|
RE: Dr. Vesna Godina - prijazna vzgoja, resen... 5.1.2012 18:15:47
|
|
|
|
sirenetta
|
Super predavanje! Tipica je carica...na momente me je tako nasmejala, . Se strinjam z veliko večino trditev! Me je spomnila na predavanje, ki sem ga poslušala pred nekaj leti - predaval nam je prof.pedagogike Robert Kroflič. Ena izmed skupnih točk: povezava med potrošniško družbo in "uzakonjenje" permisivizma, saj permisivizem vzgaja otroke v potrošniško družbo ter dologoročne posledice permisivistične vzgoje na mlade (vse sorte motenj od anoreksije, bulimije, raznih odvisnosti, border line osebnosti, psihotičnih motenj itd....). Tudi z očetovo vlogo se strinjam oz. razumem zakaj naj bi bil register ena mamina naloga, register dve pa očetova....če to ni izvedljivo pa je tudi ona sama poudarila, da je še vedno boljše, če mama prevzame register dve...je tudi pojasnila, do česa pripelje (na lastnem primeru s svojo hčerjo, kako jo hči še vedno sprašuje, kaj naj naredi) v primerjavi z varjanto, če oče prevzame register dve (v tem primeru naj bi otrok sam ravnal tako kot je prav). Vseeno pa psihoanalitične razlage poudarjajo, da je tudi mamina naloga omejevanje in kaznovanje, saj na ta način otrok "združi" ljubeč lik mame z zahtevajočim/kaznujočim likom mame, torej da je ena in ista oseba lahko istočasno ljubeča kot tudi zahtevajoča. Če do tega zlitja ne pride je psihologiji govora o splittingu torej delitev oseb na "dobre" in "slabe", na črno in belo. Zdaj sem malo zašla s teme...no vgl. v predavanju ni opredeljen takšen primer: register ena mama, register dve funkcionalno odrasel oče POLEG TEGA PA mama, ki v prvih treh letih tudi postavlja pravila, zahteve in kaznuje. Je pa res, da po drugi strani tudi psihoanalitiki poudarjajo pomen mamine vloge brezpogojne ljubezni in pa v grobem nekje od tretjega leta dalje pomen očetove vloge postavljanja pravil in kaznovanja - klasična Freudova razlaga, da se otrok po tretjem letu "odcepi" od mame in se zaradi strahu pred kaznovanjem poistoveti z očetom in ponotranju vsa očetova pravila in zapovedi ter razvije del osebnosti, ki se imenuje superego-nadjaz - del osebnosti, ki skrbi "od znotraj", da se otrok drži pravil tudi kadar ni nobenega, ki bi ga nadzoroval, ki mu "od znotraj" govori, kaj je prav in kaj ne. Podobno kot otika pa tudi jaz ne razumem zakaj taka stroga delitev med prvimi tremi leti, ko naj bi se otroku dopuščalo čisto vse in komaj od treh let dalje postavljanja meja in kaznovanje. Saj mogoče, če bi se prof. pri predavanju ustavila tudi v tej točki in obrazložila, obstaja mogoče tudi to kakšna logična razlaga. V tej točki (faza prvih treh let) je moje mnenje, da otrok polega mamine brezpogojne ljubezni potrebuje tudi občutek varnosti, ki pa ga dobi z jasnimi omejitvami, ki mu določijo varen okvir znotraj katerega se giba. Saj pravim, mogoče, če bi profesorica tudi ta del previh treh let bolj natančno ponazorila, bi bilo tudi tu vse ok.
|
|
|