nejcko
|
IZVIRNO SPOROČILO: mojcaziga Ne bom citirala, ker je preveč, ampak napisano velja predvsem za Frodo in nejcko: Sin hodi v 6. razred ene izmed MB šol. Lani smo imeli razredničarko, pri kateri je bila povprečna ocena slaba 4, petic izredno malo. Recimo pri deklamacijo so morali otroci pesem zdrdrat ali pa je že bila 4. Naloge oziroma nenaloge so bile ocenjenje. Petkrat je ni imel, je dobil v redovalnico 1. Vse to je napovedala že na prvem roditeljskem sestanku in je nihče od staršev ni projavil. Enic na ta račun je bilo kar nekaj. Domače naloge so imeli količinsko toliko, da jo je sin, ki je izredno sposoben in hiter, delal vsaj 2-3 ure vsak dan. Kako je bilo s slabšimi učenci, nimam pojma. Letos, ko si je že človek mislil, da več naloge ne more bit, jo imajo še več. Praktično so do zdaj vsak dan mogli napisat eno pravljico, pri matematiki imajo vsaj 2-3 strani v DZ vsak dan, ko je matematika na urniku, angleščina vsak dan. Tudi zgodovine in geografije imajo vedno nekaj, ampak ker je 1x tedensko je naloga obsežnejša. Pri SLJ so pisali do zdaj že 4 nenapovedane "male" teste in skupna ocena bo šla v redovalnico. gospodinjstvo so ravno zadnjič pisali mali test nenapovedano, ampak ker so bili rezultati slabi, se jim le-ta ne bo upoštevala, ampak bodo enkrat ponavljali. Sem pedagog po izobrazbi, p op oklicu ne in je že nekaj let odkar sem bila na tekočem z zakonodajo..... Vem, da pri nas, v želji, da bi šola bila najuspešnejša, kršijo en kup zakonov, ampak se starši ne pritožujemo/jo, ker sta v šoli disciplina in red. Čeprav, ko gledam otroke iz sosednjega vhoda, ki hodijo v šolo par sto metrov stran, se mi naš rahlo zasmili , ker pri njih pa očitno velja vse, kar je nejcko napisala. Nalog praktično nimajo, če pa že, pa jih nihče ne kontrolira, tudi snovi se mi zdi, da jemljejo manj (naši imajo neke dodatne, izbirne vsebine???), tam v razredu same petice. V glavnem, velika razlika. lp To, kar opisuješ, je pa druga skrajnost, ja. In kršitev zakonov. Kar se tiče domačih nalog, menim, da moraj v prvi vrsti domače naloge služiti svojemu namenu. Imeti morajo jasen namen in cilj, ne pa da se jih daje kar tako malo na počez, samo zato, da se pač delajo. Seveda je odvisno od predmeta do predmeta - pri matematiki so vsakodnevne vaje skorajda nujne, ker služijo svojemu namenu, saj matematiko usvojiš z vajo, vajo in še enkrat vajo. Tudi pri angleščini so pogoste vaje smiselne, ker učenes s tem utrjuje besedišče in pravila. Pri slovenščini so naloge smiselne le pri slovnici kot vaja in utrjevanje, bolj kot pisanje spisov pa se mi zdi smiselno domače branje, kajti prav z branjem človek nezavedno usvaja besedišče in jezikovno pravilnost. Kopičenje nalog zaradi nalog samih in zaradi videza, da je učitelj zahteven in da se v šoli nekaj dela, mi je totalno mimo in ne služi svojemu primarnemu namenu. Prav tako se mi zdi poplava izdelovanja množice govornih nastopov, plakatov ipd. v nižjih razredih popoln nesmisel, saj otroci (velika večina) niso sami sposobni tega narediti, torej je to delo za starše. Mnogo bolj smiselno bi mi bilo nenapovedano spraševanje in pisanje kratkih kontrolk, kot je bilo to včasih pri nas, saj mora biti učenec nenehno v rahli pripravljenosti in dobi občutek, da v šoli ne gre zares samo parkrat na leto, ko ima napovedano spraševanje oz. test. toda pri tako nabutanih učnih načrtih, kot jih imamo, v šoli dejansko ni več časa za vaje, zato to učitelji prelagajo na domače naloge. In to je popolnoma zgrešeno. Kajti delati vaje v šoli ali doma je zelo zelo drugače; v šoli se učenec lahko vsak hip obrne na kvalitetno in strokovno pomoč učitelja (doma ob laičnih straših je ta pomoč čisto nekaj drugega) in na pomoč sosšolcev, ki mu lahko nekako na isti ravni razumevanja, kot ga ima on sam, pomaga. In še nekaj - danes se je zahtevnost snovi v OŠ potrojila. Mnogo zadev, ki smo jih mi nekoč spoznavali šele v SŠ (ko smo bili umsko zreli za te reči), se je danes preselilo v OŠ. Mi smo Krst pri Savici (ki je izredno zahtevno besedilo, tako vsebinsko kot slogovno) obravnavali v SŠ, danes ga obravnavajo v 8. r! Dejstvo je, da so naši snovalci učnih načrtov v slepi želji po tem, da bi v Sloveniji že OŠ proizvajala Einsteine, dosegli ravno kontra učinek. Mnogo podatkov, s katerimi si otroci ne znajo čisto nič pomagati, ker gre vse preveč časa za slepo memoriranje, ne pa za razumevanje določeni starosti primerno.
|