IZVIRNO SPOROČILO: zinkazi
Gina, ali se vam zdi, da otrok, ki je žalosten, ki se čuti zapuščen, ga nekaj boli, se mu je, po njegovem, zgodila krivica, ali lahko joka?
Lepo te prosim, zinkazi, a res ne razumeš, ali se norčuješ?
Otrok ima vedno pravico, da je žalosten, vedno lahko joka, vedno lahko pove, kaj ga muči, vedno ima pravico stvari prediskutirat, vedno mora biti razumljen na nek način....vendar povezuješ dve popolnoma različni stvari oz. si predstavljaš reči kot skrajnosti, popolnoma napačna predstava tega, o čemer pišem. Eno je, če se počuti žalostnega zato, ker se mu je nekaj res žalostnega zgodilo in drugo če tuli zaradi izsiljevanja tega, da mora na vsak način biti vse po njegovo. Eno je če joka, če sporoča svetu, da mu nekaj ni ok, drugo je, če zato s svojim živalskim tuljenjem in huronskim izsiljevanjem in uničevanjem reči želi na vsak način izsiliti svoje - to ni žalost, to je njegova zahteva: Naredi po moje, ali te bom pa poškodoval! Menda ja vsak vidi, da to dvoje ni eno in isto. Tak otrok se mora naučiti reči sporočati na normalen način. Naučiti ga moramo, da se bo znal izražati (lahko z besedo, jokom, vsekakor pa ne z uničevanjem ali tuljenjem kot lev in to ni zaviranje čustev, daaaaaleč od tega, čustev ni nikdar treba kazati tako, da nekoga zraven poškoduješ, lahko jih izražaš na mnoge sprejemljive načine, če pa hočeš nekaj doseči, pa je v lajfu mnogo boljše, da te naučijo strategij reševanja reči, ki delujejo, pa tudi izražanja čustev na vsem sprejmeljiv način, namesto nasilja nad ljudmi, ki ni nikdar produktivno, vedno razdiralno vsaj za enega udeleženca, ponavadi pa kar za oba- da ne govorim o tem, kako taka jeza, samosmiljenje in dopovedovanje samemu sebi, kako si bogi in kako je okolica grozna, škodijo otrokovi psihi . naučiti ga je treba razlike, kaj je res zanič, res žalostno, res za znoret grozno in kaj pravzaprav ni ne eno ne drugo ne tretje - in otroci dandanes ne ločijo tega prav dobro, večinoma niti približno, ker še nikdar niso doživeli ničesar slabega v glavnem), pa tudi da bo znal obratno reagirati na normalno besedo okolice in jo upošteval.
En banalen primer: En otrok iz sedečega položaja preide v ležečega, pri tem ne opazi, da je drugega otroka sunil, ter da drugi otrok nima več kam dati nog. Drugi otrok začne kričat in brcat prvega otroka. (Naučiti ga moramo, da je treba človeku lepo povedati, da ga je sunil, pa naj neha s tem, ker to boli, ter naj umakne noge, ker mu je zasedel prostor). Prvi otrok se začne branit brcat, jokatin tulit, da ga prvi tepe. (Prvega otroka moramo naučiti, da malo bolj opazuje svet, pa predvsem, da bo naslednjič razumel besedo drugega otroka, ko mu bo ta rekel, da mu nekaj ni všeč). V obeh primerih tuljenje ni izkazovanje čustev, ampak pomanjkanje zavedanja, da je še kdo drug na tem svetu razen nas samih in pomanjkanje zavedanja, da se da z besedo ravno tako kam priti, saj večinoma sami besede ne jemljejo resno, ker se morajo starši dreti, da sploh kaj dosežejo, otroci večinoma besede preslišijo, zato menijo, da tudi njihove beseda ne bo zalegla. in prav imajo, mnooooogo otrok na besedo ne reagira. Zakaj? Ker menimo, da so ubogi revčki, ki morajo izražat čustva, ....ko pa v bistvu sploh ne gre za izražanje čustev. Zamenjujemo situacije. Večina vas je otrok generacije, ki niso bile dovolj upoštevane, pa menite, da je vse, kar malo diši po mejah, že kar avtoritativna vzgoja. Totalna napaka v dojemanju.
Pa poudarjam. Starši lahko nekaj dosežemo zgolj v primeru, da nas otrok spoštuje. Spoštuje nas lahko samo takrat, ko nam zaupa in nas ljubi. Ljubi nas lahko samo takrat, ko ima že pred tem dovolj ljubezni iz naše strani. Torej je predpogoj za to, da mi kaj zahtevamo, da mu hkrati dajemo dovolj tistega, kar on nujno potrebuje - njegov način ljubezni, pa karkoli že otroku to pomeni. Vsekakor moramo biti vedno tam zanj in ob njem, z dovolj spodbudami in crkljanji, z dovolj pozornosti in ostalimi zadevami. Vendar moramo zahtevat tudi to, da se do vsakega človeka na tem svetu spoštljivo vede in ne uničuje reči, zaradi tega, ker se mu je nekaj v resnici ne ravno groznega zgodilo. In obratno seveda, če bo znal ločit razliko, kaj je res zanič in kaj ne, ga moramo naučiti se tudi postaviti zase. Vendar ne poznam skoraj nobenega otroka dandanes, ki ne bi bil intenzivno vzgajan v tem smislu, postavljanja zase namreč (mimogrede te pošljejo tudi v p.m., prej ko ga grdo pogledaš, kar tako, za zabavo, ker jim je dolgčas, ali pa ker malo preizkušajo "svoja čustva"
![user posted image](http://www.ringaraja.net/forum/smileys/jezicek.gif)
). Sem in tja kakšen še rabi dodatne spodbude v tej smeri, večina pa ne. Je pa treba biti pozoren vsekakor tudi na to, se strinjam.
Aja, še to, če otroka kaj boli, je prizadet, ga je treba potolažiti. Vendar to spada že v prvi odstavek zgoraj, ko mu je treba stvar kot prvo razložiti, kot sem že napisala in mu razložiti strategijo premagovanja njegove zadeve. Več njih.