di se mi, da jih ne glede na vse aktivnosti veliko premalo učimo opazovati svet, ga dihati, dojemati, samo gledati v tri dni.
Kaj pa vem... Včeraj smo šle skozi praznično okrašeno LJ., same lučke, vse okrašeno... In potem mi R. zakliče vsa navdušena: "Poglej, mami, lunaaaa!" Se mi je prav fajn zdelo. Vse tiste lučje je niso ganile, luna pa ko čarovnija
. Ves čas gleda, v kateri meni je, včasih smo meli en poster s ptiči, pa sta jih obkrožali, ko sta jih videli, gledata, katere živali pridejo, ko futraš račke, kako visoka je voda v reki,... Ma, meni se ne zdi, da bi bili tako slabi opazovalci, ravno obratno! Se spomnim, ko sva šli v zoo, ko je bila še čiiiisto micena - in ji kažem jaz tam zebre, ona pa meni z znaki pokaže ptič. Jaz ji hočem že razložit, da to ni ptič, ko vidim, da kaže gor, kjer je nad nami letela štorklja...
Lejla, se strinjam, da je na splošno v člankih preveč kritiziranja in premalo konkretnih predlogov. Ne vem, če bo kaj pomagalo, ampak vsaj ne bo samo kritiziranje
- torej če želiš, poizkusi: glede na to, da se ne zna igrat sam, se verjetno zdaj ne bo tega v trenutku naučil in boš rabila en tak mehek prehod.
- Recimo ko bi rada mir, mu predlagaš, kaj vse bi lahko delal: "Kaj pa če greš rezat okraske za jelko, ali pa lahko bi zgibal ladjico, ali pa naredil lutko..." (kar ma pač rad, lakho pa sestaviš grad iz Legic, itd...) Tako da bo videl, da ima v bistvu ves čas na voljo veliko različnih možnosti in da mora samo izbirat:). Potem se bo počasi tudi sam naučil videt te možnosti.
- Druga stvar je, da naj ta čas zase ne bo tvoja zahteva, da maš mir (ja, seveda je to tvoja motivacija, samo predstavi to drugače;) - torej ne da rečeš: zdaj bi rada mela pol ure mir, zato se pojdite igrat, ampak rečeš: Ok, naj vam bo, zdaj ste bili tako pridni, da se lakho greste pa malo igrat. Dejansko to ful dela!
- Če pa se mu nikakor ne da, pa mu lahko daš kako delo, ki mu ni glih najbolj po godu - bo verjetno kmalul ugotovil, da se mu bolj splača, če si sam najde kaj, kar mu je všeč;).
Je pa seveda vseeno veliko odvisno od karakterja otroka. Malo pa tudi prerastejo, vsaj R. je ful - včasih se ni znala igrat sama niti par minut. Nikoli ni bilo, da bi se ona zamotila z neko igračko kot maladva. Ampak kasneje se je pa začela sama igrat in zdaj je vsa srečna, če ma mir in lepo dela nekaj, kar si je sama zmislila. Tako da ni za obupat:). Ne vem, da bi kaj bistveno spremenila v vzgoji, tudi tamala je bila že rojena, ko je mela tavelika še dolgo svojo fazo "igraj se z mano", še najbolj je pomagalo to, da je mela občutek, da me ma na voljo. Da ji ni treba mi za vratom viset, ker sem itak tam nekje zadaj, pa ji je to dalo občutek varnosti in zdaj ni problem. Ni pa nujno, da je to pri vseh tako, seveda, samo povem naš primer.
_____________________________
http://vecna-optimistka.blogspot.com/