enkratna
|
Takole, jaz ti lahko povem le izkušnje, ki jih imam pri študiju na daljavo (ne klasičnem študiju s predavanji, ipd). Študentje, ki smo dali skozi prvi letnik, imamo namreč zelo različna mnenja. Nekaj malega se jih je celo iz študija na daljavo prepisalo na klasični študij, nekaj malega pa žal tudi obupalo (so naknadno ugotovili, da ne zmorejo tempa študija skupaj z obveznostmi v službi in družini). Plusi e-študija (po mojem mnenju): - Sem iz manjšega kraja in bi težko hodila še na predavanja - zato mi študiranje v "internetnem okolju" (princip dela: izmenjava mnenj, sporočil prek forumov). Pomeni pa tak način več rednega tedenskega dela (tako individualnega kot skupinskega)
- Redno sodelovanje pri tedenskih vajah in obdelovanju gradiva pomeni, da imaš tako izpolnjene pogoje za pristop k izpitu (ki lahko doprinese od 30-60% zaključne ocene). Na trenutke naporno - a zame, ki sem po naravi "kampanjski človek", je tak tempo dela, torej da te nekdo "prisili" z roki k dokončanju nalog, pravi način, da dosežem cilj. Po domače: v rit si zbrcan, če ne delaš sproti
- Praviloma dano gradivo zadošča (razen pri zahtevnejših predmetih pomaga, če uporabimo tudi priporočeno gradivo - ki ga moramo pa sami najti v knjižnici ali v skrajnem primeru so nekateri tudi kupovali).
- Letos so uvedli poenostavljen postopek za možnost predčasnega opravljanja izpitov (pred tem si moral nasloviti prošnjo na komisijo, itd).
- Če kaj, te tukaj pri tem študiju navadijo brskati po internetu za informacijami! (sicer je za marsikoga to tudi minus, kajti nekateri študenti so mnenja, da bi informacije morali dobiti v šoli, ne pa da jih iščemo po internetu).
- Če imaš predhodno znanje in izkušnje iz poslovnega sveta, je ta študij pravi bonbočnek (vsaj zame). Drugače pa spet - zna biti reč naporna, saj se veliko poudarka daje na praksi.
- Nekateri mentorji so fantastični: res te vzpodbujajo k delu, redno prebirajo vprašanja, sami podajajo namige, itd. So pa mentorji, ki bi ga najraje poslal krave past (so pa resda v manjšini). Enako velja za nosilce predmetov, le da je pri njih razmerje ravno kontra kot pri mentorjih (zelo malo jih je takih, da bi jim dal čisto petko). Ampak z njimi praktično nimaš stikov, razen na študijskih srečanjih (če so organizirana), video posnetkih (včasih so objavljeni posnetki iz študijskih srečanj) ali pri ustnem delu izpita (v prvem letniku je zame to bila angleščina: ustni del izpita smo opravljali preko "video konference" oz. ker se je ta pokvarila, preko msn+telefona ).
Minusi e-študija (spet lastno mnenje): - Timsko delo: pri predmetu so vedno tedenske naloge, vedno so tudi skupinske. To pomeni, da se moraš s 4-6 sošolci usklajevati, kdaj/kako boste naredili vajo. Glede na različne bioritme in značajske lastnosti zelo hitro pride do vtisa, da se "nekateri stalno šlepajo" in "nekateri vedno vlečejo ostale ven".
- Ne vem, če so vam na informativnem dnevu povedali dovolj o zmogljivosti računalnika. Če ne prej, sem jaz pri predmetu angleščine ugotovila, da moja "stara kišta" enostavno ni dovolj dobra za vse skupaj (in smo na vrat na nos menjali PC!).
- Pri enem predmetu se je zgodilo (makroekonomika), da smo imeli na izpitu računske naloge, katere smo zelo slabo (ali pa sploh ne) obdelali med tedenskimi nalogami.
- Občasno se zgodijo razhajanja med danim gradivom: Doba da eno gradivo, nosilec predmeta pa drugo. To se dogaja predvsem takrat, ko se med enim in drugim šolskim letom zamenja nosilec (to se je npr. lani nam zgodilo pri ekonomiki in makroekonomiki).
- Lansko leto je potekal kar hud boj, da bi študenje dobili v e-okolju svoj "kotiček" (kjer bi izmenjavali gradivo, neformalna mnenja, ipd). Tega sicer nismo dobili, je pa to vlogo kasneje nadomestil forum "Psihološko svetovanje" (ki zdaj največ služi temu, da si izmenjamo gradiva in informacije). Začeli smo sicer tudi na zunanjem forumu, a se nekako na koncu enostavno ni prijel (http://poslovanje-vps.mojforum.si/poslovanje-vps.html).
- Na telefon zelo težko dobiš kogarkoli od svetovalcev, so pa zelo ažurni (razen v času počitnic) pri odgovarjanju vprašanj po e-pošti.
- Včasih se zraven enega predmeta učiš še kaj drugega zraven, pa na to nisi vnaprej pripravljen. Npr. pri angleščini smo morali ustvariti Powerpoint prezentacijo (nekateri se še nikoli niso srečali s tem MS programom), in ustvariti podjetje - delali smo pa v e-okolju, ki bi ga lahko enačila s programom SharePoint. Če ti že sam jezik dela težave, in se hočeš osredotočiti na učenje, potem ti še sprotno učenje drugih veščin včasih lahko dop*****.
Verjetno bi še kaj našla, a sem se že tako ali tako preveč razpisala Na splošno bi lahko rekla, da pri tem študiju stvari niso idealne, vendar verjetno na nobenem faksu niso. Celo tako se mi zdi, da za teh cca. 1.800€ dobimo optimalno znanje, veliko praktičnih izkušenj in "omejeno" fleksibilnost študija. Omejeno pravim zato, ker čeprav na veliko reklamirajo "fleksibilnost študija", je to larifari. Vezan si na tedenske roke - in najhujši so tisti, kjer delaš timsko. Ne moreš si potem pustiti npr. vse za nedeljo, ker si vedno v skupini kdo želi imeti nedeljo prosto ali pa takrat on/a nima časa. Skratka... Zame je še vedno ta študij veliko boljši kot klasični, kjer sem 8 let nazaj zgubila vso voljo po dveh izpitih in treh predavanjih.
|