Sanja J.
|
Tudi sama sem se udeležila predstavitve. Glede na številne komentarje se mi poraja vprašanje kaj vzbuja pri ljudeh tolikšen odpor in ogorčenje. Možnost, da zaslužijo malo več, kot je običajno? Študirala sem ekonomijo in magistrirala iz mednarodnega marketinga. V teoriji direktni oz. mrežni marketing nikoli ni veljal za prevaro, nasprotno. Velja za učinkovito obliko trženja, zato se ga poslužujejo že skoraj vse organizacije, ki tržijo svoje proizvode ali storitve, tudi v zdravstvu, zavarovanju in financah. Pa poglejmo poslovanje MLM še po posameznih elementih marketinga: PROIZVOD je izobraževanje o financah. Ali nas ne opominja prav država na to, da moramo znati za svojo prihodnost in finančno varnost poskrbeti sami? Vsi pokojninski stebri, ki jih skoraj obvezno plačujemo so se že zdavnaj izkazali za neučinkovite. Sprašujem se zakaj se nam to ne zdi prevara. Prav tako lahko z gotovostjo trdim, da izobraževanje nudi številne praktične in konkretne nasvete, kako upravljati s svojim premoženjem. Od vsakega posameznika pa je odvisno, kaj bo s temi informacijami naredil. Ali ni tako z vsakim znanjem? Nekateri znajo v šoli pridobljeno znanje bolj in drugi manj uspešno uporabiti. Prav gotovo pa nobeno znanje ni škodljivo tako kot so številni proizvodi, tudi prehrambeni, ki polnijo naše trgovine. Nihče se ne sprašuje, kako so lahko vsem predpisom in inšpekcijam navkljub v ponudbi in celo propagirani kot koristni. CENA je verjetno tista, ki povzroči toliko vroče krvi, pa ne zato, ker seminarji ne bi bili vredni tega denarja, temveč zato, ker je takšno ceno postavila firma, ki pri nas nima formalnega statusa izobraževalne ustanove. Pa smo res prepričani, da je formalni izobraževalni sistem pri nas kvaliteten in nas nauči biti kos izzivom sodobnega časa? Glede na padajoči standard in dejstvo, da velika večina ljudi živi na robu revščine in nemočno čaka, da bo prišlo do izboljšanja, verjetno ne. PROMOCIJA je v marketingu najpomembnejši element uspešne prodaje. Zato vanjo vse firme vlagajo nesorazmerno velika sredstva. Najvišje na lestvici je verjetno kozmetika, kjer je dejanska vrednost tudi najdražjih parfumov le okoli 10% prodajne cene, ostalo pa je embalaža in promocija. Vse neskončne reklame na TV firme drago plačujejo in to seveda zaračunajo nam, kupcem, ali pa nas dnevno zasipajo s kupi prospektov, ki pogosto romajo direktno v koš. V primeru MLM je, kot je pri direktnem oz. mrežnem marketingu običajno, promocija v obliki predstavitve koncepta podjetja, proizvoda in možnosti sodelovanja oz. zaslužka. Mnogi to sprejmejo kot pranje možganov. V primeru, ko se zavestno odločiš, da se boš takšne predstavitve udeležil, verjetno tudi pričakuješ, da boš videl nekaj novega in je prav, da vsak sam sprejme odgovornost za odločitev, ki jo bo sprejel. Kriviti nekoga, ki ti je proizvod in poslovno priložnost predstavil, da ti pere možgane, je precej nedoraslo, tembolj, ker nam vsi mediji vsak dan posredujejo izdatne količine reklamnih sporočil, da brez promoviranih proizvodov nismo dovolj lepi, zadovoljni, zdravi in uspešni. PRODAJA proizvodov poteka po izbranih prodajnih poteh in skoraj ni več proizvoda, ki ne bi šel preko kar nekaj posrednikov preden pride do končnega kupca. V primeru klasične prodaje so to razni uvozniki, zastopniki, veleprodaja in maloprodaja, v primeru mrežnega marketinga, pa pripada zaslužek, ki bi bil sicer namenjen trgovski mreži, tistim sodelavcem, ki proizvod prodajo. To pomeni, da so provizije vkalkulirane v ceno proizvoda, tako kot so marže vkalkulirane v sleherni proizvod na policah trgovin. Res pa se delitev razlike v ceni razlikuje od firme do firme. Mene je navdušilo ravno dejstvo, da v MLM sodelavec firme, ki proda proizvod, dobi kar 40% cene. To pa je mogoče le zato, ker dela popolnoma samostojno in se zaslužek ne deli med številne sektorje in oddelke. Verjetno bi bili trgovci v Tušu, Mercatorju, Merkurju in drugih naših »uspešnih« trgovskih firmah zelo veseli, če bi njihova plača dosegla vsaj 20% marže, pa kljub temu vse te firme veljajo za poštene in ugledne. Le njihovi zaposleni od tega bolj težko živijo. Sicer pa pravijo, da vsak dobi, kar si zasluži. Prav zato je znanje pomembno, da se znamo pravilno odločati.
|