Anonimen
|
Uf, Pikec, ti si pa rojena pod srečno zvezdo. In pametna, ker se privezuješ. Srki, en čas nazaj je bil na Discovery-ju en dokumentarec na temo varnosti na cestah. Se ne spomnem točno (itak, moji možgani so kot ementalc, le da je razmerje luknje:sir v obratnem sorazmerju ), nasploh v 50.- in 60-ih so se v ZDA avti toliko pocenili, standard pa toliko dvignil, da si je skoraj vsako gospodinjstvo lahko privoščilo avto. In posledično je bilo vse več prometnih nesreč s smrtnim izidom. Potem se je nekaj ljudi le spravilo, kako povečat varnost vožnje in so izumili varnostni pas. Da so ga začeli montirat serijsko v avte, je trajalo deset let ali koliko že, ker se je avtomobilska industrija upirala, češ da bo to drastično podražilo proizvodnjo avtov. No, končno so jih začeli ugrajevat in število smrtnih žrtev se je zelo zmanjšalo. Za koliko se ne spomnim, se je pa res zmanjšalo. Seveda so bile tudi žrtve zaradi samega pasu, tudi, ker so preveč zategnili in podobno, zato se je ta tehnologija stalno izpopolnjevala in današnji pasovi so vse kaj drugega kot pa tisti prvi. Ista zgodba se je ponovila tudi glede airbagov. Nasploh, današnji avti so boljši, hitrejši, spredaj imajo stiskljivo cono, da pobere del kinetične energije, ki nadtane ob trku, volanski drog se zlomi, da ti ne zdrobi prsnega koša, isto sklopka,... okoli kabine je ojačana kletka - vse to so pasivni varnostni sistemi, katerih namen je zmanjšati posledice nesreče, ampak ti vse to nič ne pomaga, če nisi privezan, ker pri 40 na uro (to pa učijo bodoče policiste, nisem videla v dokumentarcih ) frčiš skozi šipo.
|