Najprej leonardo:
Se absolutno strinjam s tabo v vsem, kar si napisala. IN ne, nisem pisala o otrocih z AS, njihovo specifiko razmeroma dobro poznam, je pa fino, če še kaj napišeš, že zato, da na splošno ljudje o tem več vedo - pisala sem na splošno o otrocih, ki so kot je napisala hiperaktivni in imajo čustvene motnje, oz. drugače rečeno, ki imajo sicer ne tako hudo simptomatiko, ki je pogosto vezana še na kaj drugega, ne le na motnjo. Ker če gre samo za hiperaktivnost, otrok nikdar ni težaven v smislu, da bi se ga moralo pustiti pri miru, ignorirati, nikdar ni ta motnja vezana sama po sebi na to reč - to vendar moraš vedeti, če te reči poznaš, sem prepričana. Če govorimo o motnjah koncentracije, tudi to ni nikdar povezano s tem, da bi otrok bil zasmehovan zaradi tega. Če se na to prilepijo čustvene motnje, so seveda težave večje, vendar menim, da ni nujno, da ima zato otrok tako resne težave, kot jih suzi zgoraj opisuje. Moje izkušnje so pač take, da sama motnja (konkretna zgornja) nikdar ni moteča v razredu niti v skupnosti, se z njo čisto super živi, tako otrok kot skupnost, dokler se k temu ne doda nasilnost, ali cviljenje, ali brcanje, pretepanje ali metanje stvari ali kaj vem kaj že vse, kar izraža nasilje do družbe. Tu šele nastanejo problemi. IN ne glede na vse sem jaz proti temu, da se to dopušča pod krinko motnje. Nihče ne sme biti nasilen.
Kar se mene tiče, imam vsako leto kakšnega otroka s PP in načeloma nimam nekih posebnih težav, ker se pač raztrgam zato, da jih nimam - beri aktiviram sebe (prilagodim vse sorte, kar se prilagoditi da, upoštevam specifiko, prilagodim ostale otroke..) in celotno spec. službo, otroke, starše in s skupnimi močmi nam je načeloma vsem fajn - hkrati pa se zavedam težavnosti položaja, kadar se reči ne morejo urediti tudi zaradi specifike simptomatike doma. IN ker se tako zelo zavedam, da do tako hudih težav navadno ne pride čez noč, pa ker se zelo zavedam, da kadar je več ljudi zaposlenih na tem področju, in da kadar se napno vse moči, d a do tega kar piše suzi ne pride, da navadno ni kriv "samo" učitelj. Več ljudi stoji zadaj. Seveda dopuščam možnost, da če ima otrok tako resne težave z razredom kot celoto, za tem stoji deloma tudi učitelj. NI pa nujno. Dopuščam možnost, da za tem stoji konkreten razred otrok, ki so lahko specifični (beri z motnjami vzgoje in moderne kulture- nekulture). NI pa nujno. Dopuščam pa tudi možnost, da stoji za vsem skupaj tudi otrokova družina z napačno vzgojo (žal, žal, žal sem doživela tudi nekaj takih primerov, zato jih ne zavračam kot možnost). V vsakem pirmeru pa menim, da ni vse ok z otrokovim vedenjem do družbe, če ima tako resne probleme z njimi. Ali je sposoben to spremenit ali ne ne vem. Vem pa to, da dolgoročno nikdar ne bo mogel spremeniti celotne družbe, ker družba je pač taka kot je. Lahko spremenimo en razred otrok, celotnega sveta pa ne. Vedno, ampak vedno je najbolje delat na sebi in na svoji samozavesti, na tem kako najlažje preživiš med njimi, kot pa na tem, da boš spremenil cel svet, ker tega se ne da.
Suzi, sama si napisala, da je otrok hitre jeze, da zgubi živce....tako da je brez smisla se jezit name, če ti napišem kako zgleda celotna situacija v razredu, kadar se tako vedenje tolerira. Ne moreš tega tolerirat niti kot mama niti kot učitelj. Kaj boš pa naredila, ko bo živce zgubil na cesti nad nekom, pa ga na gobec, ker mu bo le ta nekaj rekel? To ni sprejemljivo, tudi če je hiperaktiven in ima poleg tega čustvene motnje. Res je, da lahko te reči spodbujajo okoliščine, nikakor pa niso okoliščine vedno odgovorne za vse.