IZVIRNO SPOROČILO: maruškaŠ
Ja očitno pri nas še krepko zaostajamo za časom.... Pri nas se še vedno nosijo kot v času Marije Terezije - da učitelj je bog i batina. Ampak žal se je zgodilo, da smo šli nekateri starši v korak s časom in od učiteljev pričakujemo drugačen odnos... (pa, da ne bo pomote - učiteljica mojega sina je za moje pojme dobra učiteljica, ki ima voljo, motiv, zna z otroki,....ima pa žal še nekatere zastarele učne prijeme - ampak to me ne moti toliko - in v osnovi sem zadovoljna z njo)...problem odnosa se pojavlja pri večini učiteljev/ic starejše generacije.
Se pa strinjam, da se pri nas sicer trudijo kopirat neke tuje koncepte in to zelo neposrečeno - vedno pa uspejo pozabit na vsebino - učitelj naj bi otroka naučil (ne samo podajal znanje) in se zavedal njune vzajemne so-odvisnosti.
Ni res, maruška, totalno si zgrešila. Učitelj nima nobenih pravic, učenec je bog. Šole so daleč od tega, da bi bile kot iz časov marije terezije, lahko greš pa v šolski muzej pogledat eno učno uro iz preteklosti, da boš dobila realno predstavo, kako je bilo nekoč.
Kakšen odnos pa ti pričakuješ od učiteljev? Zelo konkretno me zanima?
Pa še to me zanima... kako naj motiviram zdolgočasenega, s sabo nezadovoljnega otroka, ki ima doma vse, ki mu ni treba ničesar nikjer, ki nima odgovornosti, ki samo pričakuje vse od drugih, da bodo namesto njega naredili, ki ni sposoben biti na miru dve sekundi, ki ni sposoben poslušati nikogar in ničesar razen svojih želja, ki je navajen, da lahko vsakega udari, če mu kaj ni...kako?
V šoli se večinoma ne le podaja znanje, ampak se otroke na množico načinov poučuje, ne bi zdaj naštevala vse koncepte, tako da tukaj si tudi zelo krivična. Dobila sem vtis, da te moti, ker imajo otroci premalo znanja - ali sem prav razumela? Če je temu tako, mi razloži, kako je možno otroke naučiti, da dosežejo cca400zastavljenih ciljev v cca200dneh? V teh dneh je treba cilje predstaviti, razložiti, raziskati, utrditi, preveriti in na koncu še oceniti. No, povej mi čarovnijo...ali se morda strinjaš, da je ciljev preveč? Govorim za prvo triado, v višjih razredih je ciljev po številu mnooooogo več, lahko jih grem preštet, če te cifra zanima.
Učitelji se preveč zavedamo soodvisnosti otrok-starš-učitelj. Nikdar v življenju še nikjer nisem naletela na množico tako zelo prilagodljivih ljudi, ki bi v taki strašni meri pustili, da po njih hodijo, kot so slo. učitelji. Vse bi naredili, kar se od njih zahteva, pa če se od njih zahteva, naj se prilagodijo staršem, se bodo, če bodo rekli učencem, se bodo....celo popolnoma preveč. Pojdi na seminarje, na karkoli...tako je, žal. Tako da govoriti, da ne poznamo soodvisnosti, je konzervativizem prve sorte, nepoznavanje situacije v celoti, ali morda izkušnje nekoga, ki je pristranski kar se tiče pogledov na vzgojo, kjer mu je otrok prvi na tem svetu, potem pa daleč okrog nikogar več in nima občutka za realno situacijo, lahko pa so to morda izkušnje nekoga, ki ima otroka v zelo staromodni šolo (kar sicer vem, da jih par pri nas v resnici obstaja), v vsakem primeru bi bilo tako govorjenje upravičeno morda pred 25. leti, danes pa je to daleč od realnosti.
Kar se tiče znanja sem že povedala.....otroci so sicer splošno vsaj tako dobro izobraženi, kot smo bili mi...vendar je totalen nesmisel zahtevati od otrok, da usvojijo neko goro balasta, ki ne služi realnemu uporabnemu znanju. Otroci rabijo znanje, ki je smisleno, uporabno. Tega pa naša niti evropske šole ne učijo....ker je koncept zgrešen. POvsod, ne le pri nas. Tekmuje se, kdo je sposoben otroku v čim bolj rosni starosti vliti v glavo čim več balkasta. Samo to je cilj kapitalizma. POtem je cilj upanje, da bo kaj od tega ostalo v glavi. Ni cilj razumeti zadeve poglobljeno, ter na njih graditi. Cilj je množica reči, od katerih upajo, da bo ostalo kaj notri. Tako da govoriti da imajo v tujini kaj boljše razmere je bedarija. Razmere so boljše kvečjemu v pogojih za dosego razumevanja. Otrok imajo v nekaterih privatnih šolah zgolj 10, jasno je, da vsakemu lahko posvetiš več časa, kot če imaš otrok 28. Pa če imaš dovolj materilnih pripomočkov, je otroku lažje razložiti reči, bolj so nazorne. Kje pa je problem,d a slo. šole nimajo materialnih reči? V nas, učiteljih?Ha, ha....maruška, a veš, jaz nosim igrače mojih otrok v šolo, ker jih v razredu nimam, pripomočke od globusa do žog, kolebnic, za šolske pripomočke dam svoj denar, kupujem,d a sploh kaj imam za pokazat. Kdo je zato kriv? Morda občina, ki je prevelika, da bi financirala vse svoje šole? Eh, brez smisla cela razprava. Jaz se v bistvu s starši ne prepiram. Je pa res, da od otrok zahtevam kulturno vedenje. Tukaj se tudi ne prepriam, samo ne pristajam na kaj drugega. Če se temu reče, da smo za časom, tudi prav. Vseeno mi je.