V primeru, ko se motenju otroka ne da izogniti, ga opozoriš kakšnih 15 min prej in mu približno poveš, koliko časa še ima. Pa potem še pri 10 in petih minutah. Tako otrok lahko sam zaključi svojo aktivnost in ni nenadoma iztrgan iz nje.
Hehe, to itak moraš, če ne se ti spuntajo
Vsaj moji:). Ampak meni je to logično: jaz tudi ne maram, da mi nekdo reče: zdaj pojdi - ja, a nisi mogel prej rečt, ko nisem glih (vstavi poljubno)/ sem lih začela (vstavi poljubno)... Se mi zdi, da je to tako logično, da delamo čisto podzavestno tako...
Ne boš pa verjela, koliko je staršev ali starih staršev ali ... (vstavi poljubno), ki ob otroku neprestano čveka (ja super, bravo, naredi rajši tako.
haha, to so bolj pridni starši, jaz sem lenčina - če se sami zaigrata - ne diraj lava dok spava
Še spat se nama ju ne da spravit (oz. jima zatežit, da bo počasi čas), če sta zatopljeni v neko svojo igrico (se nama to včasih grdo maščuje, ker sta potem pa crknjeni, pa se jima ne da pospravit;).
Nimajo vsi tako razpucanih pojmov kot ti, veš.
Saj pravim, da to niso razpucani pojmi, ampak lenoba. Če sta zadovoljni sami, zakaj bi ju prekinjala, saj mam 100 stvari za naredit v glavi, ki samo čakajo na take trenutke
. Recimo en tak primer, ki se ga spomnim: smo se zmenile, da bomo delale ladjice za gregorjevo, potem sta se pa ful zaigrali in mi ju je bilo škoda prekinjat, tako da smo na koncu delale ladjice 3x manj časa (rezultat temu primerno manj trpežen - je bila Lejla mal žalostna, da ni bila ladijca za večkratno uporabo), ampak se mi zdi, da je fajn tako - sta imeli potem oboje. Če bi vedela, da jima bojo sicer potem te ladjice tako zelo fejst dogajale, pa da bo Lejla žalostna, bi ju verjetno vseeno prekinila prej, samo hočem rečt, da mi je to težko - čisto tako - kot zbudit spečega otroka - se mi neki upira (in to čisto sebično: pa glih zdaj, ko čist nič noče od tebe, ga boš dirala al kaj?) Po moje je to res zato, ker so bili pri nas taki trenutki hudooooo redki
Hehe, moji čveki kar sami povesta (in ne enkrat!). Pa včasih je ful hecno - ko nekaj delamo, pa jima je všeč, samo se mi ne zdi, da bi bilo pa to nekaj tako strašno super specialnega, potem mi pa čez 2 leti (dobesedno!) začneta težit, kdaj bomo spet to počeli... Prav hecno
Je pa verjetno res meni lažje, ker enostavno vse povesta: Ronjo od poletja dalje fascinirajo črke. Nekaj časa sem čakala, da jo bo spustilo, pa je niti približno ne in zdaj se pač včasih "učiva" črke in nameravam to malo bolj sistematično vpeljat. Sem razpucala v glavi, da ji škoditi to ne more, če si sama želi in da v bistvu sama delam razliko oz. predsodke, če jo brez problema učim raznih likovnih tehnik in pesmic, itd... črk in številk pa ne. Lejlo črke ne ganejo, obožuje pa številke. Ronji so številke bolj taktak... Če jima pokažeš 0, bo ena videla o, druga pa ničlo
.
Pretakanje vode jima je obema od malega všeč (se vidi že v bani), pretakanje raznega riža in podobnega pa samo tako kot jima je izi - ne marata pretakat na točno določen ms način, recimo (sem jima pokazala, kako naj bi, pa jima je bilo bolj všeč po svoje - to je recimo ena taka stvar, kjer se moj princip razlikuje od ms - zaradi mene lahko pretakata, kakor jima paše - super, če znata tudi propisno skozi lijaček, ampak če jima pa ni do tega, pa lahko tudi samo iz lončka v posodico in nazaj, recimo in jima z veseljem dam še en lonček, da pretakata po svoje)
Kar se teh materialov tiče, je pa verjetno spet pri nas tako, da imamo to "srečo", da živimo na malem, tako da vse enostavno je okoli. Kar je čisto proti ms principu, ampak puncama pa dogaja - onidve si potem napleteta vso zgodbo iz stvari, ki kao ne grejo skup in jaz sem prav ponosna, ko ju gledam pri njuni igri in domišljiji:). To je v bistvu tisto, kar ms najbolj "zamerim" - se mi zdi, da malo ubija domišljijo. Medtem ko waldorf - ravno obratno - daje ful povdarka atrs and crafts, ampak otroci potem ne znajo računat... Nekaj vmes oz. vsakega malo, se mi zdi pa idealno:). Ideje o prikazovanju matematike na nek senzoričen način, so mi zelo blizu, punci imata radi raznorazne nalogice (sploh ronja je čauhnjena nanje), volneni škratki, naravna mizica ipd... iz waldorfske tudi - škratki so valjda Lejlini omiljeni... Ampak všeč mi je ravno to, da iz tega kaosa znata naredit en smisel in se zabavat
. Sem čist zbluzila danes, a ne? Morate štekat, me nizek pritisk daje in že cel dan rahlo skup lezem
Se mi pa zdi, da se začnejo vsi malo ponavljat: pri ms imaš ves čas to prekladanje s pincetami pa tiste kartice, pa pripomočke za slačenje in oblačenje itd... pri valdorfski je pa vse ful likovno obarvano, pa manjka malo logike kdaj... Nisem nek ekspert, samo kar sem do zdaj prebrala, mi je dalo tak občutek. Se mi zdi pa super, če to skomibiniraš, pa od vsakega vzameš to, kar tvojim otrokom dogaja. Saj to ni prav težko videt;). Punci recimo obožujeta lutke. Meni so brezvezne - bile že ko sem bila otrok in še zdaj ni to moja ljubezen. Ampak njima pa dogajajo.
Vem, da premalokrat delamo jogo, ker res ful uživata, premalo plešemo in premalo pojemo, ker vse to jima je ful všeč, pa malo več rutine bi jima mogoče pasalo (ampak Svitu pa seveda ne, njemu je fajn, da se mu malo prilagajamo;). Ostalo se mi pa zdi, da se trudim v eno kar ok smer, ker malidve zgledata zadovoljni z izbiro in ker vem, da ni sforsirano, ker vedno prosita za še:). Vedno pa se da precej boljše (there's a lot of room for improvement!). Ronji moram naredit nalogice, pa razne družabne igre se rada gre (Lejla pa ne in to je mal problem;), Lejli pa bi lahko več brala in njo zadnje dni zelo zanima angleščina - vse: od njihovega merskega sistema (ja, ms bi me pohvalil, imata meter s cm in inčami gor in potem me sprašuje, katero je po angleško
), do besed (ko sem ji danes brala Zajčka petra v ang. - to je ena luštna knijgica, ki sem ji jo prinsla iz službene poti in je zato seveda v ang. - kupila sem jo zaradi krasnih ilustracij - no, potem pač preberem stavek po angleško, pa ga prevedem v slo. in zadnje čase me Lejla ves čas prekinja in sprašuje za posamezne besede:) - prej je mela pa Ronja to fazo:). Tako da: če bi se človek samo temu posvetil, bi ju lahko res naučila svašta - samo se mi to ne zdi najbolj važno. Važno mi je, da nam je fajn skupaj, da se mamo radi in nista ljubosumni, da se ne čutita ogroženi, ampak varni, da nista apatični ali zdolgočaseni ves čas,... ni pa treba, da do konca izkoristita svoje potenciale, vseh itak ne moreš.
_____________________________
http://vecna-optimistka.blogspot.com/