Gina -> RE: primer dobre prakse pri učitelju (31.7.2009 12:48:40)
|
IZVIRNO SPOROČILO: *lenc@* mislim (iz izkušenj), da je sprotno učenje bolj utrjeno in predelano in razumljeno, ker se poglobiš sproti in predelaš manjša poglavja Vidiš, meni se to sploh ne zdi. Ko je mene recimo v nekem obdobju zanimala umetnostna zgodovina, sem prebrala na dušek vse, kar se te teme tiče. IN kar precej vem in znam, mi je ostalo v glavi - ne zato, ker bi se postopno učila, ampak zato, ker sem razumela - prebrala, videla, izkusila, uživala zraven. Ko me je zanimala narava, sem se na dušek vrgla v to, doma imam tone knjig o tej tematiki in ogromno vem. Ker sem izkusila, videla, razumela, doživljala... Če vzamem recimo za primer zgodovino. V šoli smo jemali delček po delček, nepovezano, blesavo v bistvu. Knjige so bile napisane brez pravih povezav in brez prave predstavljivosti. Učiti sem se morala sproti, ker smo imeli precej zoprno zgodlarco. Pa v končni fazi nič nisem znala. Pri 18. letih me je začela zgodovina ful zanimat. Prebrala sem na tone knjig o tem, se ogromno pogovarjala, gledala kakšne filme in podobne reči, za piko na i mi je fotr razlagal zgodovino med pogovori kot kakšno pravljico. Vse naenkrat (zdaj si že pogruntala da sem kampanjec, a ne). Šele tedaj sem dobila neke predstave kaj je to recimo stara grčija, renesansa....karkoli že - ob imenu sem se zavedla vseh okoliščin tistega časa - seveda zgolj za obdobja, ki so se mi zdela zanimiva. Kar me ni nikdar zanimalo - recimo kakšna azija, še danes nimam pojma skoraj. Torej ljudje ne znamo zgodovine zaradi neumnih učnih načrtov, nezanimivih učiteljev, snovi, ne-gledanj-filmov, ne-branja-knjig....ne pa zaradi nesprotnega dela. Znamo zaradi razumevanja nečesa, poglobljenega razumevanja in zanimanja, ter izkustvenega učenja. Tega pa v šolah itak skoraj ni. Razen...razen morda pri matematiki in jezikih. Jezik moraš razumet, če ga hočeš znat. Pa vendar se niti tega ne moreš nadudlat. Če nimaš posluha, imaš težave ves lajf tudi s tem, ne glede na to, koliko se ga učiš. Če redno poslušaš jezik, imaš več šans, da se ga naučiš - čeprav, če bi šel živet v tuj kraj, pa tam kampanjsko poslušal isti jezik, bi ga najbrž še prej znal, kajneda - količina bi bila velika, ampak naučil bi se pa hitreje in več. Z matematiko je enako. Razumeš al pa ne razumeš. Pri matematiki pogosto rabiš dobrega učitelja, ker tam se nerazumevanje snovi posledično vleče leta in leta in te učitelj mora! naučiti razumeti stvar, sicer bo imel on probleme s tabo, ker boš zaostajal, mu delal sive lase.. Torej trdim da matematiko znaš zato, ker si imela dobrega učitelja, ki ti je dal razumevanje, ne pa zato, ker si delala domače naloge. Sama sem DN prešpricala, tudi mat. sem se učila kampanjsko, pa jo znam zelo dobro. Res sem pa poslušala učiteljico in vse osnove odnesla že od pouka. Fizika v oš je bila res ena polomija. Enako kemija. Zgledalo je ok, vendar ne glede na moje petke, jaz teh dveh predmetov nisem razumela, dokler me stvar ni začela zanimati. V hipu sem spet privlekla (krepko po mojem 20. letu) vse, kar se je dalo na ti dve temi in preštudirala gore reči. Kampanjsko. Razpravljala z vsakim, kdor je imel voljo in čas in je kaj o tem vedel, ampak ne moreš si mislit, kako težko je bilo najti koga, ki bi še znal osnovnošolski kemijo in fiziko - večina ljudi je šla iz oš brez osnovnega znanja! Enako kot jaz. Ne moreš verjet. Danes reči razumem. Prej jih nisem. Torej trdim, da je naš šolski sistem zanič, če se mora človek izobraževati sam, da kaj v resnici ve in zna. Šola je pogosto dolgočasna, neprimerne so vsebine, še bolj količina, ter obseg balastnih snovi, ki nikomur in ničemur ne koristijo. Dokler otrok ne razume bistva in mu je bistvo blizu, ter ima o tem dobre predstave, tako dolgo trdim da ne zna o predmetu na dolgi rok skoraj nič. Čemu potem to učimo? Pa še zahtevamo,d a to zna sproti? Sproti se mora učit samo, če si hoče na pamet zapomnit podatke, ki jih ne razume. IN jih čez tri dni, ko ni več testa, pozabi!!! Kakšen je smisel tega? Ne, ne vidim smisla, res ne. Zato trdim kot v prvem postu - učenje na pamet brez globokega razumevanja je popolnoma brez smisla, še toliko bolj brez smisla je posledično učenje vsak dan sproti. Zguba časa, energije in življenja.
|
|
|
|