IZVIRNO SPOROČILO: Gina
Saj ti pravim mišni, ne gre za nerazumevanje reči, jasno jih vidim, gre za druge sorte razmišljanje, filozofijo imam drugo.
Ne, saj razmipljkanje in filozofijo imava midve podobno pri tem. Jaz načeloma mislim enako kot, vsaj po moje. Samo stvar v praksi pa ni vedno taka. Večinoma je lahko, vedno pa ni.
Npr. ta otrok, ki mu v trejem razredu gre branje zelo slabo, bi, po moje, če bi ga pustili, da bi "pristal na riti" in imel nekaj let cveke, takrat pa res zasovražil šolo. Ne vrejamem, da je lahko 10-letni otrok toliko zrel, da si reče, aha, zdaj sem imel pa dve leti same cveke, ker nisem sam vsak dan doma vadil branja, ker mi gre pač slabše od drugih, ins e bom sedaj skupaj vzel in vse to lepo nadoknadil. Po moje otrok, ki mu v šoli ne gre in se ga pusti pri miru, se z njim doma ne dela, tone vedno globlje, ne vidi več izhoda. In se mu šola res priskuti, dobi družbo vrstnikov, ki so na istem nivoju odpora do šole in to gotovo ni dobro.
Jaz bi se tega bala, zato dam tej mamici, ki otroka sili, da doma vsak dan bere, kar prav. Edino pomisleke imam, da je otrok ali dislektik ali da kaj drugega ne štima, pa to zanikajo. Ker cele popoldneve že v drugem razredu naloge delati se meni zdi, d anekaj ne štima. No, lahko s emotim, ampak zdi se mi tako.
Aja, še ena izkušnja te vrste. Bivša parnerka mojega moža z njuno hčerko ni doma za šolo delala delala nič. Če punca ni imela naloge, je pač ni imela, če ni imela zvezkov s seboj v šoli, je bila pač sama kriva. Če je v šoli niso naučili poštevanke, so bili oni krivi, saj so zato tam, da jo naučijo. Če je dobila slabe ocene, je bila seveda kriva sama. In kje misliš, da je zdaj ta otrok? Pri še ne 16 letih se bo najverjetneje pokazalo, da več v šolo ne bo mogla iti, ker je iz leta v leto na slabšem nivoju, pa še tega ne dosega toliko, da bi lahko sploh še hodila v šolo. Družbo vstnikov ima seveda svojemu izboraževalnemu nizoju primerno. Če mene vprašaš, je za to kriva mamica. Ker ni otroku pomagala takrat, ko bi morala. Če bi ji pomagala, kar je pač pri njen pomenilo, da bi ji pregledovala torbo, delala z njo nalogo, ji vbijala v glavo poštevanko ..., bi najbrž prišla tudi do tega, da nekaj ne štima, da se pri tolikšem ukvarjanju otrok ne more naučiti tistega, kar se ostali s pol manj dela naučijo. Ke je vso odgovornost do šole prelagala na otroka in na učitelje, bo očitno punca pri 16 letih šolanje zaključila, ker nima nobene osnove. Ona ne more zdaj graditi znanja na ničemer, ker nima osnove. Tudi če bi zdaj pri 16 letih prišla k sebi, enostavno nima predznanja, da bi lahko delala, tudi če bi želela. Je pregloboko zabredla. In to se zelo hitro lahko zgodi.
_____________________________
Velika rit je velika stvar.