IZVIRNO SPOROČILO: mateyka
ampak res liliana, sem v dilemi; ali nisi preveč bistra, da bi dojela moj post, ali pa bi mene rada predstavila kot puhloglavko, s tem, da naključno skup sestaviš moje besede. je to izraz ljubezni? si me pogrešala mogoče?
V bistvu je na "ta forumski sindrom lastne pomembnosti" sploh brez veze karkoli odgovoriti.....izpostavila bom zgolj zato, da boš sama še enkrat prebrala.......
seveda se da. to se lahko "greš" s privat tečaji in predavanji, kjer se prijavi tisti, ki ga zanima. če se prijaviš na nekaj kar te zanima in plačaš, je motivacija veliko večja. kar poglej si še 1x kaj sem skupaj napisala (tečaje in zainteresirane učence).
ali pa tisti, ki se "mora"......ker tako zahtevata mama in ati ali pa delodajalec........tudi na privatnih tečajih in predavanjih imaš nezainteresirane, uh......ljudje si še voden izlet plačajo, pa jim je tečno poslušati vodiča.......
nikjer nisem trdila, da me moti nezainteresiranost pri slovenskih učencih ali v javnem sektorju. pojdi še 1x brat kaj sem skupaj napisala (ker mi ni všeč ureditev šolstva).
zapisala si, da bi učila le zainteresirane........
finski model je uspešen, ker je celoten sistem zastavljen drugače (od tega kako se učitelje izbira, šola, tretira in sam curiculum, sam sistem učenja učenčev - ta zadnji je najbolj opazen; če greš kdaj obiskat kako šolo, se res vidi razlika). če te res zanima, si kdaj poglej še druge aspekte finskega sistema. če pa te zanima samo del, ki ti omogoča potem tukaj namigovat, da pedagogu manjka motvacije, če mu je bolj zanimiv drug sektor poučevanja namesto javnega, pol pa to jasno povej, in te bom pustila naprej razpredat o "mogoče" finskih modelih in "idealistih", ki niso "diamanti".. user posted image user posted image
Nisem namigovala na to, da pedagogu manjka motivacije, če gre delat oz. učit v privat sektor......."namigovala" sem na to, da pa pedagogu manjka motivacije, če želi učiti le zainteresirane učence.........
Drugače pa sistem sestvaljamo ljudje.....in tudi sama si že večkrat izpostavila, da se na Finskem učitelje drugače izbira kot pri nas (ni tako enostavno priti do učitelja kot pri nas, ko je učitelj lahko postal praktično vsak, ki je želel končati kar nek faks).....torej je sistem odvisen precej tudi od "načina izbire učiteljev"........sva pred kratkim z ronjo debatirali na eni drugi temi o tem kaj otroci delajo v drugem razredu.......in v razredu njene hčere delajo precej drugače kot v razredu moje hčere.......tako da se ravno ne morem strinjati, da pa pri nas učitelj nima nobene avtonomije, da je zgolj "žrtev sistema"........in če učijo učence sami dobri učitelji, ki so šli skoz sito, imajo tudi sistem poučevanja učencev dober, ker so sami dobri.......ker biti avtonomen pri opravljanju svojega dela je bistveno težje, kot se šlepati na slabem sistemu in prelagati odgovornost zgolj na sistem.......pri avtonomiji sam odgovarjaš za uspeh ali neuspeh.....ni kriv sistem ali pa nezainteresirana deca (kot je učiteljska folklora pri nas).......
p.s.: Pa zdaj spet ne povesi surle in me ob joku in stoku ne zmerjaj užaljeno s puhoglavko (zaradi tega ti ne boš čisto nič pametnejše izpadla, veš......