IZVIRNO SPOROČILO: ronja
tudi jaz sem tako mislila v oš... moji spisi so meni bili uau, ocene pa buuuu
Zanimivo, pri meni pa glih obratno...
Avtorica, meni se zdi, da če učiteljica vsem da manjše ocene, potem ni problem - pač ima bolj stroga merila. Glavno, da so razmerja prava - torej, da je pravična. Pri nas na faksu smo tudi imeli prfokse, kjer ni nihče pisal 10. Pač je imel strožja merila, nič hudega. Si vedel, da je 8ka tam toliko vredna kot drugje 10ka. A ni to normalno?
Kaj pa vem, meni ni. Recimo, da je ta predmet, kjer je pri "tvojem" profesorju bila najvišja ocena 8, učil še en profoks, ki ni imel tako stroga merila in je bila možna tudi 10. Torej bi jaz lahko dobila 10 za isto znanje kot ti 8. A je to pošteno?
Sicer pa so za OŠ določena pravila ocenjevanja in prav je da se jih držijo vsi učitelji.
KRITERIJI OCENJEVANJA
SPLOŠNI OPISNI KRITERIJI, KI VELJAJO ZA USTNO IN PISNO OCENJEVANJE
ODLIČNO: Učenec obvlada vsa zahtevana znanja in reši tudi zahtevnejše naloge. Podatke smiselno vrednoti, jih utemeljuje in interpretira. Snov sintetizira in analizira. Povezuje znanja različnih področij, jih prenese na nove primere in poveže teorijo s prakso. Na vprašanja odgovarja brez pomoči učitelja.
PRAV DOBRO: Učenec je osvojil zahtevana znanja. Podatke smiselno vrednoti in interpretira. Snov sintetizira in analizira ter jo logično ovrednoti. Brez pomoči učitelja reši naloge na nivoju uporabe znanja. Na večino vprašanj odgovarja brez pomoči učitelja.
DOBRO: Učenec je dosegel predpisane temeljne standarde znanja in svoje znanje zna uporabiti pri reševanju nalog. Primere navaja iz učbenika ali razlage. Odgovore oblikuje pravilno, razloži temeljne pojme in definicije. Na vsa vprašanja iz minimalnih standardov odgovori samostojno, na temeljna s pomočjo učitelja.
ZADOSTNO: Učenec je dosegel minimalne standarde znanja. Snov obnavlja, je ne razume dobro, njegovo znanje je reproduktivno. Odgovarja z učiteljevo pomočjo.
OCENJEVALNA LESTVICA:
• odlično (5): 90% - 100%
• prav dobro (4): 75% - 89%
• dobro (3): 60% - 74%
• zadostno (2): 45% - 59%
Je pa res, da lahko tam, kjer ni točno določenih točk, delajo malce po svoje. Recimo: naši so pisali narek in je bila za dve napaki 4, torej je lahko imel za 5 samo eno napako. Strogo?