IZVIRNO SPOROČILO: Bakfark
Čez par let, ko bo moj starejši otrok prinesel domov učbenik zgodovine mu v naslednji sekundi lahko postrežem z lepim številom dokumentarcev in knjig, ki bodo tisto splošno resnico iz učbenika relativizirali, če že ne postavili na glavo.
V šoli naj bi se poučevalo po učnih načrtih, ne po učbenikih :-). V vsakem primeru pa je in z učbeniki in z učnimi načrti zgodovine tako, da so zelo poenostavljeni in govorijo o nekih splošnih dognanjih, ne upoštevajo pa vseh podakov, ker bi se potem o enem samem dogodku lahko pogovarjali 500 let. Skozi oči vsakega udeleženca bi bil pogled drugačen. Na faksu izgleda nekako tako: profesor predava in reče, predvidevamo, da je bilo tako in tako, dejstva kažejo na to in to, vendar.... torej je neka splošna resnica, ni pa absolutne, je veliko predvidevanj. Velika večina se tega zaveda in svoje znanje tudi tako posreduje. Sama nikoli nisem imela problema s profesorji na faksu, če sem jim povedala povsem svoj pogled na določen dogodek (no, edino Simoniti je imel svoje izpade, ampak on je itak poglavje zase - a to lahko napišem, ne da bi me tožil?) - prej je bilo to pohvalno, da človek vsaj razmišlja o nečem izven običajnih okvirjev. Zlasti Nećak je bil faca, pri njemu se je dalo na dolgo in široko argumentirano debatirat.
Dokumentrace in knjige pišejo in delajo ljudje, enako kot so ljudje zgodovinarji, in če si še tako trudiš biti objektiven, je to nemogoče. Subjektivne poglede, vplive kulture in politike se čutijo povsod. V vsakem primeru pa zgodovino pišejo zmagovalci. Se jo skuša pretolmačiti sem in tja, jasno, vendar v končni fazi uradno razlago podajajo zmagovalci.
Vedno pa bo tako, da absolutne resnice ni možno doseči, kot tudi absolutne svobode ne, to je menda jasno vsem, razen fanatikom. Moja resnica in občutek svobode je drugačen od istega pri nekom drugem. Svoboda enega je omejena s svobodo drugega. Tako da meni osebno je demokracija in vse govorjenje okoli tega, kako je sedaj oh in sploh super, približno na isti ravni, kot je bilo 30 let nazaj govora o tem, kako je komunizem oh in sploh super. Vse ima svoje prednosti in pomankljivosti oziroma odvisno na katero gledišče se postaviš.
tko da namest šole staršestva in vzgoje bi blo mogoč uvest kaj v stilu spoštljivega obnašanja do ljudi, s katerimi sobivamo....pol tud z vzgojo neb blo tolk narobe...
No, da vzamem to kot izhodišče za povrnitev k osnovni temi.
Se strinjam. Če vzamem kot primer tisto mamico, ki je kričala v trgovini. Npr. bi imeli pester izbor različnih predavanj z različnimi pogledi na vzgojo, od ene do druge skrajnosti, kaj bi kdo obiskoval, pa bi si izbrali starši sami. Kam bi šla ta mama? Verjetno bi si izbrala predavanja, ki bi že itak imela podoben pogled, kot ga ima ona sama. V končni fazi se ne bi naučila nič konkretno novega ampak bi po vsej verjetnosti dobila zgolj še večjo potrditev, da ravna prav.
Nasilen očka bi šel na predavanja, kjer bi govorili o bolj strogem pristopu. Če bi šel na predavanja/delavnice o permisivni vzgoji, bi verjetno celotno predavanje zavijal z očmi, na koncu pa odšel z njih z mnenjem, da bo ravnal po svoje, ker on že bolje ve - nekako v skladu s tem, da spremembe v sebi bo naredil tisti, ki se sam zave, da mora narediti spremembe.
Odgovoren starš svojemu otroku ne bo kričal, da ga nima rad, pa tudi če mu bo, se bo naslednji trenutek zavedel, da tega ne sme početi in tega tudi ne bo ponavljal. Neodgovrni bo itak trobil po svoje, pa če se mečeš na trepalnice. Dokler človek sam pri sebi ne pride do spoznanja, da mora začeti delat drugače, do takrat se ne bo spremenil.
Zato se meni zdi bolj smiselno, da bi se predavanja, če se že bi jih, izvajalo nekaj v smislu, kar je napisala ulla vendar ne zgolj za starše, temveč za celo družino. Tako kot nima veliko smisla, da se zdravi zgolj nasilnež, temveč celotna družina, ker če eden izvaja nasilje, ga drugi dopušča. Tudi drugi mora uvidet, da si zasluži več in bolje, da obstaja še kaj več kot zgolj požiranje udarcev, da se lahko komunicira tudi drugače.
Sama bi konkretno raje videla, da se reorganizira delo CSD-jev, izobraževanje učiteljev na faksu, učni načrti ter dela na konkretnem družbenem pogledu na svet. Podrobnosti se mi pa trenutno ne da pisat
![user posted image](https://www.ringaraja.net/forum/upfiles/smiley/smiley1.gif)
.
Ne zdi se mi smiselno apriori zavračat neke ideje, se mi pa idejo kot tako zdi organizacijsko povsem nemogoče speljat tako, da bi imela pozitiven učinek in se jo ne bi izkoriščalo za posredovanje ideologije trenutne politične oblasti ali modne vzgojen muhe.
O Angelci Markovič pa ne bi izgubljala besed, kolikor sem jo do sedaj spremljala, spada med tisto skupino ljudi, ki sem jo omenila v eni od prejšnih mojih objav: ministre, ki bi vsiljevali svojo ideologijo (kar jo itak že, ampak lahko bi se jo še mnogo bolj).
< Sporočilo je popravil Ankica -- 2.9.2009 11:48:08 >