene na tleh (ki jo imamo za dojenčico) - nikoli ga nisem sama usmerjala k temu. Pozna nekaj črk, piše jih pa ne - samo zlaga že obstoječe.




nejcko -> RE: Leto prej v solo? (7.9.2009 22:17:43)

IZVIRNO SPOROČILO: sazi

Jaz bi tudi raje dala otroka v šolo s svojim letnikom, pa četudi je najstarejši in najpametnejši. Imamo januarčka in sem prav vesela, da bo šel v šolo s 6,5 let in ne 5,5. Pa kaj potem, če bo kaj že znal prej - tudi sama sem zelo veliko, pa mi v šoli ni bilo dolgčas. Je pa res, da sem veljala za veliko klepetuljo.

IZVIRNO SPOROČILO: Nalin

IZVIRNO SPOROČILO: nya

IZVIRNO SPOROČILO: lukec

(in ne, nismo ga forsirali niti malo, vse je iz njegovega lastnega interesa)


to je men mal smešno - otrok pri treh letih pokaže lastni interes za učenje črk in branje[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]


Ne boš verjela, starejši (bo 4) se že od 3l zanima za črke. Na vrtu mamo eno tablo od sosedove avtopralnice in vsakič, ko smo zunaj sprašuje za vsako črko: mami kera črka je to? in potem mu moram za vsako črko povedat, pa on ponavlja za mano. Sicer črk sam še ne zna imenovati.


Glede zgornjega pa lahko samo pripomnim, da se tudi naš sinko že vsaj od 3. leta zelo zanima za črke - sam od sebe. Sprašuje, kaj kje piše in zelo rad zlaga magnetne črke na hladilniku ali pa tiste s pene na tleh (ki jo imamo za dojenčico) - nikoli ga nisem sama usmerjala k temu. Pozna nekaj črk, piše jih pa ne - samo zlaga že obstoječe.


To je tudi moj počel že pri treh letih, se zanimal za črke, namreč ... brati in pisati pa se je sam od sebe naučil ŠELE pri 7 letih v 1. razredu. In, ja ...  v šolo je šel celo leto dni kasneje.




ronja -> RE: Leto prej v solo? (29.9.2009 17:41:13)

Mene so hoteli dat (pač psihologinja, pa po enih testih v mali šoli) - mami ni pustila - sem ji hvaležna. Potem so hoteli, da bi par razredov preskočila, mami spet ni bila za - in spet sem ji hvaležna. Ja, seveda mi je bila snov dolgočasna, ker je bilo itak vse logično in sem že veliko znala - ampak se je vedno našlo kaj za počet (pa ni treba, da ti to glih profesor da - saj če je otrok tako strašno pameten, si bo pa ja tudi sam kaj našel za počet): če mi je bilo dolgčas, sem pa vmes risala, delala nalogo od drugega predmeta, včasih sem vmes spala (to še v srednji šoli, pa tudi na faksu - pač od vedno bolj malo spim, pa če se dolgočasim, zaspim... vseeno pa vem, zakaj se gre med poukom), s sošolcem sva se včasih kaj igrala vmes... Meni je bilo to luštno, en vem - a je to zdaj razumljeno kot nekaj slabega?[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]Ne vem, mani je bilo v šoli čisto ok, čeprav je bilo tudi dolgčas. Sem se vsaj naučila si naredit zanimivo - sem pač kaj drugega razmišljala. Zato še zdaj lahko delam več stvari hkrati, kar mi prekleto prav pride[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]. Se pa da zaposlit, brez skrbi, evo, par idej:

V nižjih razredih OŠ sem imela enega sošolca, ki sem ga mirila in "inštruirala" med poukom, da je vsaj malo sledil (potem je šel na Levca), v višjih razredih so mi včasih dali namesto naše kontrolke, pač tisto za 8 razred.Ali pa potem, ko sem svojo rešila, dali še eno, pa k dodatnemu pouku sem hodila, pa na vse možne krožke, pa v glasbeno šolo... Pri likovnem pouku nisem nikoli delala tega, kar so delali drugi, ampak mi je tovarišica dala za slikat na kako temo za kak natečaj. In hvalabogu, da sem ostala v svojem letniku- med drugim ne bi spoznala očija najinih otrok, če ne bi bila v tem letniku - to bi bila pa res škoda.

Ampak resno: ne gre za to, kako pameten je tvoj otrok, gre tudi za čustveni razvoj, ki lahko gre pri inteligentnih še počasneje... (jaz sem se recimo pri 12ih še veselo igrala s punčkami, sošolke so pa že na veliko pecale fante... - pa mam po testih kar visok IQ). Otrok se lahko super vklopi v šolo in sošolce, potem bo pa v puberteto prišel cel njegov razred, samo on pa mogoče še en bosta pa še 3 ali pa 5 let zadaj... Ma, moraš bit kar močen karakter, da se ne sekiraš zato - ne rečem, da ni mogoče, vsekakor je, samo ne vem, če bi to res morala dat svojemu otroku, če mam glih izbiro...

Poleg tega: si pomislila, kako fajn je, če ti ni treba v šoli nič delat, pa ti vse kar samo gre? vse si takoj zapomniš, nič se ti ni treba trudit in imaš čas za svoje hobije, za milijon stvari, ki te veselijo... Ma, to je res fajn! Jaz si samo zato želim, da bi bili moji punčki brihtni! briga me uspeh, samo da bi jima šlo tako lahko, da bi imeli čas za to, kar jima bo ležalo! ker če se fejst trudiš za nek povprečen uspeh, potem ti ga zmanjka za to, kar te veseli... pa za samozavest  tudi ni slabo, da si najboljši v razredu...
Vpisovanje otrok v šolo prej je dostikrat eno tako dokazovanje sebi, otroku in svetu, da je pa naš otrok res zelo pameten. Ampak otrok pa dobi v razredu ravno obratno sporočilo, ker ni več najpametnejši, ampak je nekje v povprečju, pa še trudit se mora za to...

No moj je čisti začetek januarja in jaz sem med nosečnostjo molila, da se rodi vsaj 1. januarja, da bo šel eno leto pozneje v šolo.

Podpis, hehe, samo da nisem glih molila, ker pač jaz pa bog nisva glih za skup[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]. Zato sem na koncu decembra cvikala ko hudič, ker sem bila odprta 2 cm, pa mela popadke, pa vse skup je kazalo v to smer. In sem bila najbolj srečna, da se ji je ratalo rodit šele januarja, sicer glih za glih, ampak samo da je jan., pa da bo šla lahko lepo normalno s 6imi v šolo!

Kolegičinega sina pa je prav tako psihologinja hotela dat in ji je ratalo, čeprav se je njegova mama bunila, ampak so bili že drugi časi in mame niso imele več toliko besede kot prej, ko je bilo vse bolj po balkansko;) malemu se precej pozna, ker se ne more tako dolgo skoncentrirati kot vrstniki in ima probleme v šoli.

No, jaz sem šla leto prej v 1. razred pa mi ni nič manjkalo...

Še zdaj mi gredo lasje pokonci če se spomnim na to-drugi otroci so naredili nalogo v 20 minutah, jaz sem pa celo popoldne sedela za zvezki-ne zato ker ne bi znala, ampak ker je bila moja koncentracija fuč in sem zraven raje sanjarila.

Nič ti ni manjkalo, vseeno ti gerjo pa lasje pokonci, ko se spomniš domače naloge... frost, ti še nisi bila za v šolo, pa kakorkoli obrneš! Veš, koliko popoldnevov so ti s tem vzeli? Popoldnevov, ki bi jih lahko preživela na igrišču s prijatelji... to ni nič, to je veliiiiko!

Tak, da dašenka in ostali: ne podcenjujete svojih otrok, da jim bo pa kar dolgčas, če jim učiteljica ne bo dala nič za delat! ne bo jim, če so res tako brihtni, si bojo 100% našli nekaj za delat! Ali je problem v tem, da potem nimate nadzora, kaj to nekaj bo? Da bojo svoje sposobnosti tratili za neke čisto trivialne (po vašem mnenju) zadeve?

taška, jaz se še kar dobro spomnim, kaj sem počela pri 5ih letih: z varuško in varuhom smo hodili v gozd po kostanj, s prijatelji sem se podila po dvorišču... V mali šoli (takrat pri 6ih) smo delali poizkuse, peli pesmice, imela sem par super sošolcev, ena najboljših mi je bila mulatka Maša, Elvis je bila pa zatreskan vame in je vedno splezal na omaro in potem skočil na mojo mizo[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]. V prvem razredu sem imela krasno učiteljico z dolgimi črnimi lasmi, ki je bila tako luštna, da je bila edina, h kateri so na roditeljski sestanek hodili tudi očetje[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]. Svojih otrok ni mogla imet in je rekla, da smo mi njeni otroci. Kasneje je šla na ministrstvo in uvedla ene začetke take šole, kot je danes, ampak mislim, da si je vse skup drugače zamišljala. potem je šla spet učit, ker ni zdržala brez otrok.

Nikdar ji ni dolgčas. Uživa v bistvu v šoli, ker si naredi luštno, meni se zdi da s tem,da malo izziva učitelje, ali ji bodo vsesplošno kos. Zelo tipično za te otroke.

e, do pike taka se, bila pa jaz.[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]

Zakaj bi se šola sploh morala! prilagajat posamezniku bolj, kot je ena normalna sredina (

Podpis - v šolo gremo zato, da se naučimo prilagajat sistemu, ki ni vedno najbolj logičen in delamo stvari, ki nimajo vedno največ smisla. To bo itak celo življenje: kak smisel ima to, da grem jaz v službo, nekdo drug bo pa moje otroke čuval, če pogledamo tako čisto naravno biološko? Prav nobenega[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]. Ampak bomo skoraj vse to naredile...




kajalin* -> RE: Leto prej v solo? (8.10.2009 13:06:37)

Naj povem tisti,k je napisala,da svoje otroke forsiramo z branjem in jih naj pelemo raje ven,da jih tudi ven vozimo,ampak naši otroci namesto da bi gledali risanke radi pišejo in se učijo.sama bi raje imela da kdaj sedi pred tv,k pa da moram js z njo ker bi pisala ravn takrat k imam kakšno delo.Otroci so si različni.
Moja je rojena 12.1.05,šteje do 100,piše po nareku,računa do 10,bere sicer z mojo pomočjo,...pa niti pod razno ne mislim da bi morala drugo leto v šolo.Zakaj?Mogoče se ti zdi tvoj otrok nadpovprečno inteligenten ampak to ni merilo,da bi ga morala čimprej stišat v šolo,s tem bi bil nekaj ekstra in ti bi bila ponosna nič drugega dobrega nebi storila,veš.Pusti času čas,naj gre s svojimi vrstniki naprej,časa da se bo izkazala v šoli bo še dovolj,ti pa bodi ponosna na njo kaj vse že zna,čeprav je še v vrtcu.
Moje skromno mnenje.




Pupica -> RE: Leto prej v solo? (8.10.2009 23:07:19)

No jaz ti bom pa svojo izkušnjo povedala. V šolo sem šla eno leto prej(z šestimi, oz.kot bi šla danes z 5 leti).

Vse sem obvladala, sledila, bila odličnjakinja, ampak VEDNO sem bila 1 leto za vrstnicami. Očitno cem bila bolj otročja, ves čas sem poslušala, kako ne morem na mir sedet, vse sem manj resno jemala,...Potem v višjih razredih so sošolke za fanti začele gledat, jaz pa samo na to, kako bom še mal barbiko švercala v šolo[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/zmeden.gif[/image]Še dobro da včasih ni bilo takega posmehovanja s strani sošolcev, ker lahko bi mi pa to lahko čisto porušilo samozavest.

Jaz osebno ne bi dala otroka prej v šolo. Pa že ful zna(brati, pisati, abecedo na pamet pove, računa do 10, šteje do 100,...)Je še preotročja. Je ne vidim med leto starejšimi vrstniki, vsaj ne na učnem področju.Čeprav si raje za igro izbira starejše.

Uživejte raje skupaj! Še prehitro bo vsega konec!

Moje mnenje...


lp




Stran: <<   < Prejšnja stran  1 2 3 [4]