Gina
|
V praksi je tako, da ne vem, če imamo povprečno enega otroka na celo generacijo, ki je npr. decembrski, pa ni isti letnik, kot vsi ostali, temveč leto starejši, pa ponavadi tudi enega otroka na generacijo, ki je januarski, pa je še mesec dni mlajši kot ostali. To dvoje se da zrihtat, vendar če je otrok rojen oktobra ali septembra ali še kak mesec prej, je ponavadi brez smisla odlaganje, če je otrok vsaj približno zrel. Seveda je mnenje mamic o zrelosti včaish subjektivno. Pred 1. razredom je normalno, da si nekateri otroci še ne znajo zavezati vezalk, da imajo koncentracijo dolgo maksimum 15 minut, da vsakič pozabijo vse, kar jim je vzg. naročila, naj prinesejo v vrtec, da so še zaspani in bi po kosilu šli na ležalnik, da nekatere fantke ne zanimajo nič drugega kot avtomobili in konstruktorji, pa punčke zgolj punčke, ter da nekateri otroci rišejo šele zelo preproste glavonožce. Vse to je normalno, pa še marsikaj drugega. Stari so vendarle šele 6 let ali manj. Zgodaj jih všolamo. Evropa to zahteva. Čim več vliti v majhne bučke čim prej. Ne glede na to se mi zdi, da če gre za normalno povprečno zrelost, ni smisla odlagati šolanje. V 1. razredu ni nič takega, česar otroci ne bi zmogli. Ko se pa začne res hudo divjanje skozi snov (že v 2. razredu, potem pa vsako leto še malo bolj), bodo pa prebrodili to razvojno fazo otročka, v kateri so zdaj in v kateri bo večina še ves prvi razred in temu se večina učiteljic in vzg. zelo dobro prilagaja. otroci se bodo dobesedno čez počitnice vrnili precej precej zrelejši - razvojno to skoraj vedno gre tako. In takrat tudi 2. razred ni več tako naporen, ker so sposobni slediti, risati, pisati, si zapomniti, povedati, skrbeti zase...mnogo bolj, kot leto poprej, ko so se starši še tako zelo bali zanje, kako bo. Take imam jaz izkušnje iz prakse.
|