Kasneje v šolo? (Polna verzija)

Forum >> [Otrok] >> Od šolarčka do šolarja



Sporočilo


Meggi -> Kasneje v šolo? (22.1.2008 19:50:24)

  Kako je z morebitnim odloženim odhodom v šolo. Otrok, tako ima še nekaj časa za razvoj. Sigurno izgub nek krog socialnih stikov. Kratkoročno slabo, dolgoročno morda prednost, da otrok dozori do stopnjer ki mu olajša delo v šoli.

   Ima katera kaj izkušenj s tem?




SašaR -> RE: Kasneje v šolo? (22.1.2008 20:05:04)

Kar jaz poznam sistem (bolj slabo) gredo po novem v šolo vsi istega letnika. Ne tako kot je bilo včasih, da je lahko otrok počakal eno leto, če se je zdelo da ni dovolj zrel.  




Gina -> RE: Kasneje v šolo? (22.1.2008 20:26:11)

V praksi je tako, da ne vem, če imamo povprečno enega otroka na celo generacijo, ki je npr. decembrski, pa ni isti letnik, kot vsi ostali, temveč leto starejši, pa ponavadi tudi enega otroka na generacijo, ki je januarski, pa je še mesec dni mlajši kot ostali. To dvoje se da zrihtat, vendar če je otrok rojen oktobra ali septembra ali še kak mesec prej, je ponavadi brez smisla odlaganje, če je otrok vsaj približno zrel. Seveda je mnenje mamic o zrelosti včaish subjektivno. Pred 1. razredom je normalno, da si nekateri otroci še ne znajo zavezati vezalk, da imajo koncentracijo dolgo maksimum 15 minut, da vsakič pozabijo vse, kar jim je vzg. naročila, naj prinesejo v vrtec, da so še zaspani in bi po kosilu šli na ležalnik, da nekatere fantke ne zanimajo nič drugega kot avtomobili in konstruktorji, pa punčke zgolj punčke, ter da nekateri otroci rišejo šele zelo preproste glavonožce. Vse to je normalno, pa še marsikaj drugega. Stari so vendarle šele 6 let ali manj. Zgodaj jih všolamo. Evropa to zahteva. Čim več vliti v majhne bučke čim prej. Ne glede na to se mi zdi, da če gre za normalno povprečno zrelost, ni smisla odlagati šolanje. V 1. razredu ni nič takega, česar otroci ne bi zmogli. Ko se pa začne res hudo divjanje skozi snov (že v 2. razredu, potem pa vsako leto še malo bolj), bodo pa prebrodili to razvojno fazo otročka, v kateri so zdaj in v kateri bo večina še ves prvi razred in temu se večina učiteljic in vzg. zelo dobro prilagaja. otroci se bodo dobesedno čez počitnice vrnili precej precej zrelejši - razvojno to skoraj vedno gre tako. In takrat tudi 2. razred ni več tako naporen, ker so sposobni slediti, risati, pisati, si zapomniti, povedati, skrbeti zase...mnogo bolj, kot leto poprej, ko so se starši še tako zelo bali zanje, kako bo. Take imam jaz izkušnje iz prakse. [image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




nejcko -> RE: Kasneje v šolo? (22.1.2008 20:40:03)

Ja, mi smo lani odložili vpis za sina. Sem že ogromno napisala na to temo. Lahko si malo prebereš

tukaj




bskrle -> RE: Kasneje v šolo? (22.1.2008 21:53:15)

Tudi midva z možem sva oba šolnika in premišljujeva o odlogu vpisa. Mož je strogo proti, jaz kolebam. Deklica je rojena julija, nedonošenka, sicer brihtna,a  živi v svojem svetu pravljic.
Nejcko, napiši, katere  + ugotavljaš pri kasnejšem vpisu.




nejcko -> RE: Kasneje v šolo? (23.1.2008 1:40:52)

IZVIRNO SPOROČILO: bskrle

Nejcko, napiši, katere  + ugotavljaš pri kasnejšem vpisu.



Čisto iskreno - še nobenih[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif[/image]

No, zdaj pa resno. Trenutno resnično ne opažam še nobenih +, le-ti se bodo, če se bodo oz. naj bi se pokazali kasneje, v 2. triadi. Trenutno je edini + ta, da smo si vsi podaljšali eno leto brezskrbnosti[image]http://www.ringaraja.net/forum/smileys/smiley36.gif[/image]
Kar se našega fanta tiče, je sama psihologinja na testiranju potrdila, da otrok še nikakor ni zrel za šolo, tako da bi v obratnem primeru, torej če sploh ne bi šli v postopek, otroku dolgoročno naredili ogromno škodo. In na tej točki sem sedaj 100% prepričana v pravilnost naše odločitve.

Na splošno pa lahko dodam še to: vsi so mi  govorili, kako naj bi se otrok v enem letu spremenil in dozorel, ampak jaz pri našem zaenkrat ne opažam nobenih večjih sprememb. Še vedno je zelo nemiren, težko se skoncentrira, še vedno je zelo otročji in živi v domišljijskem svetu. Sicer se je počasi začel zanimati za črke, ampak kakšnega pretiranega interesa še vedno nima do teh abstraktnih stvari. Ne bom rekla, da kaj manj zna od vrstnikov, ampak njemu so te stvari vse tako "mimogrede", brez kakšne večje vrednosti (ne vem, če sem se prav izrazila, ampak težko opišem) - enostavno se mu ne da ravno kaj dosti ukvarjati z "(na)učenimi" stvarmi, enostavno ga ne fascinirajo in ne zanimajo; mimogrede jih sicer strese z rokava, kakor jih mimogrede tudi memorira, ampak potem pa se že mudi preganjati dinozavre v gozd in iskati duhove v omarah.

Kar  se tvojega primera tiče, pa ne vem, kaj naj ti svetujem. Sama najbolje poznaš svojega otroka. Če punčka kaže interes, se mi zdi škoda, da bi jo še eno leto "tlačili". Pa čeprav, kot pravijo, " bi ji s tem podaljšali otroštvo; odvisno je namreč,  kaj je NJENO otroštvo.




Stran: [1]